مدیریت و رهبری

ابعاد چهارگانه کارهای ارتباطی Four dimensions of relational work

Four-dimensions-of-relational-work

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ابعاد چهارگانه کارهای ارتباطی Four dimensions of relational work”

ابعاد چهارگانه کارهای ارتباطی Four dimensions of relational work

اسلاید 1: ابعاد چهارگانه کارهای ارتباطیFour dimensions of relational work

اسلاید 2: عنوانابعاد چهارگانه کارهای ارتباطینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / اجراموضوعارتباطات و مهارت هاسطحسازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: بتازگی تماس تلفنی با یک مشتری بالقوه را به پایان رسانده اید، و او با برگزاری یک جلسه فروش رو در رو با نماینده ای از شرکت شما موافقت کرده است. اما شخص مناسب برای این جلسه کیست؟ شما دو انتخاب دارید: نخست، حمید، که عاشق صحبت کردن است و دوستان زیادی در کار دارد. او یقینا یک فرد اجتماعی است. انتخاب دوم حسین است، که ساکت تر بوده و بنظر می رسد همواره می تواند نیازهای احساسی یا هیجانی دیگران را درک کند. او به اندازه حمید اجتماعی نیست، اما قدرت درک بالاتری دارد.انتخاب صحیح – یا انتخاب غلط – می تواند به معنای بُرد یا باخت در این معامله مهم باشتد. مدیران بسیاری مرتبا با چنین موقعیتهایی مواجه می شوند. مهارتهای بین فردی برای حفظ انگیزه تیم و رساندن آنها به بالاترین سطح کارایی ضروری است. با استفاده خوب از مهارتهای بین فردی، می توانید شادی و مشارکت تیم در کارشان را افزایش دهید، و بهره وری سازمانتان را بهبود بخشید.ایده چهار بُعد کار های ارتباطی می تواند در تطبیق استعدادها و مهارت های ذاتی اعضای تیم بتا واتایی یتا پروژه های خاص به شما کمک کند.ابعاد چهارگانهاین چهار بُعد توسط تیموتی باتلر، مدیر برنامه های توسعه شغلی در مدرسه بیزینس هاروارد، و جیمز والتدرو،، بنیانگذار شرکت مشاوره ای پرگیرین شناسایی شد.باتلر و والدرو، آزمونهای روانشناسی بیش از 7000 متخصص کسب و کار را تجزیه و تحلیل کرده و یافته های خود را در مقاله سال 2004 شان با عنوان درک افراد مردمی منتشر کردند. طبق یافته های آنها، این چهار بُعد عبارتند از:1. تاثیرگذاری و نفوذ4. تسهیل میان فردی3. خلاقیت ارتباطی2. رهبری تیم

اسلاید 4: بسیاری از ما حداقل در یکی از این حوزه ها قوی هستیم – اما ممکن است درچندین حوزه قوی باشتیم، یا در هیچ کدام قوی نباشیم.مهم نیست کدام حوزه قوی تر است. آنچه مهم است این است که آیا ما، یا اعضای تیم ما، در یک حوزه توانایی دارند تا تلاش کنیم کارشان را با این تواناییشان تطبیق دهیم.باتلر و والدرو، اظهار می کنند که تطبیق خوب، هم مدیر را خوشحال خواهد کرد و هم تیم را، زیرا همه از تواناییهای ذاتی خود به بهترین نحو استفاده خواهند کرد. این کار همچنین عملکرد و بهره وری تیم را افزایش می دهد.1. نفوذافرادی که در این بُعد قوی هستند از توانایی نفوذ بر دیگران بهره می برند. آنها در مذاکره و متقاعد کردن عالی هستند، و عاشق این هستند که دانش و ایده هایی برای درمیان گذاشتن با دیگران داشته باشند. تاثیرگذارها در ایجاد شبکه نیز خوب هستند: آنها در ایجاد دوستی ها و پیوندهای استراتژیک از سایرین بهترند.تاثیرگذارها لازم نیست همیشه در نقش فروش باشند تا از این توانایی بطور موثر بهره ببرند. شاید یک عضو تیم بنظر برسد همواره قادر به سرحال آوردن و ترغیب کردن همکاران خسته اش باشد. یا ممکن است یک مدیر بتواند در متقاعد کردن مشتریان برای به تاخیر انداختن مهلت ها عملکرد خوبی داشته باشد. هر دو تاثیرگذاران خوبی هستند.2. تسهیل میان فردیاعضای تیمی که در این حوزه قوی هستند اغلب کارکنان پشت صحنه هستند. آنها احساسات و انگیزه های افراد را خوب درک می کنند. همچنین در کمک به دیگران برای کنار آمدن با مسائل و تعارض احساسی مهارت دارند.3. خلاقیت ارتباطیافرادی که در این بُعد قوی هستند در استفاده از تصاویر و واژگان برای خلق هیجان، ایجاد روابط، یا ترغیب دیگران به کار ماهر هستند.بخاطر داشته باشید که خلاقیت ارتباطی متفاوت از تاثیرگذاری است. تاثیرگذاری شامل تعامل فرد به فرد است، درحالیکه خلاقیت ارتباطی از دور رخ می دهد.

اسلاید 5: 4. رهبری تیماعضای تیمی که در رهبری تیم قوی هستند در تعامل با دیگران موفق هستند. این حوزه نیز ممکن است ماننتد بُعد تاثیرگذاری بنظر برسد، اما تفاوت مهمی وجود دارد. موفقیت تاثیرگذارها در نتیجه نهایی و نقشی است که در بستن قرارداد ایفا می کنند. اما رهبران تیم در کار از طریق افراد دیگر برای رسیدن به اهداف موفق می شوند، و بیشتر علاقمند به افراد و فرایندهای ضروری برای رسیدن به هدف هستند.پیشنهاد:همچنین می توانید چهار بُعد کار ارتباطی را برای پیشرفت شغلی خودتتان بکار بگیرید. برای مثال، اگر در تسهیل میان فردی قوی باشید، ممکن است تصمیم بگیرید حرفه ای را دنبال کنید که از آن توانایی استتفاده کنید.ارزیابی چهار بُعدارزیابی مهارتهای فنی هنگام استخدام یا بررسی سوابق شغلی یک عضو تیم معمولا اسان است. ولی شناسایی مهارتها و تواناییهای میان فردی تلاش بیشتری نیاز دارد. از نکات زیر برای کمک به ارزیابی اعضای فعلی تیم تان، یا اطمینان از استخدام افراد مناسب برای یک سمت خاص استفاده کنید.•با دقت گوش کنید – برای مثال، وقتی که از یک داوطلب استخدام می خواهید بهترین لحظه کارش را شرح دهد، با دقت گوش کنید. اگر او درباره تاثیرگذاریش بر یک تصمیم مهم صحبت کند، ممکن است در آن بُعد قوی باشد. بخاطر داشته باشید، تاثیرگذاران عاشق تاثیرگذاری و شکل دهی تصمیمات هستند، بنابراین سعی کنید بفهمید آیا هرگز در کمیته ای خاص یا هیأتی اجرایی کار کرده است.•گفتگویتان را پیرامون یک مهارت خاص سازماندهی کنید – برای مثال، اگر نیاز به عضو جدیدی دارید که در تسهیل میان فردی قوی باشد، بنابراین مصاحبه یا ارزیابی عملکرد را حول آن مهارت سازماندهی کنید. از داوطلب بخواهید تا توضیح دهد تعارض بین دو همکار دیگر را چگونه رفع می کند. حتی می توانید ایفای نقش را امتحان کنید.

اسلاید 6: •بپرسید چه زمانی شخص تمرکز عمیق را تجربه می کند – یافتن فردی دارای مهارت خلاقیت ارتباطی می تواند دشوار باشد. بخاطر اینکه ممکن است فردی در این حوزه قوی باشد، اما هرگز شغل، پروژه، یا وظیفه ای نداشته است که از این توانایی استفاده کند. از عضو تیم تان یا داوطلب استخدام بخواهید زمانی را توصیف کند که تمرکز عمیق را تجربه کرده است. اگر کار او در آن زمان خلاقانه بود، میتواند در خلاقیت ارتباطی قوی باشد.•به احساسی که شخص در شما بوجود می آورد توجه کنید – اغلب شناسایی فردی که در رهبری تیم دارای مهارت است اسان است، حتی اگر هرگز در مقام مدیریت نبوده باشد. به احساس تان هنگام صحبت با این فرد، و طرز تعامل شخص با اعضای دیگر تیمش توجه کنید. اگتر باعت ایجاد هیجان و انگیزه در افراد نسبت به کارشان، یا فرصتهای پیش روی سازمان می شود، بنابراین می تواند در رهبری تیم عملکرد بهتری نسبت به سایرین داشته باشد.پاداش دهی به تیمعلاوه بر استفاده از این چهار بُعد برای تشکیل تیم تان، و تخصیص وظایف و پروژه ها به مناسبترین افراد، می توانید از این الگو برای پاداش دهی موثر به تیم تان استفاده کنید. کار ارتباطی اغلب نادیده یا دست کم گرفته می شود. اما این ویژگیهای میان فردی هستند که باعث موثرتر شدن عملکرد سازمان می شوند.پاداش دادن بخاطر این مهارتها به اعضای تیم تان مهم است، زیرا هرچقدر بیشتر به آنها پاداش دهید، بیشتتر از این مهارتها استفاده خواهند کرد.اعضای تیم را به استفاده از ایتن ابعتاد چهارگانته در ختود تربیتت و تشتویق کنیتد. متی توانیتد در گفتگوهتای غیررسمی، یک به یک یا درطول ارزیابیهای عملکردشان این کار را انجام دهیتد. ستعی کنیتد نتوا پتاداش را بتا مهارتشان تطبیق دهید، و اطمینان حاصل کنید که آنها بخاطر استفاده از تواناییهایشان پاداش خواهند گرفت. همچنین می توانید با محول کردن کاری که مستلزم استفاده از تواناییهایشان است به آنهتا پتاداش دهیتد. ایتن ممکن است شما را ملزم به ایجاد نقش یک جدید کند، یا فقط به معنای تغییر شکل نقشتی باشتد کته شتخص اکنون دارد. لازم نیست تغییر بزرگی باشد؛ افزودن واایی یا پروژه هایی که از تواناییهای افراد استفاده می کنتد میتواند تاثیر چشمگیری بر رضایت آنها از شغل شان – و سازمان – داشته باشد.

اسلاید 7: پیشنهاد 1برای ایجاد تعادل در مهارت های موجود در تیم، سعی کنید تیم تان را طوری سازماندهی کنید کته هر چهار بُعد توسط فردی ارائه شود. (البته، این رویکرد ممکن است رویکرد مناسبی برای همه تیمها نباشد – بنابراین سعی کنید از بهترین قضاوتتان استفاده کنید)پیشنهاد 2هنگام جستجوی افراد مناسب برای پر کردن هر بُعد، براساس عناوین شغلی تصمیم نگیرید، زیترا اعضای تیم ممکن است در حال حاضر در نقشها یا موقعیتهایی باشند که از تواناییهایشان استفاده نمی کنند.

اسلاید 8: ابزارهای مرتبطنظریه ترغیب سازی Persuasion Theoryاستخدام Employabilityمهارتهای ایجاد انگیزه شما چقدر خوب شده است ؟ How Good Are Your Motivation Skills? مزایاتطبیق قویترین ابعاد افراد با کاری که انجام می دهند به نفع همه است. وقتی که شما و تیم تان از تواناییهایتان استفاده می کنید، همگی از کارتان راضی و هیجان زده خواهید بود – و سازمانتان از افزایش بهره وری و مشارکت بهره مند خواهد شد. لذا این ابزار باعث تطبیق کارها و وظایف با افراد درست می گردد.کاربردهاچهار بُعد کار ارتباطی می تواند در درک تواناییهای میان فردی اعضای تیم، و همچنین تواناییهای خودتتان به شما کمک کند. این چهار بُعد عبارتند از تاثیر، تسهیل میان فردی، خلاقیت ارتباطی، و رهبری تیم.معایب

اسلاید 9: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 10: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان