پزشکی و سلامت بیماری‌ها

آمنوره و نازایی

nazaee_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آمنوره و نازایی”

آمنوره و نازایی

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: « سوء مزاج های رحمی » آمنوره و نازایی

اسلاید 3: آمنوره ( قطع و یا کم شدن قاعدگی) ارتباط تنگاتنگی با نازایی دارد.آمنوره به دلیل وجود گرفتگی و انسداد در رحم به وجود می آید.یکی از اسباب ایجادکننده گرفتگی و انسداد رحم، سوءمزاج های آن است که شناخت علائم آنها و درمان براساس پزشکی ایرانی میتواند راهگشای معضلات بسیاری از بانوان در سنین باروری باشد.

اسلاید 4: در این نوع سوءمزاج، دهانه رگهایی که منی و خون را به سمت رحم می آورند، تنگ شده و لوله های رحمی دچار گرفتگی یا انسداد میشوند. اگر هم منی به رحم برسد، به خاطر سردی، قابلیّت لقاح را از دست داده و نطفه تشکیل نمیشود. پس این سوءمزاج میتواند عاملی برای بندآمدن خون حیض و نیز نازایی باشد.1.سوءمزاج سرد رحم:

اسلاید 5: رقیق بودن خون حیضکمرنگی خون حیضکم مویی در ناحیه عانهکاهش خون حیضفاصله طولانی بین قاعدگیهادیربندآمدن خونریزیدرصورتی که سردی در کل بدن اثر کرده باشد، سایر علائم غلبه سردی در رنگ چهره و ملمس و نبض و رنگ ادرار قابل مشاهده است.علائم سوء مزاج سرد رحم:

اسلاید 6: اگر سوءمزاج ساده باشد و خلطی غلبه نکرده باشد، تنها استفاده از گرم کننده ها و خشک کننده ها کفایت میکند که میتواند خوراکی باشد یا با اعمال یداوی (مانند بادکش گرم) این مقصود حاصل شود.امّا اگر خلط سرد (بلغم یا سودا) غلبه کرده باشد، باید با منضج و مسهل مربوطه، بدن را پاکسازی کرد. درکنار داروهای خوراکی، استفاده از فرزجههای مسخّنه (گرم کننده) رحم و نیز بخور رحم با بعضی مواد راهگشاست.درمان سوءمزاج سرد رحم:

اسلاید 7: گرما در حد اعتدال موجب جذب منی و نضج و عقد(بسته شدن) آن و جذب غذا به سمت آن است. امّا وقتی از حد اعتدال فزونی یافت، موجب احتراق (سوخته شدن) منی میشود و یکی از علل ناباروری، همین گرمای بیش از حد رحم و تخمدانها است.2. سوءمزاج گرم رحم:

اسلاید 8: لاغری بدن و زردی رنگ صورت و لبهای خشکغلظت، حرارت و سرخ مایل به سیاهی خون حیض و احساس گرمی و سوزش در زمان خروجپرمویی ناحیه عانهکم آمدن خون حیضاگر گرمی بر کل بدن غلبه کرده باشد: سایر علائم مثل ادرار پررنگ، نبض سریع، گرمی ملمس و...علائم سوءمزاج گرم رحم:

اسلاید 9: تعدیل مزاج با غذاها و نوشیدنی های خنک.درکنار آن استفاده از مرطّبات (رطوبت بخش ها) برای رفع خشکی عارض شده مناسب است.اگر صفرا غلبه دارد، باید با داروها و غذاهای مناسب از بدن دفع شود و اگر دم غلبه دارد، اخراج خون با حجامت یا فصد ضروری میباشد.درمان سوءمزاج گرم رحم:

اسلاید 10: خشکی منافی تکوین و تغذیه جنین است و استیلای آن بر رحم میتواند باعث ازبین رفتن تحرّک اسپرمها و نرسیدن آنها به تخمک شود.همچنین به علّت نرسیدن مواد لازم برای رشد، احتمال سقط نیز وجود دارد.علائم سوء مزاج خشک:لاغری بدن؛خشکی دائمی ناحیه فرج؛قطع قاعدگی یا خونریزی بسیار کم و وجود خون سیاه و لخته.سوءمزاج خشک رحم:

اسلاید 11: استفاده از غذاها و نوشیدنی های رطوبت بخش به مدّت طولانی (مانند شیر، آش های ساده چرب، ماء-الشعیر طبّی، شربت بنفشه و نیلوفر و ...) برای ترطیب کل بدن:حمّام های مرطّب و روغن مالی ناحیه عانه و کمی بالاتر با روغن های رطوبت بخش مثل روغن بنفشه، کدو و نیلوفرتزریق واژینال یا شیاف مواد رطوبت بخش.درمان سوء مزاج خشک رحم:

اسلاید 12: این نوع سوءمزاج باعث میشود که نیروی ماسکه (نگهدارنده) رحم ضعیف شده و منی در آن لیز بخورد. به همین دلیل درصورت وجود این نوع سوءمزاج، سقط در اوایل بارداری رخ خواهد داد.علائم سوءمزاج مرطوب رحم:خروج رطوبات و ترشّحات دائمی از رحم؛سقطهای زیر 3 ماه درصورت باردار شدن؛وجود علامات غلبه رطوبت در سایر اعضا مانند تهبّج (پف کردگی) چشمها.4. سوءمزاج مرطوب رحم:

اسلاید 13: ابتدا باید رطوبات اضافی را با قی یا اسهال از بدن خارج کرد.سپس از منضجات مناسب برای خشک کردن رطوبات بهره می بریم.همچنین میتوان از بخورهای خشک کننده رطوبات و یا شیاف ها برای تسریع درمان استفاده کرد.در زمینه تدبیر غذا نیز باید از افزایش دهنده های رطوبات (مثل میوه ها و لبنیّات) پرهیز کرده و از قلایا (گوشت های بریان کرده همراه ادویه) و ادویه خشک کننده ای مثل دارچین و زعفران استفاده کرد.درمان سوء مزاج مرطوب رحم:

اسلاید 14: ریخته شدن این اخلاط یعنی همان سوءمزاج مادّی و مستحکم شدن آن در عضوی خاص که خروج آن نیز دشوار است.دراینجا بطور مختصر به برخی از علائم غلبه اخلاط در بدن اشاره میکنیم:غلبه صفرا:زردی رنگ صورت، چشم و زبان- تلخی دهان و خشکی دهان و زبان- خشکی بینی- عطش شدید- سرعت نبض- کاهش اشتها و احساس تهوّع و قی زردرنگ- زردی مدفوع و ادرار- احساس فرورفتن سوزن در بدن- ترشحات واژینال زردرنگ. 5. انصباب اخلاط بلغمی، سوداوی یا صفراوی به رحم:

اسلاید 15: غلبه بلغم:سفیدی زائد بر رنگ بدن- سردی و سستی عضلات- زیادی و لزجبودن آب دهان- کمی عطش-احساس سنگینی شکم بعد از خوردن غذا و آروغ ترش- زیادی و سنگینی خواب- کندی ذهن-نرمی نبض- دیدن خواب آب و برف و سفیدی- ترشحات واژینال سفیدرنگ.غلبه سودا:خشکی و لاغری بدن- تیرگی رنگ چهره- سیاهی و غلظت خون- سوزش دهانه معده- اشتهای کاذب (زود گرسنه و زود سیر شدن)- ادرار سیاه یا سرخ تیره- خواب دیدن اشیای سیاهرنگ و کابوس-گرفتگی عضلانی-بیخوابی-وسواس-زیادی فکر و خیال-ترشحات سیاه رنگ واژینال.برای خروج این مواد زائد از بدن، اصول خاصی وجود دارد که در کتب مسطور است.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید