علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

آشنایی با زبان برنامه نویسی php

php

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با زبان برنامه نویسی php”

آشنایی با زبان برنامه نویسی php

اسلاید 1: معرفی زبان برنامه نویسی php حسین کرمی

اسلاید 2: تاریخچه زبان برنامه نویسی PHP همه چیز از زمانی شروع شد که Rasmus Lerdorf دانمارکی در سال ۱۹۹۴ تعدادی اسکریپت به منظور مدیریت یک سری از کارها در سایت شخصی خود با زبان برنامه نویسی Perl نوشت. Lerdorf با استفاده از این اسکریپت‌ها که بر اساس استاندارد اسکریپت‌نویسی (Common Gateway Interface) نوشته شده بودند، آمار افرادی را که در حال خواندن رزومه اش بودند محاسبه و ذخیره کرد. او با این کار توجه افراد زیادی را به اسکریپت هایش جلب کرد و از او درخواست کردند تا اسکریپت‌ها را برای آن‌ها هم ارسال کند. بنابراین Lerdorf تصمیم گرفت که نام اسکریپت‌های خود را PHP گذارد که مخفف عبارت Personal Home Page بود.

اسلاید 3: منظور از این دو حرف به زبان ساده این است که زبان PHP اطلاعات را قبل از اینکه به صورت HTML به کاربر نمایش دهد، پردازش می‌کند و سپس آن را در قالب HTML به کاربر نمایش می‌دهد.(منظور از Hypertext ابر متن یا متن‌های بزرگ و طولانی است که احتمال دارد در آن تصویر، جدول و... به کار رفته باشد که در حقیقت همان فایل HTML است که کاربر در قالب صفحات وب مشاهده می‌کند).به تدریج با گذشت زمان به تعداد توسعه دهندگان اولیه زبان PHP به منظور توسعه بخش‌های دیگر این زبان اضافه شد و به این ترتیب بود که زبان برنامه نویسی PHP به یک پروژه متن باز یا Open Source تبدیل شد. در سال 2000 Zeev Suraski به همراه همکارش Andi Gutmans تصمیم به تاسیس شرکتی با نام Zend گرفتند. در آن شرکت هسته اصلی زبان PHP دوباره زیر تیغ جراحی توسعه دهندگان قرار گرفت و بازنویسی شد. در این بازنویسی تغییرات زیادی بر روی PHP اعمال شد که هسته آن را Zend Engine  نامیدند و به عنوان نسخه چهارم از این زبان ارائه کردند.

اسلاید 4: زبان برنامه نویسی PHP چیست؟PHP یک زبان تفسیرشونده است که اساس و بنیان آن طراحی و ایجاد صفحات پویای وب بوده است. به عبارتی دیگر، کسانی که وظیفه کدنویسی سایت را بر عهده دارند با استفاده از زبان PHP قادر خواهند بود وب اپلیکیشن‌هایی طراحی کنند که به صورت تعاملی می‌باشند. منظور از تعاملی بودن وجود قابلیت هایی مانند سطوح دسترسی مختلف برای کاربران، امکان ثبت‌نام در سایت، پنل کاربری ، ذخیره اطلاعات کاربران و بسیاری از امکانات دیگر است که امروزه در تمامی سایت‌های امروزی مشاهده می‌کنیم.از نقاط قوت این زبان می‌توان به وجود فریمورک‌های بسیار قدرتمند و محبوبی هم چون لاراول و سیمفونی، دارا بودن بیش از 80% از سهم بازار وب ، متن باز و رایگان بودن ، جامعه بزرگ و پشتیبانی خوب اشاره کرد. از طرفی PHP توانسته است خودش را به عنوان یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی در حوزه طراحی وب معرفی کند.

اسلاید 5: آشنایی با زبان‌های مفسریبه طور کلی به زبان هایی تفسیرشونده یا Interpreted  می‌گوییم که سورس کد آن‌ها به صورت یکباره کامپایل (پردازش، ترجمه و اجرا) نمی‌شود بلکه هرخط از کد آن توسط برنامه‌های مفسر یا تفسیرکننده (Interpreter) به صورت خط به خط بررسی و سپس تفسیر و اجرا می‌شوند.همانطور که اشاره شد، زبان PHP به صورت مفسری کدها را ترجمه و اجرا می‌کند. زبان‌های مفسری نسبت به زبان‌های کامپایلری کندتر می‌باشند ولی در عوض عملیات دیباگ کردن یا خطایابی آن‌ها راحت‌تر صورت می‌گیرد. از طرفی محصول نهایی زبان‌های مفسری برخلاف زبان‌های کامپایلری که یک خروجی واحد ارائه می‌دهند سورس کد نوشته شده است.

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید