سرگرمی و طنزسایر

آشنایی با سبک‌ های بازی‌ های رایانه‌ ای (اکشن)

صفحه 1:
۳0۳۳ با سبک‌ها بازی‌های راد آشنایی با سم اکشن جلسه دوم

صفحه 2:
000 * آشنايى با وي كى هاى مختلف سبكك اكشن و تفاوت آن با ديكر سبكدها ‎ee Se eae‏ ل ل ا ‏* شناخت خصوصيات كلى بازىهاى اكشن و عناصرى نظير مراحل» جان» جك يوينت» ياورآب» خط سلامت و غيره ‏* آشنايى با جالش هاى مختلف سبكك اكشن به ويزه جالشهاى زماندار ‎ ‎

صفحه 3:
بازی اکشن چیست؟ 1 توانابى هاى فيزيكى او را (مانند سرعت واكنش يا توانابى هماهتكك سازى جشم و دست) می‌سنجد. بازىهاى اكشن قديمى ترين سبكك بازىهاى تاريخ هستند. | ‏م‎ rer ‏گذار و چالش‌های تا کتیکی هم به پایه‌های اکشن اضافه می‌شوند.‎

صفحه 4:
ل ل در چالش‌های بازی‌های اکشن یک مجموعه عناصر تکرار شونده وجود دارد که در بیش‌تر ‎VC Per pee cern‏ ۳ ل له سنجش هماهنگی چشم و دست aden © ا رقا پاورآپ تالتكت 7۳۳

صفحه 5:
es بازىهاى تيراندازى 512001:©17) تيراندازى دوبعدى (510086©10 (21) - تيراندازى سهبعدى ((31 ‎(Shooter‏ بازی‌های غیرتیراندازی (-0[ ل 1 ا 28۳065)) - بازی‌های معما] 0 "]) - بازىهاى اكشن ‎oem ees esyeea? Coin (ose -XekZ- Teas tac) We eae‏ ا ‎(Games‏ ‎ ‎

صفحه 6:
بازىهاى تيراندازى دوبعدى محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین سبک |کشن است. در بازىهاى تيراندازى بازى كننده هميشه از يكك سلاح ‎SS PES eT ES‏ لت قدیمی ترین زیرسبک اکشن «تیراندازی دوبعدی» است. خصوصيات بازىهاى تيراندازى دوبعدى: ا ل ل ‎SSeS‏ - همواره بازی کننده‌ها تحت حمله هستند و باید به همه چیز Bea ET ear yen ne nN es

صفحه 7:
ا ل ا لك سه‌بعدی! است. ‎esl ea‏ )5 تت اك ‎mmc SCT TSS oe cep ie reer‏ 1 ‏می‌کنند. ‏فیزیک بازی بسیار طبیعی‌تر و واقع گرایانهتر از تیراندازی‌های ‎۳ ‎ ‏زاویه‌ی دوربین می‌تواند اول شخص يا سوم شخص باشد. ‎ ‏ی

صفحه 8:
‎oy‏ وت ‎ ‎Sane ‎dfactical Shooters ‎ ‎en‏ بازی‌های میدا اس وبا بازى ‎es‏ ‎(Arena Games) (Survival Horror)‏ ‏دیگر زیر سبک‌های بازی‌های اکشن تیراندازی سه‌بعدی ‎

صفحه 9:
بازی‌های غیر تیراندازی معروف‌ترین سبک بازی اکشن غیرتیراندازی سبک «سکوبازی» است. * خصوصیات بازی‌های سکوبازی: اين دسته بازىها عموما كارتونى هستند و در آنها يكك آواتار (قهرمان بازی) در مراحلی که از نظر ارتفاع عمومی کاملا اغراق شده هستند و و ‎ae aes Te nea Teed‏ ا rt Pe pet Picea es ic Oe Ee te aC Cs eed انسان گونه دارند بازی‌های سکوبازی هستند. ی

صفحه 10:
بازی‌های غیرتیراندازی CSP ene Sent Ug" ee I coe ee است. خصوصیات بازی‌های مبارزه‌ای سه‌بعدی: ا ‎hors a eS‏ | زمان‌بندی را می آزمایند. ها نبردهای تن‌به‌تن با ح رکات رزمی شبیه‌سازی می‌شود. ‎an re petty a> eS eee‏ 00 ا ل ا لي ا ل ‎Poesy‏ ‎Se aol‏ Ree ark eit) Le) eye ene eee ke ceil eas Seren core Dee Store = CCI ‏ا‎ يب ااا ا ااا ا ااا لا

صفحه 11:
بازی‌های غیرتیراندازی ۱ است. ST oe he eal ar ae ead " در این بازی‌ها مخاطب مجبور است با سرعت زیادی مسایل و معماها راحل كند. کنترل این دسته ‎Rome enn its‏ 7 این زیرسبک بیش‌تر بین بازی کننده‌های غیرحرفه‌ای ([35118)) ۳ بازی‌های «معمایی سریع؛ ‎CNBr ae es eevee‏ ۱[ حمل مانند کنسول‌های دستی» موبایل‌ها و تبلت‌ها مناسب است.

صفحه 12:
SS TOs) IIRC Sets ee Pepe Rede ‏ا‎ ماجرایی» است. * خصوصیات بازی‌های «اکشن ماجرایی*: ‎es too ier ae‏ 0 ‎tthe ES eed‏ اال لل ین بازی‌ها عموما شامل «چالش‌های فیزیکی» «داستان» «کوله‌پشتی؛ (1۳07610]10777) و «دیال وگ» هستند. ۰

صفحه 13:
بازی‌های غیرتیر اندازی FTC Goes CS Ces ea ‏از #ریتم؛ رابه چالش میکشند.‎ aes Cees ‏بازىكننده با فشار به موقع دكمهها شخصيت بازى را كنترل كرده تا‎ - 0 ‏ا ا لل ا‎ Tee ele lee ‏بسیاری از بازی‌های این سبک دسته‌ها و لوازم جانبی مخصوص به خود‎

صفحه 14:
خصوصيات بازىهاى اكشن نحودى يبشرفت در مراحل ‎dole 7‏ ا ا ‎Bgl‏ ‏* مراحل با تم‌های خاص از هم جدا ‎BISNIS [SB Sr aCe eee eye‏ * می‌شود برای مراحل بازی‌های اکشن چالش‌های ثابت در نظر گرفت اما روند بازی خیلی زود تکراری < کاراکتر بازی هميشه یک نوار سلامت دارد که با تمام شدن‌اش می‌میرد. - اكر بازى كننده بميرد كاراكتر بازى از يكك «جكك يوينت» بازى را آغاز مى كند. ‎NEG res le‏ تكرار شونده در مراحل بازىهاى اكشن «خروج؛» ‎15173172١‏ و ‏«تله پورت! هستند. ‎ ‏سح ‎

صفحه 15:
خصوصیات بازی‌های اکشن * چالش‌ها: ‎eee ene B Fe aa eats) 0 a‏ 1 ‎a otc‏ ۱ ‎CPST GUE aE Te Cae i toe en ea‏ ا 0 * خطرها فعال هستند به دنبال بازی کننده می‌آیند و به او حمله می‌کنند. tier teens TS ATE SE ee rea eee E NCA Bean [rw ecPe-S IF) Pes RCO Cone 7 دشمن‌های جدید و غیرمنتظره‌ای ناگهان جایگزین الگوی قبلی دشمن‌ها می‌شوند. - درهاى قفلشده بخشهاى مختلف مرحله رااز هم جدا و بيشرفت را كند مى كنند. 0 ‏ا‎ oe 2 موز رشن

صفحه 16:
خصوصيات بازىهاى اكشن * مكانيكثهاى يايه بايد هميشه ساده و قابل فهم باشند. ا ل 0 ‎els y tS Sees‏ ل ل ات ا ا > ياورآبهابى وجود دارند كه قدرت بازى كننده را بيش تر مى كنند. ‎ese‏ ا 00 1 ل 1 رابه گیمر بگوید. - امتیاز ساده‌ترین راه نشان دادن پیشرفت است,

صفحه 17:
خصوصيات بازىهاى اكشن شرايط بيروزى بازى كننده: ل ا ا ل ا لت ل ل ا 0 ‏ا ا ا‎ Cene TUS ‏سادهترين و رايجترين روش نشان دادن بيروز شدن بازىكننده اين است كه بازى يكك‎ - 000 bere on ene ee fea * انواع روشهاى تعامل بازى كننده با بازى اكشن: 7 وجود یک «آواتاره یا يكك كاراكتر مرسومترين روش است. ‎Ca ۱۰۱۱۱۱۵ ۱ Oe ieee meyer O K-18 8 [Sp 0 Corr i‏ هم مرسوم

صفحه 18:
دوربین‌های سبک اکشن * دوربين دوبعدى: دوربين مى تواند «ثابت» يا «متحركك» باشد. ال ل ل دوربين متحرك مى تواند در همدى جهات صفحدى افق حركت كند. * دوربين سهبعدى: ‎Cee ens oy ae‏ ا ور ا ا ل ين ارایه می‌دهد. NOS) AS) Sere ES) ae Ceat S| Ween Senco nesy Ey Se 59 yal jl Ss Gears of War i Resident Evil 4 st csjt - PE Nene IN eds oie ete he ard deer nel terrae)

صفحه 19:
خصوصيات بازىهاى اكشن 0 ۱ S | on ele | ا < محیط نقش بسیار مهمی را در بازی ایفا می کند و می‌تواند جزو چالش‌های اصلی بازی باشد. - در حالت سهبعدى نمىشود سرعت جيزهايى كه از روبهرو به طرف بازى كننده شليكك ‎ree‏ 0 ‎NS ee‏ ل ی

صفحه 20:
SS a) تا جایی که ممکن است همه‌ی اطلاعات باید روی صفحه و جلوی چشم بازی کننده باشد. فقط چیزهایی که دانستن‌شان لازم است باید روی صفحه باشند. استفاده از نوارها و دیگر عناصر بصری به اعداد و نوشته‌ها ارجحیت دارد. ا ا ‎a ace ed eee OPM‏ بازی جلب کند. نقشهها را مى توان به صورت كوجكك يا نيمه شفاف در صفحدى بازى نشان داد. | eee eee SOIC TCS EH]

صفحه 21:
تمرین ESP ‏ا‎ A-\- 1h Moy adc: 10 (Dole Gece Se Rp eae re BETES Ren Cee gene an aee واسط كاربرى - مکانیک‌های پایه انواع دشمنها - شرط بيروزى الگوی حمله‌ی دشمن‌ها - پاو رآپ‌ها انواع جالشها ساختار مراحل زاويهى دوربين چک‌پوینت‌ها

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان