صفحه 1:
دکتر حسن عبداله زاده
عضو هیات علمی روان شناسی دانشگاه ییامنور
صفحه 2:
صفحه 3:
شناخت فا از سیب های اجتماعی ؟
صفحه 4:
دیدگاه سیستمی و جامع نگری
چرا علی رغم سرمایه گذاری ها آسیب های اجتما افزايش داشته؟
۲
بحتماعی داشته؟
صفحه 5:
صفحه 6:
الکوهای رفتاری ونماد ها
صفحه 7:
abdollahzedeh2002@yehoo.com
صفحه 8:
SHEP model
+ Systematic comprehensive Health
Education and Promotion model
: فعالیتهای مدل 9/۶۳۴ دارای 3 فاز اصلی است ۰
الف- فاز ارزیابی وتشخیص *
با توجه به مطالعات گذشته نگر . بررسی وضعیت حال جامعه و همچنین ارزیابی از *
آينده » اقدام به نیازسنجی استخراج و ولویت بندی مشکلات مرتبط جهت انجام
مداخلات مقتضی میشوند
abdollatzedeh2002@yehoo.com 8
صفحه 9:
ب- فاز احرایی :
در این فاز با پهره گیری از متخصصان و کارشناسان زبده دانشگاه ها اقدام به تو
دانش تخصصی به زبان ساده ۰ بومی وقابل فهم می شود .
همزمان. جلب حمایت همه جانبه. بازاریابی اجتماعی .کمپینها و بسیجهای اجتماعی
در محتوای آموزشی تولید شده صورت
برنامه ریزی و برگزاری کارگاه های تربیت مربی است .این کارگاه ها به حالت
هماهنگ و آبشاری
سپس مربیان دوره دیده. مهارتها و آموخته های خود را به گروه های مختلف
اجتماعی و مردمی و صنایع و . مثتقل میتمایند و با توجه به یکدست بوذان
محتواها . شیوه های آموزشی و همزمانی اجرای کشوری برنامه ها .انتقال دانش
بصورت اثر بخش و با قابلیت ارزشیابی صورت میگیرد.
abdollatzedeh2002@yehoo.com
صفحه 10:
* در این فاز به ترتیب برون دادهاء اثرات کوتاه. میان و دراز مدت
مداخلات آموزشی انجام شده مورد پایش و ارزشیابی قرار
میگیرند تا نتایج بدست آمده در ارتقاء برنامه های آتی مورد
استفاده واقع WF
abdollahzedeh2002@yehoo.com 10
صفحه 11:
15. Sustain projects and initiatives
4
14, Evaluate initiatives
۳۹
Evaluation ع
تسه
تسس
B. Capacity
D. Implementation
C. Planning
abdollahzadeh2002@yahoo.com 11
صفحه 12:
NY
۳
مدل اعتقاد بهداشتی (/۲۱/۷) در آسیب های اجتماعی
Health Belief Model
Health Communication Theories
Ow
صفحه 13:
۰ چه آموزش هايي منجر به ایجاد رفتار جدید و یا تغییر
در رفتار می شود؟
model of
‘human behaviour change
صفحه 14:
حساسیت درک شدهم شدت درک شده
Perecived Severity Perceived Susceptibility
تهدید درک شده
Perceived Threat
0 (AE متفیرهای دموگرافیک
برای *
Demographic Variable
Cues to action
متافع درک شده خود-کارآمدی
Benefits perceived تا
موانع درک شده
Perceived Barrict
abdollahzedeh2002@yahoo.com 14
صفحه 15:
صفحه 16:
NY
S— Risk factors Protective factors
ANS
Diet temperament» + Easy temperament
۳ + * Goo socal and emotional kits
Negative ining style < + Optimise coping ste
Family disharmony, stabiy or broak up + + Family harmony ad stably
Harsh or inconsistent Serine syle = + suppertwe parenting
Parenvs with menial ness or substance abuse = + song amy valves
Beanie Positive schoo! climate that enhances
poor cones are bolonging and connectodness.
Dificut schoo tension = eer
Deet of او ره + Supper avaliable at ental mes
Discrimination ١ + Participation in community networks
Isolation + + Agcess to suppor services
‘Socioeconomic aisadvantage + “Economie secunty
Lack of access to support services ‘Strong cultural entity and pride
abdotanzadenz002@yanoo.com
صفحه 17:
تاثیر اینترنت و فضای مجازی بر افراد
(مثال خانواده)
تغییرات | گاهانه
صفحه 18:
چگونه یک عامل بیروتی می تواند کلیه
روط درونی ستیستم -نوده را دچاراختلال کند.
صفحه 19:
مدل فرايند موازی توسعه ین (PPM) 5
آموزش مهارت های زندگی (8ا
8 بر پایه مدلهای پیشگیرانه
صفحه 20:
مهارت های فرزندپروری
مهارت:های زندگی(بویژه خودآگاهی:تفکر انتقادی,ازتباط موثرمقابله با استرس)
نظارت پلیس گونه- آسیب پذیری بالا
ارتباط صمیمی با هدف پاسخ گویی کامل به کنجکاوی ها/آموزش مقابله
هماهنگی فرد- خانواده - محیط اجتماعی
صفحه 21:
21
دریافت محتوای آموزشی
abdollahzadeh2002@ yahoo.com