ashnaei_ba_payambaran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با پیامبران”

آشنایی با پیامبران

اسلاید 1: 2عنوان درس: آشنایی با پيامبرانموضوع درس: نبوتهدف كلي: آشنايي با برخي پيامبران الهيروش‌هاي انتقال مفاهيم ديني: مسابقه‌ايي، جدولي، شعري، پاورپوینتی

اسلاید 2: 3شعر شروعبه نام رحمان و سبحان پاک رحیمی که آفرید انسان ز خاکحکیمی که فرستاد پیغمبران همانان که بودند معصوم و پاکايجاد انگيزه (بازی با کلمات)

اسلاید 3: 4متن و محتواخداوند مهربان براي راهنمايي انسان‌ها، كساني را فرستاده است. آن‌ها راه رسيدن به زندگي خوب و بهشتي شدن انسان را نشان مي‌دهند، به اين افراد «پيامبر» مي‌گويند؛ زيرا پيام خداوند را براي مردم مي‌آوردند.به نظر شما پيامبران چه ويژگي‌‌هاي دارند؟براي آشنايي با ويژگي‌هاي پيامبران، حروف در هم ريخته كارت‌ها را مرتب كنيد.z

اسلاید 4: 5امام صادق - عليه السلام- فرمودند: «خداوند متعال، انبياء – عليهم السلام- را به ارزش‌هاى اخلاقى مخصوص گردانید، كسى كه داراى اين ارزش‌هاى اخلاقى است، بداند كه خداوند برايش خير خواسته، و هر كس آن را ندارد، بايد به درگاه خداوند التماس كند و از او بخواهد». سپس امام - عليه السلام – ارزش‌های اخلاقی پیامبران را این‌گونه برشمردند: «پرهيزگاري، صبر، شكر، خوش اخلاقى، سخاوت، شجاعت، نيكوكاري و امانت‌دارى.»به نظر شما چرا خداوند پيامبران را فرستاده است؟خداوند در سوره‌ی انبياء، آيه‌ی 73 مي‌فرمايد:«و آنان (پيامبران) را پيشواياني قرار داديم كه به فرمان ما، مردم را ه د ا ي ت مى‏كردند و به ايشان انجام دادن ك ا ره اى ن ي ک کك و برپاداشتن ن م از و دادن ز ك ا ت را وحى كرديم و تنها ما را ع ب ا د ت مى‏كردند.»برای این‌که با وظایف پیامبران بیشتر آشنا شویم، ابتدا جدول زیر را حل کنید. سپس بر اساس شماره‌های داخل جدول رمز آن را به دست بیاورید.

اسلاید 5: 6جدول1. پیامبر قوم یهود چه کسی بود؟ 2. به کسانی که حضرت عیسی – عليه السلام- را پیامبر خود می‌دانند، چه می‌گویند؟3. از وظايف پيامبران پرستش و ............ است.4. .............. جامعه اسلامی بر عهده پیامبران است. 5. پیامبری که در شکم ماهی گرفتار شد چه كسي بود؟

اسلاید 6: 7رمز جدول : .................. و ....................... از وظایف پیامبران است.از ميان پيامبران الهي پنج تن داراى فضليت بيشتري هستند. آنان داراي اراده‏هاى استوار و كتاب آسمانى بوده‏اند و هر پيامبرى كه بعد از اين پنج نفر انتخاب مى‏شد، راه و برنامه‌های آنان را ادامه مي‌داد.تنوع و رفع خستگيآشنايي با پيامبران الهي در قرآندر قرآن نام 27 نفر از پيامبران آمده است. براي آشنايي با آن‌ها حروف در هم ريخته‌ی كارت‌ها را مرتب كنيد. خداوند حضرت ا س د ري را در قرآن به صفت راستگويي و صبور بودن ياد كرده است. حضرت و ن ح 950 سال قومش را راهنمايي كرد. ايشان بنده‌اي سپاسگزار بود؛ اما قوم ايشان افرادي بسيار ستمگر بودند و به پيامبران ايمان نمي‌آوردند.قوم عاد مرداني بلند قد و تنومند و پر قدرت بودند. آنان شهرهاي آباد و زمين‌هايي سرسبز و باغ‌هايي حاصل‌خيز داشتند، ولي كم‌كم بت‌پرست شدند و خداوند براي هدايت قوم عاد، برادرشان و ه د را فرستاد. او گفت: «اى قوم من، خدا را بپرستيد. جز او هيچ معبودى براى شما نيست. پس آيا پرهيزگارى نمى‏كنيد.» اما آن‌ها به پيامبرانش ايمان نياوردند و در نتيجه همه نعمت‌ها را از دست دادند.

اسلاید 7: 8در ماجراى‏ قوم ثمود نيز عبرتى است. آنان در شهر مدينه زندگي مي‌كردند. خداوند براي راهنماي آنان حضرت ح ص ا ل را فرستاد. آنان از حضرت خواستند برايشان از دلِ كوه، ماده شتري بيرون آورد و ايشان اين معجزه را انجام داد، اما سرانجام آنان ماده شتر را كشتند.حضرت ا ا ب ر ه ی م پيامبرى بسيار راستگوو مطيع خدا و حق‏گرا بود.وقتي نمرود ايشان را در آتش انداخت، خداوند آتش را، بر ايشان سرد و بى‏آسيب كرد. حضرت به كمك فرزندشان اسماعيل خانه كعبه را ساخت.خداوند به سوى اهل‏ مَديَن، برادرشان حضرت ع ش ی ب را فرستاد و آن حضرت گفت: «اى قوم من، خدا را بپرستيد. براى شما جز او معبودى نيست. و پيمانه و ترازو را كم مكنيد. به راستى شما را در نعمت مى‏بينم. ولى‏ از عذاب روزى رستاخيز بر شما بيمناكم.»من مي‌توانمبنويسم اگر خداوند پيامبران را نمي‌فرستاد، چه مشكلاتي براي انسان‌هاي به وجود مي‌آمد. زمزمه‌ی آسمانی پروردگارا به پيامبرانت ايمان آورديم. پس ما را از بهترين پيروان آنان قرار ده!

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان