علوم مهندسی معماری و عمران

آشنایی با معماری اسلامی ۱

memaari-eslami1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با معماری اسلامی ۱”

آشنایی با معماری اسلامی ۱

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: بسمه تعالیاستاد= برزگرزاده دانشجو= منیژه نعیم زاده عنوان=مسجد حسن دوم کازابلانکا

اسلاید 3: مسجد حسن دوم مسجد حسن دوم مهم ترین دیدنی شهر کازابلانکا مراکش است. شهر کازابلانکا اگر چه شهرت جهانی دارد اما شاید این شهرت بیشتر مرهون فیلم کازابلانکا باشد تا خود شهر کازابلانکا. با این حال مسجد حسن دوم نه فقط در کازبلانکا بلکه در کل مراکش یک نماد و سمبل از شکوه معماری و مهندسی مراکشی است که در کنار ساحل اقیانوس آرام برای هر گردشگری خودنمایی می کند.

اسلاید 4: مسجد حسن دوم

اسلاید 5: مسجد حسن دوممسجد حسن دوم ، شاید مهم ترین اثر معماری متاخر مراکشی باشد. این مسجد در شهر کازابلانکای کشور مغرب است.مسجد حسن دوم سومین مسجد بزرگ جهان اسلام (پس از مسجد الحرام و مسجد النبی در عربستان) لقب گرفته که با کمک های مردمی ساخته شده است. وسعت فضای بیرونی و داخلی مسجد حسن دوم به اندازه ای است که جمعیتی بالغ بر بیست هزار نمازگزار را در خود جای می دهد و به سبب قرار گیری قسمتی از آن در اقیانوس اطلس ، یکی از زیباترین مساجد دنیا شناخته می شود. نام این مسجد از یکی از محبوب ترین پادشاهان مغرب گرفته شده است. حسن دوم دومین پادشاه سلسله علویان بعد از استقلال کشور بود که حدود سی سال (1340-1373 میلادی) در این کشور حکومت کرد

اسلاید 6:   کازابلانکا بزرگ ترین بندر اقیانوس آفریقایی در اقیانوس اطلس است که به دارالبیضا نیز شهرت دارد. ساخت مسجد در سال 1980 میلادی شروع  و در سال 1993 میلادی (شب سالروز ولادت پیامبر و در شصتمین سالگی حسن دوم) افتتاح شده .  

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید