ayatollah_sadr

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آیت الله محمد باقر صدر”

آیت الله محمد باقر صدر

اسلاید 1: ایت الله محمد باقرصدردبیر ” خانم داوودیتهیه کنندگان“فاطمه عبدالحیسارا جعفری امینه قبادیمیترا زمردی

اسلاید 2: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَيهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُواْ فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَاي كساني كه ايمان آورده‏ايد از خدا پروا كنيد و به او [توسل و] تقرب جوييد و در راهش جهاد كنيد باشد كه رستگار شويد

اسلاید 3: زندگی نامه علامه شهید ایت الله سید محمد باقر صدر به تعبیر امام خمینیمغز متفکر اسلامی.در تاریخ اسلامی به ویژه در قرن 14هجری است.محمد باقر صدر در 25 ذیعقده 1353 در کاظمیندیده به جهان گشود.پدرانش همه از عالمان دین بودند.پدرشسید حیدر در جوانی فوت کرد.خواهرش بنت الهی یکی اززنان دانشمند و نویسنده و شاعر و معلم فقیه و اخلاق بودودر مسیر جهاد با برادرش به سعادت ابدی میرسد.

اسلاید 4: تاثیر همراهی از امام او بر روی پیشرفت انقلاب اسلامیکمک های ایشون به امام بر روی پیشرفت انقلاباسلامی بسیار مهم بود.با نقشه های زیرکانه و قیام های درست و بابرنامه ریزی برنامه ها توانستند که زود تر کشوررا به سمت انقلاب ببرند.ایشون چند بار هم جان امام را نجات دادند.

اسلاید 5: تاثیرات او بر روی جامعه در زمان خودشایشون بخاطر فداکاری هایی که در حق امام و برای انقلاب کردند و تمام سعی خود را برای اینکه مردم را اگاه کنند. بعضی از مردم با فداکاری های متعدد ایشون متوجه حق و نا حق شدند و به سمت امام سوق داده شدند.در ان زمان جامعه به چنین افرادی زیا داشت.

اسلاید 6: تاثیرات اندیشه های اوبر روی قانون اساسیقانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به فاصله کوتاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تدوین و به وسیله مجلس خبرگان تصویب شد. محتوای این قانون عمدتاً برگرفته از تعالیم دین مبین اسلام و در برخی موارد نیز بر اساس رویۀ عقلا بوده است که در این میان نقش اندیشمندان اسلامی بسیار پررنگ می­نماید. بر این مبنا تحقیق حاضر بر آن است تا اثبات کند که اندیشه­های فقهی و سیاسی شهید محمد باقر صدر در کنار اندیشه­های حضرت امام خمینی(ره) نقش موثری در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران داشته است. این اندیشه­ها با رویکردی الهی و تبیین نگاه اسلام به مفاهیمی چون حق حاکمیت الهی، جایگاه انسان درنظام آفرینش و آزادی انسان، چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را تعیین کرده­اند.

اسلاید 7: تاثیر او بر روی امامامام بر طبق گفته های خودشان «من تازه جوانمردی از محمد باقر یاد گرفتم و وقتی او را میبینم تازه میفهمم معنیجوانمرد را.بدون اینکه به من بگوید جانم را نجات میدهد .............معرفت را هیچ وقت فراموش نموکند حتی اگر به ضررش باشد........ناموسش را رها نمیکند حتی اگر جانش را بخواهند...............خدا فراموش نمیکند حتی................

اسلاید 8: تاثیرات او بر روی جامعه امروزیمبارزه با استکبار جهانی گرفتن حق مظلوم از ظالم

اسلاید 9: تاثیرات او بر روی ایت الله موسوی لاریپدرم سفرهای استعلاجی به کشورهای خارج زیاد داشتند و به گفتۀ خودشان همین سفرها باعث جرقه‌های اولیه تأسیس مؤسسه‌ ایشان و ترجمه کتاب‌هایشان و ملاقات با شخصیت‌های خارج از کشور شد. به عنوان نمونه سفری استعلاجی برای جراحی معده به آلمان داشتند و حدود چهل روز این عمل طول کشید که متأسفانه مثمر ثمر هم نبود و گویا آزمون‌های الهی برای درد و رنج و بیماری ایشان همیشه استمرار داشت، به هرحال آن معالجه از نظر جسمانی افاقه نکرد، اما از نظر معنوی برای ایشان ارمغان‌های زیادی داشت. یکی دیدار با امام موسی صدر بود که دقیقاً هم‌زمان با رویداد خرداد ۴۲ بود و جالب است که یکی از دغدغه‌های امام موسی صدر به گفتۀ پدرم این بود که چرا رسانه‌های غربی این واقعه را انعکاس ندادند. و پیشنهاد داده بودند: توجیه کنید بزرگان، مراجع و کسانی که به هرحال اموال عمومی و وجوهات دستشان است بخشی از آن را به خرید رسانه اختصاص دهند.در خرداد ۴۲ امام موسی صدر پیشنهادشان این بوده، رسانه تهیه کنیم که شیعه زبان رسا برای برون مرز ندارد.این جرقه‌ها بود که به ذهن ابوی می‌انداخت که اگر به شخصه این امکان را ندارد که بتواند یک خبرگزاری بخرد و شبکه‌ای را راه‌اندازی کند یک شبکه معنوی از قلم، آثار قلمی، ترجمه معارف و انعکاس صدای نورانی اهل بیت برای هدایت و سعادت بشر ایجاد کند که منحصر به مکان خاصی نباشد. جالب است به قدری اشتیاق پیدا کردند که بعد از نقاهت عمل دو ماه در آلمان ماندند و در ادامه این کار ملاقات‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی داشتند. ثمرۀ آن سفر شد کتاب «اسلام و سیمای تمدن غرب»

اسلاید 10:  تاثیرات او بر مایاد گرفتیم که بخشنده و دلسوز و فداکار باشیم.هیچ وقت خدا را رها نکنیم.هیچ وقت معرفت را فراموش نکنیم حتی اگر بهضررمان باشد.حق مظالم را از ظالم بگیریم.حق دیگران را پایمال نکنیم.به دنبال جهاد در راه خدا متواضع باشیم.عالم با عمل باشیم.ثروتمند همراه با جوانکردی داشته باشیم.فقیر صبور باشیم و.............

اسلاید 11: با تشکر فراوان از شما عزیزان را که وقت گرانبهای خود را به مادادید.ممنون

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید