پزشکی و سلامت بیماری‌ها

آموزش نکات داروی فنی توئین به بیماران

amozesh-nokat-daro-feni-tooain

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آموزش نکات داروی فنی توئین به بیماران”

آموزش نکات داروی فنی توئین به بیماران

اسلاید 1: آموزش نکات داروی فنی تویین به بیماران

اسلاید 2: معرفی داروی فنی توئین داروی فنی توئین Phenytoin) ) با نام دیلانتین نیز شناخته می‌شودو با نام های تجاری DILANTIN و HYDANTIC نیز به فروش می‌رود. دیلانتین یک داروی ضد صرع است و همچنین ضد انعقاد نیز محسوب می‌شود. این دارو، پالس‌هایی را که در مغز باعث ایجاد تشنج می‌شوند را کاهش می‌دهد. فنی توئین برای کنترل تشنج مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته فنی توئین،برای درمان همه نوع تشنجی مفید نیست و در واقع،پزشک متخصص تشخیص می‌دهد که آیا در شرایط فعلی،مصرف این دارو برای شما مفید است یا باید داروی دیگری مصرف کنید.

اسلاید 3: نحوه مصرف:دیلانتین را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید.کپسول این دارو را نجوید، خرد یا تکه تکه نکنید و آن را باز ننمائید. به طور کامل آن را قورت دهید. از مصرف هر گونه کپسول دیلانتین که تغییر رنگ داده باشد، خودداری کنید . اما قرصِ جویدنیِ دیلانتین، باید قبل از قورت دادن، جویده شود. در صورتی که از شربت دیلانتین استفاده می‌کنید، قبل از مصرف، آن را به خوبی تکان دهید. در دوران مصرف این دارو، ممکن است لازم باشد تا به صورت دوره‌ای و منظم، آزمایش خون بدهید.همچنین در صورتی که قصد تغییر مصرف یک نوع فنی توئین به نوع دیگری از آن را دارید، قبل از آن ممکن است لازم باشد تا یک آزمایش خون انجام دهید. به طور منظم نزد دکتر بروید تا بررسی شوید. اگر برای درمان تشنج،از داروی دیلانتین استفاده می‌کنید،حتی اگر احساس بهبودی داشتید،هرگز به طور ناگهانی مصرف آن را قطع نکنید. زیرا قطع مصرف ناگهانی این دارو، ممکن است باعث افزایش تشنج‌های شما شود. برای قطع مصرف،از دکترتان کمک بگیرید تا به آرامی و به طور ایمن،مصرف آن را قطع کنید. در صورتی که به نظر نمی‌رسد مصرف این دارو، نسبت به قبل، بهبودی در وضعیت شما ایجاد کند، به دکتر مراجعه کنید.   

اسلاید 4: مصرف بیش از اندازه یا کمتر از میزان لازم:اگر یک بار مصرف این دارو را فراموش کردید، به محض اینکه به یاد آوردید، آن را مصرف کنید. اما چنانچه زمانِ به یادآوری شما، بسیار نزدیک به زمانِ مصرفِ بعدی بود، دوز فراموش شده را مصرف نکنید. فقط در نوبت بعدی، دیلانتین را مصرف کنید. برای جبران دوز مصرفی از دست رفته، داروی اضافی مصرف نکنید. چنانچه بیشتر از میزان مورد نیاز، این دارو را مصرف کردید، به موارد اورژانسی در مورد مصرف زیاد این دارو مراجعه کنید و یا از پزشک کمک بگیرید. مصرف بیش از حد فنی توئین می‌تواند کُشنده باشد! علائم مصرف بیش از حد این دارو، ممکن است شامل موارد زیر باشند: حرکات ناگهانی چشم، لکنت زبان، از دست دادن تعادل، لرزش، سفت شدن یا ضعف ماهیچه‌ها، حالت تهوع، استفراغ، احساس سبکی در سر، غش کردن، تنفس آهسته یا کم عمق (تنگی نفس)    

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید