علوم مهندسی

آموزش ترفندهای ویندوز ۷

win7

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آموزش ترفندهای ویندوز ۷”

آموزش ترفندهای ویندوز ۷

اسلاید 1: بنام مهربانترین

اسلاید 2: آموزش ترفندهای ویندوز7

اسلاید 3: مرتب کردن آیکون ها می توانید از ویندوز بخواهید که به طور اتوماتیک آیکون ها را مرتب نموده و از شلوغی آن جلوگیری کند. 1- روی فضای خالی دسکتاپ کلیک راست کنید. 2- روی View کلیک کنید. 3- در پنجره باز شده Auto Arrange Icons را انتخاب کنید.

اسلاید 4: تغییر سایز آیکون ها در ویندوز 7 این قابلیت وجود دارد که سایز آیکون های دسکتاپ را بزرگ و کوچک کنید ، مراحل زیر را دنبال کنید. 1- در فضای خالی دسکتاپ کلیک راست کرده و View را انتخاب کنید. 2- در پنجره باز شده می توانید سایز آیکون ها را با توجه به نیاز بزرگ ، متوسط و کوچک انتخاب کنید.

اسلاید 5: اطلاعات و تنظیمات سیستماگر بخواهیم از نوع سیستم عامل و CPU و مقدار Ram مطلع شوید مراحل زیر را دنبال کنید.1- روی دکمه Start کلیک کرده و Control Panel را انتخاب کنید.2- در صفحه باز شده System را انتخاب کنید.3- در پنجره باز شده اطلاعات مورد نظر را مشاهده خواهید کرد.

اسلاید 6: تغییر نام کامپیوتربرای تغییر نام کامپیوتر بر روی Computer راست کلیک کنید و روی Advanced System Settings بزنید. بر روی Change Settings کلیک کنید.

اسلاید 7: منظور از درایو ((Drive چیست ؟ هارد دیسک شما به چند قطعه تقسم می شود و پارتیشن ها را می سازند. همین پارتشین ها درایو نیز نامیده می شوند. منظور از فایل ((File چیست ؟ تمامی اطلاعات موجود در کامپیوتر شما در انواع مختلف فایل ها ذخیره می شوند. بعضی از آن ها توسط شما ایجاد شده اند و بعضی دیگر از قبل در کامپیوترتان موجود بوده. به عنوان مثال در برنامه Microsoft Word متنی را تایپ می کنید ، هنگامی که آن را ذخیره می کنید ، این متن در یک فایل از نوع سند Wordذخیره می شود. منظور از پسوند نام فایل چیست ؟ در پایان نام هر فایل (مانند Word یا Excel یک پسوند 3 حرفی ، نوع فایل را مشخص می کند. این پسوند ها باعث می شوند که ویندوز انواع مختلف فایل ها را شناسایی کند و برنامه ای که فایل توسط آن باز می شود مشخص کند.برای مثال ، پسوند فایل های صوتی MP3 ، OGG ، WMA و ... پسوند فایل های تصویری AVI ، MP4 ، MWV و ... پسوند فایل های عکس JPG ، PNG ، GIF و ... می باشند.

اسلاید 8: تغییر نمای فایل ها و پوشه هادر فضای خالی صفحه کلیک راست کرده و روی View کلیک کنید. همانطور که مشاهده می کنید گزینه های زیادی برای انتخاب طریقه نمایش فایل ها و پوشه ها وجود دارد. متانسب با نیاز یکی را انتخاب کنید.

اسلاید 9: انتخاب چند فایل یا پوشه برای انتخاب کردن فایل یا پوشه ای می تواین از چند روش استفاده کرد. روش اول در فضای خالی صفحه کلیک چپ کنید و آن را نگه دارید ، سپس ماوس را بکشید. همانطور که مشاهده می کنید فایل ها یا پوشه های به رنگ آبی در می آیند بدین معنی که انتخاب شده اند.روش دومدکمه CTRL بر روی کیبرد را نگه دارید و روی فایل ها یا پوشه ها مورد نظر کلیک کنید، پس از اتمام انتخاب ها دکمه CTRL را رها کنید.

اسلاید 10: آشکار سازی تم های مخفی ویندوزدر سرچ باکس منوی استارت عبارت Folder option زیر را سرچ کنید، سپس برروی ان کلیک نموده مسیر زیر را طی نمایید:View در انجا تیک گزینه Hide protected operating system files را برداشته اوکی کنید، حالا وارد درایوC کامپیوتر خود شده مسیر زیرا طی نموده:Windows>Globalization>MCTدر این مسیر پنج فولدر مشاهده می کنید که متعلق به 5تم مخفی است و عبارت دو حرفی که در نام آن ها مشاهده می کنید مخخف نام کشورهای استرالیا، کانادا...است به دلخواه وارد یکی از پوشه ها شده به فولدر Theme بروید و بر روی فایل موجود در ان دوبار کلیک کنید. تم مورد نظر انتخاب و در حافظه ویندوز ذخیره می شود، اکنون اگر برروی فضای خالی دسکتاپ.کلیک کرده و گزینه Personalize را انتخاب کنید این تم به تم ها اضافه شده است.

اسلاید 11: تبدیل یک فولدر حاوی اطلاعات ضروری به یک درایو مجازی در کنار سایر درایوهاابتدا بر روی فولدر مورد نظر راست کلیک وگزینه Propertiesرا انتخاب نموده وارد سربرگSharing شده و گزینه Advanced sharing را انتخاب و مطابق تصویر ، گزینهShare this folder را تیک دار نموده اوکی کنید،اکنون واردComputer شده جایی که همه د ایوها را مشاهده می کنید .مطابق تصویر ، گزینه Map network drive را انتخاب نموده نام ان را یکی از حروف الفبای انگلیسی انتخاب کرده ، البته نام درایو مجازی اتان نامی متفاوت با نام درایوهای موجود باشد، در قسمت Folder ادرس محل ذخیره فولدرتان را Browse نمایید، اوکی و Finish کنید. 

اسلاید 12: الحاق یا  Pin کردن درایو، فایل یا فولدری خاص به نوار وظیفه یا Taskbarفایل یا فولدری و حتی درایوی که زیاد با ان کار دارید را می توانید به نوار وظیفه در پایین صفحه دسکتاپ پین نمایید که دسترسی به ان اسانتر شود بدین منظور مطابق تصویر برروی نوار وظیفه خود راست کلیک نموده گزینه Toolbar>New toolbar را انتخاب نمایید و در این مرحله درایو،فایل یا فولدر مورد نظر خود را انتخاب برروی Select folder کلیک نمایید. برای حذف درایو ، فایل یا فولدر پین شده به نوار وظیفه ، برروی نوار وظیفه راست کلیک نموده گزینهToolbar موس خود را نگه دارید از مثلت مشکی کوچولوی روبروی  Toolbarتیک فایل، فولدر یا درایو پین شده را بردارید.

اسلاید 13: کنترل پانل ویندوز7برای ورود به بخش کنترل پنل ویندوز بر روی دکمه استارت کلیک کنید و وارد بخش کنترل پنل شوید و یابا نگه داشتن کلید های CTR+I پنجره کنترل پنل برای شما باز می شود. و با تصویری مانند زیر روبرو میشوید. بر روی زبانه View by کلیک کرده و گرینه Large Icons را انتخاب کنید تا تمامی موارد مربوط به تنظیمات را مشاهده کنید. تمامی آیکون های داخل بخش کنترل پنل در دسترس شما مانند تصویر زیر قرار خواهد گرفت.

اسلاید 14: Action Centerیکی از ویژگی های ویندوز که همیشه باید فعال باشد ، گزارش و نمایش خطاهای بوجود آمده در سیستم عامل می باشد . ممکن است بدلیل نصب یک نرم افزار و یا حذف یک برنامه یکسری از فایل های سیستمی ویندوز را به اشتباه حذف کنید در این مواقع گزینه ای در ویندوز وجود دارد با عنوان Problem reporting setting که به شما اخطارهای و مشکلات بوجود آمده در ویندوز را نمایش می دهد.در بعضی از مواقع بدلیل ویروسی شدن سیستم و پاک شدن فایل های ویندوز شما نیاز به نصب مجدد ویندوز دارید و این صفحه و هشدار دائم در پنجره های مختلف نمایش داده می شود که کمی آزار دهنده است و دوست ندارید تا قبل از نصب ویندوز این پیغام ها نمایش داده شود .

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید