سایر سایر

آشنایی با برچسب انرژی

ashenaiy_ba_barchasb_energy

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با برچسب انرژی”

آشنایی با برچسب انرژی

اسلاید 1: بسم ا...الرحمن الرحيم

اسلاید 2:

اسلاید 3: در حال حاضر 100درصد از خانواده هاي شهري و بیش از 95درصد از خانواده هاي روستايي از خدمات شبکه برق در کشور استفاده مي کنند. با توجه به افزايش سطح رفاه عمومي و افزايش مشترکين برق و استفاده عموم مردم از وسايل انرژي بر خانگي تعداد اين وسايل در خانواده ها بيش از 20 قلم برآورد گرديده است.آيا مي دانيد: آيا مي دانيد:

اسلاید 4: عدم توجه توليد کنندگان داخلي به مرغوبيت، بازدهي مفيد، ميزان مصرف انرژي در وسايل انرژي بر و همچنين عدم توجه به طراحي و ساخت مناسب و منطبق بر استانداردهاي معتبر و بهينه جهاني و همچنين استفاده بي رويه مصرف کنندگان و عدم اطلاع آنها از نحوه استفاده درست از اين وسايل، سبب گرديده است که بخش خانگي و تجاري در کشورمان مصرف کننده حدود 37 درصد از کل انرژي نهايي کشور باشد.روند توليد وسايل برقي و مصرف آنها در کشور

اسلاید 5: آيا مي دانيد: در حال حاضر وسايل انرژي بر خانگي ما نسبت به مدلهاي بهينه جهاني حداقل 40 درصد بيشتر انرژي مصرف مي کنند. اين مشکلات، دولت را بر آن داشت تا با تدوين استاندارد مصرف انرژي در وسايل انرژي بر خانگي به رفع آنها اقدام کند. به همين منظور دولت تدوين اين استاندارد را در وسايل برقي خانگي ضروري اعلام نمود و با تشکيل کميته تعيين معيارهاي مصرف انرژي که متشکل از نمايندگان وزارتخانه ها و سازمانهاي مختلف مي باشند، اقدامات اوليه در جهت تهيه و تدوين اين استاندارد از سال 1375 در کشور آغاز شد.

اسلاید 6: آيا مي دانيد:موارد پيشنهادي:١) توجه به شکل ظاهري کالا2)    توجه به مدل کالا3)    توجه به کارخانه سازنده کالا4)    توجه به تکنولوژي ساخت کالا5)    توجه به نشان استاندارد کالا6)    توجه به برچسب انرژي کالا ازموارد پيشنهادي ذيل کداميک شرط لازم و کداميک شرط ضروري در انتخاب و تهيه کالا خصوصاً وسايل برقي محسوب مي شوند.چرا؟

اسلاید 7: تمام موارد اشاره شده جزو شرطهاي لازم در انتخاب يک کالا محسوب مي شوند. اما همانگونه که شما نيز مي دانيد توجه به نشان استاندارد و برچسب انرژي از شرطهاي ضروري در انتخاب و تهيه وسايل برقي خانگي محسوب مي شوند. زیرا این علائم اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه ی ایمنی و بازدهی وسایل برقی در اختیار مصرف کننده گان قرار می دهند.

اسلاید 8: برچسب هاي کارآيي انرژي، حاوي اطلاعات مفيدي هستند که به محصولات توليدي، پيوست شده و کارآيي انرژي محصول را (معمولاً در شکل مصرف، کارآيي يا هزينة انرژي) توضيح مي‌دهند همچنین اطلاعات مشترک در همه وسایل و اطلاعات اختصاصی مربوط به هر وسیله انرژی بر را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد تا مصرف کنندگان براي خريد آگاهانه، اطلاعات مورد نياز در اختيارشان قرار گيرد.معرفي برچسب انرژی

اسلاید 9: مصرف کننده گان را با میزان مصرف انرژی هر یک از وسایل خانگی انرژی بر آشنا می کند . همچنین اطلاعات مشترک در همه وسایل و اطلاعات اختصاصی مرتبط به هر وسیله ی انرژی بر را در اختیار مصرف کننده گان قرار می دهد . مصرف کننده می تواند با توجه به این اطلاعات در هنگام خرید ، دستگاهی را انتخاب کند که در مقایسه با سایر مدل های مشابه دارای مصرف انرژی کمتر و بازدهی بیشتری باشد .

اسلاید 10: برچسب انرژي از قسمتهاي مختلفي تشکيل شده است که هر قسمت نمايانگر اطلاعاتي است. که به طور مثال خريداران ماشين لباسشويي مي توانند با توجه به اين اطلاعات در هنگام خريد دستگاهي را انتخاب کنند که در مقايسه با ساير مدلهاي مشابه داراي کارآيي و بازدهي بيشتري باشد.

اسلاید 11: سه بخش اوليه برچسب که در تمامي وسايل انرژي بر خانگي مشترک است به ترتيب نمايانگر علامت تجاري و نام شرکت سازنده و مدل دستگاه مي باشد.

اسلاید 12: بخش چهارم برچسب انرژي به وسيله 7 حرف لاتين از A تا Gدرجه بندي شده است که هر يک از حروف معرف درجه اي از کارآيي دستگاه مي باشد. حرف A نشانگر بيشترين بازدهي دستگاه و حرف G نشانگر کمترين بازدهي دستگاه است. بنابراين هر چه رتبه دستگاه بيشتر باشد کارآيي آن نسبت به ميزان انرژي که مصرف مي کند بيشتر است. مصرف کنندگان مي توانند در هنگام خريد وسايل برقي خانگي با دقت و توجه به حرف لاتين درج شده در اين قسمت از ميزان کارآيي و بازدهي دستگاه اطلاع يابند.

اسلاید 13:   بخش پنجم، نمايانگر مصرف انرژي دستگاه بر اساس استاندارد ملي تدوين شده و در بخش آزمون استاندارد مي باشد و ساير بخشها بيانگر اطلاعات اختصاصي در مورد هر يک از وسايل مي باشد. به طور مثال بخشهاي ششم و هفتم در ماشين لباسشويي نشانگر ميزان قدرت پاک کنندگي و قدرت خشک کن دستگاه مي باشد و آخرين بخش نيز آرم مؤسسه استاندارد را نشان مي دهد.

اسلاید 14: موارد مندرج در برچسب انرژي مربوط به بخاري : ١ نام توليد كنند ه٢ مدل بخاري٣ شاخص بازدة كل خالص بخاري٤ مقدار عددي بازده كل خالص بخاري٥ مصرف ساليانه انرژي بخاري برحسب مگاژول٦ معادل مصرف ساليانه گاز برحسب مترمكعب٧ شاخص بازده در حالت تنظيم حداكثر٨ شاخص بازده در حالت تنظيم حداقل٩ حداكثر توان خروجي برحسب كيلو وات١٠مصرف پيلوت برحسب مگاژول بر ساعت١١ نوع سوخت مصرفي١٢ محل نشان استاندارد١٣ سال اعتبار برچسب

اسلاید 15:

اسلاید 16: توضيح : رده انرژي ( A-B ) : با صرفه جويي زياد : رده انرژي( C-D ) : با صرفه جويي متوسط : رده انرژي( E-F ) : صرفه جويي كم : رده انرژي( G ) : فاقد صرفه جويي

اسلاید 17: برچسب انرژي در واقع به خريدار كمك مي‌كند كه در هنگام خريد، وسيله‌اي را انتخاب كند كه در مقايسه با ساير وسايل موجود، مصرف انرژي كمتر و كارآيي بيشتري داشته باشد. به عنوان مثال وقتي خريداري براي خريد يك يخچال فريزر به فروشگاهي مراجعه مي‌كند و با دو مدل يخچال كه از هر جهت مشخصات يكساني دارند روبه‌رو مي‌شود، در اين شرايط اگر يكي از يخچال‌ها رتبه B داشته باشد و ديگري رتبه C مسلما آن يخچالي كه رتبه B دارد انتخاب خوبي براي خريد است، چون مصرف برق كمتري دارد. توجه داشته باشيد كه در يخچال و فريزرها به ازاي افزايش يك رتبه در برچسب انرژي حدود 14درصد صرفه‌جويي در مصرف برق صورت مي‌گيرد.

اسلاید 18: مروری دیگر بر فوايد استفاده از برچسب انرژي استفاده از برچسب انرژي مزايا و فوايد گوناگوني براي مصرف کنندگان اين گونه وسايل دارد که از آن جمله مي توان به موارد زير اشاره کرد:١) انتخاب درست و آگاهانه مردم در هنگام خريد وسايل برقي خانگي.2) آشنا ساختن مصرف کنندگان با ميزان کارآيي و بازدهي وسايل برقي خانگي 3) بهينه سازي و کاهش مصرف انرژي4) کاهش هزينه انرژي مصرفي در خانواده ها5) کاهش آلودگي محيط زيست6) ارائه اطلاعات اختصاصي ويژه هر وسيله برقي7) ارائه اطلاعات مشترک در مورد وسايل برقي شامل: علامت تجاري و نام شرکت سازنده، مدل دستگاه و نشان استاندارد

اسلاید 19: استانداردهاي کارآيي انرژي، دستورالعمل‌ها و قوانيني هستند که کارآيي انرژي محصولات توليد شده را تعيين مي‌کنند و گاهي اوقات، از فروش محصولاتي که کارآيي انرژي کمتري نسبت به حداقل استاندارد داشته باشد، ممانعت به عمل مي‌آورند. استانداردها

اسلاید 20: 1- به کمک دستورالعمل مناسبي (يا دستورالعمل هاي مناسب آزمايشگاهي) کارآيي انرژي يک محصول تحت شرايطي مشابه با شرايط بهره برداري محصول به روشي صحيح و قابل اطمينان تعيين شده يا اين که حداقل برتري نسبي کارآيي انرژي صحيح و قابل اطمينان تعيين شده يا اين که حداقل مزيت نسبي کارآيي انرژي محصول در مقايسه با انواع محصولات ديگر، مشخص شده باشد.نكات كاربردي استانداردها:

اسلاید 21: 2- هدف تعيين حدود کارآيي انرژي محصول (معمولاً حداکثر استفاده از انرژي يا حداقل کارآيي آن) بر اساس يک دستورالعمل آزمايش معين صورت گرفته باشد.3- در بعضي از نقاط دنيا، گاهي عبارت norm براي بيان حد هدف، به جاي استاندارد استفاده مي شود.

اسلاید 22: نیروگاههای تجدیدپذیرنیروگاههای سیکل ترکیبینیروگاههای بخارینیروگاههای گازی

اسلاید 23: با نهايت سپاس و تشکر از توجه حضار محترمسازمان بهره وري انرژي ايران(سابا)

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید