کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

آموزش شیلنگها در آتش نشانی

atesh-nashaani1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آموزش شیلنگها در آتش نشانی”

آموزش شیلنگها در آتش نشانی

اسلاید 1: آموزش شیلنگها در آتش نشانی

اسلاید 2: منابع آبچاه هادریاچه هارودخانه هاچشمهقنات

اسلاید 3: سیستم توزیع آباز تاسیسات تصفیه خانه و توسط لوله های زیر زمینی به شیرهای آتش نشانی می فرستد.معمولا فشار آب بین 1/7 تا 5 آتمسفر در خروجی استحداقل فشار در شیر هیدرانت 1/7 است.شیر های هیدرانت برای تامین آب مورد نیاز حریق تعبیه شده اند.

اسلاید 4:

اسلاید 5: اولین شلنگ آتش نشانی اولین مورد استفاده از شلنگ آتش نشانی به یونان باستان برمی‌گردد. در یونان باستان از روده گاو به عنوان شلنگ استفاده می‌شد. برای استفاده بهینه از روده گاو به منظور خاموش کردن آتش، یک سر روده را به یک مخزن آب با دیواره‌های ارتجاعی متصل می‌کردند و سر دیگر آن را به سمت آتش نشانه می‌گرفتند. با فشار دادن مخزن آب، آب با فشار به سمت آتش پرتاب می‌شد.در ساخت شلنگ‌های آتش نشانی امروزی از الیاف مصنوعی و طبیعی به همراه ترکیبات الاستومر استفاده می‌شود. استفاده از این مواد در ساخت شلنگ آتش نشانی مانع پوسیدگی در مجاورت نور خورشید و مواد شیمیایی می‌شود. در ضمن، این شلنگ‌ها از مدل‌های قدیمی بسیار سبک‌تر هستند و این مانع خستگی آتش نشانان می‌شود.

اسلاید 6: مواد سازنده شلنگ آتش نشانی در گذشته، نخ متدوال‌ترین ماده‌ای بود که از آن در ساخت شلنگ آتش نشانی استفاده می‌شد، اما در شلنگ‌های آتش نشانی مدرن بیشتر از الیاف پلی استر و نایلون استفاده می‌شود. الیاف مصنوعی دارای مقاومت بیشتری هستند و عمر مفید شلنگ آت نشانی را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهند.لایه بیرونی و درونی شلنگ از پلاستیک و مواد صنعتی تشکیل شده است. متداول‌ترین ترکیباتی که از آنها در ساخت شلنگ آتش نشانی استفاده می‌شود، می‌توان استایرین، پروپیل اتیلن، کلروپرن، پلی‌یورتان و نیتریل بوتادین را نام برد. این ترکیبات د رمقابل مواد شیمیایی، حرارت، اوزون، اشعه فرابنفش، پوسیدگی، قارچ، و عوامل محیطی دیگر مقاوم هستند. هر کدام از این ترکیبات دارای قابلیت‌های متنوعی هستند که از آنها در شرایط مختلف استفاده می‌شود.شلنگ‌های مکنده از چند لایه پلاستیکی و الیاف در هم تنیده ساخته شده‌اند و دور حلقه‌ای از سیم پیچ فلزی قرار گرفته‌اند. در این شلنگ‌ها یک لایه پلی وینیل کلرید روی یک لایه پلاستیکی از همین جنس قرار گرفته است. اتصالات شلنگ‌ها معمولا از برنج ساخته می‌شود. با این وجود، استفاده از آلومینیوم سخت شده به خاطر وزن کم آن نیز بسیار رایج است.

اسلاید 7: انواع شیلنگ در آتش نشانیشیلنگ آتش نشانی برزنتی 1/5 و 2/5اینچ در انجام بسیاری از کارها نیاز به انتقال آب از منبع اصلی یا لوله آب ، به مکانی دیگر داریم . کارهایی مانند شستشو ، آبیاری درختان ، عملیات اطفا حریق ، پر کردن مخازن دیگر و ... از جمله این موارد هستند . وسیله ای که باید از آن استفاده کنیم ، حتما باید انعطاف پذیر باشد تا بتوان در صورت نیاز ، طول مورد نیاز را تغییر دهیم و یا به اطراف تغییر جهت دهیم . شیلنگ آب این کار را بخوبی برای ما انجام می دهد . شیلنگ آتش نشانی باید حجم بالایی از آب را  به محلی دورتر پرتاب کند تا عملیات اطفا حریق صورت پذیرد . شیلنگهای آتش نشانی برزنتی خود به دو دسته برزنتی بدون پوشش و با پوشش لایه پی وی سی تقسیم می شوند .

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید