صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
صفحه 4:
م و شاخه های آن :
مسلمانان
در اين
eh
1- علم آموزی فضیلت شمرده می شد- توصیه ی پیامبر
اكرم (ص) به سئوال كردن و اهمیّت به تفکر
2- توجه به يرسش و تحقيق در زندكى
3- اهميّت به سئوال براى درى حقيقت در اصول اعتقادى و
غلوم متداول
صفحه 5:
1- رشد شاخه های علمی ( تا پانصد شاخه )
2- ساخت مدارس در کنار مساجد
3- رشد علوم عقلی مانند : کلام - فلسفه ومنطق
4- ارائه Ss خدمات $ جهان یه
دانشمندان اسلامی ۱
call توح به آموزه ها بهداشتی در جهان اسلام
ب- رشد اجتهاد و ابتکار در احکام دین با علم فقه
ج- عدم اختصاص علم به گروه و طبقه ی خاص
صفحه 6:
ابن سينا به عنوان مهمٌ نرین دانشمند عقل گرای
جهان اسلام با دو اثر مهّم شفا و قانون
1
رای شیرازی از علمای بزرگ فلسفی در جهان اشلام با تکیه بررآیات فران aus
و احاديث اهل بیت علیهم السلام
علوم عقلی برنارد شاو نویسنده ی انگلیسی : من
هميشه نسبت به دين محمد (ص) به
يزشكى و داروئى واسطه زنده بودن عجيبش اخترام
جراحی گذاشته ام , به نظر من اسلام تنها
جشم يزشكى ٠ مذهبی است که استعداد توافق و
روان شتاسی . تسلط بر حالات گوناگون و متغیر
احادیث و روایاتزندگی و مواجهه با قرون مختلف را
وتفسیر دارد
صفحه 7:
3 تطح تكرى و طظاهر گرانت ون دكن Jas aS.
مخالفت می نمود .
2- ظهور انديشه ی ریاضت و گوشه گیری در قالب عرفان
tok fay eorn ® و ۱
ين عوآمل از قرن هشتم هجری آثار منفی خود را در
زندگی و افکار مسلمانان ایجاد نمود
اوج این عوامل در دنیای امروز بیشتر مشاهده می شود .