علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

آشنایی با ابزار کنترل پنل

contorol_panel_windows

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با ابزار کنترل پنل”

آشنایی با ابزار کنترل پنل

اسلاید 1: موضوع: آشنایی با ابزار کنترل پنلتهیه و تنظیم:خدیجه جعفری

اسلاید 2: User Accounts1.1براي تعيين و تعريف حقوق دسترسي به سيستم ، از طريق منوي Start ، گزينه ي Control panel و سپس User Accounts را انتخاب كنيد . ممكن است زماني پيش بيايد كه لازم باشد چندين كاربر از يك كامپيوتر استفاده كنند . شما مي توانيد حقوق دسترسي متفاوتي همراه با رمز عبور براي سيستم تعريف كنيد تا اطلاعات و نرم افزارها در امان بمانند.

اسلاید 3: User Accounts1.2- گزينه ي Change an account جهت تغيير نام كاربرهاي موجود مي باشد پس از كليك بر روي اين گزينه ، نام كاربرها نمايش داده شده و امكان تغيير نيز در اختيار شما قرار داده مي شود .

اسلاید 4: User Accounts1.2 .1 - گزينه ي Create a new account جهت تعريف امكان دسترسي جديد است . مثلا شما مي خواهيد يك كاربر جديد با نام Ostadonline تعريف كنيد . بر روي اين گزينه كليك كرده نام مربوطه را وارد نماييد . سپس بر روي دكمه ي Next كليك كنيد . از شما سوال مي كند حق دسترسي جديد نقش سرپرست (admin) و يا حالت محدود يا زير گروه را داشته باشد . آنرا انتخاب كنيد و در نهايت بر روي گزينه ي Create Account كليك نماييد . هنگاميكه بر روي نام هر يك از كاربران كليك كنيد كادر محاوره اي باز مي شود كه شامل تنظيمات اصلي كاربران اعم از نام ، رمز عبور ، عكس و ... مي باشد . در ذيل به شرح قسمتهاي مختلف مي پردازيم :

اسلاید 5: 1- Change my name : نام كاربري مورد نظر شما مي تواند هر نامي باشد . در اين قسمت شما مي توانيد اين نام را تغيير و يا اصلاح كنيد .

اسلاید 6: 2- Change my password : اين قسمت مربوط به كلمه ي عبور هنگام وارد شدن به سيستم مي باشد . هر كدام از كاربران مي توانند رمز عبور خاص خود را داشته باشند .

اسلاید 7: 3- Remove my password : جهت حذف رمز عبور اين قسمت استفاده مي شود .

اسلاید 8: 4- Change my picture : تصويري است كه در سمت چپ نام كاربري و همچنين در صفحه ي ورود به سيستم در بالاي منوي Start ظاهر مي شود . ويندوز تصاويري پيش فرض ارائه مي دهد اما شما مي توانيد با استفاده از گزينه ي Brows formore picture تصوير دلخواه خود را درج كنيد .

اسلاید 9: 5- Change my account type : نوع حالت دسترسي Admin ( سرگروه ) يا Limited ( مهمان ) توسط اين قسمت تعيين مي شود .

اسلاید 10: با کلیک در نوار آدرس مسیر این پنجره را در نوار آدرس مشاهده می‌کنید اگر می‌خواهید از این مسیر وارد این بخش شوید مدت زیادی طول می‌کشد در صورتی که به روش گفته شده با یک کلیک وارد همین پنجره شده‌اید در این پنجره می‌توانید یکی از تصاویر را به عنوان پس‌زمینه انتخاب کرده و Save change را کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود ودر این‌جا با کلیک روی Cancel به صفحه قبل برمی‌گردید.

اسلاید 11:

اسلاید 12:

اسلاید 13: تنظیمات مربوط به زمان و تاریخ سیستم از پنجره Control panel ● Date and Timeبرای تنظیمات مربوط به زمان و تاریخ سیستم ، از پنجره ی Control panel بر روی گزینه ی Date and time کلیک کنید . پس از آن کادر محاوره ای با عنوان Date and time properties باز می شود که امکان تغییر و تنظیم زمان و تاریخ سیستم را در اختیار شما قرار می دهد . سربرگ Time zoon مربوط به ناحیه ی زمانی محل سکونت شماست.

اسلاید 14: ● Regional and language options همانطور که قید شد ، برای تغییر فرمت تاریخ و ساعت از پنجره ی Control panel گزینه ی Regional and language options را فعال کنید . پس از فعال کردن این گزینه کادر محاوره ای با عنوان Regional and language options و سه سربرگ مشاهده می شود : 1: سربرگRegional Options 2:Language3:Sound and audio devices….

اسلاید 15: Ease of Access Centerشاید این سوال برای شما پیش بیاید که مرکز دسترسی آسان یا همان (Ease of Access Center) چیست ؟ این ویژگی سرویس های سفارشی را برای کاربران فراهم میکند، یعنی به افراد کمک میکند تا بهتر مشاهده کنند ، بشنوند و راحت تر از ویندوز استفاده کنند

اسلاید 16:  با استفاده از گزینه Speech Recognistion در ویندوز 7 با کامپیوتر خود صحبت کنید . یکی دیگر از ویژگیهای صفحه Ease of Access Center گزینه Speech Recognistion می باشد . با استفاده از گزینه Speech Recognistion در ویندوز 7 یا ویندوزهای دیگر می توانید با کامپیوتر خود صحبت کنید . در مرحله ی اول شما باید میکروفون را بر روی دستگاه نصب کنید و با دستگاه تمرین کنید تا بتواند صدای شما را تشخیص بدهد این ویژگی به شما قابلیت و دسترسی بالایی میدهد که از جمله این قابلیت ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد. برای باز کردن برنامه در قسمت Search موجود در استارت، عبارت Start Speech Recognition را تایپ کنید تا برنامه را مشاهده کنید.

اسلاید 17:

اسلاید 18:  بزرگنمایی یا ذره بین magnifier : این ویژگی برای افرادی که دارای بینایی ضعیفی هستند و یا در دیدن دستگاه خود مشکل دارند بسیار کارایی دارد. این ویژگی به کاربران اجازه میدهد تا بتوانند متن ها و تصاویر را با وضوح بالا تری مشاهده کنند.برای استفاده از ذره‌بین در ویندوز7 می‌توان از طریق زیر اقدام كرد:Start » All Programs » Accessories » Ease of Access » Magnifierیا می‌توان در منوی استارت عبارت magnifier را تایپ كرد.

اسلاید 19: با تشکر از حسن توجه شماواز استاد رهنما .

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید