معماری و عمران

آموزش نرم افزار EERA and NERA

EEra-NERA

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
آموزش نرم افزارهای EERA@NERA ویژگی‌های اصلی اساس طراحی Terminology نحوه کار با نرم افزار ورک شیت‌ها پروفایل خاک خروجی ها تفاوت های دو نرم افزار نتایج در ۴۸ صفحه
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2223 بازدید, 2 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آموزش نرم افزار EERA and NERA”

آموزش نرم افزار EERA and NERA

اسلاید 1: EERA@NERAبسمه تعالی

اسلاید 2: EERA@NERA نرم افزارهای

اسلاید 3: EERAنرم افزار در سال 1998 نرم افزار EERAبر اساس نرم افزار SHAKEطراحی شد .نرم‌افزار EERA که از ابتدای واژهای Equivalent linear Earthquake site response Analyses گرفته شده است .تحلیل واکنش زلزله به صورت خطی گرفته شده است. ورودی و خروجی EERA به طور کامل با برنامه گسترده اکسل و FORTRAN 90 با هم تلفیق شده اند.این نرم‌افزار جهت تحلیل یک بعدی پاسخ زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد که بر پایه روش خطی معادل بازسازی شده است.تحلیل یک بعدی پاسخ زمین بر پایه‌ای این فرض استوار است که سطح زمین و تمامی لایه‌های زیر سطح زمین افقی بوده و در تمام جهات جانبی نامحدود می باشند.

اسلاید 4: EERAنرم افزار روش خطی معادل امکان بهره‌گیری از تابع تبدیل جهت ایجاد رابطه بین پارامترهای مورد مطالعه (مانند شتاب یا سرعت سطح زمین) با پارامترهای معلوم (مانند شتاب بستر سنگ) را فراهم می‌سازد. طبیعت یک تابع تبدیل تحت تأثیر ضخامت، سختی و خصوصیات میرایی هر لایه خاک می‌باشد تابع تبدیل متأثر از خواص سنگ بستر نیز می‌باشد. از آن جایی که روش خطی معادل پاسخ در هر دو نقطه در یک توده به صورت یگانه به یکدیگر وابسته می‌باشند. در نتیجه می‌توان حرکت یک بخش را در هر نقطه خاک تعیین کرد و حرکت ایجاد شده در هر نقطه دیگر را محاسبه کرد این امر امکان بهره‌گیری از حرکت یک توده خاک که در سطح زمین ثبت شده است را جهت محاسبه حرکتی که در بستر سنگی ایجاد می‌کند نیز فراهم می‌نماید.

اسلاید 5: ویژگی‌های اصلی EERA و مقایسه با SHAKE EERA و SHAKE91 براساس همان اصول اساسی هستند. با این وجود روش‌های اجرای آنها اساساً متفاوت است. تفاوت‌های اصلی عبارتند از: ـ کتابخانه دینامیک EERA در FORTRAN90 اجرا می‌شود. تمام ماتریس‌ها و بردارهای محاسباتی بدون شاخص اجرا می‌گردند. یکی از مزایای اصلی FORTRAN90 بر پردازشگران خود، ابعاد دینامیک آرایه‌های است. سایز آرایه‌ها با سایز مسائل، در طول محدوده حافظه کامپیوتری موجود هماهنگ است. ابعاد EERA از ابتدا با توجه به سایز مسئله تعیین می‌گردد. ـ‌ به عنوان یکی از مزایای ابعاد دینامیک، هیچ محدودیتی در مورد تعداد کلی ویژگی‌های مواد و لایه‌های سنگی در EERA وجود ندارد. لایه‌های فرعی و ویژگی‌های خاک به ترتیب در 50 و 13 ویژگی، مانند SHAKE91 محدودیت ندارند. ـ مزیت دیگر ابعاد دینامیک این است که کاربران می‌توانند تعداد داده‌ها را سرعت FFT،‌ فراتر از 4096 تشریح نمایند. ـ کاربران می‌توانند محاسباتی را برای یک حرکت تصفیه شده و تصفیه نشده انتخاب کنند. SHAKE91 از یک فیلتر اختیاری کوچک استفاده می‌کند تا واکنش‌هایی با فرکانس بالا را حذف نماید.

اسلاید 6: NERAنرم افزار در سال 2001 ، نرم افزار NERA براساس همان اصول نرم افزار EERA تدوین شدنرم افزار NERA از کلمه Equivalent NOn linear Earthquakesit e response Analyses گرفته شده است .تحلیل واکنش زلزله خطی معادل گرفته شده است. ورودی و خروجی NERA به طور کامل با برنامه گسترده اکسل و FORTRAN 90 با هم تلفیق می‌گردند.مدل سازی مواد ،براساس مدل ویسکوالاستیک ، و مدل تعادل خطی Iwan and Mroz

اسلاید 7: EERA اساس طراحیمدل تنش-کرنش استفاده شده در نرم افزارEERA براساس مدل شماتیک Kelvin-Voigt که در شکل زیر نشان داده شده می باشد :

اسلاید 8: اساس طراحی معادلات خطی شامل مدل ویرایش یافته کلوین برای خاک های غیر خطی می شوند .

اسلاید 9: Strain softeningدر شکل b ویژگی های رفتاری مواد مشخص شده است . strain softening یکی پدیده فیزیکی واقعی می باشد که با کاهش تنش ؛ کرنش نیز کاهش می یابد . فرضیات بیشتری مورد نیاز است : تا اثر فرکانس روی نسبت تنش – کرنش اعمال شود . برای این هدف 2 مدل پایه ای مطرح شده است :مدلی که به طور اصلی در برنامه Shake استفاده شده است ، در این مدل میرایی ثابت و مستقل در نظر گرفته شده و همچنین G* را نیز مستقل از اتلاف انرژی در طول دوره بارگیری در نظر گرفته است .در مدل بعدی که در Shake91 وجود دارد ، G* را تابعی وابسته به میرایی در نظر می گیرد.

اسلاید 10: Strain softening

اسلاید 11: مدل غیر خطی NERAبا استفاده از مدل , Iwan (1967) and Mroz (1967 ، که نسبت تنش – کرنش را به صورت منحنی در نظر می گیرند و از n سری المان با سختی ki و مقاومت Ri متفاوت تشکیل شده اند . (i.e., R1 < R2 < … < Rn)

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید