کسب و کار مدیریت و رهبری

آشنایی با نرم افزار مدیریت اطلاعات و کاربردهای آن در نگارش مقالات علمی

ashenaee_ba_narmafzar_modiriate_etelate

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با نرم افزار مدیریت اطلاعات و کاربردهای آن در نگارش مقالات علمی”

آشنایی با نرم افزار مدیریت اطلاعات و کاربردهای آن در نگارش مقالات علمی

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: EndNote web آشنایی با نرم افزار مدیریت اطلاعات و کاربردهای آن در نگارش مقالات علمیThe Web-based Research & Writing Tool2فائزه محسنی اصلکارشناسی فناوری اطلاعات سلامت

اسلاید 3: مقدمهنرم افزار Endnote یکی از بهترین و جامع ترین نرم افزار های مدیریت اطلاعات و اسناد در روند پژوهش است که شرکت Thomson Scientific جهت سهولت کار پژوهشگران به کاربران خود عرضه نموده است.با توجه به اینکه مدیریت اطلاعات علمی برای پژوهشگران حوزه های مختلف یک دغدغه شده است،Endnote کمک بسیار مؤثر و چشمگیری به پژوهشگران و نویسندگان مقالات علمی در زمینه مدیرت مستندات ،نوشتن مقاله های علمی ،نشر مقاله بر اساس استانداردهای مختلف ناشران بین المللی می نماید.3

اسلاید 4: 4ابتدا از طریق آدرس www.myendnoteweb.com وارد سایت می شویم.و فر مربوطه را تکمیل می کنیم.عضویت در نرم افزار Endnote

اسلاید 5: mohsenif891@yahoo.commohsenif891@yahoo.comعضویت در نرم افزار Endnote 5

اسلاید 6: کلمه عبور بایستی ترکیبی از :حداقل 8 کارکتر، یک شماره از 0 تا 9یک نماد چون @ # $ % ^ * ( )مثلا : mohseni891@اگر مایل باشیم با ثبت نام از موسسه تامسون ایمیلی دریافت کنیم گزینه POT Inراکلیک می کنیم6

اسلاید 7: 1)My Reference 2)Collect3)Organize4)Format5)Optionsبخش های اصلی نرم افزار Endnote7همانطور که ملاحظه می نمایید صفحه نرم افزار اصلی از 5 قسمت تشکیل شده که به ترتیب به آنها می پردازیم.

اسلاید 8: 1)My Referenceدرکادر سمت چپ در قسمت My Reference کلیه منابع و گروههایی که از قبل ذخیره کرده ایم را مشاهده می کنیم. در مقابل این کادر اطلاعات هر منبع شامل نویسنده ، سال انتشار، عنوان نمایان می گردد.به طور معمول تعداد منابع نشان داده شده شامل 10 رکورد می باشد.جهت تغییر آن میتوان آن را بر روی اعداد بیشتر قرار داد.8

اسلاید 9: 9

اسلاید 10: با استفاده از این گزینه منابع ذخیره شده را جستجو می نماییم.درsearch in می توان جستجوی خود را به گروه خاصی در کتابخانه خود محدود کنیم.که به صورت پیش فرض بر روی All my reference قرار دارد، یعنی درون تمام منابع موجود در کتابخانه Endnote جستجو انجام می گیرد.برای انجام جستجو عبارت مورد نظر را در کادر جستجو وارد میکنیم، این عبارت می تواند موضوع، عنوان، نویسنده و... باشد وگزینه search را کلیک می کنیم.10

اسلاید 11: 11با کلیک کردن بر روی کلمات Title ، Years، Author در بالای صفحه می توان ترتیب مرتب شدن منابع را به دلخواه تغییر داد.

اسلاید 12: با کلیک کردن بر روی عنوان منبع در صفحه All my reference اطلاعات کامل شناختی آن منبع مشاهده می شود. 12

اسلاید 13: 13در صورت لزوم می توان اطلاعات کتابشناختی مربوط به هر منبع را کامل کرد . سپس بر روی دکمه save کلیک نمایید.

اسلاید 14: Add to groupاگر بخواهیم منبعی را از گروهی به گروه دیگر انتقال دهیم ابتدا آن را انتخاب می کنیم و سپس فهرست کشویی Add to group را باز کرده و گروهی را که میخواهیم منبع به آن انتقال داده شود انتخاب کنیم .در صورتیکه All یا page را انتخاب کنیم ، تمام منابعی که در صفحه نمایش داده شده است به گروه مورد نظر انتقال داده می شود. 14

اسلاید 15: محققان منابع خود را که حاصل جستجو در منابع چاپی و الکترونیکی می باشند ،گردآوری و در نگارش مقاله به منبع استفاده شده ارجاع می دهند. تاکنون گردآوری اطلاعات کتابخانه ای به صورت دستی صورت می پذیرفت در حالیکه در Endnote قابلیت جستجوی پیوسته و هم چنین امکان وارد کردن داده ها (Import) میسر می باشد. این امکان شرایط خودکار ذخیره ماخذ را فراهم و بر سرعت و دقت مدیریت تحقق می افزاید.152)Collect

اسلاید 16: این گزینه دارای سه بخش Online search ، New reference ، Import references می باشد.کارکرد Collectافزودن منابع جدید به منابع کتابخانه خودمان می باشد و به طور پیش فرض بر روی Online search قرار دارد .Collect16

اسلاید 17: گام اول:Online search17 برای ساختن فهرست بانکهای اطلاعاتی مورد کاربر بر روی select Favorites کلیک می نماییم .صفحه زیر باز می شود.

اسلاید 18: 18در قسمت All تمام بانک های اطلاعاتی موجود در Endnote نمایش داده میشود.سپس بانک یا بانک های اطلاعاتی مورد نظر را انتخاب می کنیم و گزینه copy to Favorites کلیک می نماییم. با این کار بانک مورد نظر در قسمت My Favorites نشان داده می شود.در انتها روی دکمه connect کلیک می نماییم.

اسلاید 19: گام دوم:19در این مرحله صفحه جستجوی ما باز می شود، در این صفحه چهار مکان برای وارد کردن کلید واِژه مورد نظر وجود دارد که جستجوی خود را می توان به فیلد خاصی مانند عنوان، نویسنده ، نام مجله و.. محدود کنیم. البته به طور پیش فرض بانک اطلاعاتی ما در تمام فیلدها جستجو می کند.

اسلاید 20: گام سوم:20در این قسمت Endnote web به شما گزارش میدهد که چه تعداد منبع در جستجوی شما یافت شده است، و با کلیک کردن بر روی گزینه Retrieve می توانیم نابع جستجو شده را مشاهده نماییم.

اسلاید 21: New referenceاز این قسمت برای وارد کردن اطلاعات منابع به شکل دستی استفاده می کنیم و اگر خودمان منبعی یا منابعی را داشته باشیم که خارج از پایگاه های موجود در Endnote جستجو کردیم یا اینکه به شکل چاپی در دست داشته باشیم و بخواهیم به کتابخانه خود اضافه کنیم به این طریق عمل می کنیم:ابتدا در قسمت Reference Type نوع منبع خود را مانند مقاله ،کتاب و... انتخاب می کنیم .با این کار فیلدهای موجود در صفحه متناسب با نوع منبع انتخاب شده تغییر می نماید و در ادامه اطلاعات کتابشناختی منبع را در فیلدهای مربوطه وارد می نماییم.توجه داشته باشید که وارد کردن اطلاعات در فیلدهای ستاره دار الزامی است.در پایان بر روی گزینه Save در بالای صفحه کلیک می نماییم.21

اسلاید 22: 22

اسلاید 23: Import referenceاز این قسمت برای وارد کردن منابعی که از طریق پایگاههای پیوسته جستجو و ذخیره کرده ایم، استفاده می شود. برای وارد کردن منابع از پایگاه به کتابخانه Endnote بسیار مهم است که نوع فیلتر انتخاب شده هنگام ذخیره مدرک با فیلترهای موجود درEndnote مطابقت داشته باشد در غیر این صورت نرم افزار قادر به Import کردن مدرک نخواهد بود.لازم به ذکر است که این کار در صورتی قابل اجراست که یک منبع در یک پایگاه اطلاعاتی قابل دانلود باشد و محقق بتواند آن را در کامپیوترخود، از طریق Export یا Output گرفتن در اختیار بگیرد.23

اسلاید 24: برای توضیح بیشتر مثالی آورده می شود:میخواهیم موضوع cancer را از پایگاه PubMed جستجو کنیم و بعد آن را وارد نرم افزار Endnote کنیم.می بایست مراحل زیر را انجام دهیم:1) وارد پایگاه PubMed می شویم و موضوع مورد نظر را جستجو می کنیم.سپس مقاله ،کتاب و ... مورد نظر را انتخاب می کنیم .2) پس از انتخاب در بالای مقاله مورد نظر فهرست کشویی Display را روی MEDLINE قرار می دهیم.24

اسلاید 25: 25

اسلاید 26: 26

اسلاید 27: 27

اسلاید 28: برای وارد کردن مدرک به Endnote پس از انتخاب گزینه Import reference از قسمت Collect طبق مراحل زیر عمل می کنیم:در قسمت File مقاله خود را که به روش بالا ذخیره کرده ایم ، از طریق Brows کردن ،مکان یابی می کنیم.در قسمت Filter ، فیلتر را بر روی گزینه PubMed می گذاریم. در قسمت To گروهی را که میخواهیم مقاله در آن قرار بگیرد را انتخاب می کنیم.و در نهایت بر روی دکمه Import کلیک می کنیم.28

اسلاید 29: 291234

اسلاید 30: 3)Organize30برای ایجاد و مدیریت گروه ها و به اشتراک گذاشتن منابع خود با اشخاص دیگر به کار می رود. که از چهار بخش تشکیل شده است:

اسلاید 31: Manage My Groups31برای ایجاد گروهها و به اشتراک گذاری آنها با سایر کاربران از این قسمت استفاده می شود که شامل قسمت های زیر است:گروههایی که قبلا ساخته ایم نمایش می دهدتعداد منابعی که در هر گروه وجود دارد را نمایش می دهدبرای تغییر نام هرگروه به کار می رود.برای پا کردن یک گروه به طور کامل به کار می رود.برای اشتراک گذاری منابع یک گروه با دیگر کاربران

اسلاید 32: 32

اسلاید 33: Other Groups33برای مشاهده گروه هایی که دیگر کاربران با ما به شاتراک گذاشتند به کار می رود .در کادر فوق نام کاربر و گروه نمایش داده می شود.

اسلاید 34: Find Duplication34برای یافتن منابع تکراری موجود در کتابخانه Endnote به کار می رود.با انتخاب و کلیک کردن بر روی Duplication در صورت وجود نشخه تکراری در فهرست، موارد فوق با یک چک مارک مشخص می شود که با کلیک کردن بر روی Delete منابع تکراری حذف و یا میتوان آنها را به گروه دیگری منتقل کرد.

اسلاید 35: 4)Format35برای تعیین و یا تغییر فرمت کتابشناختی منابع یا نصب نرم افزار ،تغییر قالب بندی مراجع در یک مقاله و یا انتقال منابع خود به دیگر نرم افزار های کتابشناختی به کار می رود و شامل چهار قسمت زیر است:

اسلاید 36: Bibliographyبرای تعیین و یا تغییر فرمت کتابشناختی منابع به ترتیب زیر عمل میکنیم:ابتدا در قسمت Reference گروهی را که میخواهیم فرمت آنرا تغییر دهیم انتخاب میکنیم.در قسمت Bibliographic style فرمت مورد نظر را انتخاب می کنیم.در قسمت File format فرمتی دلخواه برای نمایش فایلمان را انتخاب می کنیم.(HTML نمایش فایل به شکل صفحه وب، TXT نمایش فایل در قالب Notepad، RTF نمایش فایل در قالب ورد) در پایان کار می توانیم تغییرات اعمال شده را ذخیره ،پرینت ، ایمیل کنیم.36

اسلاید 37: در این قسمت می توانیم نرم افزار Endnote web را روی کامپیوتر خود نصب کنیم. با این کار منوی Endnote به صورت نقل قول citation از کتابخانه در داخل متن و فهرست منابع و ماخذ یا همان Bibliography در انتهای متن وارد کنیم. اگر قسمتی از متن را در فایل دیگر کپی کنید ،کتابشناسی آن نیز همراه متن کپی خواهد شد.در صورتی که تغییراتی در کتابشناسی در نرم افزار Endnote دهید این تغییر در تمام متن اعمال خواهد شد.Cite while you write plug in37

اسلاید 38: 38برای نصب نرم افزار بر روی گزینه Download windows کلیک می کنیم.

اسلاید 39: برای تغییر فرمت کتابشناختی اسنادها و Reference ها در یک مقاله به کار گرفته میشود.برای این کار در ابتدا در قسمت File مقاله ای را که می خواهیم فرمت کتابشناختی آن را تغییر دهیم با کلیک کردن بر روی brows مکان یابی (1) و در قسمت bibliography، سبک کتاب شناختی مورد نظر خود را تعیین کرده (2) و در آخر بر روی Format کلیک می کنیم.(3)Format paper39

اسلاید 40: 40123

اسلاید 41: برای انتقال منابع کتابخانه خود به دیگر نرم افزارهای کتابشناختی دیگر مثل reference manager یا procite به کار می رود. مطابق شکل زیر در قسمت Reference گروه و در قسمت Export style نرم افزار کتاب شناختی خود را انتخاب می کنیم و در آخر بر اساس خواسته خود فایل مورد نظر را ایمیل ،ذخیره یا پرینت می گیریم.41Export paper

اسلاید 42: 5)Options42برای تغییر آدرس ایمیلتان، رمز عبور یا دیگر مشخصات وارد شده به کار می رود .دارای شش قسمت زیر است:برای تغییر رمز ورود

اسلاید 43: E-mail Address43تغییر اطلاعات آدرس ایمیل از این طریق امکان پذیر است.

اسلاید 44: Profile information44اگر بخواهیم اطلاعات شخصی خود را تغییر دهیم وارد این قسمت می شویم.

اسلاید 45: Language45برای تغییر زیان کتابخانه Endnote وارد این قسمت می شویم.

اسلاید 46: Download Installers46مهم ترین قسمت آن نصب نرم افزار Endnote بر روی واژه پرداز word که قبلا در قسمت فرمت توضیح داده شد.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید