سایر آموزش

آشنایی با حراست دانشگاه و وظایف آن

ashnayi_ba_herasate_daneshgah_va_vazayefe_an

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با حراست دانشگاه و وظایف آن”

آشنایی با حراست دانشگاه و وظایف آن

اسلاید 1: بدانيم تابهترعمل كنيممديريت حراستدانشگاه حكيم سبزواري

اسلاید 2: هوالمحبوببا سلام وتبريك موفقيت شما عزيزان در كنكور سراسري وآرزوي توفيق روز افزون ازدرگاه ايزد منان .

اسلاید 3: جهت تعامل بیشتر و ایجاد محیطی امن لازم است دانشجویان عزیز با عوامل برقراری نظم در دانشگاه، همكاري نمايند.محیط دانشگاه جامعه کوچکی است که دانشجویان لازم است با تعامل و ارتباط با دیگران در جهت حفظ امنیت و آرامش محیط خود کوشا بوده و همکاران انتظامات را یاری نمایند .ایجاد امنیت و نظم در محیط دانشگاه به نهاد حراست سپرده شده است. مدیریت حراست دانشگاه

اسلاید 4: حراست پیش بینی پیشگيرینظارت حفظ اسناد مشاوري امین نوآوري

اسلاید 5: اداره انتظامات وحفاظت فيزيكيزیرمجموعه مدیریت حراست

اسلاید 6: نکات ضروری درصورت مشاهده هرگونه بی نظمی از قبیل ایجاد مزاحمت ،تخریب اموال عمومی ، حضور افراد ناشناس ، مشکوک ومتفرقه و... مراتب را سریعا به انتظامات اطلاع دهید.

اسلاید 7: محیط دانشگاه و امکانات موجود در آن جهت استفاده دانشجویان دانشگاه است و افراد غیر دانشجو حق برخورداری از امکانات و تجهیزات دانشگاه را ندارند، لذا جهت کنترل بهینه مراجعه کنندگان و جلوگیری از حضورافراد متفرقه هنگام ورود به دانشگاه کارت دانشجویی خود را به انتظامات ارائه نمایید.

اسلاید 8: بهتر است بدانيم... از رها کردن کیف و لوازم شخصی به هر عنوانی در محیط های عمومی ( کلاس درس ، سرويس های بهداشتی، نمازخانه ، سالن و مطالعه و ...)خودداری نموده و در صورت نیاز کیف و لوازم خود را به دوستانتان بسپارید. برگزاری وشرکت در هر گونه اردوی دانشجویی بدون مجوز دانشگاه حتی با حضور استاد ، تخلف محسوب شده وعواقب آن به عهده دانشجو می باشد.بهتر است بدانيم...

اسلاید 9: در صورت مفقود شدن کارت دانشجویی جهت جلوگیری از سوء استفاده احتمالی سریعا به آموزش دانشکده و حراست اطلاع دهید.تلفن وسیله مطمئنی برای تبادل اطلاعات مهم نیست هرگزاطلاعات بانکی وامور محرمانه خود را به صورت پيامك یا از طریق تلفن بازگو نکنید.

اسلاید 10: حتی به نزدیکترین دوست صمیمی خود اعتماد ننموده ورمز کارت اعتباری،شماره حساب ویا سایر امور محرمانه خود را در اختیار ایشان قرار ندهید.با توجه به قرار گرفتن موقعیت دانشگاه در خارج از شهر حتی الامکان ازسرويس های دانشگاه یا اتوبوسراني و تاکسیرانی برای تردد استفاده نمایید.

اسلاید 11: ارتباط با بخشهای مختلف مدیریتی دانشگاه، امری ضروری است لذا شماره تلفنهای ضروری دانشگاه را همیشه به همراه داشته باشید. ازقوانين ومقررات دانشگاه اطلاع داشته باشيد وبه آنها عمل نماييد .عدم اطلاع دليل موجه بودن تخلف نمي باشد وهرگونه خواسته ومشكل خود را از مسيرهاي قانوني پيگيري نماييد.

اسلاید 12: محیط خوابگاه هنگام خارج شدن از خوابگاه درب اتاق را قفل نموده و کلید آن را به سرپرستی تحویل دهید.پنجره های مشرف به بیرون را هنگام خروج از خوابگاه ببندید..

اسلاید 13: سعی کنید اصول کمک های اولیه را فرا گرفته تا در صورت بروزحادثه توان امداد و نجات داشته باشید. از قراردادن اشیاء گران قیمت در معرض دید دیگران خودداری نمایند.

اسلاید 14: هشدار!!!محل شيرهای اصلی گاز و کپسولهای آتش نشانی خوابگاه را شناسایی نمایید.از قراردادن مواد آتش زا در محیط خوابگاه جدا خودداری نمایید.هنگام خارج شدن از خوابگاه از بسته بودن شیرهای گاز و آب اطمینان حاصل نمایید.

اسلاید 15: ساعات ورود وخروج خودجهت عزيمت ويا ورود از شهرستان را به نحوي برنامه ريزي نماييد كه حتي الامكان در ساعات مقرردانشگاه وخوابگاه انجام پذيرددر صورت مشاهده مورد مشكوك سريعا با سرپرست خوابگاه يا انتظامات تماس بگيريد.

اسلاید 16: در ابتدای ورود به خوابگاه نقاط امن را شناسایی نمایید.هنگام وقوع زلزله سریعا به نقاط امنی که شناسایی نموده اید پناه ببرید .چهارچوب درب ها و،کنار ستون های اصلی، زیر میز یا تخت .سعی کنید لوازم امدادی و ضروری را به صورت آماده در محل مناسبی قرارداده تا در صورت وقوع حادثه از آن استفاده نمایید.

اسلاید 17: در صورت آتش سوزی: خونسردی خود را حفظ نموده و سریعا موضوع را به دیگران اطلاع داده واز محل خارج شوید.سریعا با انتظامات تماس گرفته وموضوع و محل حادثه را اطلاع دهید.شیر گاز اصلی را ببندید.در صورت آشنایی با کپسول آتش نشانی قبل از رسیدن نیروهای امدادی اقدام به استفاده از آن نمایید.به محض رسیدن نیروهای امدادی محل را برای انجام عملیات امداد و نجات تخلیه نمایید.

اسلاید 18: اگر مورد حمله افراد ناشناس قرارگرفتید، تاحد امکان از درگیری بپرهیزید.سعی کنید مشخصات ظاهری فرد مهاجم اعم از مشخصات فردی و شماره ومدل خودرو و .... را به خاطر بسپارید.در مناطق مسکونی از ساکنین محل کمک بگیرید.در صورت بروز مشكل انتظامی در داخل شهر، موضوع را به سرپرست و یا انتظامات خوابگاه اطلاع دهید و در مقابل افرادی که خود را مامور یا مسئول معرفی می کنند برگه ماموریت و مسئوولیت آنها را بطلبید .

اسلاید 19: نکته مهماز گشت و گزار در شب به صورت انفرادی پرهیز کنيد و اگر بیرون رفتن شما در شب ضروری است در قالب گروهی این کار را انجام دهید و از مسیرهای پر رفت و آمد تردد نمایید.

اسلاید 20: در صورت ضرورت حتما همراه چند نفر دانشجوی دیگر و به شکل گروهی از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنید.مزاحمت ها وتهدیدات تلفنی را هر چه سریعتر به مسئولین مربوطه اطلاع دهید.از اعتماد به افرادی که بدون مقدمه ودلیل، قصد کمک به شما را دارند اجتناب کنید.خواهر وبرادر دانشجو:

اسلاید 21: هشدار !!! از ورود و دخالت در هرگونه اقدام غیر قانونی از قبیل عدم رعایت شئونات اسلامی، اخلاقی و قوانین، ایجاد مزاحمت، ایجاد رعب و وحشت، درگیری و دعوای بین افراد و هرگونه مواردی که امنیت و سلامت محیط  دانشگاه را سلب می نماید، خودداری نموده و مراتب را به اطلاع مسئولین برسانید.

اسلاید 22: هرگز فرض نکنید برایتان اتفاقی رخ نمی دهد، پس هم اتاقی یا دوست خود را درجریان اینکه کجا و با چه کسانی بیرون می روید و کی بر می گردید قرار دهید، تا در صورت بروز هر اتفاقی، اقدام به موقع مانع بروز وقایع دردناک گردد.

اسلاید 23: روش های مقابله با مشکلاتتنها خداوند قوی است. به جای اینکه به دامن انسانی ضعیف پناهنده شوید به خدا پناه برید. هیچ کس آنقدر محرم اسرار نیست که تمامی رازها  و مشکلات شما را بداند. چه بسا از درد دل های شما سوء استفاده نیز بکند. تنها محرم اسرار خداوند است . مشکلات خود را در زمینه های امنیتی با این مدیریت در میان بگذارید تا با استفاده از تجربیات موجود برای رسیدن به هدف یاری شوید. وظیفه حراست دانشگاه ایجاد محیطی امن وآرام برای فعالیتهای علمی وفرهنگی دانشگاهیان است و با هرگونه فعالیت غیرقانونی وبدون مجوز که به این مهم آسیب برساند مطابق مقررات رسیدگی خواهد نمود. 

اسلاید 24: سعي كنيد هميشه با برنامه ، در برنامه وتحت اشراف يك برنامه كار كنيد.افزون بر ساعاتي كه براي كلاس وگذراندن واحد هاي درسي صرف مي كنيد در 24 ساعت شبانه روز حتما 4 ساعت را به كارهاي علمي اختصاص دهيد.

اسلاید 25: هدف اصلي خود را از حضور در دانشگاه فراموش نكنيد وبر حسب اولويتهاي دوره ي دانشجويي حركت كنيد.هرگز اجازه ندهيد كه ديگران به هر بهانه اي از احساسات پاك شما سوء استفاده كنند.دانشگاه بنگاه همسريابي نيست .رعايت حريم ها در ارتباطات.مشاركت آري ، اختلاط نه .

اسلاید 26: با افراد مطمئن،موفق،صاحب سبك وبرنامه در پايه هاي بالاتر همان رشته دوست شويد.بي هدف و بي برنامه فرصت ها را از كف ندهيد.از دوستاني كه تنها سرگرمي شان حرافي،شب نشيني وموضوعات بيهوده غير درسي وغير علمي وچه بسا مباحث ناباب است ،جدا‍ًًٌّ دوري كنيد.براي خود 2 يا 3 دوست صميمي ،همدل،هم راي وارزشي انتخاب كنيد.

اسلاید 27: خانوادهخانواده مطمئن ترین دوست و پشتوانه شماست. در دوراهی ها از خانواده حتماً کمک بگیرید، آنها منتظر عملکرد شما هستند و از پیروزی شما خوشنود می شوند.

اسلاید 28: والدين ودانشجونقش وتاثير خانواده ووالدين بر زندگي فرد چنان زياد است كه حتي زماني كه فرد در فاصله دوري به سر مي برد باز هم بايستي تحت حمايت اجتماعي وعاطفي و...والدين قرار گيرد ، لذا از خانواده هاي محترم درخواست مي شود :درابتداي امر با توجه به خصوصيات شخصيتي فرزندتان در امر دوست يابي ايشان را مشاوره دهيد .

اسلاید 29: ارتباط عاطفي خود را با فرزند حفظ نموده و بر تردد ،اخلاق ورفتار فرزند خود حساس بوده و چنانچه تغيير خاصي در ايشان مشاهده نموديد در اسرع وقت با مركز مشاوره دانشگاه همفكري نماييد.

اسلاید 30: اگر صميميت ،رفاقت،محبت ومهرورزي بنياد ارتباط با جنس مخالف باشد ، اين رابطه آسيب پذير وچراگاه شيطان است .دختر در ارتباط با جنس مخالف بايد متكبرانه برخورد كند تا از آفت هاي ارتباط كه هر لحظه ممكن است خرمن عفت وپاكي اش را به خطر اندازد ، مصون ماند.

اسلاید 31: محيط علمي دانشگاه داراي پتانسيل هاي فراوان علمي ،پژوهشي وشغلي وفعاليت هاي فوق برنامه است؛از جمله امور فرهنگي وفوق برنامه،انجمن هاي علمي وكانونهاي فرهنگي ودفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري و...آنها را بشناسيد وفعاليت هاي خود را در آنها تعريف كنيد.

اسلاید 32: تا وقتي كه فرزند شما تصميم به ازدواج قطعي نگرفته ،مراقب باشيد وانديشه ارتباط با جنس مخالف را از ذهن اوبيرون كنيد و در آن زمان نيز به شكل مناسب وبه طور رسمي وتحت نظر خود شما والدين گرامي ارتباط برفرار شود و مراقب باشيد كه از هر گونه ارتباط مستقيم وشخصي فرزندتان حتي براي آشنايي پيدا كردن از اوضاع و احوال فردي وخانوادگي جنس مخالف آگاه باشيد.

اسلاید 33: مراقب باشيد فرزندتان در محيط دانشگاه هيچ گاه از آرمانها وآداب ديني ومناسك غفلت نكند ، چرا كه در اين محيط هاي متنوع وآكنده از افكار بسيار متفاوت وگوناگون ،براي حفظ انسان در همه امور،دين پايه اي قوي وارزشمند است.ارتباط با جنس مخالف ،موضوعي مهم وحساس است.اگر خطرها وزيان هاي ارتباط اصل مساله رابطه با ديگران را مخدوش سازد واز محدوده مجاز وصحيح ارتباط خارج شود وارزش هاي اخلاقي را زير پا بگذارد بايد جداّ از آن پرهيز كرد.

اسلاید 34: ارتباط نامحسوس خود را با مسئولين دانشگاه به خصوص كارشناسان آموزشي ودانشجويي حفظ نموده واز وضعيت آموزشي فرزند خود مطلع باشيد.در صورت مبتلا بودن فرزند به مشكل يا بيماري خاص مزمن و زمينه مشكلات بهداشتي رواني از جمله اختلالات خلقي ،افسردگي،اضطرابي،وسواس و مصرف داروهاي خاص و...در همان ابتداي امر كارشناسان مركز مشاوره دانشگاه را مطلع نماييد.

اسلاید 35: ارتباط با حراست 4410540 دفتر مديريت حراست4002515 مدیر حراست4002518حراست دانشجويي4003115 مسئول انتظامات پرديسپست الکترونیک حراست herasat@hsu.ac.ir وب سایت مديريت حراست www.hsu.ac.ir/herasat

اسلاید 36: با اميد به توفيق الهي وتشكر از حوصله شما تهيه وتدوين: مديريت حراست دانشگاه حكيم سبزواري

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید