آموزشسایر

آموزش فعال

صفحه 1:

صفحه 2:
ا ‎Active Teaching‏ 50 0300

صفحه 3:
مسر بل دس و بر ار رات تس ‎a See) EA)‏ لد مسرت لت سر تح تحير ار رتیت در رح ترا عبر قلي رل تس دسر ۱ ‎EELS) EES‏

صفحه 4:
اهداف بحت Rie ieee ‏یادگیری فعال را تعریف کند.‎ * 5 مراحل ندرپس فعال را نام برد ee Sas at ‏ا‎ ES TOL Were Sie TOBE a ie * مزایای استفاده از روشهای تدریس فعال را توضیح دهد. ‎ae .‏ استاد و دانشجو را در روشهای تدریس فعال و رایج مقایسه * روش مناسب را در هنگام تدریس به کار ببرد.

صفحه 5:

صفحه 6:
f what we ۵۵۵ ۰ 20% of what we hear * 30% of what we s 50% of what we see and ۶ hear 70% of what we say 90% of what we * and do

صفحه 7:
تعار یف 0 عبارت است از تعامل يا رفتار متقابل معلم و 51,3 ‎(Interaction)‏ ‏ا ا ل ل 9 ‎Active Teaching : Ji (yu. 5‏ به روشی اطلاق می شود که در آن فراگیران در جریان آموزش برانگیخته ‎ents ee aed‏ ۱ ‎BS EPS IC onan Neon y Re ear tc oreea Fetes

صفحه 8:
‎eC IED EC pe rl eee) pe)‏ ل ال 0ه ‎en ne ese CRC SI EC,‏ ۱ فعالیتها عبارتند از درگیر کردن دانش آموز در حل مسأله. مشارکت خود ۱ ‏یادگیری: عبارت است از ایجاد تغییر نسبتا" پایدار در رفتار بالقوه ‎BUSSE Se pene Celene pera Syen‏ ‎

صفحه 9:
یادکیری فعال: 1,6۵711110 611۷76 شامل روشهایی است که در آن دانشجویان نقشی بیش از یک شنونده را به عهده می گیرند و در پردازش و کاربرد اطلاعات نیز مشارکت دارند. اجزاى اصلى يك يادكيرى فعال ۲ در * نوشتن» * خواندن و ؟ ا

صفحه 10:
نظریه های یادگیری ‎-١‏ نظريه رفتار كرايى: ‎coed‏ 1 ا ا ل ‏در این نظریه تقویت» شرط لازم برای یادگیری است. ‏ل ل ا لك اطلاعات عديده اى دارد كه مى تواند در يادكيرى بهاو كمك كنل

صفحه 11:
مقایسه دو نظریه رفتار گرابی و شسناخت گرابی مراحل فعالیت استاد و دانشجو نقش استاد تجوه ارتباط استاد "ارائه محرک توسط استاد "رائه پاسخ (اکتساب) توسط فراگیر -انتقال يادكيرى -كنترل كننده يادكيرى -دريافت كننده اطلاعات و مهارت استاد محوری -کاوشگری از طریق ایجاد مسأله تسد استاد "ایجاد فضای مثبت و جو همکاری و تسهیل کننده در یادگیری -محور بحث به صورت فعال و پویا دوجانبه, تعامل بین استاد و فراگیران از طریق حاکمیت شرکت سهامی فکر در کلاس درس

صفحه 12:
ا ا ان یادگیری سبب تغییراتی در جریان عصبی می شود. در اين نظریه يادكيرى به دو مرحله تقسيم مى شود: الف- يادكيرى در دوران کودکی که از نوع افزایشی است» و ب- یادگیری در دوران بزرگسالی كه از نوع بينشى است. اين دو نوع يادكيرى با هم رابطه دارند. 5- نظريه فراشناخت: عبارت است از آكاهى» كنترل و هدايت ‎obi‏ شناخت خود. در اين ديدكاهء فرمان رشد فراكيران به خود آنان سيرده مى شود و فراكيران. هستند كه بايد راه يادكرفتن را ياد بگیرند.

صفحه 13:
طبقه بندى الكوهاى تدريس الگوهای تدریس در چهار خانواده اصلی به شرح زيرتقسيم بندی می ششوند: ۱- خانواده پردازش اطلاعات ۳- خانواده الگوی فردی ۳- خانواده الگوی اجتماعی تدریس ا ا

صفحه 14:
جدول خانواده های تدریس و الگوهای آن ۵- فن یادداری (یاد سپاری) بروتر - هال- (جويس) تيا- (جويس) ساكمن - جوئز آروبل و دیگران پرسلی - (لوین و دیگران) ‎ee‏ يكير بقام كان هدایت دانشجو در جهت کنترل بر محتو آموختن فرضیه سار ‏بررسى تفكر ‏يادكيرى نحوه طبقه بندى ‏بهبود ظرفيت تفكرء سازمان داذن اطلاعات, نام كذارى مفاهيم. بهتر محتوا و فرضیه سازی در دانشجو ‏این الکو برنامه ای است برای آموزش و تقویت استدلال علت و معلولى به دانشجويان ‏توانایی جذب اطلاعات و سازماندهی آنهابه ویژه هنگام سخنرائى و خواندنیها ۲ ‏تقویت برقراری ارتباط بین آموخته های قبلی و جدید ‏برای کسب اطلاعات بیشتردر مورد مفاهیم و ساختارهای پیچیده مفاهیم (جدول عناصر شیمیایی) ‎

صفحه 15:
BG ‏ل‎ an Eee] این الگوبه دانشجویان کمک می کندتا ماهیت رشد شتاختی را درک و رشد ذهتی خود را آفزایش دهند. به دانشجویان کمک می کند تا روشهای کاوشگری را در رشته ها و (فراكيرى مفاهيم) موضوعات مختلف ید بگيرند. ۸-بدیهه پردازی. ‏ گوردون کمک به دانشجویان جهت افزایش تفکر خلاق و مشکل گشایی در مواقع خاص افایش ظرفیت حافظه در دانشجویان

صفحه 16:
۱ ore cae rears خانواده فردی (رشد ویژگیهای شخصی) ‎-١‏ تدریس غیر مستقیم ‏ کارل راجرز (غير تلقينى) ‏۲- آموزش خودآگاهی ‏(آموزش آگاهی) ‏©- جلسه در کلاس ‏درس (ملاقات درسی) ‏۴- خود شکوفایی ‏۵- سیستم هی ‏مفهومى ‏غ- سينكتيكز ‏درك بهتر دانشجو از خود و مشاركت دانشجويان در ‎Seal crap‏ ‏کمک به درک دانشجو از خود و تونییافزایش رشد کمک به دانشجویان در پذیرزش مسوول ‏اجتماعی ‏نزايش استعداد رشد فردی ‏انعطاف پذیری و پیچیدگی فردی هم در تعامل با ديكران و هم در برازش اطلاعات افزایش می دهد ‏رشد و توسمه فردى در دانشجویان از نظر خلاقیت و حل مسأله خلاقانه ‎

صفحه 17:
By SIP PE nA can each) به دانشجویان کمک می کند تا روشهای کاوشگری در رشته های تحصیلی را ید بگیرند و تعهد آنها را نسبت به اسلاح جامعه بر می انگیزند. موجب افزايش مهارت اجتماعی,تفکر منطقی و تمهد اجتماعی می شود. يويايى و پیوستگی را به دانشجویان یاد می دهد. کمک به دانشجویانبرای شرکت در بررسی های علمی و افزايش مهارتهلى ميان فردى» درک از خود و تمهد نسبت به علی و برتری بررسی فرآیندها و وقیتهی اجتماعی و تجزیه و تحلیل أنها و تقویت مهارتهای تصمیم گیری

صفحه 18:
لت ۱ آموزش مبانی تفکر حقوقیبه عنوان یکی از روشهای حل مسائل اجتماعى برای بررسی ارزشهای فردی اجتماعی فراگیری راهبردهای وابسته به تعامل اجتماعی

صفحه 19:
ادامه جدول خانواده های تدریس و الگوهای آن ه- بلاكيرى برنامه ريزى شده (آموختن كنترل خودا بندوراء تورسن وس بکر ماهونى بلوم و بلاى بی,افاسکیتر کانیه و اسمیت هدف اصلی این الکو این است که دانشجویان خود ارزيايى و كنتلا بر خويشتن را يياموزند Gedy leg et key ‏تحصيلى» رشد عزت نفس و اعتماد از طريق موفقيت‎ برای کمک به دانشجویان در درک حقایق, مفاهیم و مهارتها تقويت و ايجاد رفتار و مهارت در دانشجويان طبق يك الكوى خاص هدف مسلط شدن دانشجو بر مهارتها و دانش علمی

صفحه 20:
لت ۱ ۸- کاهش اضطراب آرامش یا کاهش تنش یا حساسیت زدای] ‎-٩‏ جرأت آموزی در بیان ‏آبرتی؛ ولپ. لارنس, ‏كمك به دانشجويان حهت يلاكيرى مفاهيم و مهارتهاى ‏تسلط بر دائش و مهارتهاى علمى ‏برای کمک به دانشجویان برای آموختن کنترل بر واکنشهای هیجانی آزار دهنده ‏کمک به دانشجویان جهت اظهار احساسات در موقعیتهای اجتماعی به صورت خود چوش و مستقیم ‎

صفحه 21:
الگوها و روش های تدریس فعال ال ۱ ۲- الگوی بادگیری در حد تسلط (تسلط یاب) 0 ا ا ‎SS‏ ‏تقليدى) لل ا سس ۱3

صفحه 22:
ل ا ل م 1- الكوى يزوهش كروهى ۸- الگوی آموزش آزمایشگاهی ۱ ۰- الگوی آموزش برای رشد مفهوم و مهارت رت

صفحه 23:
er) Sy ee eee OT LSS eet Se hl RUpeCe Nr) ‏ا ا‎ I (cm Sere) ONS eS) Weer Sia ‏روش كنفرانتس‎ -1

صفحه 24:
۷- روش کارگاهی 16 سيار ۹- یادگیری موضوعات کلینیکی به شکل برنامه ریزی شده گروهی ات ۱- روش یاذگیری بر اساس طرح مسأله fy ot te Oe FES, on KE ت۱۳

صفحه 25:
مس( با 1 روش كردش علمى ۷- روش فراگیر - استادی | - روس يروزه اى 1

صفحه 26:
۱ تدريس فرآيندى است كه جهار مرحله بنيادى دارد: ‎-١‏ آمادكى خر ری لزت تاريرت ا ا

صفحه 27:
رهيرى نحوه تسهيل بحث ا ۱۳ تعریف و تمجید از دانشجویان ایجاد انگیزه و انرژی از طریق شوخی و تذکر دادن مخالفت کردن دريافت ايده هاى همديكر در هنكام دريافت نظرات خلاصه كردن

صفحه 28:
fee es ee rere) ‏گفتن ایده ها‎ ارائه فعالیتها چالش ایجاد کردن بحث مداوم و خلاصه کردن تجارب

صفحه 29:
ملاكهاى انتخاب الكوها و روشهاى تدريس ا 7 آگاهی از نظریه ها و اصول یادگیری " در نظر گرفتن توانایی های فردی فراکیران 7 در نظر گرفتن انکیزه فراگیران ۱ be ere ee rece

صفحه 30:
مقايسه رويكرد تدريس رايج و فعال "فعال بودن يادكيرئده “غير فعال بودن يادكيرنده "معلم محوری *معلم به عنوان راهنما *یادگیری فقط از معلم *یادگیری از همه *یادگیری از کارشناس *کشف از طریق راهنمایی *بازخورد یادگیری فقط به یک نفر *یادگیری از طریق تعامل با دیگران "رقابت با دیگران همکاری با دیگران *اتكا به یک فرد *اتکا به راهتماییها

صفحه 31:
* استفاده از یک روش مشابه *پنهان کاری »كبى بردارى يل *یادگیری از طریق نت برداری "رسمى و خشك بودن كلاس *کلاسهای با زمان کوتاه *تصمیم گیری فردی «فکر کردن در باره نتایج م “تقسيم كارء باز ا ل ل *يادكيرى از طريق حل مسأله *غیر رسمی و انعطاف پذیر بودن کلاس «طولانى بودن زمان كلاس ‎on cod‏ لك ‏*فکر کردن فرآیندی ‎ ‎ ‎

صفحه 32:
بروزه هاى كروهى بارش فكرى *مباحثه, نمایش *بازیها *کوئیز *گفتگو *بررسی مطالعات *کار عملی *خاطرات و گزارش روزانه *نمایشگاه *گردش *تجارب *بحث *نقشه کشی *مصاحبه *بازی نقش *تجارب کاری *برگه های کار *اجرا *توضیح دادن

صفحه 33:
ا ان افزايش زمان باقى ماندن اطلاعات در ذهن درک بهتر ا ‎PS‏ يا كار كروهى كسب مهار تتهاى ار تباطى

صفحه 34:
* افزايش سطح مهارتهاى فكر كردن * انگیزش /علاقمندی / تحریک ی لد 552 * فرصتهاى يادكيرى بيشتر * كاهش ترس / كاهش خطر شكست

صفحه 35:
ve] Ove) peso here KW gee see neo * كوجك بودن كلاس * بزرك بودن كلاس * میزها را نمی توان جابجا کرد * من به اندازه كافى وقت ندارم

صفحه 36:
ن جلسه كافى نيست * من قا من قادر به كار كردن با داشجوها ذ ‎oO‏ جوها نيستم من وقت اضافى ندا رم * دانشجویان مشارکت جد ندارند صحاة 3 ‎syed (C5 2‏ هستند من نمى توانم كلاس را كنترل كنم

صفحه 37:
* دانشجويان كلاس از هم جدا خواهند شد FOr EY SPR CON Perce CCCP Ce evel ‏داده ام‎ * من با استفاده از اين رويكرد احساس راحتى بيشتر مى كنم * انجام فعاليتها نياز به آمادكى هاى بيشترى دارد ed ‏ا ل ا‎ nee * من انجام نمی دهم زیرا آن را قبلا مورد آزمون قرار داده ام

صفحه 38:
نتیجه گیری

صفحه 39:
مدا آموزش و بادگیری فعال موّثر و کعلی است رت سا آموزش خود از استراتژییهای آموزش فعال, ل

صفحه 40:
‎Suis de®‏ د وعم سمأ

صفحه 41:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان