اقتصاد و مالیعلوم انسانی و علوم اجتماعیفلسفه و حقوق آمارالهیات، دین و معنویت

آیات و روایات در زمینه بانکداری اسلامی در قران

صفحه 1:
به نام خدا ۰ موضوع:آیات و روایات در زمینه بانکداری اسلامی در قران رد ریت آدور بانکی نام و نام خانوادگی: شماره دانشجویی:

صفحه 2:
سوره بفره آیه 245 1 من دالذی بُفرِض الله قرضاً ‎Lins‏ قَْضاعِقة له آطعافاً لیرة ‎ole One ۰‏ (فرض الحستم) دهد و خدا پر او به چندین برابر بیفزاید.

صفحه 3:
0" - من ذا الذي يفرض الله قضا ..... اين آيه درباره تأمينتجهيزات و امور مالى ‎alge‏ ‏است. تعبير قرض الحسنه از انفاق در آيه.عظمت انفاق در مورد جهاد را نشان ميدهد و روشن مى كند كهبالاترين نوع انفاق: انفاق در امر جهاد است. اين أيه مى فرمايد: تصورنكنيد كه انفاق کردن از مال, در زندكى شما كمبودى ايجاد مى كند.

صفحه 4:
‎al]‏ 39 سوه روم ‎ ‎ ‎Alli! Log‏ من ‎Ly‏ یژئوا فی آموال التاس قَلایرئُوا عتدالله ‎em ass ret‏ سم داد که بر اموال مردم ربا خوار بیفزانید نژد خدا هرگز تیف راید :

صفحه 5:
۲ ۱۲۱ تم ن ربا زوا في آموال الناس ... در اين آيه دونمونه از انفاق برای خدا و انفاق برای دنیا را بیان کرده است: آنچه راکه به منظور افزايش می پردازید تا در اموال مردم فزونی یابد, نزدخدا فزونی نخواهد یافت و آنچه را به عنوان زکات می پردازید و ققطرضای خدا را می طلبید, آنها دارای پاداش مضاعفند. منظور از ربا دراين آیه هدایایی ‎Gul‏ که برخی افراد برای دیگران می برند تا درعوض بهتر و بالاتر از آن را دریافت ‏ , کنند.حدیث: از امام صادق (ع) در تفسیر این آیه نقل شده است منظورهدیه ای است که به كشن ذاذه هى شود تا بیش از آن عوض گرفتهشود. اين ربای حلال است.

صفحه 6:
آبه 0و سوره ال عمران ‎Gall ATL 0‏ وا لائاکلُوا التبا آطعافا مُضاعفضة و الوا اللة لعَلّكُمْ تفلخون ‏۲ ای کتتانک ۰ دی اسلام گرویده‌اید ربا مخورید که دائم سود بر سرمایه افزائید تا چند برابر شود و از خدا بترسید و ترک این عمل زشت کنید باشد که سعادت و رستگاری یابید. ‎

صفحه 7:
آیه 161 سوره نساء ‎ays‏ الثبوا و قدنهوا عَنْهُ و آكلِهِمْ آمُوالَ الثاس بالباطل و آعْتذنا للكافرين مِنْهُمْ عَذاباً ‎Ji‏ ‏و هم بدین جهت که ربا می‌گرفتند در صورتی که از ربا خوردن نهی شده بودند و هم از آن زک اموال جوم را باطل (مانند رشوه: خیانت و سرقت) می خوردند و ما برای کاقران ذا د.ا داشته آيم عذابي بزرك و دردناک. ‎

صفحه 8:
تفسیر: ۱۶ ۵ رین با نمی بششد که راو شریک قرار ده شود ‎eS Gly‏ از آن زا برای هر کس که بخواهدمی بخشد. نسبت دادن کارهاین که مستقیما در حیطه و اختیارخداست به چیزها و یا مخلوقاتی که اصلا در شأن آنها قرار نمی 0 د سه دين عاشي الأثرين انحراف و سقوط اززجمت آلهی است: دالا ‎١١‏ ا بر طنه ذر مقابل شرى جساساست كه مى توانيم بكوييم حساسيت قرآن نسبت به شر حتيبيشتر أز حساسيت به كفر است.

صفحه 9:
20 سور ه بقره يَمْحَقْ الله الرّبوا و بربی الصدقات ‎ee aly als‏ ‎5.1/0٠ 1 230 1‏ 3 ربادتى داذه ضقات و نظير آنراء خذاونة دوست ندارد مردم سحت بى ايمان كنه بيشه رأ

صفحه 10:
1 ۶ - یمحق الله الربوا و يربي الصدقات ..... خدا ربا را محو وصدقات را افزونی می دهد و خدا هیچ حق پوش گناهکار را دوستنمی دارد. آنهایی که خیال می کنند از راه حرام و _ ترک انفاق, صاحثروت می شوند, در اشتباهند و کافی است خدا گرفتاری و یا آفتیبرای آنها پدید آورد که همه اندوخته هایشان بر باد رود؛ و آنهایی کهاهل احسان و انفاق هستند, ممکن است در ظاهر مقداری از مال خودرا از دست بدهند, ولی خداوند از جایی که احتمال نمی رود, روزیکثیری به آنها حواله خواهد کرد.

صفحه 11:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان