صفحه 1:
آموزش و پرورش و نابرابری سیاستگذاری آموزشی مانند هر سیاستگذاری بر پایه های اخلاق و ارزش و ایدئولوژی است گسترش آموزش و پرورش همراه با استقرار دموکراسی اگر آموزش و پرورش به کاهش نابرابری کمک می کند لذا امری اخلاقی است چرا که رشد تواناییها و قابلیتهای افراد را برای کاهش مشقت زندگی ببار می آورد نقش سیاستگذاری آموزشی برای تغبیر شرایط نابرابرانه است؟ تغییر در ذات سیاستگذاری است نقش آموزش در کاهش نابرابریها و فاصله ثروت و قدرت؟ مورد تردید است؟ ما تحقیق را برای سیاستگذاری لازم داریم : تحقیق+ارزش گذار هاسیاست < a

صفحه 2:
نظریه های نابرابری و آموزش در مدارس مطالعات کلمن در باره نابرابری در آموزش و پرورش بولز و جنیس : مدارس و نظام اقتصادی برنشتاین: کدهای زبانی ایلیچ: برنامه پنهان بوردیو: آموزش و بازتولید فرهنگی ایلیچ: تحلیل بازتولید فرهنگی

صفحه 3:
2 ewig eee to ‏استفاده از تحفیقات در سیاستگذاری‎ ‎٠‏ اگر آموزش نابرابری زدایی می کند پس باید نشان دهیم چرا نابرابری هایی وجود دارد؟ ‏۰ زمینه اجتماعی و خانوادگی عوامل موثر بر عملکرد تحصیلی نیم میلیون دانش آموز مورد تحقیق بود ‎٠‏ نابرابریهای ناشی از اختلاف قومی ‏* مطالعات کلمن: بررسی نیم مهارتهای کلامی و غیره میلیون دانش آموز و معلم ‏: زمینه اجتماعی و خانوادگی ‎alse‏ موثر بر عملکرد تحصیلی نه توزیع امکانات آموزشی ‎٠‏ يبامد این مطالعات: تغییرات در سیاستگذاری و لذا قانون مدنی بود ‎

صفحه 4:
نقد مطالعات (مطالعات را نباید دربست پذیرفت) روند پژوهی نباشد مربوط به یک مقطع زمانی خاص نباشد با مطالعات دیگری تکمیل شود مطالعات ژرفانگر نشان داد مدارس در پیشرفت تحصیلی نقش دارد کیفیت کنش متقابل دانش آموز و معلم امری مهم است جوهمکاری و مراقبت بین اولیا و معلمان و دانش آموزان مهم است عدم تاثیرمنابع مادی در تفاوتها و عملکرد آموزشی تاثیرزمینه های خانوادگی و اجتماعی در عملکرد آموزشی در جاییکه دانش آموزان فقیر همکلاس ثروتمندان موفق ترند. مدارس مختلط الطبقه موفق ترند. چرا؟

صفحه 5:
چگونگی استفاده از تحقیقات در سیاستگذاری ‎٠‏ روتر: تاثیربات قبل از مدرسه» و خارج از مدرسه» بیش از همه موثرند ‏* روتر: کار معلمان» مجموعه انگیزه های کاری» در مدرسه. این تاثیرات را کم می کند. ‎che *‏ لثباتقائير اساسیپ یشرفتلموزشیو شغل از زمینه خانوادگی و عولمل‌غیر مدرسه لی

صفحه 6:
برنشتاین برنشتاین: قالبهای زبانی را مطرح کرد یعنی چه ؟ قالبهای زبانی که افراد را در سایر سالها داشته اند آنها را در سالهای آموزش موفق تر می کندخواهد کرد کودکان در زمینه های اجتماعی مختلف قالبهای متفاوت زبانی دارند قالبهای زبانی در افراد ثروتمند وفقیر فرق می ‎US‏ گفتار کودکان طبقه پایین یک زبان محدود را نشان می دهد زبان بسط یافته مربوط به کودکان طبقه متوسط است ارزش های و هنجارهای طبقه متوسط در زبانشان دیده می شود آنها یک زبان بسط يافته دارند پرسش های کودکان طبقه کارگر کمتر پاسخ دریافت کرده است آنها استدلال ها را کمتر می فهمنند

صفحه 7:
جه استفاده ای از نتایج برنشتاین در سیاستگذاری ‎is‏ توان کرد؟ * می توان فهمید چرا زمینه های اجتماعی و اقتصادی پایین کمتر موفقند. * چون کودک کارگر و طبقه پایین در خانه پاسخ محدودی دریافت می کند در محیط بزرگ تر نیز همین طور می شود * کودک نمی توان خواسته های خود رادر مدرسه بیان کند * بسیاری از آنچه معلم می گوید ممکن است غیر قابل درک باشد * نتیجه اين تحقیق برای سیاستگذاری چیست؟ برنامه ریزی بهبود رفتار معلمان و کیفیت تدریس و ...

صفحه 8:
بولز و جنیس بولز و جنتیسو:) اجب عوارر9) : مدارس و سرمایه داری - بحث روى زمينه نهادى توسعه نظام مدرسه امروزى دارند آموزش و پرورش بر برابری اقتصادی موثر است آموزش و پرورش پاسخی بر نیازهای اقتصادی سرمایه داری است آموزش و پرورش فراهم کننده مهارتهای فنی و اجتماعی بنگاه هاست آموزش و پرورش کمک کننده اقتدار بنگاه ها و انضباط نیروی کار است مدارس آموزش و پرورش احساس بی قدرتی را در افراد باز تولید مى

صفحه 9:
هن ‎s@nwles ud‏ 3 و جنتیس نظام تشویق و تنبیه نظام آموزشی دنیای کار را تکرار می ‎us‏ ‏زمینه های بالا را تشویق و کم درامدها را تنبیه می کند البته هر دو می پذیرند که موز همگانی مهم و سودمند است اما اساسا جون آموزش و يرورش براى نظام سرمايه دارى بسط يافته در خدمت آن است آنها می گویند اگر محیط کار و زندگی دموکرات تر شود نظام اموزش هم دموکراتیزه می شود

صفحه 10:
نقدوزم:) اجه چعاررن)بولز و جنتیس * البته اموزش سواد زدایی می کندنظام جدید اموزش در دینای دانش محور متفاوت است ‎٠‏ محیط های کار تخت شده اند و دموکراتیزه می شوند

صفحه 11:
‎licks‏ ایلیچ ‎Didkdtest Crime Oey os aah! ‏ايوان‎ ‏منتقد توسعه اقتصادی مدرن است یعنی چه ؟ ‏دنیای مدرن وابستگی فرد را بالا برده و خود کفایی را از بین برده ( وابستگی به تلویزون و مدرسه و پزشک...) ‏بحث وی خیلی مناقشه آمیز بوده ‏تعلیم و تربیت اجباری را باید زیر سوال برد؟ چرا؟ ‏چون گسترش اموزش برابر است با جا انداخنت نظم و انظباط و سلسله مراتب دنیای سرمایه داری ‏تاکید باید بر ارتباط توسعه آموزش و پرورش و شرایط ضروری اقتصنادی:براین انضباط ون سلسله مراتب

صفحه 12:
ایلیچ :وظایف مدارس بر اساس نظر ایلیچ مراقبت و نگهداری توزیع نقش های شغلی میان افراد ياد گیری ارزشهای مسلط و تحصیل دانش تعلیم مهارتهای از نظر اجتماعی پسندیده مدرسه یعنی سازمان نگاهبان ‎Oustrdd Orcrmizativa‏ جرا؟ جون حضور در آن اجباری است برنامه پنهان: چیزهایی اموخته می شود که هیچ ارتباطی با محتوی رسمی دروس ندارد مصرف انفعالی یعنی تلقین برخی چیزها در برنامه پنهان شناساندن نقش افراد در زندگی مدرسه نمی گذارد بچه ها در کوکی ببینند در خیابان ها چه رخ می دهد

صفحه 13:
سیاستگذاری بر اساس نظر ایلیچ مدرسه زدایی چون مدرسه اجباری مصرف انفعالی می اورد اختباری کردن مدرسه چون به توسعه خلاقیت ها مدرسه کمک نمی ملغی کردن ‎URS‏ های فعلی نظام اموزش و بجای آن : دسترسی منابع در کتابخانه ها درست کردن شبکه های اطلاعاتی منبع مادی برای یاد گیری رسمی در کتابخانه ها و آزمایشگاه ها و ... در دسترس همه ایجاد شبکه های ارتباطاتی تعليم مهادت به همه

صفحه 14:
* ثر نظام کلاسیک اموزش شاید نه چون با نظام دسمتزدی هماهنگی دارد اما ۰ اما با کاهش کار دستمزدی و کاهش نقش ان در زندگی اجتماعی معقول است * افراد ممکن به جای رفتن به مدرسه اجباری بخواهند دامنه ای از حرفه ها بدانند ( اقتصاد دانش محور)

صفحه 15:
سیاست گذاری آموزش و پرورش بر اساس برنامه پنهان در غرب فعلی نظام اموزش باید دانش محور. باد کوتاه و منعطف مساله بدن و آموزش بدن مساله آموزش تنظیم بدن ها و داشتن ارتباطات جنسی سالم ‎GoPe sex‏ محاسبه ریسک های ارتباطاتی دسترسی به منابع موجود را فراهم سازد> در هر زمان » در هرمکان

صفحه 16:
‎IF A FIA IT‏ " که ‎é. 1: woe ‏بوردیو و باز تولید فرهنگی‎ ‏سوه ادن‎ ‏نظریه بوردیو هر سه دیگاه نظری را بهم مرتبط می کند‎ ‏باز توليد فرهنگی چیست؟‎ ‏باز تولید فرهنگی به شیوه هایی اطلاق می شود که به کمک آنها مدارس»‎ ‏همراه با نهادهای اجتماعی دیگر؛ به دایمی کردن نا برابریهای اجتماعی و‎ ‏اقتصادی در میان نسلها کمک می کنند‎ ‏از طریق برنامه پنهان ( ایلیچ) بر یادگیر ارزشها و نگرش ها و‎ ear ‏اد‎ ‏از طریق شیوه های کاربرد زبان ( برنشتاین) که پایه اختلاف در علایق و‎ ‏سلیقه هاست‎ ‏تحمیل قواعد انضباطی در مدارس و باز تولید اقتدار معلمان معطوف به ياد‎ ‏گیری ( بولز و جنتیس)‎ ‏پس:‎ ‏باز توليد فرهنكى اين سه رهيافت را به هم وصل می کند‎

صفحه 17:
ashes willis 2۰ 3 “ag ۳ ‏تحلیل باز تولید فرهنگی‎ ‏باز توليد فرهنكى جكونه رخ مى دهد‎ ‏بررسى ميدانى - مدرسه اى در بيرمنكام‎ ‏جكونه بجه هاى طبقه كاركر مشاغل طبقه كاركر را به دست مى اورند؟‎ ‏إنه بجه هاى طبقه متوسط مشاغل طبقه متوسط را بدست مى آورند؟‎ تجربه عدم موفقيت تحصيل در طول تحصيل به افراد هر طبقه مى آموزد كه تو لياقت دارى يا نه ؟ برخى ( طبقات كاركر) فروترى خود را مى يذيرند. برخى ( طبقات ثروتمند) برترى خود را مى يذيرند ويليس : اين مساله درست نيست بلكه عوامل ديكرى نيز دركير نيست كه جلوى صعود انها را مى كيرد حرف گوش کن ها = نمونه هاى موفق باز توليد فرهنكى ؟؟

صفحه 18:
توسعه تعلیم و تربیت در اروپا آموزش و پرورش اجباری افزایش هزینه دولت بر آموزش افزايش سن ترك مدرسه آموزش به مثابه حوزه دخالت دولت انجام آزمون های مختلف برای ورود به ارتش و وزارتخانه ها

صفحه 19:
حرکت از آموزش طبقه ای به آموزش نخبه گرا و توده ای اصطلاح مدرسه : فراغت هزینه بالای آموزش آموزش به معنای مهارت و یادگیری غیر انتزاعی عدم دسترسی به متون

صفحه 20:
رهیافت سیاستگذاری توده گرا * دسترسی تعداد بیشتری به امکانات آموزشی: حذف شهریه و استفاده صرف طبقات بالا ‎٠‏ بالا بردن سن ترك مدرسه تا ©) سالكى ‎٠‏ تعهد نسبت به برابری فرصتها در آموزش و پرورش

صفحه 21:
دلایل رد برخی سیاستهای نخبه گرایانه * ترک تحصیل در نتیجه زمینه طبقاتی بوده تا عملکرد تحصیلی ۰ آزمون استعداد تحصیلی ارزیابی دقیقی از عملکرد تحصیلی همه ندارد.

صفحه 22:
هوش و نابرابری تمامی نظریه تفاوتهای موروثی در توانایی و استعداد را ناديده مى كيرد هوش جيست؟ ضریب هوشی و عوامل ژنیتیکی : آیا اینها با تفاوتهای اجتماعی همبستگی دارند؟ برخی می گویند ازمونهای ضریب هوشی نیز به فرهنگ بستگی دارد تنها راه ثابت کردن اهمیت هوش بررسی روی دو قلوی های یک تخمکی است ‎fected‏

صفحه 23:
نتیجه: یادگیری برای تمام عمر تاثیر فناوری جدید و اقتصاد آموزش در ایده سنتی در باره کار و آموزش بازده شغل ها بالا رفته در گذشته : دوره آموزش یک بار دروه جدید: یادگیری و آموزش مهارتها در تمام دوره های زندگی باید انجام شود برنامه های آموزشی مستمرو بر اساس اینترنت LA'S Gl» perthe-job-tratciecy ‏اهمیت‎

صفحه 24:
نتیجه: یادگیری برای تمام عمر آموزش رسمی در حال تغفیر موقعیت های مختلفی می تواند آموزش را انجام دهد نه تنها در آموزش و زمان و فضای رسمی آموزش دهنده ها فعال هستند و کنشگران اجتماعی کنجکاوی هستند آموزش با تمام وسائل و نیروها انجام می شود: با کمک دوستان» همسایه هاء سمینارها» موزه هاء در مکان های جمعی ماند مساجد, از طریق اینترنت و غیره

صفحه 25:
نتیجه: یادگیری برای تمام عمر آموزش رسمی باید به نیروی های بیرون مدرسه توجه جدی کند مثلا: به بجه ها اجازه داده شود تا بخشى از آموزش مدرسه را در كارهاى داوطلبى صرف كنند. اهميت اين كار؟ شکستن مرزهای مدرسه و بیرون از مدرسه و آمادگی برای یادگیری در تام عمر تقویت نهادهای آموزشی و بیرون از مدرسه

صفحه 26:
سیاستگذاری آموزش مجازی شرایطی است که در آن تعاملات رو در رو مانند همشاگردیء همکلاسی... تقریبا وجود ندارد و از راه وسائل ارتباطاتی جدید آموزش انجام می شود

صفحه 27:
سئوالاتى براى امتحان از ساسيت يالتى يرس

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان