ورزشی

آشنایی با ورزش بسکتبال

Basketball1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
در این پاورپوینت با تاریخچه و نحوه پیدایش بسکتبال آشنا خواهید شد. از قوانین بسکتبال آگاه خواهید شد و اطلاعاتی راجع به ملزومات این ورزش کسب خواهید کرد. این پارپوینت در ۲۵ اسلاید تهیه شده و از فونت‌های B titr و B nazanin در آن استفاده شده است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2928 بازدید, 12 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با ورزش بسکتبال”

آشنایی با ورزش بسکتبال

اسلاید 1: ورزش بسکتبالتهیه کننده:

اسلاید 2: “برای اینکه موفق باشید باید خودخواه باشید وگرنه هرگز به آن دست نمی یابید. و به محض رسیدن به بالاترین سطح خود ، باید ناخوشایند باشید. “مایکل جوردنNOTE:To change images on this slide, select a picture and delete it. Then click the Insert Picture iconin the placeholder to insert your own image.

اسلاید 3: تاریخچه ورزش بسکتبالزادگاه بکستبال آمریکاست.قرن‌ها پیش درمیان ساکنان قاره آمریکا انواعی از بازی و مسابقه رایج بوده که کم و بیش به بسکتبال شباهت داشته است.بسکتبال در اوایل پاییز 1891 توسط شخصی به نام جیمز نای‌اسمیت پایه‌ریزی و ابداع شد.جمیز نای در ابتدا بسکتبال را ابداع کرد تا دانشجویان در طول زمستان آمادگی جسمانی خود را برای مسابقات میدانی فوتبال، هاکی و بیسبال، در فصل بهار و تابستان حفظ کنند.در بسکتبال اولیه ته حلقه‌ها بسته بود و بعد از هر پرتاب گل شخصی با استفاده از نربادن می‌بایست توپ را از سبد بیرون می‌آورد.

اسلاید 4: پیشرفت بسکتبال بعد از جنگ جهانیبعد از جنگ جهانی اول بسکتبال تبدیل به ورزشی رقابت‌آمیز و بزرگ شد. با گذشت زمان مربیان بسکتبال وضعیت مناسبی پیدا کردند و فعالیتشان مؤثر واقع شد. بسکتبال شناخته شد و به اروپا گسترش یافت. در سال ۱۹۲۴ نخستین مسابقات جهانی بین تیم‌های بسکتبال فرانسه، ایتالیا، انگلستان و آمریکا در پاریس برگزار گردید و از سال ۱۹۳۲ فدراسیون آماتوری بسکتبال در ژنو با نمایندگی چند کشور تشکیل شد. در مسابقات المپیک ۱۹۳۶ برلین برای نخستین بار ۲۳ کشور در مسابقات رسمی بسکتبال شرکت نمودند و آمریکا قهرمان المپیک گردید.

اسلاید 5: لباس بسکتباللباس بازی برای زنان و مردان تاب (بلوز بی‌آستین) و شلوارک است و نام تیم در جلوی بلوز و شماره بازیکن در پشت و جلوی آن نوشته شده‌است. در بازی‌های بین‌المللی شماره‌های بازیکنان از ۴ تا ۱۵ است. بازیکنان بسکتبال معمولاً از کفش‌های ساق دار استفاده می‌کنند که از مچ پا حفاظت بیشتری می‌کند.

اسلاید 6: تخته بسکتبالتخته بسکتبال مستطیلی است به طول ۱٫۸۰ متر و عرض۱٫۰۵ متر که موقعیت آن در فضای بالای زمین در دو انتهای میدان است و یک مربع به طول۵۹ سانتیمتر و عرض۴۹ سانتیمتر داخل آن قرار دارد و باید به گونه‌ای قرار گیرد که به اندازه ۱۲۰ سانتی‌متر با خط انتهای زمین فاصله داشته باشد. ارتفاع تخته از کف سالن برای بزرگسالان ۲٫۹۰متر و برای نوجوانان ونو نهالان بین ۲٫۷۰ متر و ۲٫۸۰ متر است. نوعی از تخته‌ها به کمک میله‌هایی آهنی از سقف سالن آویزان می‌شوند که در هنگام عدم نیاز، می‌توان آن‌ها را بالا برد و به سقف سالن متصل کرد. این نوع تخته برقی است. نوعی دیگر از تخته‌ها با میله‌ای به زمین وصل و محکم می‌شوند. در نوعی دیگر، تخته به وسیلهٔ پایه‌ای متحرک بر روی زمین قرار می‌گیرد.

اسلاید 7: حقله بسکتبالحلقه بسکتبال در فاصله ۳۰ سانتی‌متری قاعده تخته به آن متصل می‌شود. قطر حلقه بسکتبال ۴۵ سانتی‌متر و ارتفاع توری که به شکل سبد به آن متصل می‌شود ۳۰ سانتی‌متر است.

اسلاید 8: توپ بسکتبالدر دوسال نخست ابداع بسکتبال از توپ فوتبال استفاده می‌شد.در سال 1894 میلادی اولین توپ بسکتبال توسط یک کارخانه دوچرخه سازی تولید شد.در سال 1949 توپی ساخته شد به همین شکل و اندازه فعلی که هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.توپ بسکتبال را از جنس چرم، لاستیک یا پلاستیک می‌سازند و آن را هنگام استفاده باد می‌کنند.

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید