کسب و کارمدیریت و رهبری

آشنایی با سیستم های مدیریت دانش

صفحه 1:
سمینار آشنايي با سيستمهاي مدیربت دانش مجريان : سعيد امامي. محمد كيهاني خرداد ماه 1386 انجمن انفورماتيك ايران

صفحه 2:
< آشنايي كلي پا مدیربت دانش > تاریخچه مدب انش ‎sf _ ۳۹ <‏ 1 ع ‎ths‏ ‏محرفي برخي از مدلهاي مدیریت دانش ‏فرايندهاي مدیریت دانش ‎x‏ آنتولوژي و طبقه‌بندي مدیریت دانش فناوري‌هاي مدیریت دانش ‏فر هنگ‌سازي و توسعه ساز ماني براي مدیریت دانش > رايانش اجتماعي ‎

صفحه 3:
1

صفحه 4:
1 2 داده - اطلاعات - دانش - خرد سلسله مراتب لش در جهار مرحله به بيش مىرود داده ۱ 1 Sib! v 7 دانش (دانایی) « 7 خرد ‎Osdbw‏ خرداد 1386 8

صفحه 5:
"Fa سر ول را Informati Der

صفحه 6:
سلسله‌مراتب دانش Yield Predictability KNOWLEDGE ect ‏ایا یت سنا‎ Unfiltered DATA Yield = Learning / Experience intellectual aividens per extort invested خرداد 1386

صفحه 7:
تماپز «داده». «اطلاعات» و «دانش» مشکلاست. تنهالاا زاطریقامفاهیم آبیرود ۲ دید گاهآکاربرامي‌توان[1 بولا لا عا ‎(Be CRI‏ رس ‎CG) Ge‏ 0 قانل 10۲0[

صفحه 8:
1 Ror ye gee ‏داده - اطلاعات < دانش - خرد‎ ‏اعداد۱/‎ - cols ‏لاطلاعات - الگوی خاص به داده‌ها‎ ‏لدانش - اطلاعاتی که می توان پق آن عمل كرد‎ ‏وّ/قداماتی که منجر به تضبیم گیری و‎ 2,50 ‏بهبود می‌گردد‎ خرداد 1386 8

صفحه 9:
داده داده ها. حقایق و اعدادی هستند که از آنها اطلاعات به دست می‌آید. برائ مثال داده مى توانا داشّامل آماره فهرست اق ی از از اسامی 9

صفحه 10:
ae ۰ 3 که ‎bof‏ ۰ اطلاعات وداده ها يه م 0 عنظه لور خا

صفحه 11:
ابي با سيستمهاي مديريت دانش 2 ne nel ‏اطلاعات‎ ۶ میزان صعیح اطلاعات در زمان مناسب يك عامل مهم پراي انجام انواع گارها ‎a‏ میباشد. ۶ دو برابر شدن اطلاعات موجود در هر 6 نا 9 ماه يكبار بر ابعاد اين معضل مي‌افراید. ~ زياد اطلاعات موجود داخلي و خارجي آمروزه مدیران اجرايي, دربارة غرق شدن در دريايي از اطلاعات ‎ee‏ ی خرداد 1386 11

صفحه 12:
58 دانث دس 3 an طلاع | ‎i‏ هاى كردن 0 دانش 1 ۳ = ان و ‎Bide‏ بای 7 ات دا ۲ ۰ داده هد فى یک 6 زم يذ يه از فاد ‎soc a‏ ‎Lox :‏ ۵ کا 1 ار 1 7 پیش و يش بي شود.

صفحه 13:
مفهوم دانش دانش : مخلوط سیالیْ از تجربیات» ارزش ش ها. اطلاعات موجود و نگرش‌های کا نظام یافته است که چارچوبی برای ارزشیابی و بهره گیری گ از تجربیات 9 ‎٠ ares‏ جدید به دست ا 0 به وجود به کار ار سازمانها ذ نه تنها » ‎JS‏ اير دانش. ای کاری. فر آيندهاى ‎ek‏ اعمال و جسم مى شود. (داونپورت و پروساک)

صفحه 14:
مفهوم دانش 5-6 مادر طول ز كه با نا و ا دريافتى از ‎e‏ آن دست > (ماهنامه مدیریت دانش سازمانی - آبان ‎(AY‏

صفحه 15:
مفهوم دانش + دانش فردي براي توسعه دانش پایه سازماني صروري است؛ هر چدد دانش سازماني حاصل جمع از دانش‌هاي ردي نیست. ‎1b)‏ 2000( ایچاد دانش به توانابي سازمان‌ها در ایجاد ایده‌ها و را‌حل‌هاي نوین و مفید اشاره دارد (ماراکاس. 1999). از ا با توسعه و تجدید ساختار دانش قبلي و مفاهیم جدید مي‌پردازند. . . مهمی است که در آن انگیزه. ت اب (لين و دیگران» 1996). معیار سنجش دانش نو نقش موثر آن در حل مسائل چاري و نوآوري در بازار است. + توصیه نمي‌شود که سازمان‌ها پکوشند تحت هر شرايطي دانش جدید ابجاد نونی با روش‌هاي مختلف به تجربه. و شانس. نقش ‎aan‏ . رون هاي مختلفي وود دارد که پا آنها مي‌نوان تجربیات را دوپاره آزمود. ات 2 ‎

صفحه 16:
۳335 تعریف دانش دانش. مجموعه کل شناختها و مهار تهليي است که افراد براي حل مسئله به کار مي برند. دانش هم نظریهها و هم قواعد و دستورات عملي را ‎Solis‏ ميشود. دانش بر داده و اطلاعات پلیهگذاری میشود اما بر ‎BSS‏ آنها هميشه محدود به انسان‌ها است. دانش به وسیله افراد ساخته میشود و باورهاي افراد درباره روابط علی را نشان می‌دهد.

صفحه 17:
< خوداد 1386 خرد (معرفت) وقتی که داش برای تصمیم‌گیری و بهبود تصمیمات. فرآیندها و بهره‌وریپا سودآوری به کار گرفته می‌شود تبدیل به خرد می‌شود. برای گردمتد بودن. افرادنه تنها ‎slo sab‏ ‎ee‏ في لزملى ۱ 1 حاکم برآن دانش را نیز داشته باشند.

صفحه 18:

صفحه 19:
۳ 2 مديريت دانش > ايجاد دانش به نوانايي سازمانها در ايجاد ايدهها و رادحلهاي نوين و مفيد اشاره دارد (ماراكاس: 99 ف ایجاد دانش فرآیند مهمي است گه/در آن انگیزه, تلفین» تجربه؛ و شانس نقش مهمي ایفا مي‌کنند ‎gal)‏ 1996). ۱ له در راستای اعتباربخشی به دانش, اغلب تقابل مداوم بین فناوري» فنون و افراد براي سنجش اعتبار مورد نیاز است (بات, 2000) اعضاي سازمان با رعه‌هايي از شیوه‌ها سرو کار دارند. بنابراین ك سازمان ممکن است استانداردهاي بر ي يكساني ایجاد نماید و یا از الگوهاي بكساني براي ارائه «داده»؛ «اطلاعات» و «دانش» بهره گرد ف معیار ارزيابي در مفید بودن دانش معمولاً مشخص نیست. ‎JIS Gut ya‏ اگر سازماني دانش را در کارها و فعاليتهاي رایچ خود مفید دانست باید ترتيبي اتخاذ نماید که گروههاي كاري بتوانند به سنچش و ارزيابي دانش بپردازند. (کولیس و مونتاگومري؛ 2995( ~ به كارگيري الگوهاي تعامل بین اعضاء فناوري‌هاء و فرهنگ يك سازمان مي‌تواند با شرایط دشوار روبرو شود. «ويك» و «روبرتس» اين الگوي تعاملي را مجموعه عفل‌هاي سازمان نامیده‌اند. 17 15

صفحه 20:
بنو رایی سازمان است؛ ‎sls Cape‏ کوششی برای تبدیل دانش انسانی) به دارلیی مشترک سازمانی (سرمایه فکری ساختاری) است. کنان (سرمایه 5

صفحه 21:
مدپریت دانش > در واقع مدیربتدانش آن اقداماتیست که انجام می‌دهیم تا ‎Ee:‏ سریعتر و اثربخش تر به اهداف خود برسد. > ارائه دا براى ‎١‏ ‏عملکر: > مدیریت دانش جمع آوری دانشی است که از تجربیات ر زمان درست. رست. در قالبی درس درست و با هزینه‌ای درست ماهیت بت مدیریت دانش اسه موجود بدست آمده‌اند.

صفحه 22:
آشنابي با سيستمهاي مدیریت دانش 2 ne nel ‏مروري بر مدیریت دانش‎ ‏فرآیند ایجاده تأیید, ارائه, توزیع و کاربرد دانش‎ ۶ ‏ایجاد توان ومهّارت در تغییر از طریق دانش‎ + ‏شکل دادن به الگوهاي تعامل ميان فناوري‌ها»‎ # فنون ۹1 ۱ تعبیر و سازماندهي اطلاعات از چهات مختلف مدیریت دانش و توسعه مستمر <- ایجاد فرهنگ جدید خرداد 1386

صفحه 23:
ابي با سيستمهاي مديريت دانش 2 ne nel فرایند های نامنظم دانش دانش انسانی و شبکه + + 0 0 پایکاه داده ها و شبکه های فنی

صفحه 24:
چند نکته در مدبربت دانش > عدم توجه به قواعد پایه روانشناسی منجر به شکست مدیریت دانش می‌گردد (در اختیارآذایگران گذاشتن دانش, اعتماد می‌طلبد) > دانش همیشه در ارتباط با انسان‌هاست > راه‌حل‌های استانداردی در رابطه با مدبریت دانش وجود ندارد 38 +دبریت هانتن بدون طراحی کام‌های تمنجی ۹ عکوم به شکشت است ۲ > با روش‌های سنتی نمی توان دارایی‌های فکری شرکت را مدیریت کرد فقدان ابزارهاي مديريتي براي مدیربت دانش

صفحه 25:
۳ 2

صفحه 26:
1 ‎Ge pore “we‏ داش ‎

صفحه 27:
1 1۳ r es a) تاریخچه مدیریت دانش دس SP EP EPPS esp app aap aa 2 اوه جوا ویو

صفحه 28:
مدیریت دانش: موضوعي بين‌رشته‌اي abstract sociological line human business line \ronogemeny concrete technology-oriented social-oriented 138

صفحه 29:
1 معرفي برخي از مدلهاي أ مدپربت داش

صفحه 30:
1 معرفی برخی از مدل‌های مدیریت دانش بعضي مدلها براي فهمیدن مدیریت دانش هستند > بعضي مدلها براي بيادهسازي مديريت دانش هستند > پیضي مها براي هر دو مي باشدد ۱ > مدل‌هاي ساده‌تر معروف‌ترند خرداد 1386 3

صفحه 31:
Tacit knowledg ات تسب ‎‘lt Bis Explicit‏ ‎Bele ues ۳‏ ۹ 1. a | مقاله. نامه. گزارش و... ‎Combination‏ ‏دانش موجود به شکل مستند یا ذ ه در رایانه با هم ترکیب شده و أرتباطانشان تعريف موشود Explicit knowledge Tacit ; knowledge ۲ Socialization Tacit Eee neil ‏مي‌کنند و دانش رد و بدل‎ يد ‎Knowledg‏ ‎Internalization‏ 6 افراد بعد از مطالعه مستئدات و مطالب موجود در رایانه آن ‎Tacit‏ ‏| یاد گرفته و مورد استفاده ‎knowledge wee‏ ‎Explicit‏ يلا ‎knowledge‏ ‎ ‎ ‎

صفحه 32:
مدل 2861 اجه سور ها ره ع | ‎(Kon-@bou)‏ ولسست شام > ‎fos wad states oP the work‏ اون رتاو < @rovedurd Keowledee (Can Wow) | the vaderstoadtog of oc Sea ae oA ra ee ot wir pos اه بجفم یی ی : (مداکسس) سم > ۳ مد 2۳ بجقجه بط مه : (حلاط)ریجی!) ۲ امس > یمه ما ‎cxocay or between these‏ صاب واج رداد 1386

صفحه 33:
ae Knowledge — assessment wt Knowledge |_retention io Knowledge utilization Knowledge sharing/distribu Knowledge goals 1 Knowledge identificati 0 Knowledge acquisition Knowledge developme nt

صفحه 34:
Table |: Knowledge processes in the literature Authors List of knowledge processes Alavi and Leidner, 2001 creation, storage and retrieval, transfer, application Hoffmann, 2001 create, store, distribute, apply Nonaka et al., 2001 socialization, extemalization, combination, intemalization Becerra-Femandez et al., 2004 discovery, capture, sharing, application Jashapara, 2004 organizing, capturing, evaluating, sharing, storing and presenting Maier, 2004 discovery, publication, collaboration, learning Wong and Aspinwall, 2004a acquiring, organizing, sharing, applying Rao, 2005 creation, codification, retrieval, application, distribution, validation, tracking, personalization

صفحه 35:
ابي با سيستمهاي مديريت دانش ی توا ای سس (ر / سم 7

صفحه 36:
1 آشنابي با سيستمهاي مدبريت دانش 7 Knowledge Management strategy solution implementation ‏مومت موم ]| موی رود‎ and communion Analysis Best Practice ein ewan Transfer Knowledge Structuring and M ent KM 08 9۷/۵۹ modelling Choosing KM-Tools Krowledge Navigator & go: 93

صفحه 37:
ea op reat) cored fecal مدل 51600510 The Architecture of Enterprise Engineering خوداد 1386 م 37

صفحه 38:

صفحه 39:
1 فر ايندهاي مد پریت 4 دانش ؟

صفحه 40:
15 ل 0 Reem rere eerie) اعتباربخشی یه دانش سازماندهی دانش 426 ايجاد دانش ay 0

صفحه 41:
اس سم دس تست خرداد 1386

صفحه 42:
۱ 1 = wads Knowledge ie Knowledge goals . ‏اک‎ assessment ! ! ‏ال‎ ‎Knowledge Knowledge identificati |_retention 1 ‏متكا‎ 4 Knowledge Knowledge acquisition | utilization Knowledge Knowledge developme sharing/distribu nt

صفحه 43:
1 + شناسایی دانش 1 (محشج دصل و لعاسست)) # کسب دانش - اکتساب دانش (وصلاحفوجه جع لجاس ود ))) + توسعه دانش (سممماصط علطلیهی)) « ملسم + نگهداری دانش دانش 7 ‎Conte‏ خرداد 1386 5

صفحه 44:
با اين دانش چه کاری می

صفحه 45:
طغیان اطلاعات bu Slob گزارش‌هاو ‎wo‏ ‏نامه‌های رن 0 مدیران!!! من بجز آنچه که بدان نیاز دارم. همه نوع اطلاعاتي دارم 45

صفحه 46:
برخي ابزارها براي شفاف‌سازي دانش ۱- شناسایی مهارت‌هاء ‎aa‏ ‏۲ - کتابجه‌های راهنمای متخصصان شه‌های , دانش ‎ls,‏ ار اطلاعات جغرافیابی - منبع ‎ ‎ ‎46 ‎

صفحه 47:
مواردي که باید رعایت شود شفافیت به هر قیمتی نمی ارزد ‎Ss‏ هه 9 ‎ ‏احترام به زندكى شخصى آشکارسا ی دانش متخصصان هميشه کار درسنی نیست ‎ ‎ ‎a ‎

صفحه 48:
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده‌ها ‎baka *‏ ها. سازمان ها ها قادر خواهند ‎Je‏ به 2 1 35 مغد وم بخشند. با کشف ‎ ‎ ‎48 ‎

صفحه 49:
مراحل تفسیر داده‌ها توان به مواردی ی رگرسیسون و طبقه‌بندی غير خط حطی و ‎dae‏ گرافیکی نام برد. 5

صفحه 50:

صفحه 51:
۳ كسسهلنشاز متبع داخلي- 2 تخصص‌ها. حافظه‌ها (خاطرات). اعتقادات و فرضیات کارکنان از منابع اصلی دانش ۱ ‏است.‎ ee

صفحه 52:
1 فرایندهای مدیریت دانش ک سانش از ملبع بسيروني 2 ۲-۱- دانش ونان بيرولى ۲-۳- دانش شرکت‌های دیگر ۲-۳- وانش ذی‌نفعان مانند ‎ob Aa‏ ۲-۴- تولید دانش

صفحه 53:
< دلذشکارکنانسيرهني 2-1 استخدام ی مورد ‎Ge‏ ‏3 یت‌هاء , مه ۱ .12 2 2 ¢ بت ‎١‏ ار 2 ان د ۱ ای محدود دادهای محدو عمومی أن تخصصى و عمو اوران تحصص

صفحه 54:
نش‌شرک‌های‌سیگر 2 > 0 ار کت اه‌های پررونق روش‌های >تصاحب کار به منظور مسدود کردن شکاذ De a

صفحه 55:
كس لنثراز مشتريان 2-3 اطلاعات تحقيقات بازار) داند (اعتقادات و ایده‌ها) ان (دعوت به کارگاه‌های آموزشی) اليتهاى مشترى پروژه‌های آزمایشی (انتشار نسخة بتا)" فهم زبان مشتری (اصطلاح شناسی زبان مشتری)

صفحه 56:
کست " جایگز اموال £ (نتایج تحقیق) ینی نرم‌افزارها ح‌های ساخت. نفشه‌هاو رذارى قانونى (نعايشكامها ى سى معكوس وسايل فنى ذخيرهسازى s

صفحه 57:
تسوسعه دلنش- 3 توسعه دانش شامل همة آن نلاش‌های مدیریتی می‌شود که سازمان از طریق آن آگاهانه نلاش می‌کند تا به کسب

صفحه 58:
ge ‏دتش ند هلو نيت‎ aes ‎es ul alae :‏ ام توائد طيف ای از نسوآوری‌های متهو أنه تا ‎ ‎ ‎

صفحه 59:
آشنابي با سيستمهاي مديريت دانش ا تسوسعه دلنشافراد - 3 آموزش تراش‌کاری به یک نوآموز برای : رمان توسعه نیست هدف نوعی یادگیری 3 كه باعث 4 نوآوری شود خلاقیت يکي از ويژگي‌هاي مهم و نابرابر افراد است

صفحه 60:
ابي با سيستمهاي مديريت دانش فرايندهاى مديريت دانش شرايط حمايت از نوآوري <تشکیل زمینه (اطاق کنفرانس با رنگ: ریک كننده - يورش فكرى -تشویق بحث و گفتگو) دادن اختیار (رد تازه ده برابر ‎eo‏ توسعه درست آن است) مدا ابا اشتباهات (در فرهنگی که باید به هرقیمتی از اشتباهات اجتناب شود. نوآوری خفه می‌شود) خرداد 1386 5

صفحه 61:
آشنايي با سيستمهاي مديريت دانش فرایندهای مدیریت دانش هي غلودان دک ملیسه نوآويي - 3 <یادگیری او طریق عمل <حل سیستماتیک مسئله < آزمودن < یادگیری از تجارب گذش <پیشنهاد کارکنان

صفحه 62:
يادگيري از طریق عمل ابن رويكرد خلق ‎“A‏ , عبارنست از کار ‎i‏ ری ۳۳ وافعی . روی یادگیری ‎oS‏ ‏اده سازى و به كاركي بت شده و ل راه حل‌ها

صفحه 63:
حل سيستماتيك مسئله ‎fee‏ ه ‎lade‏ نبايد ‎٠‏ صرفاً به برنامه ها و ‎IF‏ 35 د دام بر محت ودرستی اسایی ‏کار ‎cy‏ 0 ) داده‌ها . کرده و در پی مسائل و پدیده‌های ماورا 0 های ‏آشکار پا اشند. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎5 ‎

صفحه 64:
1 فرایندهای مدیریت دانش آزمون ابن روش منثنا حركت خود را از موقعیت‌های گنونی پا مشکلات نمی گیرد. بلکه از فرصت‌ها و افق‌های گسترده پیش‌رو ۳: ell

صفحه 65:
يادگيري از تجارب گذشته ‎eel‏ گیرنده از طریق مرور و فقیت‌ها و شکست‌های خود. ‎QT sl:‏ ‎ ‎ ‏1 . و نبت ۰ ‎ ‏که طی شده. ‎ ‎

صفحه 66:
اكر یک ‎٠‏ شرككٌ داراى فره ‎wis‏ ‏مقاومت در برابر نوآورى باشد. قراردادن صندوق ب پیشنهادات فایده کمی خواهد داشت گر اپنکه از ادا کار ‎sat ol‏ شوند که ه دادن ایده‌های ی جد بل بجاز است 66

صفحه 67:
تسوسعه دلنش‌گروهي- 3 از انو ع نوآورى توسط افراد قابل بلکه تنها تیم قا 3 67

صفحه 68:
big | ‏نلی در توسعه هوش سازمانی‎ (سومين عامل کلیدی در نوسعه دانش گروهی. ‎plow!‏ ‏مهارت‌های فردی و اجزاء دانش در یک ‎‘s‏ ‏کارکردی است) 68

صفحه 69:
> انتقال و انتشار دانش عبارتست 1 حرکت و بانی و تکنولوژیکی اطلاعات. داده ها و ‎ap‏

صفحه 70:
< غير ‎SORE‏ از قبیل کردش مش ‎ts‏ نی 9 Je

صفحه 71:
اليم يهترين أطلاغات مورد نیاز خود از اتاق یا دفتر همجوار به دس بود. ازمان ما بزرگتر باش اک ‎٠‏ دانش مورد نیاز ما در شرکت بیشتر و در عین حال احتمال تعیین زمان و مکان کسب دانش مورد نظر کمتر خواهد شد. ‎ ‎

صفحه 72:
دانش یت بندی ارسال عهوم ‏ ام به صورت عمدی

صفحه 73:
انتقل [ملنشاز بسعد تسکنولوژيك- 4 > انتقال دانش نها در صورتی با حداکثر اثربخشی انفاق خواهد افتاد که از تکنولوژی سب استفاده شود. ‎SS‏ , که دانش را , و قالب منا در هررمکان هر زمان و به هر در دسترس قرار دهد.

صفحه 74:
1 بسهرهگسیرواز دلنشللعتبار بسخشي‌دلنش) - 5 > بازيابى و بهرة‌گیری خلاق دانش و تجارب ارزشمند سازمان موجب ایجاد دانش جدید و بالارفتن ظرفیت سازمان 5

صفحه 75:
صورت به نار گیری دانش و تجرییات در موفعیت های جدید. آن تجربیات پایش و اصلاح شده و مجموعه جدیدی به دست می 2 پایی در فرآیند مدای تسخیر این بهترین تجربیات و 31 آن به کارکردهای ی ‎Se pro‏ دانش است. 75

صفحه 76:
شْ ازى دانش ابتدا بايد دانست نشي بای نگهداري ص ‎a‏ ‏ان آن:را به بهترین

صفحه 77:
پسنج گسروه عمده بسولون گهدایي‌دلنش- 6 ۱- قابلیت‌های افراد (توانایی‌های کارکنان» تال و راهنمایی کنندگان سازمان) ۳- درس‌هایی که آمو (جك ليستى از موفقيتهاء 1 باهات و شکست‌هایی که ممکن است در سایر پروژه‌ها کاربرد داشته باشند) / ۳- اطلاعات و نامين کنندگان (دریافت مستمر ۱ شده درباره مجموعه شرکت ها و اخبار تجاری و خدمات عمو دریاقت گزارشات شة فروشندگان. اطلاعات مربوط به کنفراقش ها و سایر منایع اطلاعانی ۴- تجارب و (نظام نامه مدارک سیستم, نقشه فر آیند. برنامه‌هاء ‎ste‏ دهاء اندازه‌گیری عملکرد) ‎-b‏ محصولات 9 فرآیندهای ند (تکنولوز 7

صفحه 78:

صفحه 79:
** با نگهداری دانش, سازمان‌ها قادر خواهند بود “لان خود درا بازیابی نمایند. به گونه‌ای كه با ج نيروها از سازمانم» دانش سازمانى

صفحه 80:
آشنايي با سيستمهاي مديريت دانش آشنايي با سب طبفه‌بند آنتولوژي و 8 بندي " مدیریت دانش

صفحه 81:
شنايي با سيستمهاي مدیریت دانش آنتولوژی و طبقه‌بندی مدیریت دانش ساختاردهي دانش با استفاده از انتولوژي‌ها > انتولوزيها شامل مفاهیم. ويژگي‌ها. روابط و قوانین هستند. < مثال انتولوژي در م۳ اس > انتولوژي مي‌تواند قوي یا ضعیف باشد. < انتولوژي معمولاً با كمك متخصصین و مهتدسین دانايي 6) ساخته مي‌شود. < انتولوژي‌هاي دقیق به راحتي قابل تبدیل به عصاه۵() هستند. < انتولوژي ها ابزار مناسبي براي کاهش فاصله میان رایانهها و انسانها هستند. خرداد 1386 1

صفحه 82:
1 “ule

صفحه 83:
ابي با سيستمهاي مديريت دانش فناوری‌های مدیریت دانش Business application

صفحه 84:
1 فناوری‌های مدیریت دانش > فناوري‌هاي چزء ‎(Cowpoved Terhuloyes) ;‏ > نرم‌افزارهاي مدبربت دانش ‎(KO GoPiae)‏ < نرمافزارهاي مرتبط با مدیریت دانش ‎(KO Rekted GoPivare)‏ سيستم‌هاي نرم‌افزاري سازماني ‎(Gxterprise Gystews)‏ < خرداد 1386 84

صفحه 85:
A A AOA فناوري‌هاي جزء مدیریت دانش ذخيره‌سازي (3۳): مانند پايگاه‌هاي ‎Databases) ool‏ انبارهاي داده ‎(Data Darekouses)‏ فایل سرورها (صصو9 ‎wg Pte‏ اتصال ‎(Overt)‏ آمانند شبکه, شبکه‌هاي بي‌سیم ‎cde (Direless)‏ ng Prerto-Prer) i 4 58 Jlall (ubeuticatiza) ‏شبکه, تصدیق هویت‎ تألیف ۲0۵۳۷0 ماننند برنامه هاي ۰۲۱۳/۳۲ نرم‌افزارهاي گرافيكي و صوتي- تصويري: و 8 ۱ تعامل و ارتباطات (>سندجفس و0 .8 كماد وتوا 0)): بست الكترونيكي ‎(e-svail)‏ آوه‌هاي بحث الکترو » چت (۳()): ويكي‌ها ‎(wikis)‏ ‏کنفراد 2 ‎spe‏ تصویری. 71 ‎(Phe i = 9 O‏ جلسات الكترونيكي. پشتيباني از تصمیم گيري گروهي (۳) ‎Devisios Gupport‏ 3- 2 توزیع (طا/(): مانند اینترانت, اکسترانت» وب. پورتال‌هاء روش‌هاي ‎Bow 5 REG sab Gyerdicaiva‏ 9 خوداد 1386 8s

صفحه 86:
فناوري‌هاي جزء مدیریت دانش جستجو و مرورگري (9۳) 5 2۳0)): موتورهاي جستجو, نمایه‌نویسی (۱۹)), واژه‌نامه‌هاء تزارو حك . تاکزونومي‌ها ‎(Pumrwies)‏ هستتي‌شناسي‌ها ‎Gate)‏ ‏> تحليل (وطار6-4): كزارشهاي آماري. ‎ola‏ چند بعدي, ‎VBP‏ 3< ؟ ‏ گردش کار و مدیریت فرآیندها ‎DorkPw & Provess)‏ كص (1)): مدلسازي فرآیندها. موتورهاي فر آيندي(ه۳9) كعم ۲) و 8 آموزش الكثرونيكي («عطح): محتوای صوتی-تصويري آموزشي: سمینارهاي | ترونيگي. شبيه‌سازي, اشیاء يادگيري (۶/() ۳ و... > انجمن‌ها و خوامع الكترونيكي اشيج ‎Sonne)‏ ریت انجمن‌هاء وبلاگ‌هاي گروهي. شبكه‌هاي اجتما )و تحلیل آنها ‎(SOO)‏ 9 > سازماندهي افكار و + م ‎eke‏ ادراك (صقیو) ۰۳۳۷()). تولید ایده (ه) مطل) و.

صفحه 87:
۸ ام حم الما ال خوداد 1386 فناوري‌هاي جزء مدیریت دانش كدي (۷() 0): تکنيك‌های آماري. تحليل‌هاي چند بعدي» شبکه‌هاي 0 ‏کاوی 1 و): تحلیل معنایی (صوباه() عممون).‎ oturdt Loop) ‏رت زبان طبيعي‎ (Oupesiat IePereure) 652 «9 Processing 3 Collaborative Profiling. Iuteligeot Byevits (Deb Divicra) 699 ‏مرورگري دو بعدي و سهپعدي. نگاشت جغرافيايي‎ (Otsuntizatiza) (he be 23 Bev yraphic Muppiccy) Ontology) ‏هستي‌شناسي‎ anos COrcprizaiva) (baile jlo ‏تاکزونومي. تزاروس. واژه نأمه و‎ » Orvelopwect (Rute-bused) baer ‏استدلال (۲۳۳۸)): سيستم‌هاي خبره‎ (Ouse-based Reusvuicry) 92-9 j30 JYoiu! (Expert Gypstews 3 Pxaay bow) ‏يادگيري ماشین‌ها ( سرا ناس( منطق فازي‎

صفحه 88:
نرم‌افزارهاي مدیریت دانش مديريت مستندات (۳0۳۰۲۵۹() موممیهو()) مدیریت محتوا ‎(Onetect Dacagexedt)‏ پشتيباني گروه ‎(Grow Gupport)‏ پشتيباني انجمن‌ها و جوامع AA ‏رز‎ A (Cowxnrucity Gupport) پشتیبانی تصمیمگیری ‎(Devision Gupport)‏ 9 هوشمندي كسب و کار (عصسیلاصها ععصبی) ۸ خوداه 1386

صفحه 89:
خرداد 1386 1 فناوری‌های مدیریت دانش نرم‌افزارهاي مرتبط با مدیریت دانش مدیریت پروژه (لكسو ههه (1) امصزص2)) مديريت فرابندهاي كسب و كار ‎(Bustess Provess Oueenewed)‏ ‎Ce pro‏ داده‌هاي محصول ‎(Product Data Oacagecedt)‏ ‎17

صفحه 90:
۳ فناوری‌های مدیریت دانش سيستم‌هاي نرم‌افزاري سازماني مرتبط با مدیریت دانش et oe < )00( ‏مدیریت زنجیرة‌تأمین‎ < < برنامه‌ريزي منابع سازماني ( خرداد 1386 0

صفحه 91:
از 5 ايي با سيستمهاي مدیریت دانش فناوری‌های مدیریت دانش سيستمهاي مدیریت زنجیره تولید ‎(Goo)‏ خرداد 1386

صفحه 92:
1 فرهنگ‌سازي و توسحه سازمانی ب براي ‎٠‏ مد پریت دانش ~

صفحه 93:
8 بسترسازیهای فرهنگي - آموزشي يج بسترسازیهای لازم برای نصب و راه اندازی سیستم 8 طراحي سیستم جامع و ترسیم دورنمای مورد نظر 8 برنامه ریزی و فازبندی مراحل اجرايي 3 رهبری مدرن به عنوان ضروربترین پیشنیاز خوداد 1386 03

صفحه 94:
عوامل مؤثر بر موفقیت يك سیستم مدیریت دانش سدیریت داش ) Knowledge Management

صفحه 95:
1 فرهنگ و توسعه سازمانی برای مدیریت دان © اتگیزش * عرسمهای ‎gluse‏ ‎lg tbl ©‏ حقوقها * شبک‌های ارتباطی » برتامدويرى سعليى * تقس‌ها ‎es ©‏ یت بر ‎ ‎ ‏یدست آوردن متسوخ كردن خلق كردن يه كار يرددن مدیریت تباط برفرار کرک ‎ ‎ ‎ ‏نخظاسهای اطااعاتی -زیرساخعت -تکتولوژی اطلدع‌رسانیی * ارتیاط دادها گر وه اقزار * یایگاه داححها اینتراتت/ اینترتت ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 96:
خرداد 1386 96

صفحه 97:
رایانش اجتماعي 00۵ یو رويكردي متفاوت به مدیریت دانش پرچمداران این رویکرد جدید: سعي للش اش میکنند تا هیچ پیش فرضل آرباره اینکه کارها چطور بابک | ام شود يا اينكه خروجيها جكونه بابد طبقهبندي يا ساختاردهی شوند. اعمال نکنند. در عوض آنها آبزارهایی ارائه میدهند که اجازه دهد این جنبهها ای کار دانش محور, خود به خود بیرون بيایند و آشکار شوند. (مكافي, 2006)

صفحه 98:
۱ ۳ Thinking Beyond Web 2.0: Social Computing and Intemet Singularity on ‏یس‎ ‎Internet‏ تنل ‎Web Web 2.0 Social Computing ‏سيك‎ ‏وت ‎Source: https!wet2.waj2.com 6200 ‏خرداد 1386

صفحه 99:
شنايي با سيستمهاي مدیریت دانش رایانش اجتماعی فناوري‌هاي رایانش اجتماعي wae ۲ خرداد 1386

صفحه 100:
۳ رایانش اجتماعی مزاياي رویکرد رایانش اجتماعي به مدیریت دانش > چابك تر 4 > آسان تر ؟ پوشش بهتر 1 > انكيزهمندسازي بيشد 0

صفحه 101:
> جبهه موافق 6.0 وس ®udrew Ooder ‏اس سرا نله حل ابو سوام :و‎ ۰ یه Tews Owew وه( ستاو

صفحه 102:
نکنه مهم م درباره ۵ 0.0 ‎@Gusrprvr‏ زه كافي اسان هست و ابن موضوع ثابت شده است. The ‏اسل‎ » The ‏بسن‎ Ope

صفحه 103:
1 - عدا )1384( ت دا کت به فراسوي دانش ** اندشارات ی ‎Pei ough”‏ په فراسوي دانش ار 2 - افرازه. عباس )1384( "مدپریت دانش: مفاهیم. مدل‌هاء اندازه‌گيري و پياده‌سازي * انتشارات دانشگاه صنعتي امي ركبير 3- جعفري مقذم,زسعید (1383) "مستندسازي تجربیات مدیران " موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت 6 4 - پروست.گ روب. ا. و رومهاردت. ك (1385) " مدیریت دانش * ترجمه علي حسيني‌خواه. نشر یسطرون 5- توناكاء ا. و رد نی "شرکت‌هاي دانش‌آفرین " ترجمه علي عطلافر. چبار اسلامي. آناهینا گاوه. سحید اثالوبي. ‏ نشر سماء قلم خوداد 1386 103

صفحه 104:
منابع 1. ‏,سس‎ 290 «wore tras koowleckp! Kopin oP he reversed hoped hierarchy Por honk oxneurcard ood ‏لمعيب‎ oewory, ‏سر مقس[ یهت سبط‎ 10 (9), (2OSIED0O, PP. Gorda R & Orent 0 COOS Keak wounpeed or waned oP branes egy wee ree i Reowlerke wonnpwed wed powker Povexad wad fer ٩ reward lowrad oP Ortied Protartera ecru, 2-0 6-6 ملح ا ‎DD & Potd,‏ مل را 2 90 9 "سس 1010 Tek, OL. 0 one ae Croblw? 1۰ ‏نت6 ,(۵۵) ۷۰ و0‎ ond Over Donner ‏بسح‎ ODO, ‘Lerckey, PO: ‘dea Brow Publhiag. Probst, ©., ©. Rab, ard K. Rowkard, Doouyey Kaxkdke: Butchery hocks Por ‏با ام :0000 سس‎ & Gow. ۳335

صفحه 105:
منابع Gu, ®., K. Owewsn, un O. Theda, ON ee ‏الصا سي‎ oP Kawkds Ooanewrd ‏هل‎ © Presto, UI.O. ad O.0. ‏,یاه(‎ Key ‏ار‎ eon COaukke Dornewrd. O00: ‏سس و یبیج‎ 6. Wettig, . Oorberk , ord 01). Dertews, Kroes Oost Prater ta Curope, Oprier-Orrkaq Dew Yorks, ۹ Groans, Ol, SOOO Orrwehy, D., edior (GOOF), Oreutay ke ‏عم‎ of ‏لحاس‎ ‎Ounnewed: Te baeo tr Daersiy Reveach, © ‏مسف‎ 4 Dereoan, 4 خرداد 1386 A

صفحه 106:
ها با تشكؤ از حوصله شما ‎emamisaeid @yahoo.com EMAMI@KCMCir‏ ۴ 1245953-0912 ‎m.kaihani@ com‏ fOS?TTOP-OG10

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان