علوم مهندسی معماری و عمران

آلودگی نفتی در خاک‌ها

aaloodegihaye-nafti-dar-khak

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آلودگی نفتی در خاک‌ها”

آلودگی نفتی در خاک‌ها

اسلاید 1: آلودگی‌های نفتی در خاک

اسلاید 2: مقدمهدر کشور نفت خیزي همچون ایران، آلودگی خاك با ترکیبات نفتی موضوعی چالش برانگیز است . در ایران و بسیاري از کشورهاي دیگر، در معادن اکتشافی نفت، پالایشگاهها و ... به دلایلی مانند نشت آلاینده هاي نفتی از مخازن نگه داري آن ها، نشت از خطوط انتقال به دلیل پوسیدگی و خرابی لولههاي انتقال فراورده هاي نفتی وغیره، خاك اطراف این مکآن ها دچار آلودگی هاي نفتی می شوند. در سال هاي نزدیک، بررسی انتشار این آلودگیها وهمچنین پاك سازي خاك هاي آلوده به فراوردههاي نفتیاز حساس ترین و حیاتی ترین مسائل پیچیده ژئوتکنیک زیست محیطی به شمار می رود.

اسلاید 3: سازوکار انتشار آلودگیعوامل مؤثر بر روند انتشار آلودگی در خاك شامل دوفرایند اصلی انتقال و تضعیف است . فرایند انتقال می تواند با معادلات مبتنی بر قوانین جریان سیالات بیان شود. این معادلات میتوانند با یک سري معادلات تعادل جرمی که بیانگر پدیده تضعیف در انتشار آلودگی در خاك است ترکیب شوند تا معادله اصلی انتشار آلودگی در خاك به دست آید.

اسلاید 4: فرایند انتقالدو پارامتر اساسی در پدیده انتقال آلودگی، جابه جایی آلودگی بین دو نقطه و پراکندگی آلودگی هنگام جابه جایی است.پدیده انتقال آلودگی در خاك را می توان با مثالی از تزریق آلاینده در یک لوله که حاوي خاك ماسه اي است بیان کردبه انتقال آلودگی همراه سیال در طول لوله پدیده جابه جایی آلودگی گفته می شود.همین طور که آلاینده به همراه سیال در طول لوله پیش می رود، دچار یک پخش شدگی نیز می شود و یا به عبارت دیگر، آلودگی همراه سیال هنگام جابه جایی دچار پراکندگی نیز شده است. این موضوع ناشی از وجود ذرات خاك و حفرات بین آن ها است.

اسلاید 5: فرایند انتقالشکل ( 1) پدیده انتقال (جابه جایی و پراکندگی) آلاینده در خاك

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید