صفحه 1:
صفحه 2:
انتظار دارم که آموزش در تمام انواعش
به صورت عمده ای در دهه بعد ارتقا یابد.
باور دارم که فناوری اطلاعات افراد ۳ در
تمام سنین, هم در داخل و هم در خارج
کلاس قادر می سازد تا راحت تر , لذت
بخش تر و موفق تر از كذشته ياد بكيرند.
صفحه 3:
آموزش الکترونیکی (
صفحه 4:
آموزش الکترونیکی (یادگیری الکترونیکی)
عبارت است از ارائه مطالب آموزشی
(اطلاعات و محتوا) از طریق اینترنت يا
به وسیله اینترنت . یادگیری الکترونیکی .
آموزش برخطی است که به صورت
همزمان يا غیر همزمان ارائه می شود.
صفحه 5:
آموزش |
لزوم ایجاد آموزش الکترونیکی:
“سير صعودى توجه به آموزش در جهان
“جالشهاى بيش روى آموزش سنتى
“”تبديل آموزش از امرى تخصصى به نيازى
همكانى
"وابستگی ثروت ملل به صنايع دانش محور
صفحه 6:
آموزش الکترونیکی
در قرن جدید تنها af
چیزی که می تواند
wa!
شما را از بقيه رقبا
صفحه 7:
اولین و مهمترین تفاوت: دیدگاه
شاید بهتر باشد از واژّه فراموشی
الکترونیکی به جای آموزش الکترونیکی
i Basle SF se pal Saw
آموزش الکترونیکی باید تمام روش های
paver lj ak
در سوی دیگر گاهیتومایشمترنشود که آموزش الکترونیکی همان
آموزش سنتی است که تنها از طریق رسانه های الکترونیک انتقال
می یابد.
صفحه 8:
رد ما
واحدهای درسی عرضه شده.
دانشگاهی
يادكيرى تا كرفتن مدرك
دانشگاه همچون گوشه خلوت.
دانشجويان سن ©0) تا 6363 سال
رقبا سایر دلنشگاهها هستند
ارانهواحد درسی در یک كلاس
چند فرهنگی
نظم و انضباط فردی
سرمايه دولتي
فناوری به عنیان هزینه
واحدهای درسی تقاضا شده
عملکرد تمام سال
يلذكيرى مادام العمر
دانشكاه جون شريكى در جامعه
و
رقبا هر کسی می توندبشند
ارائه واحد درسی در هر جا
جهنی
نظم و انضباط گروهی
SFA
فناوری به عنوان امتیاز
صفحه 9:
ویژگی های آموزش الکترونیکی:
از مهمترین ویژگی های آموزش الکترونیکی می توان به
sq roils eked auld بافندفتقم و نیز قافلبودن
دوره های آموزش مجازی از محتوا و روش های آموزشی
اشاره کرد. همانگونه که اشاره شد آموزش مجازی تنها
ارائه مطالب آموزشی از طریق اینترنت نیست . بلکه
ضمن استفاده از بستر اینترنت برای انتقال روش های
آموزشی و محتوای آموزشی ارائه شده از اهمیت والایی
برخوردار است.
صفحه 10:
اهداف آموزش الکترونیکی:
اهداف آموزشی:
۲ کمک به توانمند سازی افراد برای یادگیری فعال
۲" کشف و پرورش استعدادهای پنهان با ایجاد فرصت آموزشی
۲ کمک به پرروش خلاقیت های یادگیرندگان از طریق خودآموزی
و خودپژوهشی
۲ ایجاد زمینه مساعد برای چرخه دانش در جامعه که امروزه
مهم تر از تولید دانش است.
% فراهم کردن زمینه های مناسب گذار از آموزش معلم محور gat
آموزش یادگیرنده محور از طریق سازماندهی فرایند
یادگیری - یاددهی
۲ پاسخ به نقاضای آموزش
اهداف فرهنگی, اجتماعی , پژوهشی, اقتصادی و علمی
صفحه 11:
آموزش |
مزایای آموزش الکترونیکی:
مزایای آموزشی:
عدم نياز به صرف وقت برای فراگیری بسیاری از مباحث غير
ضروری به خاطر آسان بودن استفاده از بانک های اطلاعاتی و
متون آماده.
” تنوع روش های یادگیری
عدم نیاز به حضور استاد و دانشجو در کلاس درس
¥ عدم وابستگی کلاس درس به زمان خاص
کیفیت بالای ارائه دروس آموزشی
۷ عدم وابستگی کیفیت ارائه به شرایط روحی استاد
% پشتیبانی از تعداد زیاد دانشجویان در یک کلاس
ب“ بالا بردن سطح علمی جامعه
۷ دسترسی 00[86 به کتابخانه های دیجیتال
۲ بالا رفتن میزان اثربخشی و بازدهی آموزشی
مزایای غیر آموزشی
صفحه 12:
مهمترین عیب آموزش .
الکترونیکی , مهمترین حسن *
آن است؛
جذفارجباط فیوبکن. ایستاد
و دانشجو
Sai نتم
هر فناوری به همان تعداد. برندگان,
.بازنده دارد
صفحه 13:
معایب آموزش الکترونیکی
امکان پرداختن یادگیرنده به فعالیت دیگر
۲ استفاده از زمان های غیر مفید برای یادگیری
۲"نگاه به تحصیل به عنوان امر جنبی
۲ فضای شلوغ و متنوع اینترنت
۲ گرایش روز افزون اینترنت به تفنن و سرگرمی
فقدان امکانات آزمایشگاهی و ...
۷توجه صرف به مسایل آموزشی یادگیرنده
v
صفحه 14:
آموزش |
سیستم جامع آموزش الکترونیکی :
۷سیستم مدیریت آموزشی (LMS)
سیستم مدیریت آموزش (۴۵۴896۳۱6۳۶ ۱6۵۳۲۴9
(systems
نرم افزاری مبتنی بر وب است که امکان مدیریت و
بررسی های لازم برای اين منظور را فراهم می کند.
معمولاً هر سیستم مدیریت آموزش شامل کارکردهای
مدیرجین ورانظ بآذگیرجه آمست:
صفحه 15:
آموزش الکترونیکی
سیستم جامع آموزش الکترونیکی :
"ابزار (Authoring Tools) jul
در هر سیستم آموزش مجازی معمولاً ابزاری برای نگارش و
ویرایش محتواهای آموزشی وجود دارد. افزایش استفاده از
ابزارهای چندرسانه ای در ارائه محتوای آموزشی بر لزوم ایجاد
1
%
COU
ipl gla ae تون
در هر سستم موش سعازی Nome زار بای کرش در
ap taal ane Bs ابش اه رای
صفحه 16:
آموزش |
سیستم جامع آموزش الکترونیکی :
۴سیستم: مدیریت. محثوا (6145 با ۱6095)
بخش دیگری از سیستم مدیریت آموزشی, سیستم
Learning Content Management) Isino cy 20
(System يا به اختصار Content Management)
ib می (System
Suz SCO*
صفحه 17:
: سیستم جامع آموزش الکترونیکی
(Assessment Tools) wb jl sll”
همانگونه که اشاره شد می توان با طرح پرسشهایی در هنگام
مشاهده محتوای آموزشی میزان یادگیری دانشچو را سنجید.
همچنین با بسته های نرم افزاری نظیر ]6-065 می توان آزمون
های پایانی جهت ارزیابی کلی دانشجو برگزار نمود.
صفحه 18:
سیستم جامع آموزش الکترونیکی :
"کلاس های مجازی (01355700705
یکی از قابلیت های آموزش
الکترونیکی , امکان برگزاری
کلاس های برخط (00۱06) به
صورت یک طرفه یا دو طرفه و
بصورت صوتی یا صوتی و
تضویزی, هی اباشتد. ajay Gil joi
نیز محدودیت پهنای باند شدیداً بر
کیفیت آموزش مجازی تأثیرگذار
است.
(Virtual
‘Whiteboard
صفحه 19:
آموزش الکترونیکی
قطعاً مقوله آموزش مجازی و دنیای پیش روی ما در
این صنعت در وسع ارائه ای دانشجویی
محدودیت زمان ارائه نمی کت85