صفحه 1:
صفحه 2:
7 ی (۱نالیر )در مقابل آمار توصیفی
د منامب ١| 15 اكاك
۲ 02
3h) sar 021006
*سبت (ه هج (REIS) ab y
(Distribution) 2557
eee ۲
لا
صفحه 3:
و«
پار پرتاب سرت
ار
100
50
is}
ee
مركن ببزوهشرهاى علسي دا
0
صفحه 4:
0 1 2
ی
0 مركن ببزوهشرهاى علسي دا
0
صفحه 5:
ee | ~ |
ای رل دا ات يك از افراد
ارس Soy ذارد»)
one ۳ براي شاخص_-هاي كيفي دو حالته
(dichotomous) م
ered tent mented
[ite seater
صفحه 6:
را را ee
5 ۶ وله ي Gye دارد.
ae ee فراواني
لك :
وت
A مركن روهش هاى علمي دا نشجويان.
[ite seater
صفحه 7:
)( زر
55-5595 10
۷ مک پروهتهایعلمی دا شجویان
1
فراواني
صفحه 8:
10 111213 14 BP (cemHg)
۸ مک پروهتهایعلمی دا شجویان
1
فراواني
صفحه 9:
وهای «کمی» و «پیوسته» در سادهترین
ی و ال درند. اما عوامل مختلفي باعث
اپ«
زا 0
اه درب رمال: بسياري از روشهاي دقیق مقایسه
oy oa رده ای ا 0
کار مي روند.
مركن يديه
لا
صفحه 10:
د اد | jon
لدتسي ور ۰۳۹۰۱۱( ۱۱۳۶۲۰۱
1 3
[ite seater
فراواني
صفحه 11:
11 12 13 14 BP (cmHg)
رکذ پروهتهایعلمی دا شجویان
1
10
فراواني
صفحه 12:
eee سس
رام با <واهد شد.
۱۱۳۶۲۰۱ ( ۰۳۱۳۹۱
۷ مک پروهتهایعلمی دا شجویان
1
فراواني
صفحه 13:
نمونه بای
RRC CS ane) ee) ا
eed pt سيستولي افراد هر نمونه را
تعیین کنیم. ا ا
ی ار ال ار ۱
ا
SARC RO Ter comes EAC) anes) Skee sa
جنين OI i) Sri ey Sa pe be oI
تموذاری اصطلاحا «نمودار توزیع میانگینها» با «نمودار
توزيع نمونهبرداري» نام میدهیم.
۳ مركن يديه
لا
صفحه 14:
دا ۱
il, ” ¢ ات ها - میانگین کل جامعه
1 1
[ite seater
فراواني
صفحه 15:
مقدار میانگین
ees
هشهایعلمی ا نجویان
1
فراواني
صفحه 16:
le د as ayy باتکین کل جامعه
ار ۶
ناكرا كحم نمونه انحراف معيار كاهش مىى يابد.
2 سار (کد 5۳900 با 5۳6 نام
ترا ۱2
۳ bre re pes) حجم نمونة
pre, n
لا
صفحه 17:
ف 3 ؤس كه مام جامعه را در يك نمونه گيري مورد
0 داد
د لو ۳
كافي اسان تا زرا ۱
* در اکثر مطالعات pe پزشکي كر ad Ny) از میانگین
چکل حاعه به eas) ورد که تا 7/۹۵ صحیح براورد شودء این
تخمين را صحيح تلفي مي كنند و در بالين به كار مي برند.
3 مركن يديه
لا
صفحه 18:
OITA eA ل
مک پزوهتهایعلمی دا شجویان
1
فراواني
صفحه 19:
۱ ار ee Saf)
اباك
0 زر 6 ل 0 عارص 1 euch, |
p-0.2p-0.1 pp+0.ji+0.2 BP (cmHg)
ry مركن روهش هاى علمي دا نشجويان.
[ite seater
فراواني
صفحه 20:
ات
اا MOE AA
د شا یی نقطه ۸ و نقطه ظ است.
p-0.2p-0.1 pp+0.jfi+0.2 BP (cmHg)
مک پروهتهایعلمی دا شجویان
1
صفحه 21:
5 ob) بازه
دمم را ار ۱۰
بر ۱ ان
۸ 7 - 12.3 < 4
2 ,25 ري ا هم احتمال دارد که
میانکس جامعه در حدود فوق نباشد!
1
1
صفحه 22:
6 ۲ ا بلبار اچ
و 3 ورد ليم و لین نمودار ميگوید که به |
۳ ان وقمي جاسعمي ما (لا) در جه
حدودي ار
X-2SER xX X+2SERBP (cmHg)
7 مركن روهش هاى علمي دا نشجويان.
[ite seater
صفحه 23:
* فرضية: فثار حون بار سر لا سر
5 اكاراحي شرخید
“7 فرضيدي را ار( ۱
قرضيهي Bye peer ye) el,
رت پر ل نی از ار ۱
لیات 7 در وا
1 7
[ite seater
صفحه 24:
Fee ore
رن الخترها : 11.3 سانتيمتر جیوه 25 HL.
یا دار( سانتيمتر جیوه
وزیع نموته برداري رسم کنیم. که به ۶ ipsa
میانگین واقعی ۸٩۵ ار دشند به احتمال
سار حون کل جامعفی «بسره» و «دخترها» در چه بازهای
خرار دارد.
" مرک Bie ee
امه ماه که الط
صفحه 25:
نمودار بازمي اطمینان
9
ءا
و ص8
cy
3 «
Preece
ع وموم
فراواني
فراواني
صفحه 26:
سا ار
بازهشای ۵ در تربار رت ال لا ۱
نت CE 3 تمیشود. (البته تائید هم نمیشود!)
فراواني
م8
0 ۳
‘hitprissre-tums.ac.ie
صفحه 27:
برد ۱۵ اذو تمودار روي هم نيفتاده. يس فرض «عدم
097 2 رد ميشود. (و فرض وجود تفاوت تائید
مس
م8
v مركن روهش هاى علمي دا نشجويان
pis acoriace tents
فراواني
صفحه 28:
۱۳ رن ترا را ار lL.
سای رس مر
ا ا ا ا ال
مر لسن اذادمليم كاذب باشد (يعني نمونهها به طور
اتفاقي )5 سم بر لت ال وجود داردء كه به re
اصطلاحاً er SU ea (<li
4 مركن يديه
لا
صفحه 29:
۶ ون دخترها و پسرها تفاوت بيشتري داشت.
پر بر سار را تا ۱۳
دح د لك 5 بك 0.01 = P-value شود.
rey eesip eee Valli “Ut 3 سوت
ار ر آماری کمتر تصادفی به نظر میآبد. ۷۵16-آی
es تفاوت تا ۱ ۱
فقط از «معنيداري ار سخن 0 0
لد
مركن يديه
لا
صفحه 30:
الاك دلت
۱۷۱۷:۱2۱۵ 00 و
statistically stronger than thie
controls (P < 0.05).
صفحه 31:
9
BP in the albumin stent plus solder
group (mean 185 mmHg) and) thie
stent only group (mean 133 mimiig)
were significantly higher than the
solder only group (mean 77 mmHg)
(P= 0/05)
بهاى علمي دا نشجويان
00
صفحه 32:
9
۱۱۰۱۵۱۵۱۱۰۱۲۵۵۱2 ۱/22 < رات
mmHg for normal arteries and ار
+/- 26.0 mmHg, for Elastase treated
segments. (P < 0.0001)
صفحه 33:
الاك دلت
و 16 31 In early experiments on
له تا 73 ۵8 CHROME 5100655
experiments with 10 rabbits; and 3
cats, there was an 80% and a 100%
success rate, respectively,
صفحه 34:
۳ سرا 25 و ری شذت اختلاف بايد از 00 از
فل (خلظ) 3812[ ٩۵1۵11۷۵ و متنقظ 0005
لكلاف ١ ضر الستفاذه كنيم» كه در كرو لين است كه ابتدا
eles صحيحي از این مفاهيم داشته باشیم.
eee ۳
لا
صفحه 35:
راما rise يككروه كه دجار يك
سا ات ols
és ۳
۱ sal
ered tent mented re
pis acoriace tents
صفحه 36:
م
أن
ey
Pree ted etal 3
01011000000
صفحه 37:
7 تا دري كذية كار مى رود و نشان دهنده ي تفاوت
رك ار 36006۱۱0۱ 1 0
By > 25
ARR =| CER — EER’ |
* به علامت «قدر مطلق» دقت کنید!
12200
[ite seater
صفحه 38:
42
00 ted etal
ements
بیمار
52
98
صفحه 39:
و۳ ۲ ۳ تاهدی (0256-008701) این ما
52 لكل تراد 2 ۰ دورد وکنترل را تعبین
peu <<« ا واكك
تا ۱
* حالات ديگري مم وح ۱ لد تعیین کردن 3۳ را
دشوار مي كند. در تمامي اين حالات مجبوريم از شاخص
دبگري 4 Odds Ratio (OR) eb ا ۱۳
۳ کید
لا
صفحه 40:
زا كد
۳ ۳۰
37 ۲۰
1 3
[ite seater
صفحه 41:
Mon MENU Meera ey il FE
شاربهدمي عدم تفلیتلست bel) د كر را
۱ 0 2052 د ل را صف
روهش هاى علمي دا نشجويان
[ite seater