صفحه 1:
آشنابى ب نظام ‎»5٩5«‏

صفحه 2:
مقدمه 5 يكى از مباحث عمده در مديريت میباشد که ابتدا در ژاپن و سپس در ساير كشورها به كار كرفته شده است.هدف 55 به بيانى ساده؛ سامان دادن» نظم و ترتيب؛ ياكيزه سازى, هماهنكى و ايجاد انضباط در محيط کاری است. 29 به عنوان موثرترین رهیافت و ستونی استوار در ساختمان عمليات اصلاحى و بهبود بهره ورى شناخته شده است كه با اجراى اين ‎eye‏ ا ا ا ۱ افزایش بهره وری» استفاده بهینه از سرمایه نیروی انسانی و زمان انجام کار ل ال ‎eee ne OS ee eee Lerner‏

صفحه 3:
چرا 55؟ ‎a‏ ‏دنرم ‎OQ‏

صفحه 4:
5 بيش نيازى براى هر برنامه بهبود است» زيرا : ‎eee‏ را ا ل ل ل ‏ثمرات تلاش براى همه افراد قابل ملاحظه است. ‏فضاى موثر بيشترى را خلق مى كند. ‏مدت زمان جستجو را كاهش مى دهد. ‏فاصله ها كوتاه تر ميشود. ‏ا ل ل ل ‎00 ‏ل‎ See ‏خطا و اشتباه كمتر اتفاق مى افتد.‎ ‎eee eee are ge cee) ‎ ‏سرمایه اجرای این برنامه اند ک است.

صفحه 5:
بنج وازة 55 ساماندهی پاکیزه سازی نظم و تریب استانداردسازى انضباط Sorting Out Spic and Span SV lant elem ‏کلوتز ریت »و۱‎ Standardizing Self - discipline أماع5 Seiso Seiton نائأكاع5 Shitsuke

صفحه 6:
10 Peet cI ne ey) Pee | ساماندهى در عام ترين مفهوم لن عبارت است از نظم دادن به كليه اجزاى ‎an eS ence‏ ا 1 تشخیص ضرور از غیرضرون اتخاذ تصمیمات قاطع و اعمال مدیریت ‎Bete roms ny pe yas NSIC n‏ «پنج اس ساماندهی امرى دشوارتر از قراردادن اشياء در كوشهاى مىباشد و هدف ايجاد نظمى مطلوب و مناسب است. به منظور موفقيت در ساماندهى مىبايستى به اولويت بندى يرداخت. به طور خلاصه اين 5 به معنى جدا كردن آنجه ضرورى است از غير ضرورى ها مى باشد.

صفحه 7:
۱۳2۱ el el We eo liad) ‏نمونه هايى از اجراى اين 5 را مى توان بصورت زير فهرست نمود:‎ تفكيكك اشياء ضرورى از غير ضروى (مشخص كردن ملزومات ادارى كه در اطراف شما وجود دارد و طبقه بندى آنها با توجه به اولويت استفاده از آن» تفکیک فرمهای از رده خارج و فرمهای در گردش). اشیایی را که استفاده نمی کنیم دور بریزیم ( دور ریختن برگهای زاند).

صفحه 8:
ار ۱ ت۱۳ فورا دور انداخته شود “ و 3

صفحه 9:
* - نظم و ترتيب (2ده56»16 ) نظم و ترتیب به معنی قرار دادن اشیاء در مکانهای مناسب و مرتب به نحوی که بتوان از آنها به بهترين وجه استفاده كرد. نظم و ترتيب راهى است براى يافتن و بكار بردن اشياى مورد نيازء بدون انجام جستجوهای بیهوده. هنكامى ‎ee‏ ا ا ۱ مناسب و مشخص قرار داشته باشد» محل کار همواره منظم و مرتب خواهد بود. بدین منظور باید همه وسایل. اقلام و فرمهای مورد نیاز را که قبلا در بند ۱ شناسایی نموده و کار کرد هر یکک از آنها را نیز مشخص نموده‌ايم را ‎oes Ree nClee)‏ ا ل ال ا ل ‎eae‏ ا ل 1 ‎LOT ay gr wd OSA g Kae‏ ۱

صفحه 10:
(Seiton) U5 55 9 pli —Y penny ‏ا ا‎ e ieee ner PEt Se ce ees ‏ا ل ال‎ ecm Pe) ملزومات ادارى) اشیایی را که به ندرت استفاده می اك در جا دور از دسترس قراردهیم(ستفاد از ‎Me ey an ene‏ 1 0 ee earn esa Ka) جزوات و دستورالعملها) ‎kee ier We cE Seep Lee oe CS near‏ ا ل ‎1 See Lene ed ‏استقرار هر چیز در جای مشخص و مخصوص به خود (استفاده از فایلها و قرار دادن ‏ملزومات اداری در جای خود. استقرار و طبقه بندی فرمها در قفسه های مخصوص؛ ‏استفاده از كازيه جهت طبقه بندى نامه ها و يا كارهاى در دست اجرا).

صفحه 11:
؟ - نظم و ترتيب (5631602 ) آوردن و بازكرداندن هر جيز در حداقل زمان (بازكرداندن زونكن سوابق به محل ا ا 0 پشت ‎SG‏ ا كك ا علامت گذاری محدوده ها و محل استقرار اشیاء و شناسایی افراد (تابلو های مشخص كننده نام افراد و يا استفاده از تكهاى شناسايى» مشخص شدن محل استقرار خودروهاى ‎ied‏ ا ا نظم و ترتيب در تابلوى اعلانات ( نصب يلاكاردهاى تبليغاتى شركت در جاهاى 00 ال ل ل ا ا ا كت |

صفحه 12:
"'- ياكيزه سازى ( 56150 ) ‎eee‏ ا ل ‎ee‏ ا ل ل كردن اشياء از آلودكيها و مواد خارجى. به عبارت ديكر ياكيزه سازى نوعى ‎SPE ey Re SCN ene Gs ees orn ess‏ ‎SSS ere, ele ne Bete‏ برخی از لوازم» تجهیزات و ‎y nee‏ ل ل ا ‎SS nee‏ | پاکیزه سازی تنها تمیز کردن محل کار و لوازم موجود در آن نیست بلکه پاکیزه ‎eae eae 8 Nees) an ees ed‏ ل به لا ‎ae‏ ۱ افراد و حذف ويا كنترل آلودكى و يادآورى اين نكته كه محل كار خود را همانند خانه خود بدانیم. ‎

صفحه 13:
"'- ياكيزه سازى ( 56150 ) نمونه هايى از اجراى اين 5 را مى توان بصورت زير فهرست نمود: تعريف مسئوليتهاى تمامى افراد براى ياكيزكى محل كار (حفظ نظافت و ياكي زكى محيط كار هر يكث از يرسئل؛ ياكي زكى و نظافت البسه يرسنل). انجام بازبينى و ياكيزه سازى مستمر توسط مجرى ارائه خدمات شناسایی و رفع خرابیهایی که در اثر نشتی ا ترک ها و غیره بوجود آمده است شناسایی منابع آلودگی و سعی در حذف و يا کنترل آن

صفحه 14:
"'- ياكيزه سازى ( 56150 ) تميز كردن محل كار (شستشوى مرتب با مواد ضدعفونى كننده» نظافت در انباره ل ‎LOC ee LS‏ کثیف شدن). حذف آلود گیهای گرد و غبار (استفاده از تهویه مطلوب در انبار و سالن هاء استفاده از فیلترهای صافی هوا استفاده از کاورها» قرار دادن اقلام و اشیا در محفظه های دربسته). Ney a Ses) Ro TE bes el CoS asa e ‏اتاق» زير ملزومات ادارى و تجهيزات فنى» بشت يرده ينجره هاء فايلهاء‎ كشوها و...).

صفحه 15:
(Sekitsu ) ‏استانداردسازی‎ ۴ ۱ ياكي زكى. تاكيد اصلى در استانداردسازى متوجه مديريت اسهد كه با استة چک لیستهای مناسب و استاندارد کردن مقررات با استفاده از نوآوری و ‎bce‏ للا ا ا ا ل ‎ROP ey‏ با سرعت و دقت لازم مورد استفاده قرار گیرند. نمونه هایی از اجرای این 5 را می توان بصورت زیر فهرست نمود: 1 oe) 3 | eee] Se near ac ‏ا‎ bona eee Le] ‏استفاده‎ علامتگذاری محدوده های خطر و یا مراقبت خاص (در انبار ا 0 تجهيزات با فشار كار كرد بالا).

صفحه 16:
(Sekitsu ) ‏استانداردسازی‎ ۴ ۱ OnMerne be eee ree ايمنى و راهنماى سيستم اطفاى حريقف تابلوهاى سيكار كشيدن ممنوع). ee ‏ل ال ا ا‎ os eg eee nee تدوین دستورالعملهای کاری برای استفاده از تجهیزات ویژه). برجسبهاى نشاندهنده ميزان دقت ابزار (نصب ميزان دقت تجهيزات و تاريخ اعتبار و کنترل برای ‎HM‏ تدوین دستورالعمل اجرای سیستم تشكيل جلسات كميته راهبرى؛ بريرسى نتايج بازرسى هاى دورهاى و اخذ ا ل ‎eae‏ 0 ‏ل ا ا لت بر ال‎ ed rear ree ‏ا ل ا ا‎ eE se eS ee ae ere eee yn ne nee 7 a ‏ار).‎

صفحه 17:
(Shitsuke ) bl.ail (4 انضباط عبارت است از آموزش عادات و توانایی هایی جهت انجام یک وظیفه خاص نکته اصلی در اینجا ایجاد عادات درست به جای عادات نادرست رت ا ل ‎See‏ ‏و تمرین دادن آنان در این زمینه آغاز نمود. = اين تمرينها از طريق ا ل ا لت ار انضباط فرآيند تكرار و العرين انجام يك كار اتن ‎aie Ca‏ است که رعایت مقررات ایمنی برای افراد به صورت یک عادت درست درايد.

صفحه 18:
(Shitsuke ) bl.ail (4 Byrne ee reny ent Feat weeps nee es Noo eee Oko eo dE SE Renee aur ‏جهت نظم و انضباط).‎ ‏تمرين وقت شناسى (آموزش استفاده بهينه از زمان» بخصوص در بخش‎ RCS Sen ‏ا ل‎ ‏توجه به زيبايبها و رعايت ظواهر (استفاده از لباسهاى كار مناسب در اداره و‎ 5-0-7 ۱ ‏م‎ ee eS ‏ار‎ iss ‏استفاده از تابلوهای اعلانات و با تابلو های عمومی برای درج پیامهای‎ ۳ ‏آموزشی‎

صفحه 19:
Pye Reto I) recor y ‏بعد از انحام آن‎

صفحه 20:

صفحه 21:
Before | 1 ل 2۸9 1 ‎a 0‏ 0 a تس

صفحه 22:
Pee 1 010020 ل ب البليسينة Tet

صفحه 23:

صفحه 24:

صفحه 25:
After Before

صفحه 26:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان