مهندسی صنایع و مواد

آشنایی با تابلوهای فشار ضعیف

ashnaei-ba-tablo-haye-feshar-zaeif

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با تابلوهای فشار ضعیف”

آشنایی با تابلوهای فشار ضعیف

اسلاید 1: آشنایی با تابلوهای فشار ضعیف بخش چهارم

اسلاید 2: در ادامه بحث لوازم حفاظتی تابلوها به رله های حفاظتی می پردازیم. الف) بی متال: به آن رله حرارتی هم می گویند. این وسیله از دو فلز غیر همجنس با ضریب طولی متفاوت تشکیل شده است که در اثر عبور جریان بیش از اندازه، گرم شده و طول آنها بیشتر میشود. فلزی که ضریب انبساط بیشتری دارد، طول بیشتری پیدا کرده و سبب قطع کنتاکت آن می گردد.

اسلاید 3:

اسلاید 4: هر گاه مقدار جریان عبوری از یکی از فازها بیشتر از میزان ستینگ آن شود، کنتاکت معمولا بسته (NO) 95-96 که در سر  راه مدار فرمان بوبین کار گذاشته شده، باز می شود و کنتاکتور از حالت مغناطیس خارج شده، مدار قدرت موتور قطع می گردد. همزمان با باز شدن کنتاکت 95-96، کنتاکت معمولا باز (NO) 97-98 بسته شده و لامپی را که برای اخطار در نظر گرفته شده روشن می کند.تیغه های مدار قدرت با شماره های یك رقمی از 1 تا 6 و ترمینال های تیغه های فرمان كه به صورت دوبل (باز و بسته ) می باشند را با شماره های 95 تا98 مشخص می كنند.

اسلاید 5: شرایط قطع کنندگی رله بی متال 1- در بار نامی نباید باعث قطع مدار شود. 2- اگر جریان عبوری 5% بیشتر از مقدار جریان تنظیم شده باشد، معمولاً بیش از 2 ساعت اجازه کار نمی دهد. 3- اگر جریان عبوری، 20% بیشتر از جریان تنظیم شده باشد، قبل از 2 ساعت مدار قطع خواهد کرد. 4- اگر جریان بیش از 50% مقدار تنطیم شده باشد،کمتر از 2 دقیقه مدار را قطع خواهد کرد.

اسلاید 6: ب) کلید محافظ موتور MPCB (Motor Protection C.B.) یک نوع بخصوص از کلید اتوماتیک و قطع کننده جریان زیاد است. جریان راه اندازی را تحمل می کند و موتور را در مقابل اتصال کوتاه و اضافه بار حفاظت کند و معمولاً بین 1/5 تا 1/8 برابر جریان نامی تنظیم می گردد. وقتی جریان از حد نامی بیشتر شود، عضو حرارتی رله عمل کرده و مدار را قطع می کند. مدت زمان عملکرد این وسیله کم است و می توان بجای فیوز و بی متال در مدار بکار گرفته شود.

اسلاید 7:

اسلاید 8: ج) رله زمانی (تایمر): از جمله لوازم مورد استفاده در برخی تابلوهای صنعتی می باشد. این وسیله درواقع یک رله اضافه جریان است که می تواند برای حفاظت موتورها نیز بکار رود. روی این وسیله تنظیماتی (Setting) برای زمان و جریان عملکری وجود دارد. (یا ممکن است فقط یکی از آن ها باشد. در این حالت با توجه به منحنی معکوس زمانی رله، جریان یا زمان آن تعیین می شود)

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید