علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

آموزش الکترونیکی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

amozeshe_electroniki

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آموزش الکترونیکی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران”

آموزش الکترونیکی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

اسلاید 1: آموزش الکترونيکي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران

اسلاید 2: سازمان اسناد و کتابخانة ملی جمهوری اسلامی ایران ،مؤسسه ای آموزشی، علمی، پژوهشی و خدماتی است که زیر نظر هیئت امنایی که ریاست عالیة آن با رئیس جمهور است، در دو ساختمان مستقل کتابخانة ملی ایران و گنجینة اسناد ملی ایران فعالیت می کند.برخی از وظایف و فعالیت ها ی کتابخانة ملی ایران، عبارت است از:گردآوری و حفظ منابع مکتوب و غیر مکتوب منتشر شده در داخل کشورتهیه وحفظ مجموعه هایی از جمله:نسخه های خطی و نادر، کتاب های چاپی...سازماندهی ، فهرست نویسی، رده بندی، نمایه سازی و چکیده نويسي، منطبق با استانداردهای بین المللیارائه خدمات پژوهشی ، آموزشی واطلاع رساني..برخی از وظایف و فعالیت ها ی معاونت اسناد ملی ایران، عبارت است از:حفظ و نگهداري، ترميم، تنظيم و پردازش اسناد آرشیوی بر مبناي روش‌هاي نوين ارائة خدمات و رهنمودهاي مشاوره‌اي در زمينه‌هاي امور اسنادي از جمله: تنظيم و پردازش، حفظ و نگهداري (آسيب‌شناسي و آسيب‌زدايي، مرمت و حفظ اسناد) و....

اسلاید 3: واحد آموزشدر اساسنامه مصوب مجلس، سازمان اسناد و کتابخانه ملی به عنوان مؤسسه‌اي‌ آموزشي‌ و پژوهشي‌ قلمداد شده‌ و اين گونه فعاليت‌ ها، ‌ از وظايف‌ اصلي ‌اين سازمان به‌ شمار مي‌آيد. پژوهش‌ و آموزش‌ در اين سازمان به منظور اعتلاء و بهبود فعاليت هاي‌ كتابداري‌ ، اطلاع رساني‌ و آرشيوي كشور انجام‌ مي‌گيرد.فعالیت های آموزشی این سازمان عبارتند از:‌ارائه دوره های حضوری و غیر حضوری (دوره های الکترونیکی یا مجازی) در دوسطح آموزش های کوتاه مدت و آکادمیک ‌آموزش ضمن خدمت پرسنلیبرگزاري‌ دوره‌ها و كارگاه هاي‌ آموزشي‌برگزاري‌ سخنراني‌ و سمينارهاي‌ علمي‌ كمك‌ به‌ انجمن ها و گروه هاي‌ علمي‌ و پژوهشي‌ و...

اسلاید 4: در سال 1387 اين سازمان، با تهيه زيرساخت هاي لازم در فناوري نوين آموزشي و به كار گيري روش آموزش الكترونيكي، اقدام به راه اندازي واحد آموزش دوره هاي الكترونيكي براي استفاده عموم علاقمندان كرده است. چرا كه معتقد است با توجه به پيچيدگي روزافزون دانش و رشد سريع اطلاعات، بدون دريافت آموزش هاي تخصصي جامع و فراگير و خارج از محدودیت های زمانی و مکانی، توسعه ممكن نخواهد بود و در شرايط كنوني به تناسب گسترش مهارت هاي كار و زندگي، نظام آموزشي در سازمان نیز، نياز به ارتقاء كمي و كيفي منطبق بر نیازهای مخاطبین دارد.گروه آموزش علوم كتابداري و آرشيوي سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در حال حاضر با برگزاري بيش از بيست دوره و جذب صدها كاربر و اعطاي گواهينامه به كاربران توانسته تا كنون پاسخگوي نيازهاي بسياري از دانش پژوهان و كتابداران و علاقه مندان به علوم كتابداري و آرشيوي در سراسر كشور باشد.

اسلاید 5: متقاضيدرخواست ثبت نامبررسي و اعلام نتيجهسازمان در صورت تاييدپس از تاييد ثبت نام از طرف سازمان و ارسال نامه تاييد به ايميل متقاضي، متقاضي مي بايست شهريه ثبت نام را واريز و اسكن فيش را ارسال نمايد.تاييد ثبت نام نهايي

اسلاید 6: چگونه در سيستم مديريت يادگيري به فعاليت بپردازيم؟براي فعاليت در اين سيستم ابتدا به آدرس الکترونيکي آن مراجعه نماييد: http://lms.nlai.irسپس نام کاربري و رمز عبور خود را در محل مربوطه درج کنيد تا وارد سايت شويد.با انتخاب درس مورد نظر وارد فضاي اختصاصي درس مي شويد.

اسلاید 7: در اين قسمت توضيحي كلي درباره درس به همراه تصوير، نام درس و نام استاد نمايش داده مي شود.در ”انجمن خبري“ اخبار و آگهی های عمومی از جمله زمان شروع امتحانات، کارگاه‌ها و ... (رخدادهاي مهم) ذکر می شود.این انجمن مخصوص اساتید است، در اين محل مباحث مختلفی كه بین اساتید دروس مطرح می شود آورده شده است.در این انجمن، مباحث مطرح شده بین دانشجویان و آموزشیاران مشاهده می شود.در این فضا امکان گفتگوی متنی همزمان (chat) بین افراد مختلف وجود دارد. اين فايل متني، طرح كلي درس ارايه شده در شانزده جلسه را در اختيار كاربر قرار مي دهد.

اسلاید 8: lms.nlai.irآخرین اخبار مربوط به هر درس، در اين محل نمایش داده می شود.در اين قسمت رخدادهاي ورودي تقويم را نمايش مي دهيم، اما توصيه مي شود حتما در ابتداي هر بار ورود به سيستم، تقويم را در صفحه اول مطالعه كنيد تا از تاريخ هاي تعيين شده براي ارسال آزمون و تكاليف و شركت در كلاس هاي آنلاين با خبر شويد.

اسلاید 9: در اين قسمت كليه فايل هاي توليد شده مربوط به درس، به ترتيب جلسات توسط همكاران توليد محتوا بارگذاري مي شود.در این فولدر، فایلهای فلش طراحي شده به همراه تصاوير و نمودار درسی جلسه اول موجود است.آزمون جلسه اول درستکلیف جلسه اول درسمحتوای کتبی (قابل پرینت) جلسه اولفایلهای صوتی جلسه اولهر درس بنا بر ساعات آموزش مشخص شده و منطبق با دوره هاي حضوري و رعايت استاندارد هاي آموزش الكترونيكي به جلسات معين تقسيم مي شود به عنوان مثال براي درس مباني كتابداري و اطلاع رساني سي دو ساعت آموزشي در نظر گرفته شده است كه اين ساعات به 16 جلسه آموزشي تقسيم مي گردد. هر هفته يك جلسه فعال مي شود و كاربران مي توانند در طول هفته در هر ساعت از شبانه روز و در هر مكاني كه هستند درس هاي خود را بخوانند. همچنين كاربران موظفند در تاريخ هاي مشخص شده تكاليف و آزمون هاي خود را به صورت الكترونيكي ارسال نمايند و اگر از زمان ارسال بگذرد سيستم امكان ارسال را غير فعال ميكند. امكان ارسال مجدد در صورت اجازه استاددر سيستم فعال مي شود.

اسلاید 10: هر درس بنابر محتواي درسي، نظر استاد و نياز كاربران و به منظور افزايش كيفيت آموزش، منطبق بر استانداردهاي آموزش الكترونيكي كلاس هاي آنلاين برگزار مي شود.در كلاس هاي آنلاين استاد درس مربوطه حضور دارد و به طور مستقيم در تعامل با كاربران به توضيح و رفع اشكال دانشجويان مي پردازد.تاريخ برگزاري كلاس ها از قبل اعلام شده و حضور و غياب كاربران در كلاس ها كنترل مي شود.كلاس ها ضبط و لينك آن بر روي سيستم قرار مي گيرد تا كاربراني كه غيبت داشته اند بتوانند فيلم ضبط شده ي كلاس را ببينند.

اسلاید 11: فضاي كلاس آنلاينليست اعضاي شركت كننده در كلاس آنلاينباكس چتتصوير و صداي استاد

اسلاید 12: ابزارهاي مورد نياز جهت کار با سيستم مديريت يادگيري عبارتند از:1- جستجوگر Internet Explorer 6.0 به بالا2- يک نرم افزار پخش کننده صدا وتصوير (مانند Windows Media Player)3- نرم افزار هاي کاربردي Microsoft Office و PowerPoint و Acrobat Reader و Flash Player4- انتخاب اندازه صفحه مونيتور در بهترين حالت (768*1024)5- هدفون يا بلندگو جهت گوش دادن به توضيحات استاد و محتواي صوتيبراي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد با شما ره 26402999 تماس بگيريدlms.nlai.ir

اسلاید 13: از توجه شما سپاس گزارمسازمان اسناد و كتابخانه ملي ايرانمركز آموزش علوم كتابداري و آرشيوي اداره كل پژوهش و آموزش

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید