علوم مهندسی تجزیه و تحلیل اطلاعات

آنالیز درخت خطا – Fault Tree Analysis

97-Fault-Tree-Analysis

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آنالیز درخت خطا – Fault Tree Analysis”

آنالیز درخت خطا – Fault Tree Analysis

اسلاید 1: آنالیز درخت خطاFault Tree AnalysisMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانآنالیز درخت خطانوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتغییرات و سازمان / تصمیم گیری و حل مسالهسطحفردی / گروهی / سازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: مدل‌سازی و آنالیز سیستم به کمک درخت عیب اولین بار در سال ۱۹۶۲ در آزمایشگاه بل و تحت نظارت نیروی هوایی آمریکا مطرح شد و امروزه به‌عنوان یکی از پرکاربردترین روش‌ها در حوزه مدل‌سازی حالات خرابی سیستم، ارزیابی، تشخیص و مکان‌یابی عیوبِ سیستم در سطح وسیعی از رشته‌های مهندسی مورداستفاده قرارگرفته است. درخت عیب یک دیاگرام سلسله مراتبی است که به‌صورت استنتاجی از روی ساختار عملکردی یک سیستم ترسیم می‌شود و در آن تمامی راه‌های ممکن برای خرابی سیستم (شامل علل و عوامل نامطلوب) به تصویر کشیده می‌شود. این مدل به دو صورت کمی و کیفی قابل ارزیابی می‌باشد. در این مدل بالاترین المان نمایندهٔ وقوع رویداد نامطلوب (رویدادی که از دیدگاه قابلیت اطمینان و ایمنی بحرانی و خطرناک محسوب می‌شود) در سیستم و پایین‌ترین المان نمایندهٔ رویدادهای پایه (این رویدادها معمولاً خرابی اجزای یک سیستم در پایه‌ترین سطح ممکن هستند) می‌باشند. آنالیز وقوع رویداد سطح بالاتر به کمک جبر بول و از روی ترکیب مجموعه‌ای از رویداد سطح پایین‌تر صورت می‌پذیرد. در این درخت بالاترین رویداد را رویداد نهایی“ (Top Event) و پایین‌ترین رویداد را رویداد پایه“ (Basic Event)می‌نامند. رویدادهای پایه به کمک گیت‌های منطقی به یکدیگر متصل شده و رویدادهای سطوح بالاتر را می‌سازند. پیش‌بینی عیب یکی از موضوعات بسیار مهم در صنعت می‌باشد که ازنظر جایگاه بعد از تشخیص و ریشه‌یابی عیب قرار دارد. ابزار تجزيه و تحليل استنباطي و همچنين دياگرامي گرافيکي براي نشان دادن منطق و ايجاد فرايند درک استنباطي از چگونگي وقوع وقايع نا مطلوب مورد نظر. به عبارت ديگر روش ارزيابي درخت خطا، مدلي منطقي - ديداري است که از آن براي شرح چگونگي وقوع وقايع ناخواسته ويژه در يک سيستم که ممکن است به وسيله اثرات يک نقص ساده يا ترکيبي از نقايص ايجاد شود استفاده مي شود. فرایند اجرای این تکنیک به شرح ذیل می باشد : 1- مرحله اول نوشتن عيب به عنوان خروجي سيستم مي باشد. 2- تعيين عواملي كه مي توانند در بوجود آمدن عيوب سهم باشند. 3- ادامه روند ساختار درختي براي عيوب با سطوح بيشتر 4- در انتها دياگرام تاريخ گذاري شده و مورد استفاده قرار مي گيرد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطچکلیست Checklist نمودار شاخه ای Dendrogram جدول ثبت وقایعEvents log تجزیه و تحلیل عوامل شکست و اثار آن Failure Mode Effect Analysis (FMEA) مزایاامکان ارزیابی در چند بعدکاربردها•براي انجام يك فرآيند پسرو براي تعيين علل خطا•براي بازبيني روابط متقابل علل و عيوب• براي شكستن نشانه هاي شكست به جزئيات بيشتر•تجزیه نموداری سیستماتیک علت های یک مشکل•درک علت های ریشه ای یا بالقوه یک مشکل یا خطرمعایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانی نیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان