کسب و کار مدیریت و رهبری

آشنایی با سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 :2000

Standard_ISO9001_2000

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 :2000”

آشنایی با سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 :2000

اسلاید 1: آشنايي با سيستم مديريت كيفيتISO 9001 : 2000

اسلاید 2: رئوس مطالب1- تاريخچه شكل گيري سيستم مديريت كيفيت2 – مروري كوتاه بر الزامات ISO9001:2000 3- مزاياي پياده سازي ISO9001:20004- مراحل پياده سازي ISO9001:2000

اسلاید 3: 1- تاريخچه شكل گيري سيستم مديريت كيفيت1 – بازرسي و آزمون نهايي 2- كنترل كيفيت (1940)ISO 9001,2,3 -3 – تضمين كيفيت (1987) ISO9001,2:1994 4- مديريت كيفيت ISO 9001:2000

اسلاید 4: ISOInternational Organization for Standardizationكميته فني 176استانداردهاي مديريت كيفيت ويرايش سال 1987ويرايش سال 1994ويرايش سال 2000سري استانداردهاي ISO 9000

اسلاید 5: ISO 8402ISO 9000ISO 9001ISO 9002ISO 9003ISO 9004ISO 9000ISO 9001ISO 9004ISO 9000شكل‌دهي جديد به سري استاندارد 2000ISO 10011ISO 19011

اسلاید 6: ISO 9000سري استانداردهاي ISO 9000سيستم‌هاي مديريت كفيت – مباني و واژگان ISO 9001الزامات سيستم مديريت كيفيت ISO 9004خطوط راهنما براي افزايش توان سازمان

اسلاید 7: اصول هشت گانه مديريت كيفيت1- سازمان مشتري‌گرا2- راهبري3- مشاركت همكاران4- تفكر فرآيندگرا5- تفكر سيستمي به مديريت6- بهبود مستمر7- تصميم‌گيري برپايه موضوع8- ارتباط با تأمين‌كنندگان برپايه منافع متقابل

اسلاید 8: مشتري‌گراييسازمان به مشتريان خود وابسته است. بنابراين بايد نيازهاي فعلي و آتي آنان شناخته شود، الزامات آنها برآورده شده و تلاش گردد كه از الزامات مشتري پا فراتر گذاشته شود.

اسلاید 9: راهبريراهبران، وحدت در هدف، مسير و محيط داخلي سازمان را ايجاد مي‌نمايند. آنها محيطي را بوجود مي‌آورند كه در آن، كاركنان به طور كامل مشاركت داشته و سازمان بتواند به اهدافش دست پيدا كند.

اسلاید 10: مشاركت كاركنانكاركنان در كليه سطوح، اساس يك سازمان را تشكيل مي‌دهند.مشاركت كامل آنها باعث مي‌شود تا توانايي‌هايشان در جهت منافع سازمان بكار گرفته شود.

اسلاید 11: ديدگاه فرآيند گرانتايج مورد انتظار، هنگامي كه منابع و فعاليت‌هاي مرتبط با آنها به صورت ”فرآيند” اداره شوند، بسيار كاراتر به دست مي‌آيند.

اسلاید 12: ديدگاه سيستمي به مديريتشناسايي، درك و اداره كردن سيستمي از فرآيندهاي مرتبط براي يك هدف معين شده موجب اثربخشي و كارايي سازمان مي‌گردد.

اسلاید 13: بهبود مستمريكي از اهداف دائمي سازمان بهبود مستمر مي‌باشد.

اسلاید 14: تصميم‌گيري بر پايه موضوعتصميم‌گيري مؤثر و صحيح بر پايه تحليل منطقي اطلاعات و داده‌ها.

اسلاید 15: ارتباط با تأمين‌كنندگان بر پايه منافع متقابلتوانايي سازمان و تأمين‌كنندگان آن در ايجاد ارزش به وسيله برقراري رابطه متقابل بر پايه منافع مشترك، افزايش مي‌يابد.

اسلاید 16: سيستم مديريت كيفيت

اسلاید 17: مقدمه  دامنه كاربرداستاندارد مرجع واژگان و تعاريف سيستم مديريت كيفيت مسئوليت مديريت مديريت منابع تحقق محصول اندازه‌گيري،تجزيه و تحليل و بهبود الزامات استاندارد در اين پنج بخش قرار دارند. ISO 9001:2000ساختار استاندارد

اسلاید 18: مديريت فرآيندها- شناسايي ، توالي و تعامل ، منابع ، معيارها ، پايش و اندازه گيري ، بهبود فرآيندها - فرآيندهاي مديريتي ، فرآيندهاي اصلي و فرآيندهاي جانبي4- سيستم مديريت كيفيت4-1- الزامات عمومي

اسلاید 19: - خط‌ مشي كيفيت و اهداف كيفيتي- نظامنامه كيفيت- روش‌هاي اجرايي مدون، الزام شده توسط استاندارد - مستندات مورد نياز سازمان براي حصول اطمينان از مؤثربودن طرح‌ريزي، اجرا و كنترل فرآيندها- سوابق كيفيت الزام شده توسط استاندارد4- سيستم مديريت كيفيت4-2- الزامات مستندسازيكنترل مدارکكنترل سوابق

اسلاید 20: گستره مستندسازي مي‌تواند به دلايل زير متفاوت باشد:اندازه و نوع سازمانپيچيدگي فرآيندها و تأثيرات متقابل آنهاصلاحيت نيروي انساني4- سيستم مديريت كيفيت4-2- الزامات مستندسازي

اسلاید 21: مسئوليت مديريت

اسلاید 22: وجود شواهدي مبني بر تعهد مديريت عالي نسبت به استقرار و بهبود اثربخشي سيستم مديريت كيفيت- ارائه اطلاعات لازم به سازمان درباره اهميت الزامات مشتري و الزامات قانوني- تعيين خط ‌‌مشي - اهداف كيفيتي- بازنگري‌هاي مديريت- در دسترس بودن منابع5- مسئوليت مديريت5-1- تعهد مديريت

اسلاید 23: معين بودن الزامات مشتري و افزايش ميزان رضايت مشتري- تعيين الزامات مربوط به محصول- پايش و اندازه‌گيري ميزان رضايت مشتري5- مسئوليت مديريت5-2- تمركز بر مشتري

اسلاید 24: اطمينان از اينكه خط‌مشي كيفيت موارد زير را پوشش مي‌دهد:- تناسب با ماموریت و اهداف سازمان- تعهد نسبت به برآورده ساختن الزامات و بهبود اثربخشي سيستم مديريت كيفيت- چارچوبي براي تعيين و بازنگري اهداف كيفيتي- معرفي به سازمان و درك آن - بازنگري به منظور تداوم تناسب5- مسئوليت مديريت5-3- خط‌ مشي كيفيت

اسلاید 25: - تعیین اهداف كيفيتي- طرح‌ريزي سيستم مديريت كيفيت و برآورده‌سازي الزامات عمومي و اهداف كيفيتي- حفظ يكپارچگي سيستم به هنگام طرح‌ريزي و ايجاد تغييرات در سيستم مديريت كيفيت5- مسئوليت مديريت5-4- طرح‌ريزيSMART

اسلاید 26: 5-4-2- طرحريزي سيستم مديريت كيفيتچرخه PDCA عبارت است از: برنامه ‌ (Plan)تعيين اهداف و فرآيندهايي كه براي حصول نتايج، در تطابق با الزامات مشتري و خط‌مشي‌هاي سازمان مورد نياز هستند. اجراء (Do) استقرار فرآيندهابررسي (Check) پايش و اندازه‌گيري فرآيندها و محصول بر طبق خط‌مشي‌ها، اهداف و الزامات محصول و نيز گزارش‌دهي نتايجاقدام (Act)انجام اقداماتي كه به طور مستمر عملكرد فرآيند را بهبود دهد.5- مسئوليت مديريتPDAC

اسلاید 27: - حصول اطمينان از تعيين و اعلام مسئوليت‌ها و اختيارات در داخل سازمان- تعيين يكي از مديران سازمان به عنوان نماينده مديريت با وظایف زیر: حصول اطمينان از تعيين، استقرار و نگهداري فرآيندهاي مورد نياز سيستم مديريت كيفيت گزارش‌دهي به مديريت ارشد درباره عملكرد سيستم مديريت كيفيت و نياز به بهبود ترغيب به آگاهي نسبت به الزامات مشتري- حصول اطمينان از تعيين فرآيندهاي ارتباطي مناسب در درون‌سازمان5- مسئوليت مديريت5-5- مسئوليت، اختيار و ارتباطات

اسلاید 28: بازنگري سيستم مديريت كيفيت در فواصل زماني طرح‌ريزي شده اطمينان از تداوم تناسب، كفايت و اثربخشيبررسي موقعيت‌هاي بهبود و نياز به اعمال تغييرات در سيستم مديريت كيفيت، خط‌مشي كيفيت و اهداف كيفيتي5- مسئوليت مديريت5-6- بازنگري مديريت

اسلاید 29: ورودي‌هاي بازنگري:- نتايج مميزي‌ها- بازخورد مشتريان- عملكرد فرآيند و انطباق محصول- وضعيت اقدامات اصلاحي و پيشگيرانه- پيگيري بازنگري‌هاي قبلي- تغييرات- توصيه‌هاي بهبود5- مسئوليت مديريت5-6- بازنگري مديريت

اسلاید 30: خروجي‌هاي بازنگري:- بهبود اثربخشي سيستم مديريت و فرآيندهاي آن- بهبود محصولات- نياز به منابع5- مسئوليت مديريت5-6- بازنگري مديريت

اسلاید 31: مديريت منابع

اسلاید 32: شناسايي و فراهم‌آوري منابع لازم براي:- استقرار و نگهداري سيستم مديريت كيفيت و بهبود مستمر اثربخشي آن- افزايش ميزان رضايت مشتريان6- مديريت منابع6-1- فراهم‌آوري منابع

اسلاید 33: صلاحيت و شايستگي كاركنان بر مبناي تحصيلات، آموزش، مهارت‌ها و تجارب- تعيين صلاحيت‌هاي مورد نياز- برآورده‌سازي نيازها، آموزش يا . . . - ارزيابي اثربخشي اقدامات- آگاهي كاركنان نسبت به مفهوم و اهميت فعاليت‌هايشان و سهيم بودن آنان در رسيدن به اهداف كيفيتي- حفظ سوابق تحصيلات، آموزش‌ها، مهارت‌ها و تجارب6- مديريت منابع6-2- منابع انساني

اسلاید 34: فراهم‌آوري و نگهداري زيرساخت مورد نياز به منظور دستيابي به انطباق محصولساختمان، فضاي كاري و تسهيلات مرتبطتجهيزات فرآيند (سخت‌افزار، نرم‌افزار)خدمات پشتيباني (حمل و نقل و ارتباطات)6- مديريت منابع6-3- زير‌ساخت

اسلاید 35: 6- مديريت منابع6-4- محيط كارتعيين و ايجاد محيط كار مناسب براي دستيابي به انطباق با الزامات محصول

اسلاید 36: تحقق محصول

اسلاید 37: طرح‌ريزي و توسعه فرآيندهاي تحقق محصولدر موارد مقتضي، مشخص نمودن موارد زير:-اهداف كيفيتي و الزامات محصول-معين نمودن فرآيندها، مستندات و فراهم‌آوري منابع مورد نیاز محصول-تصديق، صحه‌گذاري، پايش، بازرسي و آزمايش و معيارهاي پذيرش- سوابق7- تحقق محصول7-1- طرح‌ريزي تحقق محصول

اسلاید 38: طرح‌ريزي و توسعه فرآيندهاي تحقق محصول- طرح كيفيت: مدرکی است كه فرآيندها و منابعي كه براي يك محصول، پروژه يا قرارداد خاص مورد استفاده قرار مي‌گيرند را مشخص مي‌كند.- طراحي و توسعه فرآيندهاي تحقق محصول در صورت نیاز7- تحقق محصول7-1- طرح‌ريزي تحقق محصول

اسلاید 39: تعيين الزامات محصول- الزامات تلویحی و تصريحي مشتري- الزامات تلويحي مشتري- الزامات قانوني- الزامات سازمان7- تحقق محصول7-2- فرآيندهاي مرتبط با مشتري

اسلاید 40: بازنگري الزامات محصول- تعريف الزامات محصول- برطرف‌سازي تفاوت‌های سفارش يا قرارداد فعلی و قبلی - بررسی توان برآورده ‌سازي الزامات حفظ و نگهداری سوابق تغییر الزامات محصول 7- تحقق محصول7-2- فرآيندهاي مرتبط با مشتري

اسلاید 41: برقراری ارتباط با مشتريان در رابطه با:- اطلاعات محصول- امور مرتبط با درخواست‌ها، قراردادها يا سفارش‌ها و اصلاحيه‌ها- بازخوردهاي مشتريان، شكايات مشتريان7- تحقق محصول7-2- فرآيندهاي مرتبط با مشتري

اسلاید 42: طرح‌ريزي طراحي و توسعهورودي‌هاي طراحي و توسعهخروجي‌هاي طراحي و توسعهبازنگري طراحي و توسعهتصديق طراحي و توسعهصحه‌گذاري طراحي و توسعهكنترل تغييرات طراحي و توسعه7- تحقق محصول7-3- طراحي و توسعه

اسلاید 43: - بررسي مطابقت کالای خریداری شده با الزامات مشخص شده با توجه به اثر محصول خريداري شده بر روي مراحل تحقق محصول يا محصول نهايي- ارزيابي تأمين‌كنندگان و ارزیابی مجدد آنها بر اساس معیارهای تعیین شده 7- تحقق محصول7-4- خريد

اسلاید 44: توصیف کالای مورد نیاز توسط اطلاعات خريد-الزامات تصدیق کالا (روش اجرایی - فرآیند – تجهیزات)احراز صلاحیت کارکنانالزامات سیستم مدیریت کیفیتكفايت بیان الزامات7- تحقق محصول7-4- خريد

اسلاید 45: تصديق محصول خريداري شدهبازرسی و ... برای حصول اطمینان از برآورده سازی الزامات تصدیق در محل تامین کننده (در صورت درخواست مشتری یا سازمان)7- تحقق محصول7-4- خريد

اسلاید 46: طرح‌ريزي و انجام توليد و ارائه خدمات تحت شرايط كنترل شده - اطلاعات ويژگي‌هاي محصول- دستورالعمل‌هاي كاري، بر حسب نياز- تجهيزات مناسب- وسايل پايش و اندازه‌گيري- پايش و اندازه‌گيري- فعاليت‌هاي ترخيص، ارسال و پس از ارسال7- تحقق محصول7-5- توليد و ارائه خدمات

اسلاید 47: صحه گذاری مستقیم فرآيندهايي كه خروجي آنها به وسيله پايش و اندازه‌گيري قابل تصديق نمي‌باشد ونقايص فرآيندها پس از استفاده محصول يا ارائه خدمت آشکار می شودمعيارها براي بازنگري و تصويب فرآيندهاتصويب تجهيزات و شرايط احراز صلاحيت كاركنانشیوه ها و روش‌هاي اجرايي مشخص شدهسوابق صحه‌گذاري مجدد7- تحقق محصول7-5- توليد و ارائه خدماتفرآیندهای ویژه

اسلاید 48: شناسایی و ردیابی - در موارد مقتضي، شناسايي محصول در تمام مراحل تحقق آن با وسايل مناسب- شناسايي وضعيت محصول با توجه به الزامات پايش و اندازه‌گيري- كنترل و ثبت شناسه انحصاري محصول در صورت الزام رديابي7- تحقق محصول7-5- توليد و ارائه خدمات

اسلاید 49: مراقبت‌هاي لازم در قبال اموال مشتري در زماني كه تحت كنترل سازمان هستند يا توسط سازمان مورد استفاده قرار مي‌گيرند.- شناسايي، تصديق، مراقبت ، نگهداری و محافظت - گزارش‌دهي فقدان، آسيب يا هر نوع عدم تناسب براي استفاده به مشتریاموال فكري7- تحقق محصول7-5- توليد و ارائه خدمات

اسلاید 50: نگهداري و حفظ انطباق محصول و اجزاء تشكيل‌دهنده محصول در طي فرآوري داخلي و ارسال به مقصد مورد نظرشناساييجابجاييبسته‌بنديانبارشمحافظت7- تحقق محصول7-5- توليد و ارائه خدمات

اسلاید 51: معين نمودن اندازه‌گيري‌ها و پايش‌هاي مورد نياز و همچنين وسايل پايش اندازه‌گيري مورد نيازاطمينان از انجام پايش و اندازه‌گيري در سازگاري با الزامات پايش و اندازه‌گيري7- تحقق محصول7-6- كنترل ابزارهاي پايش و اندازه‌گيري

اسلاید 52: اندازه گيري، تجزيه و تحليل و بهبود

اسلاید 53: طرح‌ريزي و اجراي فرآيندهاي پايش، اندازه‌گيري، تجزيه و تحليل و بهبود- انطباق محصولحصول اطمينان از انطباق سيستم مديريت كيفيتبهبود مستمر اثربخشی سيستم مديريت كيفيتروش‌ها (فنون آماري) و گستره كاربرد آنها8- اندازه‌گيري، تجزيه و تحليل و بهبود8-1- كليات

اسلاید 54: رضايت مشتريبرداشت مشتري از ميزان برآورده‌سازي الزامات مشتري توسط سازمانمميزي داخليانطباق و اثربخشي سيستم مديريت كيفيت8- اندازه‌گيري، تجزيه و تحليل و بهبود8-2- پايش و اندازه‌گيري

اسلاید 55: پايش و اندازه‌گيري فرآيندهاروش‌هاي مناسب پايش و اندازه‌گيري به منظور اطمينان از توانايي فرآيندها براي دستيابي به نتايج طرح‌ريزي شدهپايش و اندازه‌گيري ويژگي‌هاي محصول به منظور حصول اطمينان از برآورده شدن الزامات محصول8- اندازه‌گيري، تجزيه و تحليل و بهبود8-2- پايش و اندازه‌گيري

اسلاید 56: شناسايي و كنترل محصولي كه در انطباق با الزامات محصول نيستمسئوليت‌ها و اختياراتبرطرف‌سازي عدم انطباق‌هااستفاده تحت مجوز ارفاقيجلوگيري از مصرف يا بكارگيري اصلي مورد نظر آنتصديق مجدد پس از رفع عدم انطباق8- پايش اندازه‌گيري8-3- كنترل محصول نامنطبق

اسلاید 57: تعيين، جمع‌آوري و تجزيه و تحليل داده‌هاي مناسبتناسب و اثربخشي سيستم مديريت كيفيت نقاط بهبود مستمر اثربخشي8- پايش اندازه‌گيري8-4- تجزيه و تحليل داده‌ها

اسلاید 58: تجزيه و تحليل داده‌هاي حاصله از پايش و اندازه‌گيري تجزيه و تحليل اطلاعات مربوط به :- رضايت مشتري- انطباق با الزامات محصول- ویژگیها و چگونگی روند فرآيندها و محصولات، فرصت‌هايي براي اقدامات پيشگيرانه- تأمين‌كنندگان8- پايش اندازه‌گيري8-4- تجزيه و تحليل داده‌ها

اسلاید 59: بهبود مستمر اثربخشي سيستم مديريت كيفيت- بكارگيري خط‌مشي - اهداف كيفيتي- نتايج مميزي‌ها- تجزيه و تحليل داده‌ها- اقدامات اصلاحي و پيشگيرانه- بازنگري مديريت8- پايش اندازه‌گيري8-5- بهبود

اسلاید 60: اقدامات اصلاحي- برطرف‌سازي علت عدم‌انطباق‌ها (از جمله شكايات مشتريان)-جلوگيري از بروز مجدد آنها-متناسب با اثرات عدم‌انطباق‌ها-تعيين علل عدم‌انطباق‌ها-ارزيابي نياز به اقدامات-تعيين و انجام اقدامات-بازنگري اقدامات انجام شده8- پايش اندازه‌گيري8-5- بهبود

اسلاید 61: اقدامات پيشگيرانه- حذف علل عدم‌انطباق‌هاي بالقوه جهت جلوگيري از بروز آنها- متناسب با اثرات مشكلات بالقوه- تعيين عدم‌انطباق‌هاي بالقوه- ارزيابي نياز به اقدامات- تعيين و انجام اقدامات- بازنگري اقدامات پيشگيرانه انجام شده8- پايش اندازه‌گيري8-5- بهبود

اسلاید 62: مزاياي پياده سازي

اسلاید 63: 1- جنبه فرهنگي و تبليغي (ماده 31 برنامه چهارم )2- مستند سازي - پرهيز از سليقه گرايي - پرهيز از وابسته شدن كارها به افراد - ايجاد شواهد جهت ارايه به مشتري و مقامات بالاتر 3- سنجش سيستماتيك رضايت مشتري و تجزيه و تحليل و ارتقا رضايتمنديمزاياي پياده سازي

اسلاید 64: 4 – حركت بسمت بهبود مستمر - تعريف و اجراي اهداف كيفياخذ فيد بك از انجام مميزي هااقدامات اصلاحي و پيشگيرانه 5 – نظم دادن به كارها تعريف فرآيندها و يكپارچه سازي آنها با مشاركت كاركنانمزاياي پياده سازي

اسلاید 65: مراحل پياده سازي

اسلاید 66: 1- فاز شناخت2- آموزش3- مستند سازي4- اجرا5- مميزي داخلي6 – مميزي نهاييمراحل پياده سازي

اسلاید 67: موفق باشيدبه اميد ديدار

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید