صفحه 1:
صفحه 2:
برای دیدن واقعیت باید از آن فاصله گرفت
برتولد برشت
صفحه 3:
موضوع كنفرانس: امايش سرزمين
نام دانشجو : سید مرتضی رضوی نژاد
| es
صفحه 4:
آمای م ات ا تتا eee ace) سا
gOS ۳
فعالیتهه زیر ساختها و وسابل ارتباطی در خدمت انسانها در فضای کشور با
در نظر كرفتن الزامات طبيعى: انسانى و اقتصادى مى ياث
در معناى ديكر آمليش يعنى تخصيص جمعيت و فعاليت به نواحى كوناكون
ا ا ا رس سر
ee ا ل
صفحه 5:
ct) se gee pon ل
کلیسون منطقه برنامهریزی را واجد شرایط زیر میداند:
= ساتتر ای سا و سح وا به دم مريت ف دام
باشد.
RU Sarees eas
در حل مشكلات اقتصادى و برنامةريزى داراى وحدت رويه بوده ودر -
اجراى تصميمات و برنامهها تمركز داشته باشد.
وسعت لن به حدی باشد که بتوان برنامههایی برای سامان دادن رت -
انسانها و فعالیتهاء و اجرای طرحهایی در مقیاس وسیع اقتصادی تدوین
Se
صفحه 6:
موضوغ آمایش- سرزمین-فر ایران-در سال ۵-۱۳۴۵ موسسة مطالعات و
اجتماعى دانشكاه تهران با نوشتن مقاله اى تحت عنوان "تنظيم فضاى اقتصادى
PCE SIE ل
nn SE ne nce nts Sie ota eles yenecriel
lB eee cee Ree Te) te ene rel
ات nao
به لحاظ مفهوم. آمايش سرزمين.ايجاد. تعادل بين سه عنصر انسانء فضا و فعاليت
تعریف شده و مقوله آمایش. تلفیقی از سه علم اقتصاد. جفرافیا و جامعه شناسی
اس
ضرورت هایی بود که از دیرباز در نظام برنامه ریزی احساس می شد.
صفحه 7:
ایش به معنی آمیختن و آراسته کردن و منظور بهره وری منطقی و مطلوب از
ا ا ا ل ل
مى كنيم.
تارايت Sythe chee oy | نان ند دس
یس تابر دهای اس الك
ار
و ee
بسا ار
صفحه 8:
TO a Dae el taal ا ل
ل Die Gb we ee ee
وجود ارتباطاتی عمودی در درون نظام برنامهریزی که جایگاه هریک از سطوح برنامه
SB eR CS SENDS ONS ReaD) رت
مىنمايد ضرورى است
براساس تقسیمبندی چهار سطح برنامهریزی را میتوان از هم تفکیک کرد:
Sin)
۲ کلان
۳
۴ آمایش
صفحه 9:
بر ار را سر را ری رما
دا لا رس رس ترس بر ار رس
Brome eta
* برنامهریزی آموزشی شامل پیشبینیهای کلان و کلی است که کل نظام آموزش و
پرورش را در بر میگیرد و جزیی از برنامهی توسعه است
* توسعه در مقهوم. حرکت به سمت بهبودی و تغییر شرایط از وضع کنونی به شرایطی
ال لل ل ار
صفحه 10:
و ار ار
بعنوان جارجوب توسعه بلندمدت كشور و در واقع راهنماى
برنامهريزى است»
۱
Se ee i ep ire iia ook ceed eee eye de 1c
Ee aor Fa ا type eR er Qian een CNT)
Fee ge yee omnes sn pice ts eee Eigen
1 جهاگیری ابر برنالهها دا راستاط اهداف
صفحه 11:
سازماندهی مناسب فعالیت و انسان در پهنه سرزمین غایت اصلی تمام برنامریزیها
در سطوح مختلف است.
به عبارت دیکر فرایند برنامهریزی صحیح و سلسله مراثبی از سطح آمایش ملی شرو
ل ل
eee 55 لكات ارو دكا دزف له سرلا الت شان
إن و بلندمدت كمى شايانى م ىكند. بلكه روند. توسعه كشور را منطقى»
ب سان
۰ |
Nee eC oe Ry Tera Sod ۳
اهداف بلندمدت ملى بوده و برنامهريزيهاى محلى نيز از جارجوبهاى توسعه منطقهاى
بيروى خواهند كرد.
صفحه 12:
بت اين در رويكردهاى مختلف توسعه نكاه برنامهريز به برنامهريزى
خواهد بود.
ene (ais ea ارکراان مدرد
۳
دراد کاس clay Jit el زان ان سال
فعاليت اقتصادى است.
COWEN VOUS Ce EL CON) aE ا ا 0 ل ا
در ری وا dU
Poesia tte eS Shee ence eco
و طبیعی مدنظر میباشد,
صفحه 13:
۱ Cony
eis لتر كط ع ررك رركا سن بتار نرت ی
تیم با آن که هیچ بخش از فرایسد توسعه تباید جدای از سایر بکش ها تحقق
oe ۳[ اجتماعی و فرهنگی. پیش از هر چیز بر "توسعه انساني"
Ss mg be ea A cen WEE
تمامى فرايندهاى بيشين انسانى را مىبايست دكركون ساخته و توسعه بخشد.
تست ربطه تسیا el ee تبازسای زست ,با ط ریس
ed ne ee oe esa 0
toma ENP) ار ier Sci bec acuy لا ۱
Sr SCY Pra he ca r Sar yc re ae eee fry ۳
lee ak (rae Nee ace oe)
eee Ue ree ۱ خلاقه انسانی. آزادی و ارزش ها و
Cy a eS eee ee Ce eS ae ۱
ل ۱
صفحه 14:
اس ۱۳
* السان ها در محیط های طبیعی و اجتماعی مختلفی زندگی میکنند و آنچه فرهنگ آنان
را مو سارت تحت تاثير بسر دو عايل سعیط طبیتو, نو استراتی. الست و سر توتة بررسى,
ا ا ا ا ا سح
تنها بر انسان تأثیر مي گذارند. بلکه همدیگر را نیز متأثر میسازند.
۴ محیط طبیعی انسان که مردم هر سرزمینی, زندگی خود را از آن گرفته و بر آن هویدا
مىسازندء زيستبوم آنان را مىسازد. زيستبوم شامل اشياء. منابع. جغرافياى محيط و
روش هایی است که فرد با آن ها زندگی میکند.و بقاء مییابد. اگر بخواهیم جایگاه
زیستبوم. فرهنگ و سایر روابط و خصایص انسانی را مشخص سازیم به الگوی ذیل دست
خواهيم يافت: (ترى يانديس)
زيستبوم * قرهنك * جامعهيذيرى شخصيت
صفحه 15:
۱ | ey
PCS RCE] ل ا peeenn FON P|
Pron EMO ees SIC Ne tender Sele ms be terecer ge)
I Ree el a ee Se eT ا
* _ دانشگاه رابطه خاصیبا جامعه دارد . ونقش حساسی در باز نملیی و شکل دهیبه فرهنگ و
نیز لثر گذاری بر جامعه ابفامی کند . در ولقع دانشگاه رسالت چند جانبه مطالعه جامعه ببه
چللش کشیدن عقلید مرسوم .تولید اندیشهنو وتکثیر انديشه ها و ارزش های اجتماعی در
بین دانشجویان وبطور کلی جامعه دارد.
1 ا Cory
آن مراجعه مى كند
صفحه 16:
eee Rade eo Me Seeley ee cnt ee emery eS
ما ار ی ی را ی ار
I sy lees, پر ان ار رد زر رت
رت ee ely alee ene oer)
Pye Diese ell Sy oe a) eG bs دانشگاه در
ا ا ا لا
لك إل شا ee
Otel ne LOL en ee RUE UN Se 2353
اصلی سه جزء اسانلی پیشرفت و بالتگی ملت ها هستند ءکشف های بو : دانش
سس رحس
52 Mar ل ا esr
نقش ویژه وحتی مقدسی در فرهنگ امریکایی ودیگر جوامع موفق تاريخ دارد
وهمیشه به دانشگاه اعتماد دارد.
صفحه 17:
تاثیر تاریخی دانشگاه بر فرهنگ ملی
اولین دانشگاه ها در اروپا در قللب دانشگاه های پادوا وبولونیا برای پرورش روحانیون
بوجود آمدند. اين باور وجود داشت كه اگر زا
و ا ا 00
را Gees Ce عامل
مريت هين تا ا را رت
ores ere rope ee ec nceen 00
اخت و روحانیون از طریق آموزش مبانی و تعلیمات یکسان به نظام 2
شهروندان »أجامعه أى يكا دست فى ساختند.
باچرخش توجه دانشگاه از دین به مخاطبان دین .توجهی به ایجاد مقرراتی برای
ا ا Pe pea icite- Ry
hn) SP] Peasy Jib را rey ررض PI) Aba tbe
لقشى هدايتكر اتخاذ|كرد.
صفحه 18:
ترا رما
۱- توسعه كالج هاى علوم انسانى از قبيل هاروارد و ويليام و مارى براى نخبكان: مشخصه اين مرحله
«میراث مسیحیت» و« آموزین اخلاق» بود:
۲- ایجاد دانشگاه های علم محور بجای دین محور پس از جنگ داخلی امریکا :در این مرحله کالج
io anyway Seo ce) ۱[
ele) ee ee eo) tes ea rns ae
ی RTI
Fa ELINA Rey Ree CES er ee ean eae CEG
Ev egw بافزایش تداخل سیاسی /درخواست پاسخگویی ,و احیای ا
درسی
صفحه 19:
بتابراین دانشگاه با رشد و تحول خویش دسترسی بیشتر و بهتری به گروههای
ار ار را ارت و ل ل ا شر
پر این تسر قبل ل ند د ارزر سا رخا سرد برس راستم ند و
در رد مشترى و يا حداقل مشابهى براى فهم شييروندان را تصمين
cs
cae regen) ee ال رال رل را
1۱ ا دورش Pee
OEE چا
خدمانی برای خامعه فزاهم کند.
دانشگاه در هر یک از این سه عملکرد یک بازنمایی عمومی از فرهنگ ارئه می دهد
و در تاثیر گذاری بر فرهنگ نیز عمل می کند
صفحه 20:
آموزش دانشجویان
PaO ی
eRe eS ie PS) Seong ۱
steiner
بعنوان مثال در سالهای اخیر شاهد ظاهر شدن گروهای مطالعت زیست محیطی, مطالعات قومی
ومهندسى شبكه و ... بوده ايم كه در هيج كدام از نسل هاى كذشته وجود نداشته است .بنابراين اينكه
جه جيزى به دانشجويان آموخته مى شود و جكونه .بر حسب مقتضيات و اولويت هاى زمانه تغيير
pes
مسائل مرتبط با هر دورهتاریخی را می توان با تخیر واحد هاء صعود و سقوط گروههای دانشجوبی
برنامه های دکتری و چرخش در دیده گاههای فکری حاصل از آموزش دانشگاهی ,درک کر
دانشجویانی که یک رشته را در زمانهای مختلف مطالعه می کنند به احتفال زیاد آموزشهای متفاوتی
خواهند یافت.
صفحه 21:
ad ا ات
نلبع متفاوتی موضوع تحقیق را مشخص می کند که برخی شخصی لند. برخی
ما ررض توت ایلیا افسلی مد رگی سدان با سا
eee ay a Re ees ae Ne snes ا ا
حوزه توجه می کنند مثل تحقیقات ایدزءهم در بعد پزشکی لن و هم در ابعاد
رفتاربش گواهی است بر خواست جامعه برای حضور فعال محققین به حضور
Re See anes TO od
صفحه 22:
۱
(2 oe Dace
۱ rar nee its mec eearnl er TON he eced
سلامت. بهبودی, آسایش « رشد و رونق
اقتصادى
اد 5301
۱ Once)
جدید
1
صفحه 23:
تاثیر تحقیقات بر فرهنک
مر
نورى شيشة أى به فواضل دور مسقل كردا سى شال بعد فيبرهاى نورى در سرنا سر
جهان كشيده سَدند كة نتيجة أن انقلابى در جامعة وفرهنك يديد آمد . ارتباطات
ماك را تاد ار ار و رابسم ما ب ملظت را سر
شد.
صفحه 24:
ارائه خدمات عمومى
ee FO Ey eee) Eames Poe ten CC reo aT CMEC ar bea}
است و تائير مستقيم بر جامعه دارد. علاوه بر تائير آموزش و تحقيق «دانشكاه از
pee Se Bee
By ey LO es را pipe ad
al FI eC A OS cele) oe OS a Sy od
Oe el eek Nr eee nO ae aCe IS ا
سرد سل در اس رب
صفحه 25:
Rye ل y yal
استفان كاقي