سایر ورزشی

آشنایی با ورزش والیبال

ashnaaei-baa-varzesh-volleyballll

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با ورزش والیبال”

آشنایی با ورزش والیبال

اسلاید 1: آشنایی با ورزش والیبالگرد آورنده : رحیم بابایی

اسلاید 2: پیدایش والیبالوالیبال درسال 1985توسط شخصی به نام ویلیام.جی.مورگان در هولی هوک ماساچوست آمریکا ابداع گردید .بازی والیبال هنگامی اختراع شد که قبل از آن بسکتبال اختراع شده بود.مورگان چون می دید اشخاص میانسال توانایی انجام بازی بسکتبال را ندارند تصمیم به طراحی نوعی بازی گرفت که کمی سبکتر از بسکتبال و بدون درگیری بدنی با حریف باشد.مورگان بازی ابداعی خود را از در هم آمیختن بازی تنیس و بسکتبال به وجود آورد و آن را مینتونت نامید که عبارت بود از رد وبدل کردن توپ بسکتبال از روی تور تنیس .در سال 1896دکتر آلفرد هالستید با دقت و مشاهده ی این بازی آن را به والیبال تغییر نام داد که منظور از آن زدن توپ با پنجه و رد کردن توپ از روی تور است.

اسلاید 3: آشنایی با توپجنس توپ:جنس توپ واليبال ازمواد مختلفی مي باشد.در قديم كه افراد و بازيكنان واليبال با خواص مواد آشنایی زيادی نداشتند توپ را از پلاستيك-چرم-فوم-لاستيك و... مي ساختند.اما جنس امروزي توپ های واليبال بيشتراز چرم نازك وتقريبا اسفنجي است،این امر برای اين است كه به انگشتانی كه با توپ در تماس هستند آسيبی نرسد و در اثر برخورد توپ با بدن آثار كبودی ايجاد نشود.ضمنا داخل اين لايه چرمی را يك تيوب لاستيكی پر كرده كه از طريق سوزن مخصوص يا پمپ هوا پر از هوا شده كه اين كار نيز به نوبه خود باعث كمتر شدن آسيب ديدگی و صدمات ناشی از برخورد توپ با ورزشكار می شود.

اسلاید 4: آشنایی با توپوزن توپ:در ورزش واليبال چون بيشترين جایی كه با توپ در تماس است كف دست وانگشتان مي باشند و نيز چون برخورد و تماس انگشتان و كف دست با توپ حالت ضربه ای دارد، بايد وزن توپ در حالتی متناسب باشد.طبق استاندارد های بين المللی وزن توپ واليبال بين 260 تا 280 گرم در تغيير می باشد.

اسلاید 5: آشنایی با زمینابعاد زمین:در ابتدای امر زمين واليبال ابعاد خاصی نداشت و فقط يك چهارچوب معينی را مشخص می كردند و به بازی مشغول می شدند.با گذشت زمان مردم به اين فكر افتادند كه برای زمين واليبال اندازه معينی را در نظر بگیرند.اولين چهارچوب و اندازه ی يك زمين واليبال 11*11متر در هر طرف بود.اين اندازه برای بازی واليبال خيلی بزرگ بود و به 10*10متر تغيير يافت.زمين 10*10متر نیز برای 6 نفربازيكن در هر طرف زياد جالب نبود و خسته كننده بود.طبق استانداردهای فدراسيون بين المللی واليبال،زمين واليبال در هر طرف 9*9متر می باشد كه اندازه ی كلی زمين 9*18متر مي باشد.پهنای خطوط زمين به اندازه ی 5 سانتيمتر می باشد.

اسلاید 6: آشنایی با زمین مناطق شش گانه زمین: (نامگذاری این مناطق خلاف جهت عقربه های ساعت می باشد).منطقه 1- زمين واليبال از گوشه ی سمت راست خط سرويس می باشد.منطقه 2- در كنار ميله ی سمت راست تور واليبال واقع در خط 3/1 واليبال می باشد.منطقه 3- درقسمت وسط زمين واليبال واقع در منطقه ی 3/1 می باشد.منطقه 4- در كنار ميله ی سمت چپ واليبال واقع در منطقه ی 3/1 می باشد.منطقه 5- در قسمت انتهايی سمت چپ زمين واليبال در كنار خط سرويس می باشد.منطقه 6- در انتهای زمين واليبال در قسمت وسط در كنار خط سرويس می باشد.

اسلاید 7: مناطق شش گانه زمین

اسلاید 8: مهارت هاپاس پنجهساعدسرویساسپکدفاع

اسلاید 9: مهارت هاانواع پاس پنجه:پاس هوایی(پنجه زدن)پاس پنجه از طرفين(پهلو)پاس پنجه از پشت(همراه با قوس بالا تنه به عقب)پاس پنجه در حال افتادن به پهلوپاس پنجه در حين افتادن به عقب پاس پنجه با پرش

اسلاید 10: پاس هوایی(پنجه زدن)پاها به اندازه عرض شانه باز و زانوها كمی خميده و دستها در مقابل صورت قرار می گيرند.شروع كشش بدن به سمت بالا توسط پاها صورت می گيرد.تمام بدن را تا نوك انگشتان پا به بالا بكشيد.

اسلاید 11: پاس هوایی(پنجه زدن)

اسلاید 12: پاس پنجه از طرفين(پهلو) آماده جهت دريافت توپ.بالا تنه شل و به سمت پهلو خم شده و دستها توپ را دريافت می كند.بالا تنه به حالت كشيده در آمده و توپ توسط دستهای كشيده به سمت مورد نظر فرستاده می شود.

اسلاید 13: پاس پنجه از طرفين(پهلو)

اسلاید 14: پاس پنجه از پشت(همراه با قوس بالا تنه) پاها را به حالت خميده از زانو قرار داده و فرم صحيح نگهداری بدن را جهت دريافت توپ حفظ كنيد.بالا تنه در لحظه رها شدن توپ به سمت عقب متمايل شده و توپ را به عقب می فرستد.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید