صفحه 1:
های رایانهای
با سبکهای بازیهای راب
آشنايى با سب
بازیهای ساده
دده
صفحه 2:
۱
0 oN = Br PUL Vo at ape aE pec Ce oer OTF
بازىهاى ساده در كل اين خصوصيات را دارند:
ا ل ل rd De as ا
- بازی کننده خیلی سریع در بازی استاد میشوند و مهارت پیدا می
- بازیهای ساده و زمان انجام آنها با زمانبندی زند گی بازی کنندهها همخوانی دارد.
- روند بازی به تکههای کوتاه و مقطع تقسیم میشود.
- از تمها و مفاهيمى يايهاى در كيمبلى cence eee] ا رم
ار
- بيش تر از ١ درصد مخاطبان اين دسته بازىها مونث هستند.
صفحه 3:
اولین بازی سادهی تاریخ بازی «پکمن» معروف شر کت نامکو است.
دومين بازى ساددى تاثير كذار تاريخ «تتريس؛ است كه در سال 1984
ee ل ل 0
بازی «سالیتیر» که در سیستم عامل ویندوز ۳/۱ به بعد وجود داشت
بازىهاى ساده را به شدت بين كاربرهاى عادى مطرح كرد.
ane aC Lea sone ا ل كت
Se U RO Tye rene HOY erm pomePar wae 51-11-4110
RE LENE ATS 19
صفحه 4:
قوانین طراحی بازیهای ساده
ا ا ا ل ال 0
داشت:
- دقیق و واضح بودن
مرن
- کارهایی که باید کرد نه کارهایی که نباید کرد!
- پرهیز از موارد خاص زیاد
20 ا gee oe
بیان واضح قوائین بازی مانند قصه
- ارایهی مثال
Foe RC) Cty ced
—
———————
صفحه 5:
* _بازیهای ساده باید به سرعت دسترس پذیر باشند و جلوی گیج شدن مخاطب را بگيرند.
صفحه 6:
انواع الگوهای بازیهای ساده
ا ل
مرتب كردن (501]1126)
hele pre h pC areer ome د
0
ضربه زدن (۳111100)
زنجيره درست 0۱۰۱۱۹۱۱
9/۹
ON Ig rere moe انبار كردن (2220 160111226 ,10551120"
Say isng اجتماعى (5060131121126)
صفحه 7:
جور كردن
ee ore ال ل ا ا ل
SN Bad ae
الل ا ا BCS sar COON 0 0000
اصلی خود انتخاب كرده است.
در بازیهای سبکک جور کردن مکانیکهای
ا الوا HO 00
ا ا 0
مهمترين نكته در طراحى بازىهاى
rey ا
Redon wee e-5)F)
صفحه 8:
صفحه 9:
جور كردن
0 ال Sree err
زیادی دارند.
صفحه 10:
جور كردن
* بازی نأ01165) ۳112216 نشان داد که میشود با مکانیک سادهی جورکردن سه رنگ روند
eh اه سای اش
صفحه 11:
مرتب كردن
ل ا ا ا Ser
ا ا ۱
ل ل ا ار Ba
صفحه 12:
۲
١
کردن هستند.
3
35-5
1
3
5
0
3
ا
a
23)
1
4
3
ب
i
2
8
1
مرنب
00
29
صفحه 13:
رل(
* بازی کردن این سبک بازیها برای بازی کنندههای کم سن و سال هم مناسب است.
صفحه 14:
جست و جو کردن
* بنهان كردن يكك وسيله و درخواست از بازى كتندهها براى يبدا كردن لن جزو قديمىترين
Or] 0
بيدا كردن رمزهاى بنهان در نقاشىها و آثار قديمى هم جزو سركرمىهاى محبوب است.
صفحه 15:
مدیریت کردن
| ey eta eT si yen S
[۱ الا ا EI زياد انجام
ا ۱
صفحه 16:
مديريت كردن
* بازیهای مدیریتی میتوانند با سبکهای دیگر تلفیق بشوند. بازی 2166
0
صفحه 17:
* در سالهای اخیر سبکک مدیریت به کوچکترین عناصر ممکن شکافته شده و
Ron Te eee ا Lees
صفحه 18:
لك
tS eae ا م ا ل لل را oeg
مى توانند با آن ارتباط برقرار كنند.
ys ee
ar
صفحه 19:
زنجيره درست كردن
* تعريف مكانيكك زنجيره درست كردن (0129111120)) يا كمبو درست كردن
اا ا بازی را هیجانانگیزتر و جذابتر Oca eee
۱
fC Orne eT CARTS Cart ts
را بهتر مى كند. 00 aeene ese
1 Ct YC Cr es
Oe ares ل
صفحه 20:
ناخت و شار
* مكانيكك ساختن به علاقهى انسان به خلق برمى كردد و بازىهاى زيادى از اين قوهى
تت ا لت ا 2 ا 0ه
fo
صفحه 21:
پرت کردن» قل دادن انبار كردن
و
سا
چه اتفاقی میافند و سعی میکنند از تجرییات دنیای بازی برای رد کردن چالشها
استفاده کنند.
صفحه 22:
م6