کامپیوتر و IT و اینترنتعلوم مهندسیمهندسی صنایع و مواد

آشنایی مختصر با مهندسی نرم افزار 1

صفحه 1:
مهندسی نرم افزار ‎٩‏ اا

صفحه 2:
* مهندسی نرم افزار اثر: بان سامرویل . مترجم: عین الّه جعفر نژاد قمی * مهندسی نرم افزار اثر: راجر اس. پرسمن مترجم: دکتر محمد مهدی سالخورده حقیقی sacs Kee eens ‏اثر: ایگور هوریس کیوویچ مترجم: عین الّه جعفر نژاد قمی‎

صفحه 3:
ee 1 1 Noe Sper | ‏مهندسى نرمافزار‎

صفحه 4:

صفحه 5:
سرآغا * مهندسی نرمافزار طراحی برنامهنوبسی. توسعه. مستندسازی و نگهداری نرم افزار با بکارگرفتن روشهای فنی و عملی از علوم کامپیوتر. مدیربت پرویه. مهندسی, محدوده کاربرد. طراحی رلبط. مدبریت تجهیزات دیجیتال و سایر زمینه‌ها است. * اصطلاح مهندسی نرمافزار بعد از سال ۸ ۱۹۶ شناخته شد. طی کنفرانس مهندسی نرمافزار نلتو ۱۹۶۸ (که در گارمیش آلمان برگزار شد) توسط ریاست کنفرانس ۲۰۱۰63۱16۲ معرفی شد. و از آلن پس به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت.

صفحه 6:
تعریف نرمافزاره چرخه حیات سیستم * مفاهیم تحلیل و طراحی سیستمها * سیستمهای اطلاعاتی ساختيافته * امکان سنجی نمودارهای جریان داده * توصیف دادهها * توصیف فرآیندها ۴ معرفی ابزار: )هبو ‎Co pro‏ پروژه. برنامهریزی و زمانبندی

صفحه 7:
۳ فرم افزار عبارت است از: * دستورات (برنامههای کامپیوتری) که در صورت اجرا شدن باعث انجام ‎foc‏ و کارهای خواسته شده میشوند. * ساختمان دادههایی که باعث میشوند برنامهها به طور مناسبی اطلاعات را دستکاری کننده و * مستنداتی که توصیف کننده عملکرد و چگونگی استفاده از برنامهها میباشند.

صفحه 8:
نمودار نرخ شكست نرمافزار

صفحه 9:
*نرمافزار سیستمی *نرمافزار بیدرنگ (۸۳ ‎(Red‏ *نر هفرع روبرنامههایی است که برای دادن سرویس به برنامههای دیگر نوشته شدهاند. ‎eaten piles‏ وقابي دنیای واقعی را در هنگام وقوع بر عهده دارند که اجزای آن عبار تند از ۳ خارجی ۲- مولفه تحلیل ۳- مولفه کنترل ورودی اخروجی *نرمافزار جاسازع- افو يشل +!حنوا ه48 بين ‎١‏ ميلى ثانيه تا ‎١‏ ثانيه) ۰ _بردازش اطلاعات تجاری با دسترسی به یک یا چند بانک اطلاعاتی بزرگ *نرمافزار کامپیوتر شخوبی‌الکوربتمهای کار با اعداد مانند 6۸0 در عافاله فقظ خواندتى قرار میگیرد و برای کنترل محصودت۱ سسههای ی و ری ا ادج موه (محصولات هوشمند /اتومبیل /تلفن همراه) کار محدود و مشخصی را انجام میدهد *نرمافزار هووازش کلمه صفحات گسترده. گرافیک کامپیوتری. چندرسانهای. بازی پرمدرار 2 : 3 1 ۳ صفحات وب شامل دستورات اجرایی و دادهها که توسط مرورگرها بازیابی میشوند از الگوریتمهای غیر عددی برای حل مسائل پیچیده استفاده مینمایند. (سیستم خبره - ت الكو)

صفحه 10:
*تغییر اهداف سازمان تغییر وظایف سازمان

صفحه 11:
*باید با محیطهای محاسباتی و فنآوریهای جدید مطابقت داشته باشند *نیازمندبهای جدید سازمان را برآورده کنند *بلید توسعه داده شوندتا قادربه همکاری‌با سیستمها و بانکهای اطلاعاتی جدید باشند *باید در معماری نرمافزار تجدیید نظر شود تا در محیط شبکه قابلیت سرویسدهی را داشته باشد

صفحه 12:
ریک دوره زمانی از هنگام نیاز به سیستم تا پایان بهرهبرداری از آن * چرخه زیست سیستم شامل - تعریف (برنامهربزی استراتژیک. تحلیل و طراحی مفهومی) - توسعه (طراحی تفصیلی, ساخت. استقرار) ei ‏نگهداری و بهبود میباشد.‎ - ۲ ‏نیاز به سیستم‎ اجرا توسعه تعریف نیاز به سیستم

صفحه 13:
هدف: تولید برنامه با کیفیت خوب عوامل موثر در خوب بودن نرمافزار : عوامل خارجی: توسط کاربر نرمافزار تشخیص داده میشود (اهداف) عوامل داخلی: برای متخصصین کامپیوتر قابل درک است (ابزار رسیدن ‎ay‏ اهداف) عوامل خارجی : * صحت برنامه ‎(COonreciaess)‏ ‏استحکام (عوعص0۳9؟)) : جوابكويى در شرايط غيرعادى * قابليت توسعه (مطلاطلكحج») * قابلیت مصرف 2170 ‎(Reusubiliy)‏ ‏* سازگاری (/۳۳۳۳/۳8()) : رعایت استاندارد * قابلیت حمل (۳۳۲:7)): اجرا در سیستمعامل و سختافزارهای گوناگون * کارآیی (مبص(۳): سرعت بالا و حافظه پایین عوامل داخلی : واحدبندی

صفحه 14:
پیچیدگی و قدرت سختافزار باعث شده که نوشتن نرمافزاری که بتواند از این تسيل سختافراری استفاده کامل کند مخکل گردد. توان ما برای ایجاد برنامههای جدید ‎ay‏ اندازه تقاضا نیست * توان نگهداری برنامههای موجود به خاطر طراحی ضعیف مورد تهدید قرار ميكيرد. * برنامههای تولید شده مشکلاتی دارند. - هزینه تولید نرم افزار دائماً افزايش مييابد. — هزینهها مطابق هزینه پیشبینی شده نيستند. - عملیات مطابق برنامه زمانبندی انجام نمیگیرند - نرمافزار تولید شده همه کارهای مورد نظر را انجام نمیدهد - نرمافزار دارای خطاست

صفحه 15:
برای بر طرف کردن بحران نرمافزار سه عامل کلیدی برای کنترل فرایند تولید نرمافزار و ایجاد یک پایه و اساس برای ساختن یک نرمافزار با کیفیت بالا عبارتند از * روشهای مهندسی نرمافزار وطل) ابزار مهندسی نرمافزار (5ا0) رویههای مهندسی نرمافزار: ابزار و روشها را به هم پیوند میزننده ترکیب به کاربردن روشها/ کنترل کیفیت| پیشرفت پروژه مهندسی نرمافزار شامل قدمهایی است که از این روشها ابزار و رویهها تشکیل شده است. مهندسی نرمافزار یک نظام

صفحه 16:
ee By ad oe te) متدلوژی : به مجموعیای از قواعد و رویپا که به چرخه زیست سیستم ساختار میدهد متدلوژی میگویند. فرایند مندسی نرمافزار. مجموعیای از قدمبای قابل پیشبینی برای توسعه نرمافزار را مشخص میکند.

صفحه 17:
متدولوژی يك متدولوئی مجموعهایی از روشها و توصیهها (061:065آلا62) میباشد که به همراه اسرد مشخ واطى دراحل مختلف از وسعه دس ید كار كرف ۲۳-۰ متودولوه در واقع یک چارچوب است که ترتیب گامبهگام راهکارهایی را که به توسعه ‎peer‏ نيان كمك کنتف مشحس میتماید: یک متدلویی دارای ابزار تعریف شده و مدل مفهومی میباشد و از یک گرامر استفاده میکند. هر متدولوژی برای انجام کارها از تعدادی ابزار و تکنیک استفاده مینماید. برای مثال مدل شیگرا و یا مدل ساختیافته در توسعه نرمافزار در متدولوکی توسعه ترمافزار هستند.

صفحه 18:
مدل فرآیند فرآیند مهندسی نرمافزار مجموعهای از قدمهای قابل پیشبینی برای توسعه نرمافزار را شخص ميكند. مدل فرآيند نرمافزار قدمهاء و استراتژی توسعه نرمافزا فرآیند و روش میباشد, از مدلهای معروف میتوان به مدلهای ی افزایشی؛

صفحه 19:
eI er To متدولوژی, روش طی کردن قدمهایی است که مدل فرآیند تعریف میکند. 1 تکنولوژی مهندسی نرمافزار یک تکنولویی لایهای است و متدولوئی بر روی لایه فرآیند قرار دارد. را ‎ae‏ << کی > وت ‎Methods‏ _ > أن ‎Process eal )‏ د 3 ‎AQualityFocus 00-7 ۹‏ اج«

صفحه 20:
تکنیکها روشهایی هستند که اعضای تیم با دنبال کردن آنها اطمینان خواهند داشت كار از ابتدا تا انتها به طور کامل و جامع انجام خواهد شد. ابزارها برنامههای کامپیوتری هستند که استفاده از تکنیکهای خاصی را آسان مینمایند. مانند ابزار 95 افت؟) که در تکنیکهای تحلیل و طراحی بسیار مفید است و یا 8 كه مربوط به تكنيكهاى تست نرمافزار ميشود و يا صدها برنامه کاربردی دیگر. غیر از ابزارهلیی که به ما در استفاده از تکنیکها یاری میبخشند. ابزارهلیی وجود دارند که اهداف دیگری مانند سرعت بخشیدن به تول ل را دنبال میکنند. مانند تولي کننده کد(س<) ط() . ابزار مهندسی معکوس و ...

صفحه 21:
‘Communication project initiation Planning estimating scheduling tracking requirement gatheridl Modeling analysis 6 Deployment delivery support feedback ee Nee ae Zoe Ont a asd

صفحه 22:
‎TY‏ مهندسی سیستم ‏۲ ۱ نجاییکه نرمافزار هميشه قسمتی از یک سیستم بزرگتر است. کار از مشخص كردن ‎glee‏ کل سیستم آغاز میشود و سپس زیرمجموعهای از لین نیازمندیها را به نرمافزار ‏نسبت میدهیم. ‏به خاطر اینکه نرمافزار مجبوربه داشتن ارتباطبا مولفههای دیگر سیستم از قبیل سختافزار, مردم و گاه پایگاه دادههاست. داشتن این دیدگاه از سیستم. یک امر اساسی ا ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 23:
۱- مدل آبشاری سس کسووندسی سیستم ‎oy‏ ) تجزیه و تحلیل ]7 طراحی پیاده سازی و مت نگهدا اری جمعآوری نیازمندیهای مشخصاً مربوط‌به نرمافزار برای فهمیدن چگونگی برنامههلیی که بايد ساخته شوند. مهندس نرمافزار (تحلیلگر) بایستی - دامته اطلاعات - عملیات مورد نظر (ورودیها- خروجیها و پردازشها) - واسطبها را بداند. نیا یهای سیستم و نرمافزار مستندسازی شده و با مشتری بازنگری ميشود.

صفحه 24:
4 مهددسی سیستم 1 تجزيه و تحليل طراحى نرمافزار .يك فرايند جند مرحلهاى است كه روى سه مشخصه متفاوت از برنامه تاكيد دارد: - ساختمان دادهها - معمارى نرمافزار - جزئیات رویهها 1 در فرایند طراحی نیازمندیها تبسیل‌به نمایشی از نرمافزار میشوند تا قبل ازبه کد در آوردن. قابل ارزیابی باشند. طراحی نیز بایستی مانند بیها مستندسازی گردد.

صفحه 25:
1 مهندسی سیستم 0 تجزیه و تحلیل پیاده سازی طراحی بایستی‌به صورتی که برای ماشین قلبل فهم باشد در بیاید. اگر طراحی در حد جزئیات باشد. پیادهسازی میتواند بسیار سریع و به صورت مکانیزه انجام شود.

صفحه 26:
‎a si‏ استثنای نرمافزارهای نرمافزار بدون شک پس از تحویل به مشتری دچار تغییر میشود (به ‎3S‏ ‏بر ار 4 ‏یا بالا بردن کارایی 1 ات يا بالا بر 1 - درخواست مشترى جهت توسعه در عمليا ‏3 0 داجرا نكهدارى نرمافزار تمام مراحل قبل را روى يك برنامه موجود اجرا ‎ ‎

صفحه 27:
۱- جریان ترتیبی به ندرت وجود دارد. هميشه برگشت به عقب هست. ۲- بیان صربح همه نیازمندیها در ابتدا مشکل است. ۳- برنامهها دیر حاضر ميشود. مشتری بايد صبر داشته باشد

صفحه 28:
يي ل لب يك مدل توليد نرمافزار خطى ترتيبى است كه روى جرخه كوتاه توليد تاكيد زيادى دارد. نيازها بايستى كاملاً شناخته شده و حوزه كار محدود باشد. * از تكنيكهاى نسل جهارم و مؤلفههاى آماده استفاده ميكردد * براى يروزههايى كه قابل تقسيم هستند به كار ميآيد ‎Sie‏ نیاز به نیروی انسانی کافی * تعهد تولید کننده و مشتری برای کامل کردن سیستم در زمان کوتاه لازم است

صفحه 29:
و ۱ ‏ود‎ as ad ats One aad

صفحه 30:
7-توليد سريع فرمافزار» (00)) موارد نامناسب برای استفاده از ‎ROBO‏ *مواردی که تیار به کارانی بالاهیباشد. * مواردی که امکان واحدبندی مناسب سیستم نباشد. * مواردی که ریسک تکنیکی بالا باشد (هنگام استفاده از یک تکنولوژی ‎GU arse‏

صفحه 31:
۳- نمونیسا نمونهسازی فرایندی است که تولید کننده را قادر به ایجاد یک مدل از نرمافزار مورد نظر میکند. این مدل میتواند به صورت ) یک نمونه روی کاغذ ‎power probype‏ ۲) یک نمونه کاری ‎worktay prowyppe‏ ۴) یک برنامه موجود جص راطاصمح بولطجد نمونه باید دور انداخته شود

صفحه 32:

صفحه 33:
1 جم آوری نیازها طراحى ۳۳ شرع

صفحه 34:
software functionality and features

صفحه 35:
در این مدل مراحل تولید ترثیبی ‎Oe es ef aid‏ هر رشته ترتیبی عملیات. یک افزایش قابل تحویل را تولید میکند. تخویل نسخه لول تست ال« 1 + ~% 3 + & تحویل نسخه نوم تست لو كد لو رای چ] تحلیل تخویل نسخه سوم | تست م كد لهاطراحي له تحلیل

صفحه 36:
6- مدلهاى تكاملى: مدل حلزونى توسعه سيستم به صورت افزا planning estimation scheduling risk analysis communication modeling analysis design deployment construction delivery code test feedback ee Nee ae Zoe Ont a asd

صفحه 37:
۶- مدلهای تکاملی: مدل تولید همزمان توسعه به صورت یک فرایند سیستماتیک و مرحلهبندی و برچسبگذاری هر بخش در هر مرحله. تقسیم سیستم به بخشهای مختلف و تقسیم نیروها در بین پروژههای مختلف برای اجرای این بخشها به صورت همزمان

صفحه 38:
۷- مدل تولید با استفاده از مولفهها ۸- مدل روشهای رسمی (فرمال): بکارگیری مدلها و مفاهیم و سیستم در توسعه سیستم ‎-٩‏ تکنسکهای نسل چهارم: بکارگیری ابزارهای گرافیکی و ابزارهای مهندسی نرمافزار )06 3) olan! b OuiPied Process -)+

صفحه 39:
اصول محوری مهندسی نرمافزار - ایجاد ارزش برای مشتری و کاربر - سادهسازی - چشمانداز نگهداری محصول و پروژه انحه که شما تولید میکنید دیگران مصرفت أله كر - آیندهنگر بودن 5 طراحی پیشاپیش برای استفاده مجدد - انديشه

صفحه 40:
هاى مهندسى نرمافزار فرایندهی عمومی مهندسی نرم إقزار ‎eae‏ - طرحریزی - مدلسازی - جاریسازی (استقرار و اجراء سیستم)

صفحه 41:
كارهاى ارتباطى - اصول كوشكرهن- آمادگی قبزاز ليجاد ايتباط- . ي[إيتباط - بهتریرایتباط ایتباط رودررو لست- یاددلشتبرداریو تبتتصمیمات- تشريكمساعىبا مشترى- تمرکز دلشتر- ترسیم شک نمانیکه موضوعانتش فا فنیسته 0 برلیبرد طرفین_هترین‌کار مذلکره لسته

صفحه 42:
لطمیناناز ایتباط فعلل لیجاد سیستمهاوقویو بومی‌شده - لستفاده از ساختر تیمیمناسب مجموعه وظایفک وتاه شده - بهترینم کانیزم ارتباطی‌را تعریفک نید - لعدلفف رعیو ک لیا تعریفف موده و محدوده را مشخصک نید - جزئیاتب یشترید ریاف ماید - دلنستریس ناریوهایت عریفشده توسط ذینفعان ولیلستفادم - لستخولج و لقتباس‌جنبهها و ک ارکردهایلصلی- بازنگرین نایج همرله با ذینفعان-

صفحه 43:
هاى ریزی - اصول درک محدوده پروژه * درگیرکردن مشتری (و سایر ذینفعان) * مشخص کنید که طرحریزی قابل تکرار است * برآورد بر اساس دانستهها * در نظر گرفتن ریسکها ۶ واقعگرائی- واقعگرا بودن * تنظیم امور با توجه به طرح * تعریف کنید که چگونه کیفیت قابل تحصیل خواهد بود * تعریف کنید که چگونه تغیبرات قابل تطبیق دادن آسنتا ردیابی آنچه که طراحی شده است

صفحه 44:
eS ee tet SS oe aC) ‎Crkew)‏ يرسشهاى بوهم را مطرح كنيد - جرا سيستم بايد توسعه يابد؟ - جه جيزى قرار است انجام شود؟ - جه زمانى اين كار انجام خواهد شد؟ - جه كسى مسئول است؟ - کجا آنها استقرار یافتهاند (بصورت سازمانی)؟ - چگونه کار از نظر فنی و مدیریتی انجام خواهد شد؟ - چه مقدار از هر منبعی مورد نیاز است؟ ‎

صفحه 45:
رهای طرحریزی مجموعه وظایف اختصاری - محدوده پروژه را دوباره ارزیابی کنید (ارزیابی دوباره محدوده پروژه) - ارزیابی ریسکها - ارزشگذاری عملیات | جنبه‌ها ‎oleae‏ یک طر سس - تعداد افزایشات نرمافزاری - زمانبندی کلی - زمان تحویل برای افزایشات - ایجاد طرحی ساده برای اولین افزایش - ردیایی پیشرفت (کنترل کیفیت)

صفحه 46:
مامدلها را ایجاد مکنیم تا درک بهتری ار رد را ۳۳۱۳۰۳۵ ساخته شود ایجاد نمائیم - مدلهای تحلیلی نیازهای مشتری را به وسیله نمایش نرمافزار در سه حوزه مختلف ارائه می‌دهند. این سه حوزه عبارتند از: حوزه اطلاعات. حوزه عملیاتی و حوزه رفتاری - مدلهای طراحی ارلئه دهنده ویژگیها و خصوصیتهای نرمافزار بوده که این حصود یات به طراحان کمک میکننه تا به کونها زد بداها ۱۳۰۰۰۰۱ زئیات آن عبارتند از:

صفحه 47:
هاى مدلسازى تحليلى اصول مدلسازى تحليلى - قلمرو اطلاعات را ارائه ميكند - عملكرد نرمافزار را ارائه ميكند - رفتار نرمافزار را ارائه ميكند - تفكيك اين ارائهها مولفههاى مدل تحليلى - مدل داده - مدل جريان - مدل نوع - مدل رفتار

صفحه 48:
هاى مدلسازى طراحى اصول - در مدل تحلیلی» ‎bb‏ بايد قابل رديابى باشد. - معمارى همواره بايد مد نظر باشد. - تمرکز بر طراحی دادهها باشد. - برنامههای واسطه باید طراحی شده باشند (هر دو کاربر و داخلی). - اجزاء بايد نشان دهنده استقلال عملکرد باشد. - اجزاء باید به گونهای ضعیف جفت شوند.

صفحه 49:
كارهاى مدلسازى طراحى طراحى ارائه شده بايد به راحتى درك شود - مدل طراحى شده بايد به كونهاى قابل تكرار توسعه يابد - مؤلفههاى مدل طراحى - طراحی داده - طراحی معماری - طراحی اجزا - طراحی واسط

صفحه 50:
كارهاى ساختا اصول آمادهسازى: قبل از اينكه حتى يك خط كدنويسى انجام شود بايد از موارد زير مطمئن شد: -درک مسئلهای که شما سعی درحل آن دارید (رجوع شود به ارتباط و مدلسازى) -درک مفاهیم و اصول پایهای -گزینش زبان برنامهنویسی مناسب. که نیازهای نرمافزار و محیط آنرا که قرار است اجا شد ودر آن كار كند برآورذه سازت انتحاب محیط برنامهنویسی كه ابزار ارلئة شده بوط كن موب ساد در ‎BS‏ ‏گردد ایجاد مجموعهای از تستهای واحد که اجزاء کامل شده کدگذاری را برای اولین اجراء تست خواهند کرد

صفحه 51:
promo ‏ام‎ اصول کدگذاری: با شروع به کدنویسی باید از موارد زیر اطمینان حاصل کرد: ° اب ساختارهای داده که میجواهد نیازهای طراحی را پرآورده سا * درک معماری نرمافزار و ایجاد واسطمانی که با آن سازگار است * حفط شرایط ملك تا جایی که ممکن است * ایجاد حلقههای تو در تو به گنهای که قابلیت تست آسانی داشته باشند * انتخاب نامهای متغیر معنیداره و پیروی از دیگر استانداردهای کدگذاری محلی (es) نوشتن کدهایی که خودشان قابلیت مستند شدن داشته باشند * ایجاد یک طرح دیداری (به عنوان مثال: ایجاد فضای خالی در شروع متن و ایجاد حطوط خالی که به درک مطلب کمک میکند)

صفحه 52:
های موبوط به ساخت سیستم اصول معتبرسازی: پس از تکمیل اولین مرحله کدگذاری, باید اطمینان حاصل نمائید: * در زمان مقتضی جلسهای برای بررسی کد برگزار نمایند * اجرای تستهای واحد و تصحیح خطاهایی که پوشش داده نشدهاند * دوباره عمل كردن به كد

صفحه 53:
رهاى موبوط به ساخت سيستم :اصول تست 7 پزم دیا , شم تستها باید طرح ویزی‌شده باشند- wig tiles ant oye uly gif fuel درصد خطاها در ۲۰ درصد از کدها یافتمیشوند600- تستهااز کم‌به زیاد بساید لنجام شود تستفولگیر ممکرنیست

صفحه 54:
مربوط به جارد اصول ‎١‏ را ترس رای ل ماف ‎sll als) ٩‏ تس و تحویل شوا * یک روش پشتیبانی از محصول باید ایجاد شود موضوعات آموزشی میبایست تهیه و در اختیار کاربر قرار گیرد ابتدا باید اشکالات نرم افزار مرتفع شده. سپس متحول شود

صفحه 55:
56 لیات نرمافزار و لازم براى عمليات. واسطههاى نرمافزار با مولفههاى دي يستم و محدودیتهای طراحی که نرمافزار بایستی رعایت کند را مشخص میکند. تجزبه و تحلمل نبازها برای طراح نرم افزار نمایش اطلاعات و عملیات را مشخص میکند که منجر به طراحی دادههاء معماری و رویهها میشود و بیلی مشتری و تولمدکننده نحوه ارزیابی کیفیت نرمافزار را بهد از ساخت مشخص میکند.

صفحه 56:
‎pad‏ رم رهز ‎ ‏۱_ توانایی فهمیدن مفاهیم مجرد. سازماندهی مجدد آنها در گروههای منطقی ایجاد راهحلهایی برای هر گروه منطقی ۲ توانایی جذب حقایق صحیح و مناسب از منابع گیج کننده و متناقض. ‏۳_ توانایی فهم محیطهای کاربر/ مشتری. ۴_ توانایی بکارگیری مولفههای سختافزاریانرمافزاری برای محیطهای کاربر/ مشتری. ‏۵_ توانایی برقراری ارتباط خوب به صورت شفاهی و کتبی. ‎

صفحه 57:
دامنه اطلاعات بایستی شناختسه شده و نمایسش داده شود. (جریان اطلاعات. محتوای اطلاعات و ساختار اطلاعات) ۱. مدلهایی که نشانگر اطلاعات. عملیات و رفتار سیستم هستند. ۲. مسأله بایستی تقسیمبندی شود تا جزئیات مشخص گردد. (کاهش پیچیدگی) ۳. نمایش منطقی و فیزیکی سیستم بایستی ایجاد گردد.

صفحه 58:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان