صفحه 1:
حيم 2 ار حمن لله ۳ ‎nq]‏ ‏بسم

صفحه 2:
20 LN WSUCLO MBTU TN) نقش مديريت اجرايى كشور 001010 كارمندان دولت تبیین سیاست ها؛,راهبردها و برنامه های ‎a eS fava)‏ ات (گذشته» حال و آینده) دکتر سيد احمد طبا ۹ رحاقم ی

صفحه 3:

صفحه 4:
‎BGR lara oes ale‏ ات ‎SO Mm hts) aes)‏ ۵ مطرح کردید. ‎ ‏۱ ‏تبصره است ‎NN‏ ۱ ‎۷۹ ‎۰

صفحه 5:
اولین نظام آموزش کارکنان دولت اولين كام به سمت نظام مندكردن آموزش كاركنان دولت ‎rer ee‏ ا ا لل 00 ‎SST‏ اي ” + ۷

صفحه 6:
آأموزش هاي كاركنان دولت بر اساس نظام آموزش کارکنان دولت © توجيهي بدو خدمت ‎٩‏ آموزش عمومي ل ا ‎te‏ ‎٩‏ آموزش هاي بهبود مدیریت ‎

صفحه 7:
طراحي نظام جدید آموزش مدیران کشور 9 سال 2*2 6] توسط سازمان 0۳ اداري و استخدامي و ‎eel‏ آن طي بخشنامه شماره 9 0۳

صفحه 8:
Br rr re neces) ‏و آموزش کارکنان دولت‎

صفحه 9:
قانون برنامه سوم توسعه و ماده ‎dSo‏ شكل كيري دوره هاي آموزشي بلندمدت معادل تحصيلات دانشكاهي و آكادميك نيروي انساني دولت ل ی دستكاه هاي اجرايي 000 شد.

صفحه 10:
ممنوعيت اجراي دوره هاي كك بلند مدت «ماده ل ل ات 2 0 آیین نامه اجرايي أن با طرح رويكرد آموزش يودماني- كاربردي اجراي دوره هاي أموزش بلندمدت را مكر در شرايط خاص ممنوع اعلام كرد | ees Some ۹

صفحه 11:
چاپ و انتشار کتاب نظام آموزش کارکنان دولت توسط معاونت توسعه مديريت و سرمایه انساني سازمان مدیریت و برنامه ريزي كشور در سال ©029©612) #۹

صفحه 12:
انواع آأموزشهاي كاركنان 2 ‎one‏ هاي شغلي #دوره هاي عمومي ۰ 75 aS es 1

صفحه 13:
۳۹ آیین نامه ‎Le‏ 6/2 نامه ۳0۳2 این ۳ جرايي ماده 06600 ق 3 ) قانون برذ 5

صفحه 14:
بازطراحي نظام أموزش كاركنان دولت براساس سياست ها و استراتزيهاي نوين دولت در حوزه آموزش و توسعه منابع انساني ( موضوع ‎eee‏ 00000 ‎(SONCNSEO‏ 8

صفحه 15:
انواع آموزشهاي كاركنان دولت بر اساس نظام جدید آموزش ‎ea Ste See ee hd‏ 00 ‎ee 0 iad‏ © دوره هاي آموزشي بهبود مديريت 5

صفحه 16:
#مكانيزم هاي انكيزشي جون يك سال تعجيل در ‎ESE S08)‏ ل ل 0 ازاي طي 2 ساعت آموزش و همچنین اخذ گواهینامه هاي آموزشي موسوم يه اتوج دوم كاه هم ارز يكي از مقاطع ت تحصيلي دانشگاهي جهت برخورداري از مزاياي استغدامي آن ایکا دج ۹

صفحه 17:
ماده 66۴ قانون برنامه چهارم توسعه

صفحه 18:
#تدوین برنامه جامع آموزش كاركنان و 0 دستگاه هاي ۳0 0۳۳ نيازسنجي آموزش در سطوح سه گانه سازماني» شغلي و فردي ۹۹

صفحه 19:
»بياده كردن نكرش اس ترات تژيك و جامعیت در آموزش در دستگاههاي 0۳۹ ۹

صفحه 20:
۳ ۱ برنامه جهارم» دستورالعمل اجرايي آموزش هاي كاركنان و مديران دولتي توسط سازمان مدیریت و برنامه ريزي کشور طراحي و به دستگاه ه هاي اجرايي ابلاغ شد. ۹

صفحه 21:
‎BS eB rete) ۳‏ مندان در قانون مدیریت خدمات كشوري ‏(فصلنهم قانون .. ‎2

صفحه 22:
0 Crh panne. ‏منابع انساني‎ #ارتباط متقابل با ديكر نظام هاي منابع انساني ee ‏ا ا ا ل‎ ae كه

صفحه 23:
#واگذاری ببشتر خدمات آموزشی و توسعه به ‎Sih‏ ۲ #کاربرد فن آوریها و رويكردهاي نوین آموزش وتوسعه #سرمايه كذاري در برنامه هاي آموزش و توسعه ۹

صفحه 24:
#توجه به كاستيهاي آموزشهاي رسمي در برآورد نيازهاي سازمان» ‎ae‏ ۱ #توسعه اختيارات دستكاهها در فرآيند آموزش ©تناسب دانشء مهارت و نكرش بانقشهاي

صفحه 25:
»تعريف و بكاركيري روشهاي توان افزايي و افزايش توان مداوم كارمندان ‎Te eS eer‏ ا 0 ك1 منظور جلب مشاركت كارمندان ‏#»تعريف سهم يا سرانه أموزشي كاركنان ‎۹

صفحه 26:
۳ اه كارايي و اثربخشي دستكاه هاي اجراييء نظام آموزش كارمندان دستكاه هاي اجرايي را به كونه ‎OSes ONES BY ONE‏ ل ا 20057 دانشء مهارت و نكرش كارمندان باشغل موردنظرء انكيزه هاي لازم را جهت مشاركات مستمر كارمندان در فرآيند آموزش تأمين نمايد. ۹

صفحه 27:
7 ی دستگاه هاي ۳۳0 مکلفند تسا رعایت مقررات اين قنون و نظام أموزش کارمندان دولت. برنامه هاي آموزشي كارمندان خود را تدوين نمايند. ۲ ۹

صفحه 28:
تبصره 1 برنامه هاي آموزشي مصوب براي اجراء ۳ دانشگاهها و موسسات آموزش عالي انعقاد قرارداد نمايند. ۹

صفحه 29:
#همچنین دستگاه هاي مزبور مي توانند کلیه مراحل طراحي اجراء و ارزشيابي دوره ها و فعالیت هاي آموزشي و پژوهشي خود ‎Slee ees ees)‏ 0 پژوهشي دولتي و غيردولتي ‎ee‏ ‏فني و تخصصي آنهابه تايید سازمان رسیده باشد واگذار نمایند. 5

صفحه 30:
OO oat. »كليه بورسهاي آموزشي كه منجر به اخذ مدرك تحصيلي دانشگاهي نمي گردد و از سوي دولتهاي خارجي يا از طرف مؤسسات بين المللي در اختيار دولت قرار مي كيرد. ال 1۹ دستگاه هاي اجرايي توزیع مي ‎eS‏ ‏۹

صفحه 31:
5 9 »بورسها و دوره هاي آموزشي كه منجر به اخذ مدرك دانشگاهي مي شود با نظر وزارت بهداشنت,. درمان و ‎CST‏ ‎ey)‏ تك اا ‎ES‏ ل ع 0 =

صفحه 32:
650 7 ل ل ‎SSS fee BC‏ ا ا 0 آموزشي كه منجر به اخذ مدرك دانشكاهي و يا معادل لن مي كردد در داخل و خارج از كشور باهزينه دستكاه هاي مربوطه و استفاده از . ‎eye)‏ ا ل كت

صفحه 33:
تبص ره :ايثاركّران مشمول مقررات خاص خود مي باشند. ۹

صفحه 34:
Coc 7 ©كارمندان موظفند ‎Susi o | gad‏ 30 و افزایش مهارتها و تواناييهاي شغلي خود اقدام نمایند. ‎٩‏ دستگاه هاي اجرايي شیوه ها و الگوهاي لازم براي افزا ايش توان و توان س نجي مداوم. كارمندان خود را كه توسط سازمان تهيه و ‎PPS! Se eer reer eer el‏

صفحه 35:
re) 7 ۵ 0 تصويب هيأت وزيران مي رسد. #علاوه بر مواد قانون فوق ماده ©© (فصل هشتم)» ‎ee ern aes Shoes ioe rece nn‏ ۱ و سامانه هاي اجرايي آموزش . مدیران مي باشد.

صفحه 36:
۱7 ۳۳ ۱ ey ewer ‏و توانمندسازي (نكرش راهبردي»‎ ( ۳ ‏توسعه اي 9 آينده‎

صفحه 37:
eB ere eye Sere Lee Bes ‏آأموزرش و‎ 207 wala! ‏در ۱ هاي‎ ‏توسعه کارمندان و مدیران در آینده باید با‎ ‏نكرش راه بردي و سيستمي تمهيدات و‎ ‏الزامات زير رادر همه ابعاد فرآيند‎ ‏برنامه ريزي» اجرا‎ 70 )et)) ‏آموزشي‎ ‎OS Coe nese a (eSB EE)

صفحه 38:
۳ ET CUED lester SYS SY lbs ‏كاركنان را در جهارجوب نيازهاي توس عهاي‎ ‏سازمان مورد سنجش و اندازه گيري قرار دهد.‎ ب ل 0 همه حال خلاقيت و نوآوري را در كاركنان و مديران برانكيزد.

صفحه 39:
آموزش و توانمندسازي بايد يادكيري مستمر و افزايش مهارتها و توانابيهاي شغلي را دريي داشته باشد. آموزش و توانمندسازي بايد به روز وهمكام با دستاوردهاي نوين علمي و فن آوري باشد.

صفحه 40:
#»آموزش و توانمندسازي بايد نظام فكري و مدلهاي 0 تت و كارآمدي آموزشها باید همواره در چارچوب ‎BOSON e CSO eter)‏ اي مورد سنجش قرار

صفحه 41:
ا ا ا 1 ودر 00 معطوف به اهداف توسعه اي كك »آموزش و توانمندسازي بايد انعطاف يذير و داراي قدرت سازكاري با تغييرات باشد. ۹9

صفحه 42:
#ارتباط آموزش و توانمندسازي با قطبهاي علمي و يزوهشي تعريف شده باشد. EEE COR See ECS ITS Sir bs ‏اموزشي رادر فرايند اموزش مورد توجه‎ قرار دهد. #۹9

صفحه 43:
تمهيدات و الزامات نظام آموزش و توهسعهددر ‎Crp‏ 2 #۹

صفحه 44:
هدایت و راهسبري دستگاه هاي اجرايي را ‎rue Sic eae te beeee‏ لك نيازهاي توسعه اي سازمان. ©افزايش تناسب دانشء مهارت و نكرش با ‎rere‏ ان ۹

صفحه 45:
#همسوئي با تغییرات فزاینده ‎creer eee‏ ترغيب انان به كاربست فن اوريها و رويكردهاي نوين 9افزایش انگیزش ‎PTS ee Set eee re‏ مديران و ترغيب أنان به حضور فراكّير و بهبود ۳ 58

صفحه 46:
»برون سياري فعاليت هاي آموزشئي و توانمندسازي کارمندان | Eee neh Cee ee OUP Tee CER TIPE meres

صفحه 47:
استمرار و مداومت اموزشها #تأکید بر آموزشهاي مسأله محور با رویکرد. مشارکت فعال یادگیرنده

صفحه 48:
‎OWE OL 2‏ بويزه منابع انساني ‏توانمندسازي با نیازها و راهبردهاي کلان ‏توسعه ۹

صفحه 49:
‎eS thd‏ ا ا اك انساني به معرفي الكو و مدل نظام آموزش ‏#تقویت قطبهاي تخصصي و تقویت بهینه علمي . و يزوهشي كارمندان و مديران

صفحه 50:
اج د ول 200 7

صفحه 51:
OT vee ‏ا ا‎ ‏کلان 9 و‎ ۱3۳ ۳ 0 cee ۳9 ROE »طراحي ‎ack‏ هاي ۳۳ ۳-9 9 جهارجوب سياستها و راهبردهاي كلان توسعه اي سازمان

صفحه 52:
#تعیین سهم یا سرانه آموزش متناسب با سهم اعتبارات در برنامه هاي توسعه اي به تفكيك هرسال سازمان با نكاه توسعه اي و آينده نكر براساس شاخص ها و استانداردهاي قابل سنجش

صفحه 53:
0۰۵ سازوکارهاي ‎eee!‏ و | ا ا ا ‎BE arenes‏ ل ا ‎ne Lee‏ ۳۳0 0-۹۵ شغلي 3 سازماني #ایجاد سازوکار مناسب به منظور بهره مندي از قطبهاي علمي و كاربردي

صفحه 54:
‎ek‏ براي استمرار و مداومت آموزشها و همسويي با تغییرات فزآینده علم و فناوري ‏»تلاش در جهت تقويت حس مسئوليت» قدرت تشخيص و خود راهبري 2

صفحه 55:
#اهتمام برنامه هاي آأموزشي و توانمندسازي به ‎eS)‏ ا ۳ استراتژيك سازمان »تلاش برنامه هاي آموزش و توانمندسازي به ‎cle eno Bs‏ ا ال 0 كارمندان به مديريت بر جامعه بجاي مديريت

صفحه 56:
در برنامه هاي توسعه اي سازمان #»اطمينان بخشي به مديران و كارمندان در ‎Brew‏ اثربخني برنامه هاي #۹9

صفحه 57:
ا ا 9 برنامه هاي اموزشي ‎ey Pe 16,‏ د ا م۳ ياددهي در بین کارمندان

صفحه 58:
#توسعه مهارتهاي كار و زندكّي و سلامت روحي و رواني ‎SET CS‏ هماهنگي بیشتر استعداد كاري کارکنان با استعدادهاي ذاتي آنان ا ل ا ا 0 0 سطح استعداد كارمندان

صفحه 59:
#تنوع بخشي به مهارتهاي كار و زندكّي و آمادككي ‎Dee)‏ ا م #»تقويت هوش معنوي كارمندان و بويلنه مديران (خودآكاهي؛ خودشكوفايي» باورهاي عمیقء ككراييء ۳ تنوع پذيري» استقلال رأسي» تواضع و فروتنضي» ا 0 توانايي تبدیل تهدیدها به فرصت)

صفحه 60:
رویکرد ها و الكو هاي توانمندسازي 7

صفحه 61:
Set ee re eee) ‏تدريجي و بلكاني از درون‎

صفحه 62:
POP Sie wage OVE Dy eee Ee ED) ‏و قابليتها (كلاس جهاني)‎ ۳ ‏ا‎ ae ١ ‏نيازسنجي و طراحي دوره هاي آأموزشي قرار‎ 59

صفحه 63:
رویکرد توانمندسازي مبتني بر تقاضا و بازار كار )#4( #اين رویکرد در زماني که بازار کار بصورت رقابتي امكان ارائه آأموزشها را در سطوح ‎a See Ter ees Seeger ges‏ كيرد. 3 ۹ ۱

صفحه 64:
BED ete De a ET h PES atte ESSE) كت الك ل ا ا ۳ سازمان و مديديتءاستراتزيهاي سازماني» ‎er eP eB cer‏ ا ل توانمندسازي و ارائه يك سازمان با قابليتهاي أرماني و ييشرو

صفحه 65:
رويكرد توانمندسازي مبتني بر تأمين نظر مشتریان 1 0 ‏ا‎ pe RCT Wy) Yenc ‏خروجي تلقي 93 اين انديشه بر اين‎ ee ‏ييش فرض استوار است كه مي توان خروجي را‎ ۱ (CODE Jax 5 vi

صفحه 66:
5 030 مدلها 2 رویکرد توانمندسازي مبتني بر 3

صفحه 67:
مجموعه اي پیچیده اي از دانش باورها و اعتقادات که باهماز يك سوء منبعي قابل قبولي را براي درك بهتر از نقاط مرجع استراتؤيك »در سازمان فراهم ل ا 222 حل مشكلات و رسیدن به ادبیات مشترك در سازمان مهيا ميكند . : ۹۹

صفحه 68:
رويكرد سيستمي توانمندسازي توجه نظامند به حیطه هاي دانشي» ۳ الا ‎Cre eo Ser Ck‏ 0 CS ‏آكاهيهاء توانائي انجام‎ CCIE Tee SLT ere TES)

صفحه 69:
7 3S 9) 0 0 ‏و‎ er ۱۳۹۹ os 9 كنار مديران باتجریه نوعي توانمندسازي تجربي به شمار مي رود . ۹

صفحه 70:
لك ‎eens ent te‏ 0 | سنجي- تفاوت افراد يا تفاوت بازتاب هاي يك فرد در وضعیت هاي متفاوت را مورد بحث قرار مي دهد. #۹

صفحه 71:
ل ا 20 فردي - با تأسي از رويكرد آموزشي ‎(IE «Db GS) ol das‏ 32 اين رويكرد با ارج كذاري بر تفاوتهاي فردي سازمان فقط استانداد ها معرفي مي شوند. 59

صفحه 72:
کدام دانه فرو رفت در زمین که نرست ‎Pre‏ يك انه انسانت اين كمانٍ باشد ۳ با رل ‎mi‏ Wiech.

34,000 تومان