صفحه 1:
آسیبهای نو پدید

صفحه 2:
م الث ال ام

صفحه 3:
اد رت بای ویب وگن ای به البرک دسا ۱۹۲۵ کشد شد را دب یر ‎wieder‏ گیروتو هکرلن ۰۰۲ ۲, کاتلیرو همکارلن ۰۲ ۲۰ یبانگ۱۹۹۷. گسلدبرگ ۱۹۹۸ و دیگرلن ( لتدرسون ۰۱ د اع آسس تحتیقات انگیره کاربران یزان ینگی روانیبه انترنت. وضعیت اقتصادی. اجتماعی, تحصیلی. عزت نفس, افسردگی. مهارت های ارتباطی اقطراب شخصیت. ‎he ly) bag alae lg‏ كارى. ويزكى هاى افراد معتاد به آن مورد بررسی قرار گرفته

صفحه 4:
اعتیاد تکنولوژیکی با اینترنتی ای کیک رل رل موی تعریف شود اين ‎ae!‏ ممکن است انفعالی ‎vet aay 1 saat)‏ های رایانه بی) با باشد و معمولا جنبه هاى القا كننده .به افزايش تمايل اعتیادی کمک ‎Spe ag‏ 0999 :اين اختلال با عناوين متفاوتى از قبيل »وابستكى رفتارى به اينترنت »استفاده مرضى از اينترنت »استفاده مشكل زا ان »استفاده بيش از اندازه از اينترد استفاده غير سنازشى از .و اختلال اعتياد به اينترنت معرفى مى شو

صفحه 5:
تعریف گلدبرگ (1998): اعتیاد اینترنتی عبارت است از استفاده بیمارگونه و وسواسی از اینترنت که با معیارهایی چون تحمل و علائم کنارهگیری ( که شامل افسردگی, احساس تنهایی, اضطراب و ضعف .اعتماد به نفس است) همراه می باشد نتایج تحقیقات مختلف در جهان درصد مبتلایان به اعتیاد اینترنتی را بین 5 الی 10 درصد کاربران اعلام جنسیت مردان 9۵60 و زنان 9۵40 از سس معناد , خود اختصاص داده است (شور 1997

صفحه 6:
جایگاه تشخیصی اعتیاد به اینترنت وم ميا مرف تيدب تا مج دزی پا 141-6 5 (] نون مخ تخس رسک در رو ره مج مرهج سس رام و مشاهده ویژگی های شبیه علائموابستگی داروبییعنی تحمل تک و احساس اجبار و استفاده از انترنت در برخی از کاربرانباعث شد که برای سو. مصرث مواد اقنباس كنند. غالب محتقان به 1۷1-۷ ‎٩‏ ] محتتان «اين نتيجه رسيدند كه اعتياد به اينترنت به اختلال كنترل تكاته مانند قماربازى مرضى شبيه تر است تا اعتياد .ابتدا معيارهاى اعتياد به اينترنت را از معيارهاى

صفحه 7:
بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای حدود چهل و پنج سال قدمت دارند. اولین بازی رایانه ای به نام «جنگ فضايى» 5 «شهاب سنگ هاء از نخستین بازی های رایانه ای .ساخته شده در در آمریکا بودند بعد از یک دهه استفاده و ساخت بازی های رابانه ای از جنبه های پژوهشی خارج شده و به بازی و مراکز تفریحی انتقال یافت کاربران | ب هاى

صفحه 8:
دو رویکرد عمده نسبت به بازی های رایانه ای برخی بازی های رایانه ای را پدیده ای مفرح و ابزاری برای رشد استعدادها و مفيد مى شناسند دسته ای دیگر آن را دارای تأثیرات سوء جسمانی, روانی, اجتماعی, سیاسی و فرهنگی می دانند که قابلیت تأثیر گذاری بر روحیات؛ رفتار و بالاخره هویت فرهنگی کاربران را در سطوح مختلف سنی فراهم می نماید

صفحه 9:
پیامدهای اعتیاد اینترنتی نتایج مطالعات نشان داده است استفاده بی رویه از اینترنت ممکن است با علائم و پیامدهای روانی و اجتماعی توام باشد در مطالعه ‎2S.‏ بيكر (2000) نشان داده شد که 3/2 والدین شرکت کننده در یک مطالعه ‎anos‏ یابی ادعا کردند استفاده از اینترنت رفتارهای ضد اجتماعی را در کودکان و نوجوانان شان افزایش داده است. در مطالعه گروس و همکاران, 2002 استفاده از اینترنت در دانش آموزان با اضطراب .اجتماعی و تنهایی آنان در مدرسه همراه بوده است نتایج مطالعه کروت و همکاران 1998 نشان استفاده سه ساعت نت در هفته ‎TE‏ ا را افزایش .اجتماعی را در طی 2 سال کاهش می

صفحه 10:
پیامدهای اعتیاد اینترننی ‎an‏ 6 در زمینه اعتیاد اینترنتی: مشترکان اینترنت دو دسته :اند ‏مصرف کنندگان وابسته ‎ob sian:‏ کنیدگان: غپروانسته ‏ایسته ها ان إينترنت براى برقرإرى ارتباط اجتماعى و ارتباط با غربيع ها ‎ape,‏ رم ات 1 لى كه غير وانسته هأ هدكشان 3 وری اطلاعات است ‏تحقیقات دانشگا رت نورد شاور نشا ‎Si‏ كه ‎sine‏ به | نت عمدتاً ۳ مذگرء درونگرا و آفسرده اند [نادحی, سعیدی, 1385) ‏در ایران نتایج تحقیقات انجام شده بر روي دانشجویان دانشگاه های مشهد یستی پرشکی اصفهان میزا اعتیاد 9 ‎pets‏ ين صفر نا 15 ترصد أز كاربران نشات ‏.داده است ‎ ‎ ‏گروه اس جوان و نوجوان بالاترین لاترین کاربران مرا اير ‎a saa‏ را لاس مد دوواد ‎Bs‏ ‏!402 ‏5 درگاهی م5 ۱۳

صفحه 11:
ویژگی های روانی-اجتماعی سوء استفاده کنندگان از

صفحه 12:
پیامدهای اعتیاد اینترننی استفاده بی روبه از بازی های رایانه اي پیامدهای مثبت ابه همراه دارد. در ترتیبیان و همكاران: ‎١ 1386 wo‏ نشانٍ ‎als‏ شده بازی های رای خشن با يش معنى دار در انك فیزیولوزیک شامل ‎setts Je‏ ضربان قلب و تعداد ‎OE esc Sis‏ ات ارا بارت معنن ‎um ach « 5‏ معنی دار د ۹ برخاسگری توجوانان و أزمايش تفن یک ران و همکارا در بي مطالعه ور شوم و ۱ یورب 4 بسران" از 10 ساعت در هفته و 047؟ دختران بيش از 4 بازی می . نوع بازی های > 6 حضونت انسانی» 2 شوت 3 2 تونی ) 9۵26 ور 3 00 آمو رت سرگرمی بوده است. 13243“ نان خوا دائمی ‎es pot‏ . 0 با نان دز = زمان را ‎oe‏ ۳ .خواب و استراحت برای ‎en‏ ده می

صفحه 13:
پیامدهای اعتیاد اینترنتی ای ۱ اعتیاد به بازی های کا 1 مظرخ رش ری ‎ial‏ شمن أشتعال ذهنى ,و دائم بت وم باریه احساس عدم ۳ ‎ru‏ پایداری را عم ‎wpe pels‏ أن در تعدا ‎et‏ هده شده دك و داعم مایت قرار و کیت 1 مدرسه:" 1 فردی و ات 0 امتهاعی همزاه است 0 درچه خشونت بازی های کامپیوتری بر پاسخ‌های قلبی-عروفيي 209 ی بزتهزان مور مطالعه ‎i 58 wie) steals‏ هریس 1) نتايج : ازی های خشن کامببوتری باعت اعزایش کوریتز به واسطه ورد شدی استرس ‎WS gars ase SI‏ تج ‎Beet cites pone et ober Sole ee se‏ نير قرار 3 ‏در مطالعه دطالبيان و همكاران» 1386 بر روى بك كروه نوجواثان 12-18 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏ساله مراجعهکنند: ‎٠‏ استقادة ‎pi Sess‏ أن بازى هاى راياته ‎ts dase poe a‏ ‎al oj ais Ss!‏ ‎sieges egies titans‏ بداگاهی ‏انا نت ها گاهی اه با اثرا" تا سوم ‎ees‏ ۱ فیلم ها اه وجود مشرو, ‎riya Neos Bees,‏ کر

صفحه 14:
پیامدهای اعتیاد اینترنتی بازی ها و شبیه سازی های رایانه ای در چند ‎Jl‏ | ای کمک به برنامه های تبلیغاتی با هدف انتقال بیام های اجتماعی و بهداشتی انجام می گیرد؛ تکامل یافته اند و بازی هایی کاربران للاعاتى در مورد بیماری ایدز صرفه جویی انرژی ۶ حفظ محیط ‎Stes sores pees‏ ديكم مواد مخدرء کنترل بدن» مسایل جنسی, کشیدن و كنترل فشارروانى ارائه مى كنتد تهيه و تدوين شدهائد (منطقی, 1386) ودر مطالعم ديكي (عليشاهي و هيا ان, 1386) نشان داده شد گروه با ‎sl ally‏ به مجر ‎٠‏ هاى صذا و نور سريع نشان داده و دز هماهة ست موفق تر ‎ee‏ 53 گواه می باشند ‏استفاده از بازیهای کامیپوت کاربرآن در زما ند ۹ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏افزايش توجه ديدا 0 ایی استنباط و د یی كارب 2 ثر بوده است, از باز ‎Se ass‏ ۱۳ موزش های جراحان ۰(باویلر: 2004 , به نقل از حسن پوره 86

صفحه 15:
دلایل اصلی کاربران ابنترنت

صفحه 16:
سبب شناسی اعتیاد اینترنتی مطالعا شنا د د اعتیاد | ى ات سیب حا اد ‎UCL SU Seige aur‏ اميه »,عوامل فردی عوامل اجتماعی و ؛عوامل مربوط به اپنترنت از دسته عوامل فردی می توان از گمنامی كاربران, خوداتكايى ۳29 س تنهایی, درونگرایی و تمابلات آنی و فقدان مهار: ‎et‏ احساس ضعف و توانی دی انجام مور نام برد 1 امل اجتما ان از ضعف حما ارتباط افراد 7 خانواده بایکدیگره اشتفال دوه بر ی مادر مادر و عدم حضور مزر به مدت نی در منزٍل و فرار از وا توسط خود کار See 7 و استفاده ارزان» ‎1١‏ ‏ده د

صفحه 17:
سبب شناسی استفاده از بازی های بارانه ای یکی از مهم ترین عوامل مربوط به استفاده از بازی بعنوان فراغت و سر گرمی می باشد. بر اين اساس استفاده از بازی های کامیپوتری نمایانگر پدیده تفریحی عمده ای است که طی دهه های گذشته تکامل يافته و با ویژگی هایی چون محاسبه, ساختارهای داستانی و معمایی و همراه با هنر پویانمایی و ارائه چهره های واقعی. اثری به واقع فراتر از سرگرمی تماشای تلویزیونی را برای .مخاطبان به همراه دارد پرخاشگری یا تخلیه پرخاشگری از طریق بازیه ای کامیپوتری نیز می تواند یکی از علت های روآوری به بازیهای کامپیوتر میباشد. بر اساس این پرخاشگری به صورت یک نیروی نهفته در انسان حالتی هیدرولیکی اساس بازیهاي كامپپوتري به ویژه آنهاني که فضاي پرخاشگرانه_دارد. الرزى بر خاشكرانه و بالايش روالى ان كمك ميكدد. ای با کمک به حس خیالپردازی در کاربران می تواند مد ی ری تون شود از ۱ ۰ کنند گان در

صفحه 18:
عوامل فردی شامل: شخصیت., هیجان خواهی, هیجانی جویی, کسب لذت, کاهش پرخاشگری, تنهایی» ارضاءء کنجکاویی عوامل اجتماعی : فقدان حضور دائم والدین در منزل؛ استفاده از اوقات فراغت» گسترش استفاده توسط همسالان؛ وجود گیم نت ها و دسترسی ساده و ارزان به بازیهاء ضعف ارتباط اعضاء خانواده با یکدیگر عوامل مربوط به بازیها: جذاب» هیجانی و متنوع بودن بازیهاء ما پر ساختن و تعامل دوجانبه کاربر با بازی» توجه به باز افیکی. و خلاقیت. های هنری». نلاش. باز = خوانی با واقعیات» استفاده از در بازيهار امکان انتخاب متنوع کاربر در طی حفظ کنترل درونی و ‎aoe ou‏ باز5 متعدد چون زمینء؛

صفحه 19:
تشخیص بالینی اعتیاد به اینتر نت (یانک» 1999) علائم اختلال کنترل تکانه(قمار بازی بیمارگون) ساعتدر هفته لستفادم از لينترنت(ولبسته) 38 :جنسيت نوع كاربرى و ميزان اعتياد را تحت تاثير قرار مى دهد مردها به دنيال قدرت» مقام؛ سلطه طلبى و رويا های جنسی زن ها كريد اي موقي وليك يقد رويط لفقل ‎ae‏ يوان دري ‎Wig‏ كران ‎re‏

صفحه 20:
اعتیاد رفتاری :اعتیاد رفتاری جز اصلی اعتیاد است گریفتیز (0900) و اجزای آن عبارتند از برجستگی: مهم ترین فعالیت زندگی شخص که بر تفکر» احساس و رفتار فرد تسلط دارد تحمل: نیاز به فعالیت گسترده و روز افزون برای رسیدن به همان اثرات قبلی نشانه های کناره گیری: حالت و اثر فیزیکی ناخوشایند در موقعی که فعالیت ادامه نمی یابد (زود رنجی و حساسیت) تعارض: درون فردی و بین فردی بازگشت: تمایل برای تکرار فعالیت های قبلی معين

صفحه 21:
9 Me ‏ثم بالينى اعتياد به اينترنت‎ an ‏(اورازا‎ علائم روان شناختى: اختی: 2" مورد نی: 2" مورد

صفحه 22:
نوع ویزهاعتیاد بملينتينت5 ‎Cybersexual Addiction‏ ‎Cyber-related Addiction‏ ‎Net.Compultion‏ ‎Information Overload‏ ‎Computer Addiction‏ A

صفحه 23:

صفحه 24:
درمان اعتباد به اینترنت تمرین متضاد: تعيين ماهيت ويزه تهيه فهرست شخصی: تهیه اعتياد و جدول بندى متضاد براى فهرست فعاليت از موقعى كه از بين بردن عادت های قدیم قرف ‎ue‏ استفاده قرار , 8 فته و از آن ها جشم يوث حملت يروي فقط 0 ساعت قبل 4 ‎ang‏ از سرکار رفتن فرصت برای ۲ اينترنت داشته باشد كروه حمايتى: بيدا كردن آن در ۱ زندكى واقعى باعث كاهش کارت خاطر نشان: 0 سود از وابستگی به اینترنت می شود بكار ‎ous‏ یک برنامه معين را خانواده درمانی: آموزش در کارت بنویسد و همراه داشته خانواده» اصلاح ارتباطات باشد خانوادگی» سرگرمی

صفحه 25:
است که باعث 116 01۱ یک مکالمه جنسی تحریک فرد می شود تعامل اجتماعى بين حداقل دو نفر استكه بيام های ديجيتالى واقعى را با هم مبادله مى کنند تا از نظر جنسى تحريك شده و موجب رضايت خاطر آنها شود

صفحه 26:
on ‎CYBERSEXUAL‏ ۸ معرک برای شیوه بدون بیماری ‎ADRICT LON,‏ ‏تشدید خود تحریکی و استمنا ‏فراهم کردن اسباب رضایت فوری ‏فرار از تتش ها و استرس ها ‏بهنجار کردن هوس های جنسی ‏تاييد شرايط محدود کننده (افراد بی ریخت و...) ‏تسکین اضطراب عملکردی (کژکاری جنسی) ‏تسلط بر ناراحتی های ناشی از سوء استفاده جنسی در کودکی ‎

صفحه 27:
al> 4. ai, CYBERSEXUAL ADDICTION 38 ‎Dhscovery‏ مرحله اکتشاف 0 مرحله عمل ‎dla ys Habituation‏ اعتياد ممأ انام مرمع .2 مرطه وسواس ‎Hopelessness‏ مرحله نااميدى

صفحه 28:
‎CYBERSEXUAL ADDICTION‏ درمان ‏ارزیابی و بررسی عادات فطی در استفاده از انترنت ‏ایجاد تغییرات قابل اندازه گیری در رفتارهای اینترنتی ‏بیان شیوه سر کردن بدون استفاده از اینترنت ‏فهمنیازهای جنسی که سایق اعتیدبه اینترنت است طرح نقشه بيش بینی شده برای مقابله باموقعيت هاى بر خطر اصلاح توجیهاتی که منجر به عود اعتیاد به اینترنت می شود. ‏پیدا کردن حمایت کننده مستمر ‎

صفحه 29:
عرفان های کاذب رابطه دین و پست مدرنیسم پدیده ظهور شبه ادیان و جنبش های نوپدید دینی در صحنه بین المللی را دامن زده است در قرن 49 اساس نهضتی دینی به نام جنبش عصر جدید. تشدید انحرافات اجتماعی پیدایش گروه های تخدیری

صفحه 30:
سه نوع فعالیت گروه های تخدیری در سايه كمرنكشدزدينو بروز مسائلناشماز لزبا تروي آرلمش -1 تفكر بیشتر» تمرکز و دعوتبه آموزد هایگ لیه ادیان ر. عایتقولنین لجتماعیوجهه مثبتی‌داشته و لمریف ردیلستکه به رعایقولعد لجتماعی نیز کمکمیکند برخودر كنار دعوتبه آرلمشو..تشويقيبه شيرف ‎cole‏ قانون - شکنیو جرم. 2 برخودیگر به جادوگری فا لو طالم. بینی‌رویآوردم و لخاذی‌شیادی -3 5 2 و سوء

صفحه 31:
سه نوع فعالیت گروه های تخدیری گروه های شبه دینی-معنوی: که پیروان خود را به نوعی سلوک عرفانی در جهت .تکامل معنوی دعوت می کنند. مانند گروه های اشوء شاهدان یهوه» مهربابا گروه هایی که به آموزش روش های تمرکز فکر و کسب آرامش و تمرین های بدنی و ذهنی و تساهل دعوت می کنند. مانند گروه های تی-ام» یوگا. اشاعه اعتقاد به اصل تناسخ که باعث سوء استفاده جنسی می شود. دیدار با استادان باطنی در خارج و مشکلات اخلاقی و جنایی گروه هایی که معمولا عقاید ضد دینی» اخلاقی و انسانی دارند و پیروان خود را با مواد مخدر و موسیقی خاص به خلسه و تجربه های نا شناخته می کشانند و با درهم شکستن هنجارهای اخلاقی» کسب لذت های جنسی نامشروع؛ لباس و آرایش محرک خود پرستی و ترویج خشونت وجنایت و کسب انرژی جادویی و شيطاني جوانان هنجارگریز دارای اختلالات رواني را تخدیر کرده اشاعه قانون گریزی در جامعه می شوند. ریچارد مایرز جنایتکار که در انجام 09 جنایت شیره ای مشابه را بکار برده است که بر ترانه شبه سازی شده

صفحه 32:
موسیقی متال موسیقی متال جشن وپارتی: که بیشتر متمایل به مسائل جنسی و اجتماعی است که جوانان را به تجاوز و زنای با محارم و مسائل غیر اخلاقی سوق می دهد موسیقی متال آشغال: بر مسائلی مانند خشونت. تندی. غضب و مرگ تمر کز دارد (وندالیسم .هرج ومرج. جرم. طفیان. خود کشی و قتل سوق میدهد) موسیقی متال سیاه: به وضوح به مسائلی چون تجاوز و زنای با محارم. تجاوز. شکنجه و قربانی کردن انسان ها می پردازد مثل خودکشی ‎٩‏ جوان لبنانی در اثر موسیقی هوی متال. استفاده از مواد مخدر و اعمال غیر انسانی درمهمانی های شبانه جوانان قاهره که با گروه های شیطان پرستی ارتباط مستقیم دارند و با موسیقی هوی متال که در گورستان هم بر پا می شود و خون موش و ....توسط افراد آشامیده می شود. گرو ه های راک و متال در ایران

صفحه 33:
گروه های تخدیری كروه هاى تخديرى ماهيت غير دينى دارئد و عملكرد آنها باعث بر هم خوردن نظم و امنيت اجتماعی می گردد و یا بعضا .مرتکب جرم مى شوند و باعث سستى و رخوت در ايمان و اعتقاد و اخلاقيات و هنجارهاى افراد مى شود كروه هاى اول و دوم مورد سوء استفاده يدان قرار مى كيرند و افراد را به مسير هاى انحرافى مى كشائند ولى دسته سوم .اصولا باعث ايجاد جرم و بى نظم اجتماعى مى كردد

صفحه 34:
تهدیدها فضاى مجازى امكان دسترسى به اخبار و سوء استفاده را فراهم ميكند تبلغات دروغين كه سبب كرايش افراد به لنت جوبى» خودخواهى؛ لالبالى كرى؛ استفده از مواد مخدر و الکل و مخالفت با . هنجارها و روابط سوء جنسى مى شود استفاده از فضاى مجازى باعث دور شدن فرزندان از خانواده و اعتياد به اينترنت سوء استفاده از شاكردان كلاس هاى آموزشى ترویج بی بند و باری جنسی و سست شدن پیوندهای خانوادگی

صفحه 35:
فرصت ها كرايش به دين» عرفان و معنويت زمينه دينى و عرفانى ايران اسلامى قابليت هاى بالاى عرفانى دين اسلام بويزه در سيره ائمه اطهار (ع). سابقه تاریخی دوره های عرفانی و آثار و کتب عرفای بزرگ اسلام علاقه جوانان به مسائل معنوی و عرفانی و جوانی جمعیت و ظرفیت تحصیلاتی لازم در جامعه برای پذیرش عرفان اسلامی

صفحه 36:
پایان با آرزوی توفیق A

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان