حسابداری

آشنایی با بورس اوراق بهادار

ashnaee_ba_boorse_oraghe

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 20 اسلايد پاورپوینت آشنایی با بورس اوراق بهادار فهرست تعريف بورس و اوراق بهادار چگونگي بوجود آمدن بورس اوراق بهادار سابقه بورس اوراق بهادار در جهان تاریخچه ایجاد بورس اوراق بهادار در ايران مزايا و معايب بورس از ديدگاه سرمايه گذاران تالار بورس اوراق بهادار و انواع آن نحوه ورود و فعاليت در بورس اوراق بهادار ايران روش هاي انجام معامله در بورس ايران
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1427 بازدید, 5 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با بورس اوراق بهادار”

آشنایی با بورس اوراق بهادار

اسلاید 1: آشنایی با بورس اوراق بهادار

اسلاید 2: فهرست:تعريف بورس و اوراق بهادارچگونگي بوجود آمدن بورس اوراق بهادارسابقه بورس اوراق بهادار در جهان تاریخچه ایجاد بورس اوراق بهادار در ايرانمزايا و معايب بورس از ديدگاه سرمايه گذارانتالار بورس اوراق بهادار و انواع آننحوه ورود و فعاليت در بورس اوراق بهادار ايرانروش هاي انجام معامله در بورس ايران

اسلاید 3: بورس:BOURSE در اصل کلمه ای فرانسوی می باشد که مانند بسياري ازلغات فرانسوی وارد فرهنگ و ادب فارسی شده است . معنای لغوی آن در زبان فرانسوی « کیف پول » می باشد . اما این کلمه جادویی امروز مفهومی فراتر از کیف پول به خود گرفته است و یکی از معیارها و شاخص های اساسی اقتصاد کشورها به حساب می آید . واژه­ی بورس از نام خانوادگی شخصی بنام واندربورس اخذ شده که در اوایل قرن پانزدهم در شهر بروژ (Bruges) در بلژیک می‌زیسته و صرافان شهر در مقابل خانه او گرد می‌آمدند و به دادوستد کالا و پول و اوراق بهادار می‌پرداختند. نام بورس بعدها به کلیه­ی اماکنی اطلاق شد که محل دادوستد پول و کالا و اسناد مالی و تجاری بوده است.اوراق بهادار: اوراق بهادار سند یا مدرکی است مبنی بر داشتن حق ادعا نسبت به درآمد یا دارایی های یک موسسه.به بیان دیگر یک برگ از اوراق بهادار نشان دهنده ادعایی است نسبت به یک قلم دارایی و هر نوع جریان نقدی آینده که از آن دارایی به دست می آید.

اسلاید 4: تعریف بورس اوراق بهادار:بورس یک بازار اقتصادی است که درآن سهام وسایر اوراق بهادار ازقبیل اوراق مشارکت مورد داد و ستد قرارمی گیرد.بورس اوراق بهادار به معنی یک بازار متشکل و رسمی سرمایه است که درآن خرید و فروش سهام شرکت ها یا اوراق قرضه دولتی یا موسسات معتبرخصوصی، تحت ضوابط وقوانین و مقررات خاصی انجام می شود. بورس اوراق بهادار يك بازار رسمي و دائمي است كه در يك محل معين تشكيل مي‌شود و در آن، اوراق بهادارمانند سهام شركتها و واحدهاي توليدي, تجاري و خدماتي، مورد معامله قرار مي‌گيرند.بازار بورس اوراق بهادار، بازاری متشکل است که اوراق بهادار در آن توسط کارگزاران و یا معامله‌گران طبق مقررات، مورد داد و ستد قرار می‌گیرد.

اسلاید 5: چگونگی بوجود آمدن بورس اوراق بهادار:انديشه ايجاد بورس زماني شكل گرفت كه عده اي از بازرگانان اروپايي از فعاليت خود ضرر كردند. بنابراين به فكر راه حلي افتادند تا به وسيله آن بتوانند جلوي اين ضرر را بگيرند و يا آن را به حداقل برسانند. نتيجه آن شد كه تعدادي از بازرگانان عده اي را در فعاليت هاي خود شريك كردند. تا با اين روش سود و زيان احتمالي را با آنها تقسيم كنند. اين تجربه موفقيت آميز بود لذا به تدريج هر تاجري سعي مي كرد تا فعاليت تجاري خود را با اين روش ادامه دهد؛ بخصوص كه اين روش براي افرادي كه فعاليت هاي بزرگ اقتصادي انجام مي دادند بسيار مطلوب بود. رفته رفته اين تجربه قانونمند شد و به تشكيل شركت هاي سهامي تبديل گرديد. براي اين كار نياز به مراكزي بود تا بتواند بين سرمايه گذاران و سرمايه پذيران رابطه برقرار كنند. فلذا چنين مراكزي تاسيس شده و بورس نام گرفتند.به عبارت دیگر مي‌توان گفت مهم‌ترين دليل پيدايش بازار بورس، تقسيم ضرر در سرمايه‌گذاري است. تجار و بازرگانان به دنبال راهي بودند تا در معاملات خود، با زيان كمتري مواجه شوند، بهترين راه حل برای این امر تقسيم زيان بود!

اسلاید 6: سابقه بورس اوراق بهادار در جهانحدود 500 سال پيش در يكي ازشهرهاي بلژيك درمقابل منزل فردي به نام (واندر بورس) صرافان گرد هم آمده و اوراق بهادارداد و ستد ميكردند. از آن پس هر مكاني راكه درآن، اوراق بهادار مورد معامله قرارمي گرفت بورس ناميدند.اولين بورس دنيا درشهرآنورس بلژيك ايجاد شد. درحال حاضر دراغلب كشورهاي دنيا تشكيلات بورس وجود دارد و فدراسيون بورسهاي جهان به عنوان يك سازمان هماهنگ كننده بين المللي نسبت به همكاري و تشريك مساعي بين بورسها ، حفاظت از منابع و حقوق صاحبان سهام وتوسعه بازار سرمايه فعاليت مي نمايد.برخي از بورسهاي مهم دنيا عبارتند از بورس نيويورك، بورس لندن، بورس استكهلم، بورس مونترال و بورس توكيو.

اسلاید 7: تاریخچه ایجاد بورس اوراق بهادار در ایرانفكر اصلي ايجاد بورس در ايران به سال 1315 برميگردد.دراين سال يك كارشناس هلندي و يك كارشناس بلژيكي به منظور بررسي و اقدام در مورد تهيه و تنظيم مقررات ناظر برفعاليت بورس اوراق بهادار به ايران آمدند، اما مطالعات آنها با آغاز جنگ جهاني دوم متوقف گرديد.پس از كودتاي 28 مرداد 1332 ، مجدداً در سال 1333 ماموريت تشكيل بورس اوراق بهادار به اتاق بازرگاني و صنايع و معادن، بانك مركزي و وزارت بازرگاني وقت محول گرديد.اين گروه پس از 12 سال تحقيق و بررسي در سال 1345 قانون و مقررات تشكيل بورس اوراق بهادار تهران را تهيه ، ولايحه مربوط را به مجلس شوراي ملي ارسال داشتند.اين لايحه در ارديبهشت 1345 تصويب شد و بورس تهران عملاً در سال 1346 با ورود سهام بانك صنعت و معدن و شركت نفت پارس فعاليت خود را آغاز نمود.

اسلاید 8: مزایای بورس از دید سرمایه گذارانبرخی از مزایا:امکان سرمایه گذاری با سرمایه اندکامکان سرمایه گذاری در بخش های مختلفقابليت نقدشوندگي بالا اوراق بهادارخريد سهام براي كسب سود و بازده مناسب و پوشش در مقابل تورماطمينان از سرمايه گذاري به دليل شفافيت اطلاعاتاعمال حق رأي و مشاركت در اداره امور شركتاحساس مشاركت در امور توليدي و تجارتي

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید