کشاورزی و دامپروری باغبانی و زراعت

آشنایی با برخی از گیاهان تیره کاسنی بومی ایران

giahan-tire-kasni

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 13 اسلاید مشخصات گیاهشناسی ، خواص دارویی برخی از گیاهان تیره کاسنی (استراسه) بومی ایران همراه با تصویر
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1206 بازدید, 4 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با برخی از گیاهان تیره کاسنی بومی ایران”

آشنایی با برخی از گیاهان تیره کاسنی بومی ایران

اسلاید 1: عنوان سمینار: آشنایی با برخی از گیاهان خانواده کاسنی بومی ایران)ASTRACEAE)استاد مربوطه :تهیه کننده : بهار 98

اسلاید 2: تیره کاسنی :گیاهان متعلق به این خانواده اکثرا علفی ، یکساله ، دوساله یا چندساله بوده و به ندرت دارای ساقه های چوبی اند.برگهای انها متقابل یا متناوب است. از مشخصات مهم این خانواده ، داشتن گلهای کپه ای است که بر روی نهنجی قرار گرفته اند. گلها از گلچه های زبانه ای و لوله ای تشکیل شده و در هرگلچه بساکها به هم چسبیده و لوله ای می سازند که خامه در وسط انها قرار گرفته است.گلها به وسیله گروهی از براکته ها احاطه شده اند. میوه از نوع فندقه است. ماده موثره گیاهان دارویی وابسته به این تیره ، از مواد موثره مهمی که در صنایع دارویی از اهمیت خاصی برخوردار می باشند ، تشکیل یافته است . تا کنون حدود 1000 جنس و 2500 گونه متعلق به تیره کاسنی مورد شناسایی قرار گرفته اند.

اسلاید 3: سرطلایی Carlina vulgaris L. گیاهشناسی :ساقه به ارتفاع 15-60 سانتی متر ، با کرکهای تار عنکبوتی – پشمالو ، با برگهای انبوه پراکندگی جهانی:اروپا ، ترکیه ، ایران ، قفقاز و اسیای مرکزی پراکندگی جغرافیایی در ایران : اذربایجان ، مازندران مصارف و کاربردها :مدر ، معرق ، پاکیزه کننده رحم و التیام بخش و در موارد احتباس اب ، ضعف حرکات معده ، ناراحتیهای کبدی و سرطان مصرف می شود.

اسلاید 4: بومادران هزار برگ ، بومادران Achillea millefolium L. گیاهشناسی :گیاه چند ساله ، ساقه به ارتفاع تا 1 متر ،برگهای قاعده ای خطی تا سرنیزه ای با کرکهای غده ای منقوط پراکندگی جغرافیایی در ایران :این گونه گیاهی عموما به حالت طبیعی یا علف هرز در اغلب مناطق استانهای مازندران ، اذربایجان شرقی و غربی ، کردستان ، همدان و تهران می روید.مصارف و کاربردها :ضد درد ، ضد باکتری ، ضد تب ، ضد عفونی کننده مجاری ادراری ، خلط اور ، مسکن ، ملین ، پایین اورنده فشار خون ، صفرا اور و قاعده اور

1,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید