پزشکی و سلامت بیماری‌ها

آناتومی رادیوس و اولنا

anatomi_radios_vavlena

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آناتومی رادیوس و اولنا”

آناتومی رادیوس و اولنا

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: اناتومی رادیوس واولنا

اسلاید 3: رادیوگرافی رخ از استخوان ساعدرادیوگرافی نیمرخ از استخوان های ساعد

اسلاید 4: اناتومی عروق و اعصاب

اسلاید 5:

اسلاید 6: انواع شکستگی های ساعدشکستگی- دررفتگی مونتاجیا یا شکستگی تنه استخوان اولنا همراه با در رفتگی سر استخوان رادیوس علائم شکستگی دررفتگی مونتاجیاساعد و مفصل آرنج متورم میشوند. درد بر روی سر استخوان رادیوس و محل شکسته شدن استخوان اولنا وجود دارد که با حرکت ساعد بخصوص حرکات چرخشی ساعد شدت میابد.سر استخوان رادیوس معمولا به سمت جلوی کندیل خارجی بازو در میرود.

اسلاید 7: درمان شکستگی دررفتگی مونتجیادر بچه ها درمان بصورت جااندازی بسته دررفتگی سر رادیوس و شکستگی تنه اولنا است. جااندازی دررفتگی سر استخوان رادیوس با چرخاندن ساعد به خارج و فشار مستقیم به سر استخوان رادیوش میسر میشود. بعد از جااندازی کل اندام فوقانی فرد در گچ بلندی که از کف دست تا بالای بازو ادامه میابد گذاشته شده و پس از حدود شش هفته که شکستگی استخوان اولنا جوش خورد گچ خارج میشود کودکانبزرگسالانابتدا دررفتگی سر استخوان رادیوس بصورت بسته جااندازی شده و سپس شکستگی تنه استخوان اولنا با استفاده از جراحی باز جااندازی شده و با پیچ و پلاک فیکس میشود. در صورتیکه جااندازی بسته سر رادیوس موفقیت آمیز نباشد آنهم نیاز به جااندازی باز دارد. گاهی اوقات در معاینه اولیه دررفتگی سر استخوان رادیوس تشخیص داده نشده و فقط شکستگی تنه استخوان اولنا درمان میشود. در این موارد پس از جوش خوردن استخوان اولنا و شروع حرکات آرنج مشاهده میشود که آرنج خوب حرکت نمیکند. رادیوگرافی از آرنج در این زمان دررفتگی سر رادیوس را نشان میدهد. متاسفانه درمان دررفتگی در این زمان بسیار مشکل بوده و مستلزم جراحی بازسازی مفصل و استئوتومی استخوان اولنا است.

اسلاید 8: شکستگی- دررفتگی گالزی یا شکستگی تنه استخوان رادیوس همراه با در رفتگی انتهای پایینی استخوان اولنا                           تصویر رادیولوژی شکستگی گالزی علائم شکستگی دررفتگی گالزیانتهی پایینی استخوان اولنا برجسته تر از معمول میشود و پس از مدتی ساعد و مفصل مچ دست متورم میشود. درد بر روی انتهای پایینی استخوان اولنا و محل شکسته شدن رادیوس وجود دارد که با حرکت ساعد بخصوص حرکات چرخشی ساعد شدت میابد. در رادیوگرافی که از ناحیه مچ دست و ساعد به عمل میاید دررفتگی و شکستگی دیده میشود.

اسلاید 9: درمان بصورت جااندازی بسته دررفتگی انتهای پایینی استخوان اولنا و تنه استخوان رادیوس است. بعد از جااندازی، کل اندام فوقانی فرد در گچ بلندی که از کف دست تا بالای بازو ادامه میابد گذاشته شده و پس از حدود شش هفته که شکستگی استخوان جوش خورده گچ خارج می شود. بزرگسالان در بالغین درمان متفاوت است. ابتدا شکستگی تنه استخوان اولنا با استفاده از جراحی باز جااندازی و با پیچ و پلاک فیکس شده و سپس دررفتگی انتهای پایینی استخوان اولنا بصورت بسته جااندازی میشود. پس از جراحی کل اندام فوقانی مدتی در آتل محافظت شده و سپس حرکات نرمشی ساعد شروع میشود. کودکاندرمان شکستگی دررفتگی مونتجیا

اسلاید 10: درمان شکستگی های ساعدجااندازی بسته اگر محل شکستگی جابجایی نداشته باشد درمان بصورت گچ گیری کل اندام فوقانی از کف دست تا بالای بازو است. آرنج را در این گچ در زاویه 90 درجه قرار میدهند. در این موارد پزشک معالج تا سه هفته هر هفته یک رادیوگرافی از ساعد تهیه میکند تا اگر شکستگی جابجایی پیدا کند زود متوجه آن شود. ذکر این نکته مهم است که به علت عضلات قوی که به استخوان های ساعد میچسبند حتی اگر در ابتدا محل شکستگی جابجایی نداشته باشد و بیمار در مدتی که گچ دارد دستش را اصلا حرکت هم ندهد ممکن است قطعات شکسته شده بر اثر انقباض عضلات جابجا شوند. بعد از سه هفته معمولا امکان جابجایی وجود ندارد. در صورتیکه شکستگی تا سه هفته در گچ بدون جابجایی باقی ماند گچ بمدت 12-10 هفته باقی مانده تا استخوان های شکسته شده زمان کافی برای جوش خوردن داشته باشند. این زمان در بچه ها حدود 6-4 هفته است. در صورتیکه شکستگی استخوان های ساعد جابجایی داشته باشند در بچه ها سعی در جااندازی بسته شکستگی میشود. در صورتیکه شکستگی جاافتاد درمان بصورت گچ گیری به صورتی است که ذکر شد. در صورتیکه جااندازی بسته موفقیت آمیز نباشد درمان بصورت عمل جراحی خواهد بود. شکستگی استخوان های ساعد در بالغین اگر همراه با جابجایی باشند نیاز به عمل جراحی دارد. در بالغین جااندازی بسته استخوان های ساعد بسیار مشکل است و اگر هم امکان پذیر شود حفظ جااندازی با گچ عملی نیست.

اسلاید 11: جااندازی باز در جااندازی باز شکستگی ها ی ساعد، پزشک ارتوپد پوست و عضلات ساعد را برش داده و به کنار میزند، استخوان های شکسته شده را نمایان کرده و محل شکستگی را زیر دیده مستقیم دقیقا جااندازی کرده و با پیچ و پلاک به یکدیگر فیکس میکند. در بچه ها پزشک جراح ممکن است از نیل داخل استخوانی برای بیحرکت کردن شکستگی استفاده کند ولی در بالغین در غالب موارد از پیچ و پلاک استفاده میشود. پس از جراحی کل اندام فوقانی در یک آتل بلند گذاشته میشود. آتل معمولا پس از 2-1 هفته خارج شده و حرکات آرنج و مچ دست شروع میشود. شکستگی استخوان های بالغین معمولا به 12- 10 هفته زمان برای جوش خوردن نیاز دارد. در این مدت بیمار باید بطور مرتب نرمش های مخصوصی را برای حرکات آرنج و مچ دست انجام دهد تا دچار خشکی مفصلی نشود. در این مدت بیمار باید از بلند کردن اجسام با دست آسیب دیده امتناع کند. بعد از جوش خوردن شکستگی که معمولا با استفاده از رادیوگرافی مشخیص میشود بیمار میتواند اجسام را با دست خود بلند کند.

اسلاید 12: اکاتور پارابوف چاک دار:برای اکسپوزدادن به بافت ها

اسلاید 13: اکاتورهای چنگکی: برای کنار زدن عضلات

اسلاید 14: اکاتور چنگکی خودکار

اسلاید 15: پریوست :برای کنار زدن عضلات روی استخوان

اسلاید 16: کورت اورتوپدی:برای برداشتن خرده های استخوان داخل محل شکستگی

اسلاید 17: بنت:برای قرار دادن پلاک با استفاده از بنت در مرحله نهایی عضلات ر ا از روی استخوان کنار می زنیم.

اسلاید 18: دسته بیستوری شماره4: برای برش پوستدسته بیستوری شماره3 یا 2 اورتوپدی: برای برش عضلات

اسلاید 19: الیس

اسلاید 20: پنست با و بی دندانه

اسلاید 21: کوخر

اسلاید 22: رینگ فورسپس

اسلاید 23: هموستات صاف و کرو

اسلاید 24: وسایل اختصاصی

اسلاید 25: بن کلمپ:برای نگه داشتن وفیکسکردن استخوان

اسلاید 26: بن رانژور:برای جدا کردن تکه های کوچک استخوان

اسلاید 27: بن ریداکشن:برای نزدیک کردن استخوان ها بهم

اسلاید 28: دیپ مژر:برای تخمین اندازه وعمق و به کار بردن پیچ مناسب

اسلاید 29: پلاک خم کن

اسلاید 30: تپر:برای رزوه دادن در محل گذاشتن پیچ

اسلاید 31: مرضیه کوهی مرضیه حبیبا نیلوفر اسماعیلی

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید