صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
صفحه 4:
وا ات ای ابر ارت
eee ear =
——— سس
تهیه کننده اسلاید:دکتر فاطمه كويا
سل احد: 0
صفحه 5:
re 2 ج22 ود
5 تتتت _————
با ادبيات ايران و انواع ادبي در استانه مشروطيت: عهد مشروطيت
و ادبيات داستاني در نيم قرن اخير و كويندكان مطرح اين دوريان
1
حت
53
صفحه 6:
Soe elon Seo ee As Ee ore eres!
اخیر بحث کند و اطلاعاتي نسبتا مبسوط درباره گویندگان این
mv) ee) pel jh دورآن و
3 از
صفحه 7:
صفحه 8:
لج هشرف ل و ام و2
ی
سیزدهم هجری(قرن رستاخیز ادبی).
ببس«
بل ديدكاه ادوارد براون).
سس
0 از
صفحه 9:
تال لا را
مغولى در تاريخ وصاف.
— سر صر =
-مفلدان وصاك الحضدرة: ميرزا مهدى خان استر آبادى منشى
ers) ۱۳ ۹ every) نادر شاه
9 از
صفحه 10:
۱ eee Tele ce oo oem
دربارى.
20 ao.
صفحه 11:
"رل سیر دهم هجری. قرن ر ارتکد ای
pear eS Ee) Oe ee en
را ۳۳۳ 5-6 برس 3
me و نويسنذكان 44 9
5 “a
صفحه 12:
a Sees a oe 122
بسياري از امور از آن جمله تاسيس نخستين دستكاه جات و
es we
صفحه 13:
ره > درد در برس رال ههار
و اوایل فقرن جمادهم قمری در داخل و خارج یرال
— 2 ده
-نمایندگان عمده-"نهضت ساده نویسی عبارتند از: طالبوف»زین
7 ل کرماتی»میرزا حبیب اصفهاذ
es 09
صفحه 14:
تخسئین ريشه های ساده مر
درنثر قأتم مقام و بيروان او:فاضل حان كروسى ور تفن 216
Se) ole
5-06 3
ع ا 0
es 0
صفحه 15:
ty Crapo eos ۲ 3 وج مسب
و.شيرين توام با سجعى ملايم بدون تصنع و فاضل نمايى»آوردن
اا ل ل 0
es 06
صفحه 16:
= اللثتكثثثةة“ة0ةة 20
وسیس در تهران به خدمت دولت درآمد.مدتی بعد از آن در تبریر در
إدفتر عباس ميرزا مشغول به نويسندكى شد و وظايف يدر(وزارت
۱
©
5
صفحه 17:
تا رک
-مختصات lela Alen 9 Ly ا قرينه مسجع»
شتجع يردازى به شيوة“كلتنتان»آواستكى و ياكيزكى (بدون لفاظى و
5 6
صفحه 18:
تمتتوي جلایرنامه.
=
A CEOs eer es) ener lure Heep ere ل
520 06
صفحه 19:
صفحه 20:
سور ود اوليك aw چاپ به ایران به پایمردی 1
سر PAR orem pe errr cre
رباره جنك ابران وروس.
5 oo
صفحه 21:
ye
دويست و ينجاه دو قمرى در ايران كه بعد ها به دستورامير كبير
تحت عنوان وقايع اتفاقيه دوباره داير شد.
1 2 all jy) cold
5 60
صفحه 22:
3 5 را ار وج
ا —
62S UK Gigs oe 5 ALLS 39 موه
سس
تن نود ۲
ار را ار ار
pO
ep CM Uy ie pe Vey) Pins
5 66
صفحه 23:
5522529252222 ein
22 1
۱9 روزنامه خارج از ايران با تكيه بر مسئله حاكمينت قانون؟
۳۱۱ ۰ ۱ cvs
ات —
اس نون اتحاد اسلا
5 99
صفحه 24:
Bn اك ل ا ا ل ال
واه وت =
oa
کر کوپا
صفحه 25:
ere ل
همت امير كبير در تهران.
—— ري لم ۳
-استخدام کرو هی از۳9استادان اتریشی و آلمانی برای دارالفنون
غالبا پزشك و كناك"
5 66
صفحه 26:
عنوان مترجم و ره 3 5 5 و مترجم سب ردص
Ske ۱0 در
a ean سا کر
5 66
صفحه 27:
eee سس
-روشتذكرى مردم از سوى روحانيون رُوَسْتفكر نيك الديان انادف
ies
-پیوستن گرو هی" ازووحانیون به نهضت ساده نویسی در ایراد
خطابه ها.
ا ل ار
اصفهانى از خطيبان برجسته مشروطه.
a
صفحه 28:
See eae) oe eres
سو
بر پایی کانون های روشنفکران مهاجرایرانی به قففاز»مصر
—
eee ا
5 66
صفحه 29:
-رجال سياسى:دولتمردان يا به اعتبارى بازوهاى استبداد.
برتمردم:فر اخواندن مرئدة"تنهايك,اصلاح بنيادى.
سس
ys 66
صفحه 30:
با راد
(a Sal seul) beg Gabe Ly as 59 Gh ge 5 y=
ree ee جويَى »كتكاتت:از قانون.
pst 5 Conn,
5 oo
صفحه 31:
ةن os تک سح
-سنت شكنى و مبارزه با باورهاى خرافى.
۱
و 0 ت(كتاب احمد).
هه سس
5 oa
صفحه 32:
-رواج شكل بازسازى و an 5 2
(سده های چهارم و پنجم).
-اخذ عناصر کلام از گفتار مردم.
Bree rake eee ترکیبات ساده.
:اوردن جمله هاى كرثاة.
5 66
صفحه 33:
سکس در
eo را زاك ۳ د
eee BES re SECs Ne) =I Se لت
ere 8 8S
و
5 69
صفحه 34:
١ ا ا e ey MeN Cre ier) SESE )7 را ار
رت نفد ادبی»خاطر «میادداشت ریوزانه.
5 or
صفحه 35:
نفد ادبی به معنای علمی آن و به سبك اروپایی هنوزدراین دوره
ایجاد نشده است هررچند رگه هایی از آن در نامه آخوند زاده به
Bry ee SAS
5 66
صفحه 36:
ep ۳
0
بر دو نوح اس کلا9لیك پا سنتی؛جدید.
CF
5 66
صفحه 37:
۱ ات مخاطب پر لا
ee ema cy CP Re ا 1a
2
25 ا ا ا eee
درمفايل تفاوت ۳ مکاز )
ا كم
امه
ys
صفحه 38:
eae heres] ل
ان race ل yas ssa pay
گنجایش 00060 نفر بوده است.(نمایش به صورت کمدی و
2-5
برای خاندان سلطنتی انجَرًا مى,شده است.(
5 66
صفحه 39:
ل و كت
جم سس
نخستین نمایشنامه های ایرانی به سبك خربی(آخوند زاده پیتوای
vicrerie) لا ۱
— — 0
5 99
صفحه 40:
استخ به فيلسوف روم. =
-عقیده جان اسنوارت مبل درباره آزادی..
.-ملاى رومى و مثنوى او.
ance . -یادداشت
See;
5 0)
صفحه 41:
-طريقه حكومت ززيمان خان بريوجردى.
eae IE اك
5 60
صفحه 42:
a [ د
cs تسس
لا و ول ار را
a 77
باب تعلیم St
5 9
صفحه 43:
"دریاره مسائل ينكد ( 9 :
Gears
سیاسی
و فلسفی.
ee ند نامه مارکوس قیصر روم:ترجمه روسی به فارسی.
0لا
ا ل ا لكا
#تخبه سيهرى:خلاعدة"تَاسّخ التواازايخ درباره زندكى ند
5 9
صفحه 44:
..-سفرنامه اى تخيلى وداستان وار»مشتمل برسه جلد.بالحنى تند و
در 000025555652
بر دک و 0
5 ee
صفحه 45:
رت وت ار(
دوازدهم و اسكندر كبير.
۳۳ ۳۶ تاسیس در الفنون:تشریح بدن انسان»
SES) ا رت بت ۳
Hens 9
صفحه 46:
uy دح(
کروزونهسفر های گالیور :تلماك.
7 تن
5 9
صفحه 47:
2 ee regs
Ste) 3 رس رن ی a pt rape
.و فنى همجون كلستان با افزودن آيات»احاديث:مثلها واصطلاحات
are -
م 3
صفحه 48:
5 9
صفحه 49:
eee [1
0 eee Be
Pe Se MIE TeV Strep Le Sap re
۱۳-۳ رم الا رل در
5 9
صفحه 50:
— ei بح بنیانگذار شعرنو eee as eres Kr oe
و محمد علی جمال زاده پیشوای داستان کوتاه فارتی به سك
5 Co
صفحه 51:
alee ۳ و ور
27 هه
EG
-روی آوردن اکثر اهل قلم به شعر و نثر خنثی و به اصطلاح
6 کر کوپا
صفحه 52:
2 ۳ :كرايش به Ge
م esc Behr يرستى_
er eer Peon aE) ا Se
منجی)نوشتن رمان های تاریخی,بزرگداشت مفاخر ملی و پرداختن
PUR nary ye
5 69
صفحه 53:
سس
ات ی 7< دی ظر
Ee oe See)
4 ۳ en.
Ore TEE wre Nae sre. kee sioeie
مبتنی بر انديشه ناد برستانه "هیتار در خصو ترری نز اد
5 69
صفحه 54:
یب کر انس های
50
i ee S 1
Eg He ا سر اللا
۱ ا رو
_ =
5 6
صفحه 55:
2S ers در این دوره
000 ل (mE ETUDES
و زواج يافته بود» انواع ادبى جديد ترى مانند داستان كوتاه »
5
5 66
صفحه 56:
انواع ادبی در نثر مشروطیت تا
FO
صفحه 57:
0 ree
۲
مو 5
صفحه 58:
۳ (Iadas) cs) Vs LK oly
یکی بو و یکی نبود جمال زاده.
۲ ey ner
5 69
صفحه 59:
ea eps رل
و eS)
8 لا اسح اك
و شان نزول آن ها به شیوه الفبایی.
Perea رب rs joie grea
eee ese
_-. ی
حت
صفحه 60:
عد هع بر كم
BEN Saree 00
ares oy سس
2 تت ات VON ym hy = ey iy ae nies
nee eee)
See
ey
صفحه 61:
7 بر اشعار طذر واحِد او استخنان منطوم ذاهكد Dera eres
با مضامين عاميانه و طنز آميز.
عد ۱
5 60
صفحه 62:
seve براى عوام الناس را رل ven
معنوی و لغات مهجور).
خقاة لان اس تن خن,به
ee
5 06
صفحه 63:
care as در aoe عه مد
Meet ey | I OEIC SE Cee ID Se edi Keath ee
eRe Rees eo We anv Wa اا ا
5 9
صفحه 64:
مدیر و دبیر روزنامه سیم تم لءروزنامه اي ادبم و فکاهی اروص
در مر( ار سر رد
...و بي سواد.
۳ 0
595 ادك 15 6 oe Cer peste p ES Ip Wer ee
5 or
صفحه 65:
-پایین آمدن شعر نسیم شمال تا حد نظم شعار گونه به واسطه
كم 5
5 66
صفحه 66:
= ار در در ار
PSOE TOD Te DY ae ee Te eo foe
و —
“توجه جدي ادكار آلن"يوبه داستان كوتاه به عنواز
53 ee
صفحه 67:
جر 2130
تر و لاس
۱ و
19 ek aE eee
oP کر کرپا
صفحه 68:
Sars ere Wee eel eee
حك سورك 1 eyes هدایت»بزرگ علوي»صادق
00 ers 7) su. cnc
۱ سر زر
5 66
صفحه 69:
ها 3۳:۳۳
نکر ار Eee ES pe Toe
hee نی در آن و صیفل دادن هنر. باستاني داستان سرايي مردمي
سر
له 1 د د
5 66
صفحه 70:
sre) seen nens 2210 هسك
اا ل ا ل ese ۱
رشته حقوق.
cary ص
صفحه 71:
يحي سا ار
سر جمال زاده درانتشار مجله سياسي»فر.هنگي کر
اه vy) of | اقتصاد» ایر ان شناسي»فر هنگ و ادب).
صفحه 72:
52۳2 زر et ere
_
اقتصادي ایران.
-انتشار مجموعه 3استان. کوتاه يكي بود و يكي نبود در سال (19000
امس
چاپ داستان ers شکر است در همان
صفحه 73:
20 کر کرپا
صفحه 74:
(۰ — ee eS eee
و الم
اا ار ۱
oe کر کرپا
صفحه 75:
eae 0 oe
ثلبیت شیوه اي جمال زاده درنثر داستاني صادق هدایت وصادق
0 کر کرپا
صفحه 76:
ol) rales
es re ees
در دل ملفریان علي بیله دیک بیله جعندر ۶ وین وله از
کر در سكي » اقتصادي و باورداضت هاي اخرافي
حت =
عوام و .سس
صفحه 77:
Biases مح ع ae دم يسو
معاصر ایران.
a ۹ 5 5
-ارتقاء آثار هدايت«اك:مرز انتقاد سطحي و سخنوري و توصيف
و ی
00 کر کوپا
صفحه 78:
on هك
eee) ا ل Spee ae ye
روانشناسی خرب از.يك سو و گرایش او به مکتب ادبي
ا ا Pac SNOT
0 کر کرپا
صفحه 79:
= oa = 3 مایت 31 هیئت Bue
۳
۳ yee
= رز سر
a حب 57
صفحه 80:
rare ee rere se
واجتماعي و فرهنگي ایران.
0 ات كرد با aug
= مندي توده ۳
ys Co
صفحه 81:
..زنده به گور.سه قطره خون, علویه خانمسایه روشنءبوف.
Petes eer و حاجي آقا.
5 64
صفحه 82:
يادكار جاماسبء كارنامه اردشير بابكان» كزارش كمان شكن»
(Colyer: cee (eens beer ese ces
ديوار(زان يل سارتر).
5 66
صفحه 83:
لا 0
1 Lee
5 69
صفحه 84:
سم لا 0
— 0565
و نمايشنامه هاي«ديكر كه بيش از اقدام به خودكشي
سوزانده است.
5 co
صفحه 85:
5 ور rer
ادب ورد آن به عنوان اثري گمراه کننده از سوي گروهي دبکر.
۱ aryccteere
5 66
صفحه 86:
7 ras
2 یتح
دپ
—
ا CDE الكت
5 66
صفحه 87:
entre gore ل هك
2 سس
و فهم و موقعیت اجتماعي به ویژه در حاجي فا وعلوبه خانم
رز ان را
_ =
“تنوع كسترده لحن" و"كفتان شخصيت ها.
م6 3
صفحه 88:
5 66
صفحه 89:
ee نوکت
2 -کتاب بنجاه و سه نفر نخستین اثر بزرگ علوي در زمینه ادبیات
eer زندآن
5 69
صفحه 90:
-مجموعه از (- نخستین اثر بزرگ علوي است.
درف ی eB) ان »ینت9
5 oo
صفحه 91:
-به كارگيري نثري ساده وانشايي روا و بازتاباندن فر
و ناكامي هاي آنان.
رو ۱
5 60
صفحه 92:
ی
رت
چا 9
ساده نويسي و تلاشودر به كاركيري زبان و فرهنق عامه.
5 66
صفحه 93:
مره
هه سس
-برخورداري جشميايش از يرداختي قوي و جاذبه اي درخور توجه.
— تن
FEUD WERE eNOS. hn esp ETS e
5 69
صفحه 94:
Sees ee ee
لا لا لا در بر
راد ار ار اب
5 co
صفحه 95:
ال 3۳۳
است اما كتاب هاي ديكر او مبتني بر واقعيت محض هستند:
لور 550
ا ل
5 66
صفحه 96:
re reer ey yee) اة
يكي از انگیزه هاي (سرودن) داستان به جاي (نوشتن) آن در
ا ا ا ا ا FO) SI |
3
66
53
صفحه 97:
م6 کر کرپا
صفحه 98:
تاريخي. اجتماعي»انديشه اي »حادته اي »جفايي «تمتيلي سیاسي با -
رتاس
-همه رمان هاي"دوتؤاة:موريد مطالعه ما از نوع تاريخي و اجتماعي
به شمار ميروند.
5 66
صفحه 99:
co Oe eS و
2 ال ااا سس
رمان تاريخي به دلیل بي خطر بودن آن.
mm و مایت پاهعاهاني چون کوروش؛داریوش انوشیروان
ور رمان هاي تاریکتي وله بهدلیل احساسات ناسبونا
5 69
صفحه 100:
aes ee وك
PeeWee CED Deis rence es
درايران قرن هفتم وبا زبان ومضموني بي نظير و با استشهاد
۳ اا
به أشعاري ان شاعوان بزرك ايران.
صفحه 101:
ا ST re
كبودر اهنكي. :
۲ a
BETS ا را ۱ اک را
صفحه 102:
=e aii ee وح pax:
عبد الحسین صنعتي زاده كرماني.
صفحه 103:
وه بکتر کوپا
صفحه 104:
نوشتن این گونه رمان ها در =a
(*09006) ما 9
در
در ۱۱ ۰ را مر
۱ و صادق هدایت):
صفحه 105:
جت سح
رمان هاي اجتماعي این عهد بیشتر بازتاب مفاسد اجتماعي و
انحرافات اخلاقي زنان و مردان طبقه اشراف آن هم بدون
َيْشَهُ يابي جامعه شناختي يا سياسي آن است.
777
es هه
صفحه 106:
است عر Fen Ce xi gee keen yt} اوضاع تا برخي ار
یدای شرت سال (190(0) بوده a ar)
_— —
صفحه 107:
ps yee toes
رورکار سیاهانقام اسان و آسرار شب.
—
Rom ERE ON Pret sees
5 0۰
صفحه 108:
تا 7ت
PCOS bye er eer iG Lal ١
Ne
-جنایات بر بقلم وابیع انصار ي.
۱ eye eT
520 oo
صفحه 109:
ee
Se -تقر تحات شبءتادش معاشءاشر كك ار
سس سس سس
es 9
صفحه 110:
۸ lew rae oe Sesr ee
ROC EVOIS Pree genres oy SEC
20 aw
صفحه 111:
تست رو
۳ عامه مریدم در. خصوص پست و ضد اخلاق بودن بازيگري.
pe ۳ دراستفاده ازبازیگران قفقازي و روسي.
-سيردن نقش زنان به مردان اتايكر يا زبنان غير مسلماز
20 1"
صفحه 112:
هیئت هاي تصرجامعه باریدتکیسا 7
-تاسیس هنرستان تاتر.
نمایشنامه هاي معروف:
ee ی اد بر نوشته حسن مقدم.
mee شهرريزاد.
520 ae
صفحه 113:
ee سس
rho heiress عشق:اصلي و كرم يا
Seo
520 ae
صفحه 114:
2 2 — = =
تصحيح انتقادي متون»نوشتن شرح وحواشي و مقدمه بر اثار_-
گذشته.نگارش کتب تاریخ ادبیات. تاریخ اجتماعي و سياسي؛
ترجمه و تفسیر متون فارسي میانه و اوستايي.
تن
es تس
صفحه 115:
تحفيق در (يالايش Snes Sire ee Fens)
را سار این سر رس
زتبان ياك نو شت اما نوشته هاي او خالي از تصنع نبود.
_ =
520 6
صفحه 116:
هر بارواج افکا تاسیرد اه لسن سس
این کار همت گماشت ابراهیم پور داوود بود.صادی هدایت نیز به
_دليل انس به انديشه هاي ايران كهن به اين کار پرداخت.
م
es 6
صفحه 117:
ا رس رس 2
تهران.
—
a سس
Bbyowwyenceye cetera 1 ome ery
زا و
are از
صفحه 118:
16 بکتر کوپا
صفحه 119:
Si — ی و افراط در به کارگيري واه eo ese)
Ts تا
520 9
صفحه 120:
—= ۱ ترا eee es
SS <Ev SY DOE oe ا
ا اس —
7 ا Wetec
es 00
صفحه 121:
تحفه احمدیه تصحیح مجمو عه و بن موی دادیب
ست سس
تام ا لثر دح تحت له
ترجمه رده الو اریح.
— وت
5 060
صفحه 122:
SU) SCM WOES SCE DED TOS VED Sete
امكنة) مطابقة علقت و,موصوف در تانيث (تقديرات مشكلهءتعليمات
جدیده).
a 6
صفحه 123:
sees 4 1 مدر es د 2 =
ذأ سس
۱ te DLS Tee
ee 5
-آدامه معدن 00 تتتوارزین.
<عضویت BoB Oa
520 09
صفحه 124:
لت
مح التواريخ»ديوان امير مغزيءمقالات مجله يادكار.
جص
520 wor
صفحه 125:
علامه قزويني,ملك الشعراي بهان مجتبي ميتوي بدیع الزمان
فروز انفر »سعيدنفيسيءرشید پاسمي» علامه دهخداء ابراهیم ور
لا ۱۳۱
عن سر
520 9
صفحه 126:
نفد ۳ آتار. ادبي است me ore eee
و معاتن ار محدود نمي شودباکه منتقد Sra
مقوله هاي ادبي واسطه خواننده و اثر ادبي مي شود و نکات
yea aris 5
520 09
صفحه 127:
اي سس سک
ظهور هر و ی در حوزه تک تست
..-توليد آثار ضعيف و مبتذل به نام آثار برجسته و والاي ادبي.
ب
ey. Co rere ates teres
0 دكتر كوبا
صفحه 128:
3 نغد ادبی در ایران
و See
شواهد نقد ادبي به صورت نقد دو في»سنتي در خرده گرفتن
شاعراني همچون عنصري غضايري به آثار دیگران دیده
-
مي شود.
9 بکتر کوپا
صفحه 129:
omy ey UcES رن کر
Ne rae) ۱
Z we OS
520 eo
صفحه 130:
از گران نقد ادبي جدید در ایران عبارتند از :نی = 2
7
يوشيج.
ا ا 0 01
زرينَ کوب»محمد حقوفي دكة5؟قاضا براهذ
es 060:
صفحه 131:
90 بکتر کوپا
صفحه 132:
ن دورهدوره پا گرفتن نهضت هاي فكري و جریان هاي .
ريوشنفكري تاريخ معاصر. ایران است.
۱ ی ار( ater eee
۳ ابراهیم رس
99 دکتر کوپا
صفحه 133:
- وره به ۳ ere
Sey ye’ ار(
۳ را ار کر (۴
تن
520 99
صفحه 134:
روزنامه هاي حزبي یا مراميمرده 7 كم جح
نثر اين روزنامه ها به دليل مخاطبان آن(مردم عامي كم 'شؤاد)
._ساده و صريح است.
و
Fee ee ل ل
520 wor
صفحه 135:
ee eee sae
ترجمه داستان هاي نویسندگان آمريكايي:ار نست همیتکوي و یلیام
تا وتاثير أن در آثار آل احمد»جوبك وكلستان.
a — ا
520 99
صفحه 136:
را ۵
كيتَوك ۷
onl
520 99
صفحه 137:
ووو و
ی سس
دست محثفاني همچون دکتر اسلدامي ندوشن.دکر رای eS
aoe دكتر كوبا
صفحه 138:
سح — = a
لا رت orgy AB ayer tne ne ieee: =
بیژن مفيد, علي اد رادي. =
99 دکتر کوپا
صفحه 139:
صفحه 140:
۳۳۵ رت lS
99 لت لته
١ ل لك ار روزی.فساد و فحشاء در
۳ 7
pee را
10 بکتر کوپا
صفحه 141:
dy تد یر بروز 1۳۳ ee
20000 آخر.
5 co
صفحه 142:
ا ا ل لت کر
اصرار در به کار بردن كلمات نايسند.
a — ب
520 9
صفحه 143:
کر ال را رل 0
,و متعهد.
aro دکتر کوپا
صفحه 144:
اورازان.تات fons) ‘
فارسءسفر به ولایت عزرائیل (اسرائیل) »سفر روس.خسي در
میقاتسفر آمریکا و ارویا.
— — ده
ليك 520
صفحه 145:
وك كس د متت کت
-مديريت روزنامه شاهد مجله علم و زندگي هفته
نامه مهرگان.
۳
EO Pee eer co acer Ly Wee EE Ce
se 9
صفحه 146:
حك در سته our
-_ هنك غربي ۲۳ ee
و بازگشت به فرهنگ قومي و بومي و اسلامي).
3 5 5 35 7-۳ Cova
۱ -رسيدن
صفحه 147:
جلال آل احمد را مي توان يكي از پر ویس ترین نویسندگان -
معاصر به شمار آورد.
رسا راز ار
الا ترجه ۳ 79۳۹ دا
5 0
صفحه 148:
اجتماعي و باورهاي قومي با ديدي سطحي و نتري Sy es
ا Be TONS Tere yO Derry
at —
520 aro
صفحه 149:
3 نجي كه ميبريم:مجموعه Srey Sw re ec) ee
نثرجلال به انسجام و پختکي و مشتمل بر قصه هايي از شکست
در مبارزات كارگري حزب توده و به سبك رئاليست سوسياليستي
center) دسا
صفحه 150:
- داستان كوتاه دز فضَابِي لبريز از شكست Bri ae apres ce
3
و ناکامي قشرهاي فرودست جامعه.
زن ریاد حاوي يكمقدمه و نه داستان کوتاه درباره قشر هاي
مختلف و متضاد رت 7۳
00 بکتر کوپا
صفحه 151:
ل ال سه
به سبك قصه هاي سنتي ايراني درباره شكست مبَارّرَات
ل ا ا ل 0
— حو
صفحه 152:
35 . 1: وب
-بيان مطالب أز"سؤاي»:نويسنده در جارجوبي خاص و با شكلي
نهايي رد ار
99 دکتر کوپا
صفحه 153:
-سادگي و نزديكي به زبان محاوره هعراه با چاشني هايي ماهرانه_
هر ور رس
ا é ۳ Cts
-بیان تشبیهاتی که نمنایانگردرون ناسازگار و عصبي را وي است.
99 دکتر کوپا
صفحه 154:
وردن جمله هاي کوتاه بي آغاز و اتجام متداول با به re
(بي سر و بي دم)متكي بر حدس و كمان خوانئده.
ا ۲ ۲
-خرد شَدَن أجِرّاي#جمله و آوردن صفت يا قيد و جز آن درجمله
اي مجزا و موخر(يازو رسيد:هن هن كنان).
520 90
صفحه 155:
داستاني بلند و = i
حکومت صفویان و با زباني نسبتا کهنه.
نفرین زمين:رماني روستايي و بازتابي از جریان هاي
ico lw ك5
OPE Ew Nene er) ch wr orem roan
520 66
صفحه 156:
Seep ak Se 5
جاله»در Se) کر ۳ ساله ار زيابي شتاب زدهيك چاه
AES St Sapte Pope eager nc
eal ——
520 99
صفحه 157:
یه سس سس سح
عزاداري هاي نامشرو ع.محمد. 0 لك تت
بیگانه و سوء تفاهم (البر کامو) » دست هاي 65m faye ls) Sd
از گشت از شوروي(اندره زید).
ی
موه 5
صفحه 158:
-شجاعت كم نظير نويسنده در شكستن برخي ان سنن ادبي و
een 7۳ 5
دی
موه دکتر کوپا
صفحه 159:
9 بکتر کوپا
صفحه 160:
er See ie
سس سس سس
Pare rence ae terre pre EE aj
ae و کل زرد.درآزناي شب و
ow بکتر کوپا
صفحه 161:
ا ۰
هزار هلوءماهي سیاه کوچولو.
و 2 5
منءآبينه هاي دردار:
كك
5 060
صفحه 162:
داستان نویسان دیتر 6
۳ neeies
سس سس
نویسندکان دیکر :اسماعیل فصیح»صفدر- تقي زادهءنادر ابر اهيمي
منیرو رواني پورءامین, فقيري»تقي مدرسي و ۳
99 دکتر کوپا
صفحه 163:
painless)
"نویسنده مردمي ایرانتبلور هنري يك دوره و به اوج aoe
رمان روستايي.
ویسنده دو اثر برجسته و جهاني جاي خالي سلوج و کلیدر و
Gos Jul ۳ ۳
7 00
520 99
صفحه 164:
carey كذاريءكدرت a بيت»
eos ae نظير (به تت
آوردن همه قهرمان ها در پیش روي رمعم
ار ۳
00 دکتر کوپا