پزشکی و سلامت بیماری‌ها

آنفلوانزای فصلی و انسانی

anfolamzaye)fasli_va_ensani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آنفلوانزای فصلی و انسانی”

آنفلوانزای فصلی و انسانی

اسلاید 1: آنفلوانزا

اسلاید 2: آنفلوانزا:يك بيماري ويروسي مي باشد. اين بيماري در هر سني مي تواند افراد را مبتلا سازدموتاسيون بطور شايع بخصوص در تيپ A اتفاق مي افتد یک بیماری حادتنفسی به علت ویروسشایع در فصول سرد سالمیزان حمله بیماری در اجتماعات 10تا20درصد و در محیط های بسته تا 50درصد همه گیری ها معمولا در فصلهای سرد و بارانی سال اتفاق می افتد به همین خاطر نامش آنفلوانزا ی فصلی است

اسلاید 3: سرعت انتشار- کثرت مبتلایان- قابلیت ایجاد همه گیری احتمال بروز عارضه و مرگ و میر در گروه های پرخطر بیشتر است.اهمیت آنفلوانزا :

اسلاید 4: 1-تراکم شدید جمعیتی در منطقه و در خانواده 2-محل درآمد اکثر خانوارها کارگری است 3-کمبودآگاهی بهداشتی 4-بالا بودن میزان مهاجرت در شهرستان 5-تراکم شدید دانش آموزان در کلاس ها و در مدارس 6-ناکافی بودن تخت بستریاهمیت آنفلوانزا

اسلاید 5:

اسلاید 6: سه علامت اصلی : -تب (بیش از38 درجه اصلی ترین علامت بیماری است)-گلودرد-سرفهعلایم کمکی : بی اشتهایی ،تهوع،استفراغ،اسهال- احساس کوفتگی ،دردهای استخوانی –عضلانی لرزاحساس ضعف و خستگی- سردرد-آبریزش بینی – احساس گرفتگی بینی و عطسهعلایم بالینی آنفلوانزا در انسان:

اسلاید 7: نکته:سرفه در آنفلوانزا ،اغلب شدید و برای مدتی ادامه می یابد.بقیه علایم فوق بعد از 2تا7روز خود بخود بهبود پیدا می کنند.

اسلاید 8:  بيماری تقريبا در تمام افراد مبتلا با سرفه خشك وگلو دردهمراهست. علائم بيماری 1 تا 4 روز پس از ورود ويروس به بدن تظاهر مي يابد.آنفلوانزا غالبا سبب ضعف و ناخوشی كامل در فرد می گردد اما پس از 2 تا 7 روز حال شخص بهبود می يابد. دوره عفونت زایی در کودکان و خصوصا کودکان کم سن وسال ممکن است طولانی تر باشد.با اين وجود اين بيماری را بايد بويژه نزد سالخوردگان و افراد مبتلا به ناراحتي های مزمن ،‌جدی تلقی كرد.اگر چه گاهی اوقات اكثر مردم يك سرماخوردگی شديد را با آنفلوانزا اشتباه می گيرند اما در واقع آنفلوانزا بسيار شديدتر از سرماخوردگی می باشد.

اسلاید 9: تفاوت آنفلوانزای فصلی با سرماخوردگیسرماخوردگیآنفلوانزای انسانیعلائم و نشانه هاتدریجیناگهانی (حاد)نحوه شروع علائمخفیف و ناشایعشدید و شایعتبناشایعشایعگلودردکمترشایع سرفه(بیمار بیان میکند که : سینه ام درد می کند)شایعناشایعآبریزش بینی ،عطسه، احساسگرفتگی بینی

اسلاید 10: شايع ترين عارضه ،ذات الريه می باشد. سالخوردگان بيش از همه در معرض خطر اين عوارض هستند. در زمستان 1989 كه آنفلوانزای شديدی سراسر انگلستان را فرا گرفته بود به مرگ بيش از 20000 تا 30000 نفر ( اضافه بر مرگ و مير معمولی ساليانه ) منجر شد كه مرگ نيمی از آنان به دليل بيماريهای ريوی بود. مابقی بر اثر بيماريهای قلبی ،‌ سكته و ديابت جان خود را از دست دادند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید