علوم انسانی و علوم اجتماعیالهیات، دین و معنویت

آموزش درس 8 دین و زندگی 12 (تمدن)

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۷ اسلاید

رضا

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
م و شاخه های آن : مسلمانان در اين ‎eh‏ 1- علم آموزی فضیلت شمرده می شد- توصیه ی پیامبر اكرم (ص) به سئوال كردن و اهمیّت به تفکر 2- توجه به يرسش و تحقيق در زندكى 3- اهميّت به سئوال براى درى حقيقت در اصول اعتقادى و غلوم متداول

صفحه 5:
1- رشد شاخه های علمی ( تا پانصد شاخه ) 2- ساخت مدارس در کنار مساجد 3- رشد علوم عقلی مانند : کلام - فلسفه ومنطق 4- ارائه ‎Ss‏ خدمات $ جهان یه دانشمندان اسلامی ۱ ‎call‏ توح به آموزه ها بهداشتی در جهان اسلام ب- رشد اجتهاد و ابتکار در احکام دین با علم فقه ج- عدم اختصاص علم به گروه و طبقه ی خاص

صفحه 6:
ابن سينا به عنوان مهمٌ نرین دانشمند عقل گرای جهان اسلام با دو اثر مهّم شفا و قانون 1 رای شیرازی از علمای بزرگ فلسفی در جهان اشلام با تکیه بررآیات فران ‎aus‏ و احاديث اهل بیت علیهم السلام علوم عقلی ‏ برنارد شاو نویسنده ی انگلیسی : من هميشه نسبت به دين محمد (ص) به يزشكى و داروئى واسطه زنده بودن عجيبش اخترام جراحی گذاشته ام , به نظر من اسلام تنها جشم يزشكى ‎٠‏ مذهبی است که استعداد توافق و روان شتاسی . تسلط بر حالات گوناگون و متغیر احادیث و روایات‌زندگی و مواجهه با قرون مختلف را وتفسیر دارد

صفحه 7:
3 تطح تكرى و طظاهر گرانت ون دكن ‎Jas aS.‏ مخالفت می نمود . 2- ظهور انديشه ی ریاضت و گوشه گیری در قالب عرفان ‎tok fay eorn ®‏ و ۱ ين عوآمل از قرن هشتم هجری آثار منفی خود را در زندگی و افکار مسلمانان ایجاد نمود اوج این عوامل در دنیای امروز بیشتر مشاهده می شود .

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
16,000 تومان