پزشکی و سلامت بیماری‌ها

آشنایی با برخی بیماری های چشمی

golmozhe

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با برخی بیماری های چشمی”

آشنایی با برخی بیماری های چشمی

اسلاید 1: گروه اپتومتریبه نام بخشاینده مهربان

اسلاید 2: گل مژه گل مژه عبارت است از التهاب غدد چربی در لبه پلک ها و ریشه مژه ها که بصورت یک آبسه کوچک تظاهر می یابد.

اسلاید 3: علت ایجاد گل مژه علت ایجاد ان عفونت باکتریایی استافیلوکوکی فولیکول مژه ها می باشد. که احتمال عود آن وجود دارد.انواع گل مژه:گل مژه خارجی یک التهاب چرکی در فولیکول های پلک عفونی و غدد چربی می باشد. بصورت یک تورم حساس به لمس و قرمز در لبه پلک تظاهر می یابد. که بسرعت تخلیه و چرک خود را خارج می سازد.

اسلاید 4: گل مژه داخلیبصورت یک التهاب قرمز و دردناک تظاهر می یابد اما دیرتر بهبود می یابد . چرا که آبسه نمی تواند براحتی چرک خود را تخلیه کند. ممکن است این نوع دارای برجستگی های کوچک قابل رؤیت نباشد. اما می تواند باعث تاری دید و سوزش چشم گردد.

اسلاید 5: علائم گل مژه:قرمزی، تورم و درد در پلکحساسیت به نور اندکی تاری دیدباز نشدن کامل پلکبرجستگی کوچک شبیه جوش احساس وجود شن در چشم، اشک ریزشیک نقطه زرد رنگ در مرکز گل مژه

اسلاید 6: درمان گل مژه اغلب گل مژه ها بس از چند روز بخودی خود تخلیه خواهند شد.اما روند تخلیه چرک گل مژه را میتوان با قرار دادن کمبرس گرم و مرطوب (برای 15_10 دقیقه، 4 مرتبه در روز) تسریع کرد.در صورت عدم بهبودی بس از 3 یا 4 روز با مراجعه به بزشک اقدام به شکافتن و تخلیه چرک کنید.استفاده از آنتی بیوتیک های چشمی به شکل بماد و قطرهبرای پیشگیری رعایت نکات بهداشتی ضروری است.

اسلاید 7: شالازیونعبارت است از التهاب غدد چربی که بصورت یک کیست در پلک (معمولا بلک فوقانی) تظاهر می یابد.

اسلاید 8: علت ایجاد شالازیونانسداد مجاری غدد میبومین والتهاب این غدد که باعث تجمع مواد مترشح شده از آن می شود. که ممکن است عفونی شود. علائم:1. معمولا بدون درد است ولی در روز های نخست ممکن است دردناک باشد. 2. ممکن است پلک حساس به لمس باشد .3. حساسیت به نور و اشک ریزش برجستگی ایجاد شده در پلک چنانچه بزرگ باشد می تواند تاری دید ایجاد کند

اسلاید 9: درمان1. معمولا ظرف یکماه بخودی خود بهبود می یابد.2. قرار دادن کمبرس گرم 3. چنانچه اندزه آن بزرگ باشد و در دید و زیبایی مشکل ایجاد کند، یا بس از 6 هفته بهبود نیاببد باید جراحی شود.

اسلاید 10: بلفاریتبه التهاب گسترده و منتشرپلک ها اطلاق می گردد. یک ضایعه مزمن پوستی محسوب می گردد.

اسلاید 11: علائم بلفاریتچشم قرمز و پر اشک( اشک کف آلود)احساس وجود شن در چشمخارش پلک ها و سوزش چشم هاپلک قرمز و ملتهب حساسیت به نور پوسته های روغنی در ریشه مژه ها و یا روی بلکریختن مژه ها و یا رشد نا هنجار آنهاپوسته پوسته شدن پوست اطراف چشمخروج ترشحات چرکی از ریشه مژه های از دست رفتهچسبندگی پلک ها به یکدیگر زمان برخاستن از خواب

اسلاید 12: علل ایجاد بلفاریتشوره سر یا ابروهاعفونت باکتریایی عملکرد نا هنجار غدد چربی در پلکآکنه روزاسه، اگزما و پسوریازیسواکنش آلرژیکعفونت با شبشمواجهه با دود و بخارات تحریک زابلفاریت ممکن است به گل مژه، شالازیون، خشکی چشم، اشک ریزش، التهاب ملتحمه و یا صدمه به قرنیه منجر گردد.

اسلاید 13: درمان بلفاریتدرمان عامل زمینه ای آن رعایت اصول بهداشتی تجویز آنتی بیوتیک ها و استروئیدهای چشمی موضعی یا سیستمیکشستشوی مرتب پلک ها با شامپو بچه بویژه قبل از خواب و صبح هنگام برخاستن از خواب تا بهبودی کامل گل مژه، شالازیون و بلفاریت از آرایش چشم ها و استفاده از لنزهای تماسی جدا خودداری کنید.

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید