علوم پایه محیط زیست و زیست‌شناسی

آلودگی هوا – بهداشت محیط – پرستاری مامایی

Air-pollutionnn

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آلودگی هوا – بهداشت محیط – پرستاری مامایی”

آلودگی هوا – بهداشت محیط – پرستاری مامایی

اسلاید 1: Air pollution

اسلاید 2: تعریف آلودگی هوا( Air pollution): وجود یک یا چند ماده و یا مخلوطی از آلوده کننده های مختلف در هوای آزاد، به آن اندازه که برای انسان مضر بوده و یا موجب زیان رساندن به حیوانات، گیاهان و اموال گردد.

اسلاید 3: اصطلاحات مهم در آلودگی هواآئروسل: ذرات جامد یا مایع ( از 0.002 میکرون تا 500 میکرون )در محیط گازی مانند دود ( smoke ) ، مه (fog ) و میست( mist) خاکستر فرار: ذرات کوچک خاکستر ناشی از احتراق مواد سوختی که ممکن است دارای ذرات ناقص باشند.( دیگهای بخار)مه: (fog)ذرات مایع قابل رویت که در اثر تراکم تشکیل می شوند.در هوا شناسی ذرات آب، یخ یا مه پراکنده گفته می شود.میست: ذرات بزرگ مایع با پراکندگی کم غلظت گفته می شود.ذره: particle)) جزءکوچک مجزا از توده یک ماده جامد یا مایع را گویند

اسلاید 4: اصطلاحات مهم در آلودگی هوادود: ذرات کوچک آئروسل حاصل از احتراق ناقص اغلب متشکل از کربن و سایر مواد قابل احتراق گفته می شود.دوده: ((soot اجتماع ذرات کربن اشباع شده با مواد قیری که در اثر احتراق ناقص مواد کربن دار بوجود می آید.

اسلاید 5: لایه های اتمسفر لایه های اتمسفر از سطح زمین به بالا ( کل جو زمین km1000 میباشد) -1بیوسفر(تروپوسفر): در ارتفاع km12-9 از زمین قرار دارد دما با افزایش ارتفاع کاهش می یابد به ازاء هر 100 متر افزایش ارتفاع در شرایط خشک 1 درجه سانتیگراد و در هوای مرطوب 0.6 درجه سانتیگراد کاهش دما داریم. 95 درصد وزن زمین در این منطقه قرار دارد. 2- استراتوسفر: ارتفاع km60- 50 دارد دما با افزایش ارتفاع افزایش می یابد اهمیت آن به واسطه وجود ازن در این لایه می باشد.که اشعه ماوراء بنفش خورشید را جذب می کند.-3مزوسفر: ارتفاع km60- 50 دارد تا ارتفاع 80km ادامه دارد. دما با افزایش ارتفاع کاهش می یابد و به 120- درجه می رسد.-4تروموسفر( یونوسفر): این لایه از ارتفاع 80km کیلومتری شروع و تا ارتفاع 900-500 کیلومتری ادامه دارد.با افزایش ارتفاع دما افزایش یافته و در ارتفاع 220km حتی به 750 درجه سانتیگراد می رسد.5- اگزوسفر: از ارتفاع 500-900km تا فضای بین ستاره گان ادامه دارد

اسلاید 6:

اسلاید 7: سرانه مصرف هوادر روز برای هر انسان

اسلاید 8: اثرات جهانی آلودگی هوا-1گرمایش جهانی ( global warming)گرم شدن زمین به دلیل ظرفیت زیاد برخی از گازهای پایدار مثل دی اکسید کربن 57 درصد (از نظر کمی بیشترین اثر رادارد)، فرئونها( از نظر کیفی بیشترین اثر رادارد 14-11 هزار برابر co2) ، هالوژنها، متان 12 درصد، ازن تروپوسفری، اکسید نیتروس 6 درصد، کلروفلوروکربن ها 25 درصد و... در جذب حرارت می باشد. این عوامل اشعه خورشید را عبور می دهند ولی اشعه مادون قرمز که از تشعشعات منعکس شده از سطح زمین است جذب و مجددا منعکس می نمایند. که افزایش حرارت زمین را باعث می شود.

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید