کسب و کاراستارتاپ و کارآفرینی

آموزش و پرورش موتور اصلی محرک توسعه کارآفرينی در ايران

صفحه 1:

صفحه 2:
دوجو ‎dla ALIS ol NN‏ آموزش و پرورش موتور اصلی محرک توسعه کا رآفرینی در ایران آرایه در بیست و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق کشور سخنران: / دکتر محمود احمد پور داریانی ‎www.karafarini.ir‏

صفحه 3:
دکتر محمود احمدپور داریانی تحصیلات: دکترای مدیریت منابع انسانی. تربیت مدرس سوابق تجربي: 30سال مدیریت سازمان هاي بزرگ سوابق علمي: عضو هیات علمي دانشگاه تهران دانشکده کارآفريني تالیفات: تعداد 12جلد کتاب در خصوص كا ارآفريني آدرس سایت: .۲۷۲۷۲۸۷۰6۵۲۵۲671 پست الکترونيکي: 0010 .0۲06۵81 00و تلفن : 77513690 تلفن همراه : 09121111767

صفحه 4:

صفحه 5:
كارآفريني يك دقيقه اي اين كتاب رئيس شماست

صفحه 6:

صفحه 7:

صفحه 8:
شش سس 7/0 چرا کارآفرینی برای آموزش و پرورش مضم است؟ ‎ui‏ در ‎yomas‏ آينده شغلى دانش آموزانن نکرانی هست با خیر؟ ‎q‏ جه تفاوتهايى از نظر مضارتی ‘ دانش و مجموعه توانمندی ها بين دانش آموزانن ایرانی و خارجی آمریکایی,ژاینی و اروپایی] وجود دارد؟

صفحه 9:
شش سس 7/0 ‎Sa‏ وش 9 پرورش چیست؟ چراحتی بسیاری از فارخ التحصیلان دانشكاهها توانايى بيدا كردن شغل 9 کار ندارند؟ ‏1 کارآفرینی چیست؟ كسب و ‎Sc js‏ ‎ ‎

صفحه 10:
شش سس 7/0 نظر دین مبین اسلام درباره کارآفرینی و كسب و کار چیست؟ تفاوت کارآفرینی و کسب و کار چیست؟ تفاوت مدیر‌خلاق,سرمایه گذار و نوآور جيست؟ ‎=e‏

صفحه 11:
جراهاى موفقيت هرا يى مديراز مدير ديكر موفق تر إبسست؟ مرا يى شرکت از شرکت دیکرعمل کرد بهتردارد؟ را یک سازمان از سازمان دیگر عملکرد بهتر دارده چرا یک کشور از یک کشور دیگر بهتر اسبت؟

صفحه 12:
‎ty‏ 0 افد بان ‎| ‏اقتصاد موفق شرکتهای موفق چگونه می توان شرکتهای موفق را ابجاد کرد؟ 1) خالقین این نر کتها جسه کسسانی هستند؟ 2) جكونه إين شركتها با تغييرات محيط بين الملل خود را وفق ‎oe‏ دهند؟ ‎ ‎

صفحه 13:
كليد وازه ها توسعه کسب و کار كارا فرينى

صفحه 14:
نقش شر کتحهای بزرک و کوچک در رشد اقتصادى General National Framework Conditions Major cae + Openness (External Trade) Phen ‘ocial, 51 1111 + Government (Extent Role) Firms ۱ National ultural 1 , ‏ليإ‎ ١ ‏اداءموماع‎ Markets ۶ ‏بو‎ ‎Efficienc ‎Political i 1 Micro, Small 1111 + Technology R&D (Level, >| and (cbr, Loner ۱۳ ‏هه‎ Medium Firms jobs) + Infrastructure (Physical) (Secondary Economy) * Management (Skills) * Labor Markets Flexible) + Institutions (Unbiased, Rule of Law)

صفحه 15:
فرآیند کار آفر بنانه در رشد اقتصادی National Economi ic Growth (sop, jobs) Entrepreneurial Opportunities Entrepreneurial Capacity + Skills + Motivation Entrepreneurial Framework Conditions + Financial + Government Policies + Government Programs + Education & Training + R&D Transfer + Commercial, Legal Infrastructure + Internal Market Openness + Access to physical ‘retcner سب بو سین : Social, Cultural Political Context

صفحه 16:
فر ایند کار آفر بنانه در رشد اقتصادی تعامل فرصتهای کار آذر ینانه و توانابی های کار آفر ینانه هو ‎Pre ۱‏ پسیدییه ‎[oad |‏ ا ‎Ora |‏ لصحيه ‎Dero, Gro ood‏ | ‎Social, : Sere Percy | | | eee | ote!‏ مص : Cultural i Political 1 Cormeerd ۱ Context ‏اسب‎ ‏سل سس‎ Dorey ‏سس‎ ‏مسبت‎ سین

صفحه 17:
Pwo تعویف : کسب و کار عبارت است از خرید و فیوش کالا ها . تولید کالا با عرضه ي خدمات به منظور بدست آوردن سود است. انواع كسب و کار : کسب و کار خانگی ‎Home Business‏ کسب و کار خانوادگی ‎Family Business‏ Rural Business Es BS oceans كسب و کار مجازي:. ‎E-Business 1‏ انشتينقي عقيب و كار ۰.۶ 2 کسب و کار بدون کارخانه كسب و کار کوچك ومتوسط ( 5۳/۶ ) كسب و كارهاي بزرگ 8051۴8655 ‎Large Scale‏ ‎ ‎

صفحه 18:
اصول توسته کسب و کار کسب و کار - دلالی , آقا زاده بودن, راهت طلب. ثروت باد آورده. سرمایه دار زالوصفت نمی باشد. پیامبر گرامی می خرماید: الکاسب حبیب الله توسعه فرهنگ کسب و کار: خرآیند آشنایی از کودکی درخانواده تا ورود به نهادهای کسب و کار کسب و کار : آشنايى با نام شرکتها 1 نايى با نام محصول آشنايى با نام بنيان كذار آشنایی با مهارتهای کسب و کار نگاه کسب و کار انه. حساس شدن نسبت به ممیط اطراف خود در زمینه انواع کسب وکار

صفحه 19:
مهارتهاي کسب و کار: پنج مهارت آینده ساز شهروند عضو حامعه اطلاعاتي مهارت 1: زبان کسب و کار (انگليسي و جيني) مهارت 2: ۱۲ اینترنت+ کامپیوتر+ 2-001۱۶۴6۲ مهارت 3: مديريت : توان سريرستي و اداره واحدها مهارت 4: بازاريابي : خرید و فروش و ۲21۱۵۴۷۴۲۱۷ مهارت 5: اقتصادي مالي: هزینه منفعت کردن

صفحه 20:
کار آفر نی (احمدپور 19949( کارآفرین فردی است دارای ایده و فکر جدید که از طربق ایجاد یک کسب و کار ( کسب و کار خانگی , کسب و کار اینترنتی, كسب و کار خانوادگی, کسب و کار کوچک ومتوسط..) با بسیح منابع که توأم با مخاطره مالی , اجتماعی آپروبی و حیثیتی می باشد محصول و خدمت جدید به بازار ارائه می نماید.

صفحه 21:
نکات مورد توجه در تعر یف کار آفرینی: 1- ایده و فکر حدید < خلاقیت 2- ايجاد كسب و کار جکونه طرح كسب وكار ( 8 ) و مراحل احرا را طي كنيم, ( بسيج منابع و مخاطره يعني جه ؟) / 3- محصول و خدمت ‎Sabb © wa‏ نوآوري - باذار

صفحه 22:
با کار آفر ین چیست؟

صفحه 23:
آیا کارآفرین یک شفل است ؟ مدير تاركر ‎wow‏ گذار متخصص کارشنان

صفحه 24:
کسی که در اطر آفبان ما صاحب کار خانه باشد چه می نامیم؟! شغل او چیست؟ مالک - کار خانه دار - سر مایه دار - بولدار -ز الو صفت اما کار اضر بن نمی كونيم.

صفحه 25:
انتفاعي و بدنبال ثروت ‎profit - Making &‏ ‎Opportunity Seeking~‏ iy: —~ Individual ‏فردي‎ ‏ی موسسات غيرانتفاعي‎ Non - Profit Institutions Fatrepren saan 4p ‏_غيرانتفاعي - انسان دوستانه "مر موسسات دولتي‎ Govgernmental = Non - Profit &_ = -~_ Organization Philanthropy ۱ | 4 social ‏کار آفريني <- اجتماعي‎ 1300021 ‏ازي‎ ۱ + Entrepreneur ‏فراکا رآفريني یا کار آفريني سازمان‎ ship Intrapreneurship or Corporate Venturing (ius) ‏شركتى‎ ‏تغیبر قوانین رقابت‎ ¥ x hanging the Competition Rules Corporate ۱ Entrepreneurship ‏ازمان کارآفرینانه‎ Entrepreneurial Organization

صفحه 26:
تارف کا رآفرین ‎Josep Schumpeter 1934 smogw 3595‏ طبق نظروي کارآفرین نيروي محرکه وموتور توسعه اقتصادي مي ‎undies gre eau‏ کارآفرین رانوآوري مي داندوفرایندکارآفريني را"تخریب (Creative Destruction)“ §M> مي نامد . بعبارت دیگر ويژگي تعیین کننده در كارآفريني همانا انجام كارهاي جدید و یا ابداع روشهاي نوين در انجام كارهاي جاري است . روش نوین همان " تخریب خلاق " مي باشد . از نظر وي نوآوري در هر يك از زمینه هاي ذیل کارآفريني محسوب مي شود . - ارائه كالاي جدید

صفحه 27:
مدل جامع توسعه کار آفر بنی

صفحه 28:
دانش گرا(مدار)

صفحه 29:
مدل تلسکوپی کارآفرینی

صفحه 30:
- احترام به ارزش كار ‎Bee Te og‏ - درآمد ارزش است 0 - دانش و دانايي - زبان انگليسي - رويايي کردن کسب وکار

صفحه 31:

صفحه 32:
نقش هاي کار آفرینان - عامل ایجاد و توزیع ثرمت ؛ برانگيزنده توسعه اقتصادی جامعه و موتور رشد و توسعه اقتصادی . - عامل اشتغال زایی . - عامل انتقال تکنولوژی . - عامل ترغیب و تشویق سرمایه گذاری . - عامل شناخت ؛ ايجاد و گسترش بازارهای جدید . - عامل تعادل ذر اقتصاد يويا . - عامل تحول وتجدید هیات ملی ومحلی ( کارآفرینی فراتر از شفل و حرفه است. یک شیوه زندگی است )

صفحه 33:
نقش هاي کار آفرینان - عامل كاهش بوروکراسی اداری ( کاهش پشت میزنشینی و مشوق عمل گرایی 9 ..۰) - عامل نوآوری و روان کننده تفییر . - به عنوان یکی از عوامل تولیدمئل زمین ؛ سرمایه ؛ انسان و ... - عامل تهریک و تشویق هس رقابت . - عامل تحريك ؛ تركيب و مهيا كردن عوامل توليد . - عامل ساماندهی منابع و استفاده اثربخش از آنها . - عامل یکپارهگی و ارتباط بازارها . - عامل رفع خلل ؛ شکافها و تنگناهای بازار و اجتماع .

صفحه 34:
1- همگام بودن با تغییرات ‎ile>‏ جهاني ۱ اقتصاد ملي به اقتصاد جهاني 2- كسب و كار كرا بودن ‎WT‏ ‏3- بازارگرا بودن ‎iT‏ 4- تفکر استراتژیک wai jails |e eel ee Toles (مهارتهاي دانش محور) 5 نوآوري انقلاب كارآفريني ‎Ga) +‏ 1 (مهارتهاي كارآفرينانه)

صفحه 35:
با تشکر از

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان