پزشکی و سلامت تجهیزات پزشکی

آنژیوگرافی و دستگاه infinix-i

angiography-infinx-i-skyplus

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 33 اسلاید معرفی کامل آنژیوگرافی - معرفی کامل دستگاه infinix-i skyplus - دارای تعداد زیادی عکس و تعداد زیادی فیلم - مناسب ارائه کلاسی و آموزش و یادگیری
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
757 بازدید, 2 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آنژیوگرافی و دستگاه infinix-i”

آنژیوگرافی و دستگاه infinix-i

اسلاید 1: معرفی کامل آنژیوگرافیمعرفی دستگاهInfinix-I sky plusToshibaAngiography

اسلاید 2: آنژیوگرافی یک روش تصویربرداری پزشکی است که در آن اجزای دستگاه گردش خون شامل: سرخرگ‌ها ، سیاهرگ‌ها و حفره‌های قلب با تابش اشعه ایکس به تصویر کشیده می‌شوند. آنژیوگرافی یکی از اقدامات تهاجمی قلبی به شمار می‌رود ، به این صورت که کاتتر یا لوله‌ای باریک از طریق سیاهرگ یا سرخرگ‌های پا یا دست به سمت قلب هدایت شده و مستقیماً اندازه گیری‌ها و تصویربرداری‌های لازم را میسر می‌سازد. نتایج به دست آمده از آنژیوگرافی کرونری عبارتند از مشخص کردن تعداد عروق کرونری ، نشان دادن محل دقیق انسداد داخل عروق و نشان دادن وسعت انسداد عروق. راه‌های درمان گرفتگی رگ‌های کرونر بر اساس میزان گرفتگی عروق شامل درمان دارویی ، آنژیوپلاستی و عمل جراحی قلب باز است.

اسلاید 3: در آنژيوگرافي ‌يك كاتتر پلاستيكي نازك به داخل يك رگ وارد مي‌شود و به سمت ناحيه هدف هدايت مي شود سپس ماده حاجب يد دار به داخل رگ تزريق مي‌شود. سپس پرتوهاي ايكس از دستگاه سي آرم به سمت ناحيه هدف تابانده مي شود و گيرنده‌هايي در قسمت پايين دستگاه سي آرم وجود دارد كه اين پرتوها را جذب مي كنند. پس از اين فرايند، تصويري واضح و دقيق از رگ و قسمت هاي مختلف آن بر روي مانيتورديده مي شود. بیمار برای وارد شدن کاتتر به درون رگ هایش احساس درد نمیکند چون از بی حسی موضعی استفاده میشود. در هنگام عكس‌برداري به علت اينكه بافت رگ جز قسمت نرم بوده و تراكم كمي دارد بنابراين اشعه به راحتي از آن ها عبور كرده و بر روي فيلم نمي توان هيچ تصويري داشت باید از ماده حاجب همزمان با عکس برداری استفاده کرد

اسلاید 4: عوارض و خطرات آنژیوگرافی بسیار کم است. علاوه بر عوارض بوجود امده بخاطر پرتو های ایکس مهم‌ترین عارضه آنژیوگرافی حساسیت به ماده حاجب است که آن هم احتمالش کم است. این حساسیت ممکن است خود را به صورت تهوع و استفراغ یا خارش‌های پوستی نشان دهد یا در موارد خیلی شدید‌تر ممکن است بيمار مانند هر حساسیت دیگری به شوک برود. البته این حالت بسیار نادر است و نباید ایجاد استرس کند. عارضه دیگر آنکه باز هم احتمالش کم است و بیشتر در کسانی دیده می‌شود که دیابتی هستند و مشکل کلیه دارند ، نفروپاتی یا همان آسیب کلیه به دلیل تزریق ماده حاجب است.

اسلاید 5: از دیگر مشکلات آنژیوگرافی میتوان به موارد زیر اشاره کرد تهاجمی بودن تکنیک ، آریتمی‌های قلبی ، مشکل در بند آمدن خون در قسمتی که میله از آن وارد شده ، ایجاد فیستول شریان به ورید ، تجمع خون یا کبودی یا هماتوم موضعی و ... سازندگان دستگاه های تصویربرداری تهاجمی مثل آنژیوگرافی ، همواره در تلاش برای بهبود نتایج کلینیکی ، راحتی بیمار و اثربخشی دز، ضمن کاهش مخارج روبرو بوده اند.

6,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید