asjnayi_ba_jange_narm

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با جنگ نرم”

آشنایی با جنگ نرم

اسلاید 1: آشنایی با جنگ نرم (مفهوم شناسي، كاركردها و روشها)تهیه کننده: دکتر علی اشرف نوری

اسلاید 2:

اسلاید 3: بخش اول : مفهوم شناسی جنگ نرم

اسلاید 4: * تعريف جنگ نرم (Soft War): هر گونه اقدام نرم افزارانه اعم از : رواني، تبليغاتي، رسانه اي، سايبري، ديجيتالي، اطلاعاتي، فرهنگي، سياسي، اجتماعي و علمي است كه جامعه يا گروه هدف را نشانه مي‌گيرد و بدون درگيري نظامي، با بهره گيري از روشهاي اقناع سازي و يا مديريت احساسات و بهره گيري از روشهاي جذب، رقيب را به انفعال يا شكست وا مي‌دارد.

اسلاید 5: دوران استعمارنوع جنگ (دکترين غالب)اهدافابزارهااستعمار کهنه (1500-1945)جنگ سختتصرف سرزمينادوات نظامياستعمار نو (1945-1990)جنگ نيمه‌سختتغيير حاکمان تحريک مزدوران داخلياستعمار فرا نوین(1990- تا کنون )جنگ نرمدگرگوني باورها و ارزشها و سبک زندگيرسانه‌هاي مکتوب، صوتي و تصويري؛ و هر چيزي غير از ادوات نظاميسیر تحولی جنگ

اسلاید 6: انواع جنگ:جنگ‌ها با توجه به معيارهاي مختلف به انواع متفاوتي تقسيم مي‌شوند. مثلاً بر اساس توازن قوا، به جنگ متقارن و نامتقارن یا عادلانه و غير عادلانه، بر اساس مقياس‌هاي جغرافيايي به جنگ‌هاي محلي، منطقه‌اي، فرامنطقه‌اي و جهاني، با توجه به نوع تاکتيک، به منظم (کلاسيک) و نامنظم (چريکي)؛ بر اساس نوع سلاح به هسته‌اي‌ و غيرهسته‌اي تقسيم مي‌شوند.در يک تقسيم کلي و با توجه به ابزارهاي به کار گرفته در جنگ و همچنين هدف اصلي از آن، مي‌توان جنگ‌ها را به سه نوع تقسيم کرد: جنگ‌هاي سخت (Hard War)، جنگ‌هاي نيمه‌سخت (Simi hard war) و جنگ‌هاي نرم (Soft War).

اسلاید 7: تعريف جنگ نرم:پرفسور حميد مولانا در کتاب «اطلاعات عالمگير و ارتباطات جهاني» در سال 1986 قدرت نرم را به قدرت بر شکل‌دهي و تغيير ايده‌ها و ترجيحات طرف مقابل تعريف کرد. جوزف ناي: قدرت نرم را به «توانايي شکل‌دهي ترجيحات ديگران» تعريف کرد. جوزف ناي قدرت سخت را به «قدرت براي اجبار» و قدرت نرم را به «قدرت براي جذب و اقناع» تعريف مي‌کند.«جنگ نرم، استفاده دقيق و طراحي شده از رسانه و ديگر اعمالي است كه منظور اصلي آن تاثيرگذاري بر عقايد، احساسات، تمايلات و رفتار دشمن، گروه بي طرف و يا گروه‌هاي دوست است به نحوي كه براي برآوردن مقاصد و اهداف ملي پشتيبان باشد»واژه های هم افق:در اصطلاحات نظامي و سياسي، اصطلاحاتي از قبيل «جنگ رواني»، «عمليات رواني»، «انقلاب مخملي»، «انقلاب رنگي» و «جنگ رسانه‌اي» «فتنه» همگي از اشکال و انواع جنگ نرم و بعضاً به صورت ناشيانه‌اي به عنوان مترادف جنگ نرم به شمار مي‌روند. در همة اين موارد هدف اين است که اراده و خواست مهاجمان بدون استفاده از ابزار و وسايل نظامي بر ديگران تحميل شود.

اسلاید 8: جنگ نرم در نگاه رهبریدر جنگ رواني و آنچه كه امروز به او جنگ نرم گفته مي‌شود در دنيا، دشمن به سراغ سنگر‌هاي معنوي مي‌آيد كه آنها را منهدم كند. به سراغ ايمان‌ها، معرفت‌ها، عزم‌ها، پايه‌ها و اركان اساسي يك نظام و يك كشور، ‌دشمن به سراغ اين‌ها مي‌آيد كه اين‌ها را منهدم بكند و نقاط قوت را در تبليغات خود به نقاط ضعف تبديل كند، فرصت‌هاي يك نظام را به تهديد تبديل كند.

اسلاید 9: انکار ناپذیری جنگ نرموقتي انسان، تجهيز، صف آرايي، دهانهاي با حقد و غضب گشوده شده و دندان‌هاي با غيظ فشرده شده عليه انقلاب، امام خميني و آرمانهاي نظام اسلامي را مي‌بيند وجود اين جنگ نرم را باور مي‌كند، هرچند ممكن است عده‌اي اين‌ها را نبينند.

اسلاید 10: جنگ نرم، اولویت دشمنيكي از مسئولان طراز اول رژيم صهيونيستي، در سال گذشته توصيه‌اي به آمريكايي‌ها كرد. اين توصيه كاملاً در مطبوعات خارجي و اينترنت منعكس شد و امر پنهاني و مخفيانه اي نيست . توصيه وي به آمريكايي‌ها اين بود كه بيهوده وقت خود را با عراق و كره شمالي و كشورهايي از اين قبيل تلف نكنيد . مسئله اصلي شما ايران است. اگر خاورميانه را مي‌خواهيد وقتتان را مصروف عراق نكنيد، سراغ ايران برويد، كانون و سرچشمه آنجاست، اما ايران مثل عراق و كره شمالي و افغانستان نيست كه بتوان با حمله نظامي آن را تسخير كرد. نظام و حكومت اسلامي به مردم متكي است، مردم آن را حفظ كرده اند. بايد كاري كنيد كه مردم آن را رها كنند . راهش اين است كه مردم را با ترويج فرهنگ و ادبيات غربي و فرهنگ و تربيت آمريكايي، به واگرايي نسبت به دين و فرهنگ و سنت و تاريخشان سوق داد. وقتي مردم اين تعلقات را رها كردند، بعد از گذشت چند سال، بدون اين كه سرمايه اي صرف كنيد، با يك حمله و تحرك احياناً نظامي مختصر، مي‌توانيد اين مانع بزرگ، يعني نظام اسلامي را از سر راه برداريد.

اسلاید 11: فتنه در نهج البلاغه :

اسلاید 12: خبردادن امام علي (عليه السلام) از فتنه هاي آينده :سپس فتنه اي سر برآورد كه سخت لرزاننده، در هم كوبنده و نابود كننده است، و قلبهايي پس از استواري مي‌لغزد، و مرداني پس از درستي و سلامت، گمراه مي‌گردند و افكار و انديشه ها به هنگام هجوم اين فتنه ها پراكنده و عقايد پس از آشكار شدنشان به شك و ترديد دچار مي‌گردد، آن كس كه به مقابله با فتنه ها برخيزد كمرش را مي‌شكند ، و كسي كه در فرو نشاندن آن تلاش مي‌كند، او را در هم مي‌كوبد، در اين ميان فتنه جويان چونان گور خران، يكديگر را گاز مي‌گيرند، و رشته هاي سعادت و آيين محكم شده شان لرزان مي‌گردد ، و حقيقت امر پنهان مي ماند ، حكمت و دانش كاهش مي‌يابد ، ستمگران به سخن مي آيند ، و بيابان نشينها را در هم مي كوبند ، و با سينه مركبهاي ستم ،

اسلاید 13: آنها را خرد مي‌نمايند ، تكروان در غبار آن فتنه ها نابود گردند ، و سواران با قدرت در آن به هلاكت مي‌رسند ، فتنه ها با تلخي خواسته ها وارد مي شود و خونهاي تازه را مي‌دوشد ، نشانه هاي دين را خراب و يقين را از بين مي‌برد ، فتنه هايي كه افراد زيرك از آن بگريزند و افراد پليد در تدبير آن بكوشند ، آن فتنه‌ها پر رعد و برق و پر زحمت است. در آن پيوندهاي خويشاوندي قطع مي‌گردد و از اسلام جدا مي‌گردند، فتنه‌ها چنان ويرانگرند كه تندرستها بيمار و مسكن گزيدگان كوچ مي‌كنند.در آن ميان كشته اي است كه خونش به رايگان ريخته، و افراد ترسويي كه طالب امانند، با سوگندها آنان را فريب مي‌دهند و با تظاهر به ايمان آنها را گمراه مي كنند. (خطبه 151 نهج البلاغه ، ترجمه دشتي)

اسلاید 14: رهنمودهاي امام علي (عليه السلام)‌در مقابله با فتنه ها:ـ پس سعي كنيد شما پرچم فتنه ها و نشانه هاي بدعتها نباشيد؛ـ‌ و آنچه را كه پيوند امت اسلامي بدان استوار است ، و پايه هاي طاعت بر آن پايدار بر خود لازم شماريد؛ـ از درافتادن درون دامهاي شيطان، و قرار گرفتن در وادي دشمني‌ها بپرهيزيد؛ـ و لقمه هاي حرام به شكم خود راه ندهيد؛ـ شما در برابر ديدگان خداوندي قرار داريد كه گناهان را حرام كرد و راه اطاعت و بندگي را آسان فرمود.(خطبه 151 نهج البلاغه ـ ترجمه دشتي)

اسلاید 15: فتنه در احاديث :

اسلاید 16: *پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله):(1)«لا تَكْرَهُوا الْفِتْنَتَهَ في آخِرِ الزَّمانِ ، فَاِنَّها تُبيرُ الْمُنافِقين : در آخر الزمان فتنه ها را ناخوش نداشته باشيد ؛ زيرا آن فتنه ها منافقين را نابود مي‌سازد». (كنزالعمال،ح 31170) (2) «سَتَكُونُ فِتَنٌ يُصْبحُ الرَّجُلُ فيها مُؤْمِناً وَ يُمسي كافِراً ، اِلاّ مَنْ اَحْياهُ اللهُ بِالْعِلْمِ : به زودي فتنه‌هايي خواهد آمد كه بر اثر آن‌ها انسان شب را با ايمان به صبح مي‌رساند و روزش را با كفر به شب مي‌رساند ، مگر كسي كه خداوند او را به علم زنده كرده باشد.» (ميزان الحكمه ، ج 9، ص 4526)

اسلاید 17: *امام علي (عليه السلام) : «قَدْلَعَمْري يَهْلِكُ في لَهَبِ الْفِتْنَهِ الْمُؤمِنُ ، وَ يَسْلَمُ فيها غيرُ الْمسْلِمِ : به جان خودم سوگند كه در شعله آزمايش، مؤمن نابود مي‌شود و غير مسلمان سالم مي‌ماند.» (غررالحكم ، ج4 ، ص 479)*امام صادق (عليه السلام) :«تَمنَّوُا الْفِتْنَهَ ؛ فَفيها هَلاكُ الْجَبابِرَهِ وَ طَهارَهُ الْاَرْضِ مِنَ الْفَسَقَهِ : فتنه را آرزو كنيد؛ زيرا فتنه موجب هلاكت ستمگران و پاكي زمين از فاسقان است». (بحارالأنوار ، ج 90 ، ص 326)

اسلاید 18: تهاجم فرهنگي فرآيند تـكوين جـنگ نـرم(استنتاج از ديدگاه مقام معظم رهبري)شبيخون فرهنگي ناتوي فرهنگي جنگ نرم

اسلاید 19: ويژگيهاي جنگ نرم 1ـ اقدامات خود را آشكار و علني انجام مي‌دهد و در شكل و بستر قانوني عمل مي‌نمايد.2ـ پديده جنگ نرم بطئي، آرام و خزنده عمل نموده، به طور تدريجي در جامعه شكل مي‌گيرد و افراد به سختي متوجه تكوين آن مي‌گردند.3ـ جنگ نرم يك جنگ نامحسوس است يعني ماهيت جنگ در آن پيدا نيست.4ـ مسالمت آميز بوده و جنبة غير خشونتي دارد و لذا در برخوردهاي سطحي حساسيتي را در جامعه و حكومت بر نمي‌انگيزد.5ـ از ابزارها و روشها و بستر هاي فرهنگي، سياسي و اجتماعي مثل رسانه ها، احزاب، تشكل‌هاي صنفي و قشري، سازمان‌هاي مردم نهاد، مراكز فرهنگي، هنري و آموزشي و غيره استفاده مي نمايد.

اسلاید 20: 6ـ جنگ نرم، جنگي است ميان دانشگاه و انديشه ورزان كشور با مراكز تئوري پردازي دشمن.7ـ رسانه ها به عنوان ستون اصلي شاكله جنگ نرم و ابزار فرهنگي كاربردي جهت تأثيرگذاري بر افكار عمومي، ركن اساسي مبارزه را تشكيل مي‌دهند.8ـ در براندازي نرم از رسانه هاي داخلي كشور براي ساقط كردن حاکمیت همان کشور استفاده مي‌شود.9ـ مخاطب جنگ نرم عموم مردم هستند و قشر خاصي را در بر نمي‌گيرد.10ـ معمولاً اهداف اصلي پنهان دارد و منافقانه عمل مي‌شود . لذا درك سازماندهي پنهان مجريان آنها به راحتي امكان پذير نيست و گاه بسيار مشكل است.

اسلاید 21: 11ـ در جنگ نرم افراد به راحتي متوجه انحراف و گرويدن به دشمن نشده و مسير صحيح را همان مي‌داند كه در آن ورود پيدا كرده و بر آن پافشاري مي‌كند.12ـ تأثير بي نظيري در تسليم ناخودآگاه ملتها و تمكين آنها به خواست قدرت‌هاي سلطه گر دارد.13ـ چون غفلت از اجراي توطئه در ذهنيت اجتماعي و امنيتي حاكم مي‌گردد ، سطح تأثيرگذاري تهديد، تشديد گرديده و مؤثرترين الگوي رفتاري تهديد امنيتي با مطلوبيت نهايي براي دشمن شكل مي‌گيرد.14ـ ارزيابي جنگ نرم و تشخيص ميزان شكست و پيروزي در آن بسيار سخت و تقريباً غيرممكن است.

اسلاید 22: مدل مفهومي جنگ نرم جـنگ نرمدر عرصه حكومتدر عرصه جامعه(مردم)ـ تشديد آسيب پذيريها ـ‌ مهار یا تضعيف قدرت نرم خوديـ بزرگ نمايي آسيب‌ها ـ ناكارآمدسازي نظامـ مشغول سازي نظام به مسايل فرعي و كاذبـ مشروعيت زداييـ كوچك نمايي دستاوردها ـ ارايه الگوهاي غلط و انحرافي ـ حوزه ذهن و مغز :ـ حوزه قلب و دل :* اقناع سازي :ـ‌ شك و ترديد نسبت به ارزشهاي خودي ـ باور و يقيين نسبت به ارزشهاي دشمن* جذب :ـ‌ بغض نسبت به خودي ـ حب نسبت به غير خودي

اسلاید 23: عنواندفاع مقدس 1(جنگ سخت)دفاع مقدس 2(جنگ نرم)هدف استراتژيك- الحاق خوزستان به خاک عراق- شكست نظام و انقلاب اسلامي- استحاله نظام و انقلاب اسلامي(جمهوری اسلامی تقلبی)- فروپاشی نظام از درون هدف تاكتيكي- بمباران هوايي مناطق حساس- هجوم همه جانبه در كل‌مرز- اشغال مناطق حساس خوزستان- بمباران تبليغاتي ارزشها و باورها- هجوم رسانه اي مبني بر فساد در حاكميت- اشغال ذهني و قلب دانشگاهيان و فرهيختگانجدول مقايسه جنگ سخت و جنگ نرم

اسلاید 24: عنواندفاع مقدس 1(جنگ سخت)دفاع مقدس 2(جنگ نرم)زمينه سازي جنگ- بمب گذاري در مناطق اقتصادي و جمعيتي- حمله به پاسگاههاي مرزي- شليك هاي پراكنده توپخانه اي- ايجاد موج احساسي و عمليات رواني افكار عمومي جامعه- پراكنده كردن گرد ترديد و شبهه افكني و القاي شايعه- ايجاد اغتشاشات و درگيريهاي خياباني- ترويج جو فساد حاكميت و اهتمام به تجاوز و كشتار

اسلاید 25: عنواندفاع مقدس 1(جنگ سخت)دفاع مقدس 2(جنگ نرم)عوارض حساس- ارتفاعات ، جاده ها ، شهرها و مراكز اقتصادي و صنعتي- قلب و ذهن نخبگان فكري، مراجع و مردم- مراكز علمي، پژوهشي و هنري- فضاي سايبريتأثير اجتماعي- موجب ايجاد وحدت ملي در كشور در مقابل دشمن مشترك- شركت مردم با انگيزه بالا در جنگ- موجب ايجاد تفرقه و اختلاف در صفوف ملت- به وجود آمدن فضاي بلاتكليفي و بي تفاوتي

اسلاید 26: عنواندفاع مقدس 1(جنگ سخت)دفاع مقدس 2(جنگ نرم)تأثير روانيتهييج ، تحرك و غيرتي شدن مردم براي مقابله با دشمن ايجاد يأس و بي تفاوتي در دفاع ارزشها و آرمانها تاكتيك هاي اصلي دشمنعمليات زميني – هوايي – دريايي – هوابرد – هلي برن – زرهي – توپخانه - ايجاد شك و ترديد در باورهاي مردم و نخبگان- ايجاد فضاي احساسي كينه و بعض نسبت به نيروهاي مؤمن و انقلاب و ایجاد محبت به دشمنان

اسلاید 27: عنواندفاع مقدس 1(جنگ سخت)دفاع مقدس 2(جنگ نرم)تاكتيك هاي مقابله با جنگعمليات زميني – هوايي –دريايي – هوابرد – هلي برن – زرهي – توپخانه - محبت و ‌عطوفت - اعتماد سازي و رفع شبهات - اقناع سازي - تقويت روحيه ملي - ايجاد نشاط و اميدواري به آينده خطوط دفاعي صحنه جنگمرز مشخص سرزمين بين خودي و دشمن عدم وجود هيچگونه مرزي بين خودي و دشمن و حضور دشمن در همه جا

اسلاید 28: عنواندفاع مقدس 1(جنگ سخت)دفاع مقدس 2(جنگ نرم)ابزار جنگادوات و تجهيزات نظامي رسانه (اعم از ديداري و شنيداري )- قلم – فضاي سايبري – جريان سازي اجتماعي – سازمانهاي مردم نهاد(سمن)زيرساخت‌هاي جنگ١- قدرت نظامي و اقتصادي دشمن و داشتن استراتژي تهاجمي2- وجود آسيب پذيريهاي داخلي ٣ – حمايت بين المللي از مهاجم ١ – استحاله فرهنگي در لايه باروها و ارزشها ٢ – استحاله سياسي به ويژه در بين نخبگان ٣ – شبكه هاي اجتماعي ٤ – آسيب پذيريهاي فرهنگي، ‌سياسي و اجتماعي

اسلاید 29: عنواندفاع مقدس 1(جنگ سخت)دفاع مقدس 2(جنگ نرم)صحنه هاي جنگ و درگيري١ – جبهه هاي شمالغرب ، غرب و جنوب در زمين ٢ – دريا ٣ – هوا ٤ – عرصه ديپلماسي ١- محيط هاي فكري و انديشه‌اي (دانشگاه)2- محيط هاي فرهنگي و هنري و تمدني ٣ – محيط مجازي و سايبري ٤ – محيط اجتماعي روش بسيج كردنشور حماسي و هيجاني استدلال ‏و منطق و نظريه پردازي

اسلاید 30: مؤلفه هاي جنگ نرماستراتژي تغيير ساختارمديريت ادراكاتشكيقينجنگ علميجنگ اطلاعاتيجنگ روانيپلوراليزماقتصاديفرهنگي ـ اجتماعي سياسيدينيهژمونيسلطه مصرف‌گراييسلطه نسبيت انكاريسلطه سكولاريزمسلطه اباحه‌گراييمديريت احساساتحببغضجنگ دیجیتالیجنگ رسانه‌ايجنگ سايبرياستراتژي تغيير رفتارواگرايي رواني :واگرايي اعتقادي :

اسلاید 31: حوزه كنترل امنيتيكارگزار درونينيروي مهاجمجنگ نرمفرماندهانحوزه جذبافسران جوانحوزه شبكه سازي و توانمند سازيچهار چوب صحنه جنگ نرمنيروي مدافعجنگ نرمكارگزار بيرونيدشمنخوديجمعيت خاكستريشكل گيري طيف جمعيتي :نيروي اجتماعيحریف

اسلاید 32: بازيگران جنگ نرمخارجيخارجيداخلي و خارجيداخلي و خارجيداخلي و خارجيداخليداخليسياستگذاريانديشه سازانبرنامه سازان كارگزاران پردازشگران بازي گردانان خارجيبازي گران بازي خوردگان

اسلاید 33: سطوح جنگ نرمـ تأثيرگذاري بر برآورد و باور مديران عالي ـ ايجاد ناپايداري و عدم ثبات در تصميمات ـ ايجاد شكاف ميان رهبران، فرماندهان و گرو‌ه‌هاي مرجع ـ ايجاد گسست و اعتماد گريزي چند سويه ـ سلب اراده و انگيزه حمايت از سطوح عالي نظام ـ ناكارآمد جلوه دادن نظام ـ يأس آفريني ، مشكل سازي ، مسأله آفريني و القاي بحران ـ تضعيف دفاع ملي و نقش نيروهاي مسلح ـ سلب اراده و اعتماد مردمي ـ سلب مشروعيت و مقبوليت نظام ـ بي ثبات كردن مردم و تشويق به ايجاد بحران ـ تبديل مردم به ناراضيان، معارضين ، معاندين سطح راهبردي سطح مياني و عملياتي سطح تاكتيكي

اسلاید 34: تبيين نقشها در صحنه جنگ نرمجهان بيني (وحي)گزاره هاي عقلانيگزاره هاي حسي و عينيانتقال فقيه ـ حكيم امام ـ نبيعلم و فسلفه (دانشگاهيان)هنر(هنرمندان)رسانهنقشها : نقش آفرینان :

اسلاید 35: ارتباط بين اهداف و تهديدات انقلاب اسلامي مراحل انقلاب اسلاميمرحله شكوفايي (جهاني سازي)مرحله بلوغ (جامعه سازي)مرحله رشد (كارآمدسازي)مرحله زايش (نهادينه سازي)مرحله جنيني (شكل گيري)جنگ سختجنگ نيمه سخت جنگ نرم ماهيت جنگ زمانانقلاب اسلامينظام اسلاميدولت اسلاميكشور اسلاميتمدن اسلاميتغيير ساختارتغيير رفتارتعديل رفتاراولدومسومچهارمپنجم

اسلاید 36: عوامل شكل گيري جنگ نرم١- با وقوع انقلاب اسلامي در ايران ، يكي از ستونهاي حافظ منافع آمريكا در منطقه فرو ريخت. اقدامات نظامي ، تروريستي و تحريم هاي اقتصادي نتوانست انقلاب را در مقابل آمريكا به زانو درآورد.2- در دهه 90 ، با فروپاشي شوروي ، آمريكا بدنبال تك قطبي كردن جهان و تثبيت هژموني خويش با بهره گيري از همه ظرفيتهاي سخت و نرم خود شد.٣ – در مسير حركت سرمستانه آمريكا ، با مانع جمهوري اسلامي ايران برخورد كرده و در شكل گيري هژموني با چالش جدي مواجه شد.

اسلاید 37: 4- در فرآيند تحقق اهداف انقلاب اسلامي ، جمهوري اسلامي ايران از اركان قدرت لازم براي ايستادگي در مقابل آمريكا برخوردار شده بود.1/4) قدرت نرم جمهوري اسلامي توانسته بود گفتمان انقلاب اسلامي را در جهان مطرح و نقش بازيگري براي آن در صحنه بين الملل ايجاد نمايد.2/4) قدرت سخت جمهوري اسلامي با بهره گيري از تجارب دفاع مقدس توانسته بود نقش بازدارندگي موثري براي آن ايجاد نمايد.3/4) با افزايش قيمت نفت و افزايش ثروت ملي و پيشرفتهاي چشمگير علمي و فن آوري كشور ، قدرت اقتصادي ارتقاء يافت.5- آمريكا براي مهار قدرت جمهوري اسلامي از راهبرد جنگ نرم استفاده مي كند.لذا جنگ نرم آمريكا در حقيقت يك اقدام پدافندي در مقابل انقلاب اسلامي است.

اسلاید 38: تاثير گذاري بر اعتقادات و باورهاتحت تأثير قراردادن‌ارزشهامتأثر كردن احساسات و عواطفتغيير رفتار مردم ونخبگانبي ثبات سازي در جامعه و حاكميت و توليدسرمايه اجتماعي----------- رسانه جمعي- شبكه سازي- هرشخص يك رسانه بهره گيري از سرمايه اجتماعي در انتخابات تغيير رژيم استحاله نظام از درون نافرماني مدني مدني و دموكراتيك فرآيند شكل گيري جنگ نرم

اسلاید 39: آسيب شناسي زمينه هاي وقوع جنگ نرم1ـ بيش از 90% منابع درسي و پژوهشي رشته هاي علوم انساني كاملاً غربي است و اين زمينه فكري لازم براي پذيرش فرهنگ غرب را فراهم نموده است.2ـ گسترش كمي رشته هاي علوم انساني و افزايش دانشجويان آن بدون توجه به حل تناقضات بين ريشه علوم انساني غربي كه اومانيستي و سكولاريستي است با اسلام كه بر محور توجه به ذات باريتعالي است.3ـ عدم وجود منابع فكري كارآمد و به روز در دانشگاهها و منسوخ بودن منابع مباحث علوم انساني در دانشگاه‌هاي كشور در خود جوامع علمي غرب (عقب ماندگي منابع علوم انساني).4ـ برخي اساتيد دانشگاه خواسته يا ناخواسته سالهاست كه خود به عنوان مهره‌هاي تئوريك جنگ نرم عمل مي‌نمايند.5ـ خودباختگي برخي اساتيد و روشنفكران كه تحت تأثير فرهنگ غرب قرار گرفته اند.

اسلاید 40: 6ـ عدم باور به وقوع جنگ نرم و توهم پنداشتن آن كه سالهاست در اتاق‌هاي فكر آمريكا، اروپا و اسرائيل كليد زده شده و توسط بسياري از نخبگان خودي دنبال می شود.7ـ عدم انسجام در ديدگاههاي سياسي ، اجتماعي و فرهنگي رسانه ها، ‌احزاب و كارگزاران نظام ج.ا.ا در خصوص مقابله با جنگ نرم.8ـ وجود ريشه ها و آثار غرب زدگي در عرصه هاي فرهنگ، هنر و رسانه‌اي كشور.9ـ درگيري و مناقشات سياسي و جناحي در كشور.10ـ نفوذ ايادي دشمن، ‌مرعوبين و غرب زدگان در اركان نظام ، مطبوعات و تشكل هاي غير دولتي.11ـ عدم آشنايي نسل جوان با مباني انديشه اسلامي ، فرهنگ ملي و سابقه جنايات غرب و آمريكا در ايران و جهان.12ـ گسترش دسترسي مردم به ويژه جوانان به اينترنت ، ماهواره و تلفن هاي بين المللي.

اسلاید 41: 13ـ ترويج شهوات ، بي بند و باري ، ولنگاري (اباحه گري) در جامعه و دگرگوني در ارزشهاي اخلاقي و اجتماعي بويژه در روابط دختر و پسر.14ـ وجود برخي تنگ نظري‌ها و رفتارهاي نامناسب در برخورد با جوانان و زمينه‌هاي انسداد سياسي و فرهنگي در بين برخي مسئولين و نيروهاي مذهبي.15ـ وجود تورم و گراني ، فقر، فساد و تبعيض در كشور و زمينه ساز بودن آنها براي بحران ها و شورهاي اجتماعي.16ـ وجود خرده فرهنگ هاي قومي ، مذهبي و نژادي در كشور.17ـ امتداد قومي و نژادي حاشيه نشينان مرزي به بيرون از مرزها و تأثيرپذيري فرهنگي و رواني آنها. 18ـ تغييرات دموگرافيكي جمعيت ايران از قبيل جوان بودن جمعيت، پیرشدن جمعیت ، به هم خوردن توازن جنسيتي در سطح نظام اجتماعي ، بالا رفتن سن ازدواج ، به وجود آمدن طبقه متوسط خرده بورژوا و غيره .

اسلاید 42: هرم مخاطبين در جنگ نرممقام معظم رهبري ـ روساي قواي سه‌گانه روسا و اعضاي نهادها و شوراهاي عالي تصميم‌گير نظام و روساي كشورهاي همسو مراجع ديني علما ـ نخبگان علمي و مشاهير داخلي و خارجي ـ سازمانهاي اطلاعاتي و امنيتي ـ نيروهاي مسلحـ نهادهاي انقلابي (ملتها ، دولتها و افراد خارجي طرفدار انقلاب اسلامي) آحاد مردم ايران داخلي و خارج نشين تأثير گذاري بر تصميمات كلان تأثيرگذاري بر نظارت و كنترل تصميمات كلان تأثيرگذاري بر شناخت‌ها و انتخاب گزينه‌هاي راهبردي و قضاوت‌ها جذب محافل مظاهر جامعه آماج ايجاد شكاف در ارتباط با مجموعه نظام در همه سطوح ايجاد قطب‌هاي قدرت سياسي غيرمتمركز و مجزا از قدرت سياسي نظام مكتب سازي كاذب عدم اجراي راهبردها و تصميمات حياتي اشتباه در تصميم گيري‌هاي مياني عدم استفاده از فرصت‌ها ، تقويت روند تهديدها ايجاد ناكارآمدي در حوزه دفاع همه جانبه جلوگيري از رشد خلاقيت انقلاب در سطح بين‌الملل ايجاد ترديد در حمايت قاطع ايجاد شكاف در مردم و دولت ايجاد نارضايتي و واكنش شديد به اقدامات نظامايجاد فرهنگ نافرماني سلب امنيت فرهنگي و اجتماعي سلب اعتماد رهبران نخبگاننيروهاي دفاعي و امنيتي و دوستداران انقلاب اسلامي توده مردم

اسلاید 43: بخش دوم : منابع و روشهاي مقابله با جنگ نرم

اسلاید 44: تحليل محتواي سه سخنراني مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) در خصوص جنگ نرم :الف ) اجتناب نا پذيري جنگ نرم دشمن با انقلاب اسلامي در شرايط حاضر: ١ – مواجه شدن نظام جمهوري اسلامي با يك جنگ عظيم نرم و واقعيت داشتن آن .٢ – مخالفت شديد شبكه عظيم استكباري با قدرت روبه رشد و روبه اعتلاي نظام جمهوري اسلامي .3- خلاف انتظار نبودن حوادث اخير.4- نعمت بودن حوادث اخير براي شناخت نقاط قوت و ضعف خودمان.

اسلاید 45: ب ) هدف از مقابله با جنگ نرم دشمن: دفاع از نظام اسلامي و جمهوري اسلامي در مقابله با يك حركت همه جانبه ي متكي به زور و تزوير و پول و امكانات عظيم پيشرفته ي علمي رسانه اي . بايد با اين جريان شيطاني خطرناك مقابله شود.ج ) روشهاي مقابله با جنگ نرم دشمن: ١ – توجيه جوانان دانشجو و دادن قدرت تحليل به آنان.2- دادن توان كار و نشاط كار با اميد بخشيدن و فضاي محيط درس و دانشگاه را فضاي اميد كردن.3- ميدان دادن به دانشجو براي اظهار نظر و تشكيل كرسي هاي آزاد انديشي .4- محيط دانشگاه را محيط معنويت كردن.5- رساندن كشور به نقطه اي از لحاظ علمي ، اقتصادي و امنيتي كه امكان آسيب پذيري‌اش نزديك به صفر باشد.

اسلاید 46: 6- مواظبت و جلوگيري از تزلزل در كار علمي دانشگاه.7- رفتار مدبرانه و فكورانه و بدون تندروي ، افراط و تفريط در قضاياي پيش رو.8- بازيابي حقيقي هويت اسلامي – ايراني خودمان.د ) آرايش صحنه ي مقابله با جنگ نرم : 1- نخبگان فكري بايد به ميدان جنگ نرم بيايند.2- اساتيد دانشگاه فرمانده جبهه ي جنگ نرم هستند كه بايد مسايل كلان را ببينند ، دشمن را درست شناسايي كنند ، هدفهاي دشمن را كشف كنند، احياناً به قرارگاههاي دشمن سر بكشند، بر آن اساس طراحي كنند و بر اساس طرح حركت كنند.3- دانشجويان افسران جوان جبهه ي جنگ نرم هستند كه فكر دارند، عمل دارند ، در صحنه حضور دارند ، اوضاع را مي بينند ، در چهار چوب عمل مي كنند و در اتاقهاي فكرشان راه كار پيدا مي كنند.

اسلاید 47: ه ) وظيفه نخبگان فرهنگي و هنري در مقابله با جنگ نرم : ١ – تلاش و مجاهدت براي فهم درست و صواب حوادث فتنه گون.2- تبليغ و تبيين حقايق براي مردم.3- گره گشايي در عالم فرهنگ براي باز كردن حقيقت و باز كردن گره هاي ذهني.4- پرهيز از شيوه هاي سياسي ، شيوه هاي سياستگران و سياستمداران در تبليغ كار فرهنگي .

اسلاید 48: اهداف مقابله با جنگ نرم : ١ – پيشگيري از توفيق دشمن در دست يابي به بي ثبات سازي سياسي ، اجتماعي و فرهنگي نظام.٢ – پيش دستي در تصرف (تأثير گذاري ) قلب (با محبت ، عطوفت و اعتمادسازي) و ذهن (با اقناع سازي و رفع شبهات ) جمعيت خاكستري جامعه هدف و جلوگيري از فريب آنها توسط دشمن و عوامل آنها.٣- جلوگيري از كند شدن سرعت حركت پيشرفت و عدالت در عرصه هاي علمي ، اقتصادي و سازندگي كشور بويژه در عرصه ي علم ، پژوهش و فناوري.4- تقويت روحيه ملي ، ايجاد نشاط و اميدواري به آينده و مقابله با هر گونه اقدام يأس آفرين در جامعه و در بين نيروهاي خودي حاضر در صحنه.

اسلاید 49: 5- عمق بخشي مقابله با جنگ نرم از طريق بسيج همه امكانات و منابع انساني ، فرهنگي ، هنري و رسانه اي و فرهيختگان و نخبگان مومن به انقلاب ونظام.6- واكنش سريع در مقابله با حوادث ايجاد شده توسط دشمن به منظورجلوگير ي از ايجاد رخنه در جامعه و حاكميت.7- تهاجم مستمر فكري ، فرهنگي و سياسي به دشمن ، مباني و پايگاههاي فكري و فرهنگي وعوامل داخلي آن .

اسلاید 50: اصول و قواعد اساسي مقابله با جنگ نرم : ١- ايجاد انسجام و اتحاد در بين اركان و اعضاي واحدهاي سازمان يافته خودي موجود در صحنه.٢- ايجاد هماهنگي بين واحدهاي سازمان يافته موجود در صحنه با واحدهاي پشتيباني كننده، تقويت كننده و هدايت كننده موجود در بيرون صحنه.٣ – پيوستگي و انسجام در عوامل رواني ، فرهنگي ، سياسي ، اجتماعي ، رسانه اي و هنري براي حمايت تبليغي و اقناع سازي و روشنگري از صحنه عمليات مقابله با جنگ نرم.٤ – توسعه رهبري و هدايت (سامانه فرماندهي و كنترل ) در سطوح مختلف مقابله با جنگ نرم و در ارتباط با نيروهاي موجود در صحنه.٥ – اشراف و برآورد اطلاعاتي از ترتيب نيرو ، توانائي ها ، تحركات ، آسيب پذيري هاي كليه نيروهاي غير خودي و عوامل دشمن در صحنه جنگ نرم .

اسلاید 51: ٦– بررسي و برآورد دقيق و به روز از فضاي كلي حاكم بر صحنه عمليات جنگ نرم شامل ديدگاهها و نگرشها ، ضعفها و قوتهاي نهادهاي رسمي ، مسايل صنفي ، آسيب پذيريهاي قابل استفاده توسط غيرخودي ها و وضعيت جمعيت خاكستري .٧ – پيش بيني سناريوهاي احتمالي از تحركات و اقدامات آينده نيروهاي غير خودي در هر صحنه.٨ – مقابله با جنگ نرم در هر صحنه بايد متكي بر ساختارهاي اجتماعي موجود در آن صحنه شكل بگيرد. اعم از ساختارهاي رسمي يا مردمي ، تشكلي و ياسمن ها.٩- تجهيز ، آموزش( توانمند سازي ) و سازماندهي ( شبكه سازي) نيروهاي مومن و فداكار براي حضور در صحنه هاي مختلف مقابله با جنگ نرم .

اسلاید 52: 10- قابليت پاسخگويي سريع و مطمئن به تحركات نيروهاي غير خودي با خود اتكايي و تجميع ساز و كارهاي پشتيباني و مقابله با جنگ نرم 11- قابليت خلق توانايي هاي جديد ، ايجاد محيطي خلاق و به دست گرفتن ابتكار عمل نيروهاي خودي حاضر در صحنه.12- داشتن موضع تهاجمي وابتكار عمل در صحنه (سيال سازي محيط عملياتي ) و پرهيز از انفعال و موضع پدافندي صرف در مقابل دشمن و تحركات نيروهاي غير خودي .13- امكان تمركز روي نقاط ضعف دشمن و نيروهاي غير خودي و كاهش آسيب پذيري در برابر قابليت ها وتوانمنديهاي آنان (كشاندن جنگ به حوزه آسيب پذيري هاي دشمن وتوانمنديهاي خودي)14- بالا بردن هزينه هاي دشمن و نيروهاي غير خودي وكاهش هزينه هاي خودي .

اسلاید 53: روشهاي مقابله با جنگ نرم : الف )روشهاي انساني ، احسان و اكرام براي جذب : 1- ظاهر شدن نيروهاي خودي در صحنه دانشگاه در چهره مدافع حقوق اساتيد و دانشجويان در مسايل صنفي و به دست گرفتن پرچم مطالبات عادلانه و جلوگيري از پرچمدار شدن نيروهاي غير خودي در مطالبات صنفي و اجتماعي.2-تقويت روابط عاطفي و محبت آميز ، احسان و اكرام و حسن خلق بین اساتيد و دانشجويان 3- بهره گيري از كليه روشهاي ارتباطات اجتماعي متناسب با شرايط زمان ، مكان ومخاطب شامل ارتباط چهره به چهره ، ارتباط مشاركت پذير ، ارتباط مجازي و الكترونيكي ، مستقيم و غير مستقيم ، رسمي و غير رسمي ، افقي و عمودي و غيره.

اسلاید 54: 4- ايجاد اميد و نشاط و نگاه خوشبينانه به آينده در بين دانشجويان ومردم براي مقابله با جنگ نرم.5- معنوي كردن فضاي دانشگاه و اجراي برنامه هاي جذاب معنوي براي دانشجويان.6- راه انداختن دانشجويان جوان در فضاي هيجان ، نشاط و حركت كه طبيعت آنهاست وآن وقت فكرصحيح منطبق بر اصول علمي،مفاهيم صحيح وپرهيز ازكارهاي صوري وشكلي به آنها دادن.7- شبكه سازي اجتماعي درون دانشگاه با مسئوليت دادن به هر يك از نيروهاي خودي براي جذب 5 تا 10 نفر.8- توسعه فضاي علمي ، فرهنگي و اجتماعي دانشگاه با برگزاري جشنواره ها ، المپيادهاي علمي ، فرهنگي ، ورزشي و هنري، اجراي اردوهاي سازندگي ، زيارتي و سياحتي و فعال سازي تشكلهاي مددكاري و خدمت به محرومان در بين دانشجويان.

اسلاید 55: ب )روشهاي اقناع سازي و روشنگري :1- برپايي كرسيهاي آزاد انديشي توسط اساتيد ودانشجويان خودي دردانشگاه وگسترش فضاي عقلاني تحليل و بررسي اوضاع كشور به شكل هدفمند و هدايت شده – به علاوه نقد علوم انساني غير اسلامي دانشگاه ها بعنوان زير بناي اعتقادي و ارزشي جنگ نرم دشمن و ضرورت و نحوه اصلاح آن.2- برخوردهاي منطقي متكي بر فكر، تدبير و تأمل و پرهيز از افراط و تفريط با عوامل پياده نظام جنگ نرم.3- روشنگري و اطلاع رساني به موقع ، عالمانه و هنرمندانه در تبيين مسايل وحوادث ، مقابله با شايعات و اقناع سازي نسبت به آنها با بهره گيري از روشهاي مختلف به ويژه مناظره.4- بهره گيري از توابين حوادث اخير جهت اقناع سازي و روشنگري به شكل هدفمندو كنترل شده.5- رسانه ها بايد براي جريان سازي مثبت به نفع خودي و مقابله با جريان سازي دشمن آماده شوند و نقش هدايت ، كنترل و نظارتي خود ومديريت افكار عمومي را بر عهده بگيرند.

اسلاید 56: ج )روشهاي مديريت فتنه ها ( حوادث) : ١- جلوگيري از كند شدن يا توقف حركت علمي ، سازندگي و پيشرفت كشور به ويژه در دانشگاهها.2- جلوگيري از ايجاد فضاهاي هيجاني و احساسي توسط دشمن در سطح دانشجويان در عين حال ايجاد وضعيتي براي بروز عواطف و هيجانات و ابراز عقايد بدون ترس و اضطراب به منظور ايجاد تعادل رواني – اجتماعي در بين دانشجويان.3- از آنجا كه درجنگ نرم هدف تصرف قلب(كانون احساس و عاطفه )و مغز(كانون تفكر وانديشه) توده ها است، لذا كليه روشها بايد معطوف به جلوگيري از تصرف قلب و مغز توده ها توسط دشمن و تأثير گذاري بر قلب و مغز آنها توسط نيروهاي خودي مي باشد.

اسلاید 57: 4- فضاي دانشگاه را نبايد گذاشت به هيچ وجه امنيتي شود و در حوادثي كه روي مي دهد بايد به طورجدي از تشديد خشونت جلوگيري كرد. مقابله باجنگ نرم بايد با ابزار و روشهاي نرم انجام شود.5- چون در جنگ نرم تشخيص خودي از غير خودي بسيار دشوار است لذا بايد افرادي براي حضور در خط مقدم اين جبهه قرار بگيرند كه كارشناس و خبره باشند و مراحل روانشناسي جنگ نرم را به خوبي بدانند.6- در جنگ نرم اغلب نيروهاي پياده نظام دشمن در صحنه نبرد از نوع خودي هستند كه بنا به دلايلي فريب خورده و بعضاً ناآگاهانه به اردوگاه دشمن پيوسته اند.

اسلاید 58: ٧- ايجاد آمادگي و همراهي نخبگان و فعالان سياسي – فرهنگي – علمي و هنري ودستگاههاي ذيربط علمي – فرهنگي و حتي قضايي و امنيتي (اطلاعاتي ) در جنگ نرم ضروري است.8- دشمن در جنگ نرم بر بسترهاي اجتماعي – كه همان آسيب هاست – تهديد خود را عملي مي نمايد. لذا رصد اين آسيب ها ، مرتفع نمودن آنها و پرهيز از بهانه دادن به دست دشمن يا عوامل آن ضروري است.9- با توجه به خلأ قوانين جزايي در خصوص برخورد با براندازان و كودتاگران نرم – اصلاح قوانين در پشتيباني از نيروهاي خودي و مقابله با عوامل دشمن در جنگ نرم با رويكرد قضايي ضروري است.

اسلاید 59: د )روشهاي تحكيمي ، بنيادي و زيرساختي: 1- اقدام همه جانبه و همگاني براي نهضت توليد علم و جنبش نرم افزاري به منظور وقوع يك رنسانس و نوزايش علمي براي بازگشت به منابع اصيل خود ، بازخواني آنها و زدودن زنگار چند ساله از آنها.2- طراحي فرمول‌هاي نوين از ميان منابع غني اسلامي كه قادر به حل مشكلات و پاسخگويي نيازهاي جامعه امروز باشد با همكاري و تعامل بين حوزه و دانشگاه.3- تقويت بنيه اخلاقي و علمي اساتيد در جهت ارتقاء قدرت نرم و امنيت كشور و اصلاح نظام گزينش استاد.4- فراهم كردن زمينه‌هاي آشنايي و شناخت كامل آرمانهاي انقلاب اسلامي توسط اساتيد و ايجاد زمينه هاي مسئوليت پذيري اساتيد در انتقال تئوريك آنها به دانشجويان.5- توانمندسازي اساتيد و دانشجويان براي مقابله با تهديدات نرم افزاري عليه انقلاب اسلامي از طريق راه اندازي رشته هاي تحصيلي خاص و برگزاري دوره ها و كارگاههاي آموزشي و پژوهشي آزاد.

اسلاید 60: 6ـ مطالعه و تحقيق اساتيد و دانشجويان در مورد غرب ، علوم غربي و مباني آن و نمايش تناقضات و تضادهاي دروني آنها.7- شناخت مستمر و به روز دشمني هاي با اسلام و آماده سازي اذهان عمومي براي مقابله با جنگ نرم.8- انتصاب مديريت‌هاي دانشگاه‌ها از ميان كساني كه آگاهي و شناخت عميقي نسبت به مواضع غرب در پديده جنگ نرم دارند.9- فراهم كردن زمينه‌هاي لازم براي روشنگري و اطلاع رساني 10- توجه به رسانه ها ، آماده سازي و تقويت زير ساختهاي فرهنگي آنها براي كارسازي در مقابله با جنگ نرم.11- ارتقاء سطح آگاهي و بينش عميق اصحاب رسانه از نظر علمي و تئوريك.12- ورود به فضاي مجازي از طريق ايجاد سايت ، وبلاگ ، شبكه سازي و غيره براي پاسخگويي به هجمه دشمن.

اسلاید 61: هـ : روشهای کمک به کارآمدسازی نظام :1- نیاز سنجی : شناخت خلاء ها ، آسیب پذیریها ، تحلیل محیطی و تشخیص نیازهای آینده ، بررسی عوامل ناکارآمدی ها ، تعیین اولویت ها 2 – سیاست پژوهی :ایده پردازی ، ایده یابی ، مطالعه و تحقیق در زمینه نیازها 3 – سیاست پردازی :بومی سازی سیاستها و طرحها ، ارایه سیاستها و طرحهای پیشنهادی ، کمک به سیاست سازی و طراحی ، گفتمان سازی ، طراحی و پیاده سازی گفتمان رهبری .

اسلاید 62: 4 – مشاوره و توانمندسازی :توسعه منابع انسانی متعهد و متخصص، مشاوره به دستگاهها ، توانمند سازی مدیران و کارشناسان .5 – اجرا :نهادهای فرهنگی .6 – ارزیابی و بازخوردگیری :نقد سیاستها ، مطالبه گری از مسئولین ، پیشنهادات اصلاحی و تکمیلی.7 – ساماندهی هسته ها و ایجاد شبکه ی کمک به کارآمد سازی نظام

اسلاید 63: الزامات مقابله با جنگ نرم : بديهي است عملياتي شدن هر راهبرد و تحقق هر هدف منوط به تأ‌مين الزامات مورد نياز آن راهبرد يا هدف مي باشد. الزامات مقابله با جنگ نرم در سه بعد سازمان ، امكانات و تجهيزات و توانمندسازي قابل بحث و بررسي است.الف) سازمان : ١ – ايجاد قرارگاه مركزي مقابله با جنگ نرم در سطح راهبردي و عملياتي .٢ – تشكيل ستادهاي هماهنگي و پشتيباني در مركزيت و در استانها 3 ـ تشكيل قرارگاههاي تاكتيكي در هر صحنه

اسلاید 64: ٤ – ساماندهي تركيب نيروي خودي براي مقابله با جنگ نرم در سه بخش : 1/4) نيروهاي درگير – شامل نيروهاي حاضر در صحنه جنگ نرم2/4) نيروهاي پشتيباني مستقيم – شامل نيروهايي كه مستقيماً از عمليات مقابله با جنگ نرم نيروهاي حاضر در صحنه پشتيباني مي كنند. از قبيل نيروهاي سايبري و ديجيتالي، عمليات رواني ، اطلاع رساني ، هنر و تبليغات و رسانه ها ( خبر گزاري ها، روزنامه ها ، سايت مجازي، صداو سيما)3/4) نيروهاي پشتيباني غير مستقيم – شامل نيروهايي كه پشتيبانيهاي عمومي مورد نياز نيروهاي درگير در صحنه عمليات مقابله با جنگ نرم را فراهم مي آورند.5- تشكيل قرارگاههاي تاكتيكي در هر صحنه

اسلاید 65: 5- تشكيل كانون تفكر دركنار هر قرارگاه درهر سطح متشكل از نيروهاي فرهيخته و نخبه مومن به انقلاب جهت ايده پردازي ، سياست سازي ، تحليل و بررسي و ارايه راه كار ضروري است.ب ) تجهيزات و امكانات : ١ – تأمين نيروي انساني مومن ، با انگيزه و مخلص از محيط درگير مقابله با جنگ نرم با تامين هزينه‌هاي نيروي انساني2- تأمين تجهيزات فناوري اطلاعات (لب تاپ و غيره ) و ارتباطات (SMS ، بلوتوث و ... ) مورد نياز 3- ساخت پژوهشكده هایی در دانشگاهها 4- تأمين اعتبار پرداخت وام براي هر يك دانشگاهها براي كمك به دانشجويان معسر.5- تأمين اعتبار براي فعاليتهاي مددكاري در دانشگاهها براي كمك به موقع به دانشجويان نياز مند قبل و بعد از حوادث.6- تأمين امكانات چاپ و نشر (مكتوب و CD )

اسلاید 66: ج) توانمند سازي نيروهاي خودي : 1/ج) آمادگيهاي فردي (اعتقادي ، روحي و انگيزشي): ١ – توجيه ، اقناع سازي و آماده سازي روحي ،رواني و اعتقادي نيروهاي خودي حاضر در صحنه.2- ارتقاء آمادگي هاي جسماني دانشجويان و آشنايي با شرايط سخت جهت تقويت صبر ، توكل ، جسارت اقدام و بالا بردن آستانه تحمل آنان در فتنه ها و آشوب ها.3- ايجاد اعتماد به نفس ، خودباوري و اطمينان نسبت به توانايي نيروهاي خودي در مقابله با جنگ نرم دشمن و شكست حتمي هژموني آمريكا با توكل به خداوند متعال.4- اقناع سازي و پذيرش اجتناب ناپذيري وجود فتنه و فتنه انگيزي (جنگ نرم ) در شرايط كنوني انقلاب (دوره آخر الزمان)با دلايل عقلي و نقلي.

اسلاید 67: 2/ج) آمادگيهاي تكنيكي و مهارتي : ١ – آموزش نظري و معرفتي نيروهاي خودي به منظور آمادگي براي مقابله با شبهه افكني ها ، شايعات و اعتبار زدايي از باورها و ارزشها. 2- تكنيك هاي روان شناختي و ارتباطات اجتماعي جهت تأثير گذاري وجذب جامعه خاكستري.3- اصول و قواعد اقناع سازي ، گفتگو و مباحثه.٤- آموزش تكنيكهاي عميات رواني و عمليات ضد جنگ رواني .5- آموزشهاي فرهنگي و هنري جهت تأثير گذارتركردن پيامهاي اقناعي.6- تاكتيك هاي بهره گيري از فضاي مجازي و فناوريهاي اطلاعات و ارتباطات.

اسلاید 68: 7- آموزش تاكتيكهاي پيشگيري ، كنترل و مقابله با فتنه و آشوب .8- آموزش روشهاي جمع آوري و تجزيه و تحليل اطلاعات جنگ نرم و روشهاي حفاظت اطلاعات.9- توجيه نيروها ي خودي نسبت به توانمنديها و آسيب پذيري هاي دشمن ونيروهاي غير خودي درگير در جنگ نرم.10- آموزش فنون،راهبردها ، تاكتيكها و تجهيزات مورد استفاده دشمن و نيروهاي غير خودي در جنگ نرم (آيين متجاوز در جنگ نرم ) .11- برگزاري كلاسهاي پاسگاه فرماندهي ، شبيه سازي و بازي جنگ ويژه جنگ نرم جهت ارتقاء مهارت و توانمندي هاي نيروهاي خودي .12- اجراي عمليات هاي پيشگيري و باز دارندگي جنگ نرم در ابعاد فرهنگي ، سياسي ، اجتماعي و رسانه اي.

اسلاید 69: منابع قدرت نرم جمهوري اسلامي (براي مقابله با جنگ نرم )1- دين اسلام و مذهب تشيع به ويژه در ابعاد 1/1- فرهنگ عاشورايي و روحيه شهادت طلبي 2/1- فرهنگ انتظار و اميد به آينده 3/1- ولايت مطلقه فقيه و نظام ولايي2- قدرت معنوي و اخلاقي 3- توان و سابقه فكري ، فرهنگي و تمدني 4- قدرت علمي و فناوري در حال شكوفايي5- استحكام داخلي و كارآمدي نظام 6- سرمايه اجتماعي 7- مردم سالاري ديني 8- قدرت بسيج كنندگي (توان ايجاد جنبش هاي اجتماعي)9- ظرفيت مديريت نرم افزاري تهديدات و بحرانها.10- استقامت و پايداري بر اصول و ارزشهاي اسلام ناب محمدي (ص)11- ظلم ستيزي و دفاع از حقوق مظلومين و مستضعفين در جهان.

اسلاید 70: 70شادي روح امام و شهيدان و سلامتي رهبر فرزانه انقلاب اسلاميصلوات

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید