علوم پایه محیط زیست و زیست‌شناسی

آشنایی با فرایند فاضلاب

Fazelab

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
فاضلاب به هر نوع آبی اطلاق می شود که به لحاظ کیفی تحت تاثیر پیشرفت های تکنولوژیک جامعه بشری قرار گرفته و متشکل است از آب های تخلیه شده از منازل مسکونی، ساختمان های تجاری، صنعتی و یا کشاورزی که دربرگیرنده سطح وسیعی از آلاینده ها میباشد در این پاورپوینت ۲۰ اسلایدی سعی شده به معرفی فاضلاب و تصفیه آن پرداخته شود.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
695 بازدید, 3 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با فرایند فاضلاب”

آشنایی با فرایند فاضلاب

اسلاید 1: آشنایی با فاضلاب و فرآیند تصفیهدرس : محیط زیستاستاد:

اسلاید 2: فاضلاب به هر نوع آبی اطلاق می شود که به لحاظ کیفی تحت تاثیر پیشرفت های تکنولوژیک جامعه بشری قرار گرفته و متشکل است از آب های تخلیه شده از منازل مسکونی، ساختمان های تجاری، صنعتی و یا کشاورزی که دربرگیرنده سطح وسیعی از آلاینده ها میباشدبه مجموعه آبهای دور ریختنی که ممکن است پس از تصفیه قابلیت استفاده را داشته باشد فاضلاب می گویند.فاضلاب حاوی 99 درصد آب و 1 درصد ناخالصی می باشد.فاضلاب

اسلاید 3: پساب یا گندآب زیر مجموعه‌ای از فاضلاب است که از مدفوع و ادرار تشکیل شده‌است اما اغلب به معنی هر نوع فاضلابی استفاده می‌شود. فاضلاب، شامل محصولات خانگی، شهری یا زباله‌های مایع صنعتی و بیمارستانی است که معمولاً از طریق یک لوله یا فاضلاب (بهداشتی یا ترکیبی) و گاهی اوقات در یک مخزن فاضلاب دفع می‌شود.خوردگی، زنگ زدگی و آلودگی خاک از مهمترین دلایل جمع‌آوری آب و فاضلابهای صنعتی است. لوله و اتصالات پلی اتیلن با خواص ضدخوردگی و مقاومت در برابر انواع مواد شیمیائی راه حل مناسبی برای جمع‌آوری و انتقال سیالات فاضلابی است. سیستم فاضلاب یک زیر ساخت شامل لوله‌ها، پمپ‌ها، غربال و کانال‌ها و... می‌باشد، که برای انتقال فاضلاب از منشأ خود به نقطه‌ای برای تصفیه یا دفع نهایی استفاده می‌شود. به غیر از گندانبار که تصفیه را در محل انجام می‌دهند، انواع دیگری از تصفیه فاضلاب نیز وجود دارد. مجرای فاضلاب، سامانه جا به جایی زیرزمینی پساب و فاضلاب برای دفع بهداشتی و ایمن یا تصفیه است.

اسلاید 4: اهداف تصفیهبهبود بخشیدن به قابلیت ظاهری آبغیرفعال کردن و از بین بردن میکرو ارگانیسم هایی که عامل بیماری هستندازبین بردن موارد سمی و سایر موادی که برای سلامت انسان مضرهستندبه طور کلی هدف از تصفیه آب جداسازی ناخالصی آب است که به دو دسته ناخالصی معلق و محلول طبقه بندی می‌شوند.ناخالصی های محلول: شامل کاتیون ها، آنیون ها و فلزات سنگین، عنصاصر سمی، گازها و مواد رادیو اکتیو می‌باشد.ناخالصی های معلق: شامل ذرات زنده بیماری زا (باکتریها)، ذرات زنده غیربیماری زا (پلانکتونها) و ذرات غیر زنده(شن،رس، سیلت) می‌باشد.

اسلاید 5: فاضلاب انسانی حاصل از دستشویی ها (شامل ادرار و مدفوع، دستمال های توالت، خشک کن ها و انواع مایعات و ...) که آب سیاه نامیده می شوند. نشتی چاه های فاضلاب تخلیه مخزن فاضلاب تخلیه دستگاه تصفیه پسآب آب شستشو (شخصی، پوشاک، طبقات، ظروف و غیره) که آب خاکستری نامیده میشوند. آب بارندگی جمع شده روی بام ها، حیاط و غیره آب های زیرزمینی نفوذ یافته در پسآب و فاضلاب مایعات مازاد حاصل از منابع داخلی (شامل نوشیدنی ها، روغن مخصوص آشپزی، آفت کش ها، انواع روغن موتور، رنگ، مایعات شوینده، پاک کننده ها و غیره)آب های زهکشی جاری در جاده ها، پارکینگ های اتومبیل، بامها و پیاده روها (انواع روغن، زباله ها، پس مانده های سوختی، تفاله های لاستیکی، فلزات خارج شده از اگزوز وسایل نقلیه و غیره)مبدا فاضلاب

اسلاید 6: ورودی آبهای دریایی ( نمک، موجودات میکروارگانیک در حجم بالا )ورودی های مستقیم آب های رودخانه ( حاوی موجودات میکروارگانیک در حجم بالا ) ورودی مستقیم مایعات تولید شده انسانی ( مصرف غیرقانونی آفت کش ها، روغن های استفاده شده و غیره )انواع روغن موتور، رنگ، مایعات شوینده، پاک کننده ها و غیره بارش آب های زهکشی جاری در جاده ها، پارکینگ های اتومبیل، بامها و پیاده روها (انواع روغن، مدفوعات حیوانی، زباله ها، پس مانده های سوختی، تفاله های لاستیکی، فلزات خارج شده از اگزوز وسایل نقلیه و غیره) ورودی آبهای دریایی (نمک، موجودات میکروارگانیک در حجم بالا) ورودی های مستقیم آب های رودخانه (حاوی موجودات میکروارگانیک در حجم بالا) ورودی مستقیم مایعات تولید شده انسانی (مصرف غیرقانونی آفت کش ها، روغن های استفاده شده و غیره)مبدا فاضلاب

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید