علوم مهندسی معماری و عمران

آنالیز حدی در مکانیک خاک

analiz-hadi-dar-mechanic-khak

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آنالیز حدی در مکانیک خاک”

آنالیز حدی در مکانیک خاک

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: آنالیز حدی در مکانیک خاک استاد: دکتر حمیدی دانشجو: مهندس صمد حاتمی

اسلاید 3: چکیدهترکیب تئوری هاي آنالیز حدي با روش المان محدود و تکنیکهاي بهینه سازي توأماً روش آنالیز حدي المان محدودقدرتمندي را جهت تحلیل مسائل پایداري به وجود میآورند. در این مقاله از تئوري حد بالا براي تعیین پایداري مسائل مکانیک خاك با مدل کردن مصالح بصورت صلب- پلاستیک، با بهره گیري از قانون جریان همراه و با برنامه ریزي خطی بهره گیري شده است. در فرمولاسیون المان محدود ارائه شده به سرعتها اجازه داده میشوند که در مرز مشترك بین المانها ناپیوسته باشند. فرمولبندي ارائه شده بر اساس روشهاي المان محدود به طور محاسبهاي موثرتر از روش سنتی رایج بوده و تخمین بهتري از بار گسیختگی میدهد. در نهایت چند مثال براي مسائل عملی مکانیک خاك ارائه میشود که مقایسه نتایج آنها با روشهاي سنتی رایج نشان دهنده تواناییها و قابلیتهاي روش عددي حد بالا میباشد.تعیین حد بالاي بار گسیختگی در مکانیک خاك با استفاده از روش آنالیز حدي المان محدود

اسلاید 4: مقدمهاز موارد مهم کاربرد بار گسیختگی پلاستیک در مکانیک خاك میتوان به تحلیل پایداري شیبها وتعیین بار گسیختگی سازه-هاي خاکی نظیر پی، دیوار حایل و ... اشاره کرد. بدلیل سادگی در عمل و نیز توسعه مکانیک اجسام شکل پذیر، مسائل مکانیک خاك اغلب به دو گروه مجزا تقسیم میشوند؛ مسائل پایداري (پلاستیسیته) و مسائل الاستیسیته. هر گروه از این مسائل با روشهاي مختلف و غیر مرتبط قابل حل میباشند.حل کامل مسائل پایداري در مکانیک خاك غالباً نیازمند در نظر گرفتن هر دو رفتار و انتقال از حالت ارتجاعی بهحالت خمیري میباشد. به دلیل پیچیدگی بسیار زیاد اینگونه راه حلها و از آنجایی که در بسیاري از مسائل مکانیک خاك تعیین بار حدي مورد نظر میباشد، روشهایی که بتوان توسط آنها بار حدي را بدون نیاز به حل کامل بدست آورد (خصوصاً درسیستمهاي داراي شرایط هندسی و بارگذاري پیچیده)، همواره مورد توجه محققان و مهندسان بوده است.

اسلاید 5: آنالیزهاي حديآنالیزهاي حدي(آنالیز حد بالا و آنالیز حد پایین) با توسعه و کاربرد چنین روشهایی مد نظر قرار گرفته اند، از اینرو تئوریهاي آنالیز حد بالا وحد پایین ابزاري توانمند براي محاسبه بار گسیختگی میباشند.روشی که امروزه براي تعیین بار گسیختگی پلاستیک در مکانیک خاك،توسط محققین مختلف مورد استفاده قرارمیگیرد،ترکیب تئوریهاي آنالیزحدي با روش المان محدود میباشد که شامل روشهاي ترکیبی آنالیز حد پایین و حد بالا با روش المان محدود است. در این روشهاي ترکیبی با بکارگیري آنالیزحدي، از حل معادلات غیر خطی که در تحلیل هاي الاستوپلاستیک به آنها برخورد می شود جلوگیري و با بهره گیري از روش المان محدود نیز، امکان حل مسائل با هندسه وبارگذاري پیچیده میسر می گردد.

اسلاید 6: در روش آنالیز حدي المان محدود مورد استفاده به منظور فرمولاسیون ترکیبی، به شبکۀ المان بندي مسئله که ازالمانهاي سه گرهی خطی (شکل 1) تشکیل شده است باید شرایط سازگاري کرنشها، شرایط مرزي، شرایط ناپیوستگی سرعتهاي سینماتیکی در لبه هاي مشترك بین المانها و شرایط تسلیم اعمال و ارضاء شود.شکل 1- المانهاي مثلثی براي استفاده در آنالیز حد بالا

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید