علوم مهندسی

اثرات ناشی از نفوذ پساب تصفیه‌خانه‌ شهر بر کمیت وکیفیت منابع آب زیرزمینی دشت

pasab

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اثرات ناشی از نفوذ پساب تصفیه‌خانه‌ شهر بر کمیت وکیفیت منابع آب زیرزمینی دشت”

اثرات ناشی از نفوذ پساب تصفیه‌خانه‌ شهر بر کمیت وکیفیت منابع آب زیرزمینی دشت

اسلاید 1: پایان نامه کارشناسی ارشداثرات ناشی از نفوذ پساب تصفیه‌خانه‌ شهر بر کمیت وکیفیت منابع آب زیرزمینی دشتاستاد راهنما:استاد مشاور:پژوهشگر و ارائه‌دهنده:

اسلاید 2: 1مقدمهآغاز زمان تحقیق برای حفظ کیفیت آب به زمان آگاهی بشر از اهمیت کیفیت آب باز می‌گردد.منابع آب زیرزمینی یکی از مهم‌ترین منابع تأمین‌کننده آب شرب و کشاورزی در کشور ایران می‌باشد.با توجه به استفاده از منابع آب زیرزمینی در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و حتی شرب لذا علاوه بر کمیت این منابع، کیفیت آن‌ها نیز حائز اهمیت می‎باشد و پارامتر مهمی در بخش شرب و هم در بخش کشاورزی می‎باشد. کاهش مصارف کشاورزی از آب زیرزمینی تا سقف آب قابل‌برنامه‌ریزی و بازچرخانی پساب فاضلاب شهری به‌عنوان راه‌کار تکمیلی تأمین آب شرب مطرح هستند.تغذیه مصنوعی با استفاده از فاضلاب یکی از مهم‌ترین روش‌ها در استفاده مجدد از این منبع باارزش می‌باشد.

اسلاید 3: 2مقدمهفاضلاب‌ها از نظر نقش و اهمیتی که در آلودگی محیط‌زیست به‌ویژه کاهش کیفیت منابع آب سطحی و زیرزمینی دارند به انواع:منابع آلاینده منابع آبی عبارتند از:مواد مغذی افزودنی (کودهای شیمیایی، فاضلاب‌های خانگی و ضایعات حیوانی و دامی)رسوباتموجودات بیماری‌زا ترکیبات آلی سمی فلزات سنگینفاضلاب‌های شهریفاضلاب‌های صنعتیفاضلاب‌های کشاورزی

اسلاید 4: 3مقدمهفرضیه‌های پژوهشغلظت فلزات سنگین در پساب خروجی از تصفیه‌خانه شهر بروجن در مقایسه با آب‌های زیرزمینی منطقه بیش‌تر است. تغذیه آبخوان دشت بروجن-فرا دنبه با استفاده از پساب تصفیه‌خانه شهر بروجن سبب کاهش کیفیت آب این دشت می‌شود.

اسلاید 5: 4مقدمهاهداف پژوهشتأثیر غلظت فلزات سنگین در پساب خروجی از تصفیه‌خانه شهر در مقایسه با آب‌های زیرزمینی منطقهبررسی اثر تغذیه آبخوان دشت آبخوان با استفاده از پساب تصفیه‌خانه شهر بر کیفیت آب زیرزمینی دشت بروجن- فرا دنبه

اسلاید 6: 5مقدمهضرورت پژوهشوجود اختلال در آلودگی آب‌های طبیعی یک مشکل گسترده جهانی است که توجه ویژه به این موضوع نه فقط به خاطر تأثیرات خطرزای محیط‌زیستی است، بلکه خطراتی که برای سلامتی انسان و همچنین ایجاد آسیب‌های اقتصادی می‌شود، شامل می‌گردد. مسمومیت با فلزات سنگین بسیار خطرناک می‌باشد و بعضی از این فلزات دارای آستانه آلودگی نبوده و در هر غلظتی از آن، هرچند بسیار کم و در درازمدت مصیبت‌بار است. بنابراین شناخت آلودگی محیط‌های آبی ازنظر فلزات سنگین سمی با توجه به اثرات سوء آن‌ها در بهداشت عمومی و جذب و ذخیره آن‌ها در بافتهای انسانی، حیوانی و گیاهی از ضرورت زیادی برخوردار است. افزایش تقاضای مصرف آب، کاهش و محدودیت بارش‌های سالیانه، بیلان منفی دشت‌ها، استفاده بهینه از منابع آبی بویژه آبهای نامتعارف (پساب‌ها) را امری ضروری نموده است. لذا به منظور بررسی تأثیر نفوذ پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر از طریق حوضچه تغذیه مصنوعی در پایین دست آن بر کیفیت آب‌های زیرزمینی منطقه این پژوهش اجرا گردید.

اسلاید 7: 6پیشینه پژوهش پیشینه‌ پژوهش در زمینه تاثیرات ناشی از نفوذ پساب‌ها بر کمیت وکیفیت منابع آب زیرزمینی مطالعات انجام شده در داخل کشورتأثیر سناريوهاي تغذيه مصنوعي با فاضلاب تصفیه‌شده بر کميت و کيفيت آبخوان شهرکرددر صورت ادامه تغذيه آبخوان با فاضلاب مي‌توان انتظار داشت که آلودگي را در شعاع حداکثر يک کيلومتر از محل تغذيه کنترل و در مقابل از مزيت‌هاي حجم آب افزوده‌شده به آبخوان استفاده نمود.حسن‌اقلی و لیاقت (1388)مروتی و همکاران (1390)حسنی و همکاران (1391)جوانی و همکاران (1392)لاله‌زاری و همکاران (1393)قبادیان و بهرامی (1395)علیزاده و همکاران (1396)میرزایی‌تختگاهی و قمرنیا (1396)عسگری و عابدی کوپایی (1397)بقاپور و شمس الدینی (1397)زارعی‌محمودآبادی و همکاران (1397)صیادمحسن و شهریاری‌مقدم (1399)تغذیه مصنوعی آبخوان به‌وسیله پساب تصفیه در حوزه آبخیز دشت برخوار اصفهانمی توان از تغذیه مصنوعی با استفاده از پساب تصفیه شده به عنوان ابزار تعادل بخشی استفاده کرد.

اسلاید 8: 7پیشینه پژوهش پیشینه‌ پژوهش در زمینه تاثیرات ناشی از نفوذ پساب‌ها بر کمیت وکیفیت منابع آب زیرزمینی مطالعات انجام شده در خارج از کشورAsanoa & ACotruvobc (2004)Doong و همکاران (2008)Wang و همکاران (2014)Li و همکاران (2015)El Zrelli و همکاران (2015)El nemr و همکاران (2016)Howard & Gerber (2018)Faith و همکاران (2019)Khalilur و همکاران (2019)Clemens و همکاران (2020) Barchiesi و همکاران (2021) خطر اکولوژیکی فلزات سنگین در سبزیجاتی که با آبهای زیرزمینی و فاضلاب آبیاری می شوند در منطقه Sahiwal پاکستانبرای استفاده طولانی مدت از آب های زیرزمینی باید مکانیزم های کنترل کیفیت استفاده شود. همچنین، تصفیه فاضلاب قبل از استفاده در گیاهان باید در نظر گرفته شود تا محصولات از آلودگی نجات یابد.سرنوشت داروها در سیستم آبیاری بارانی از فاضلاب تا آب زیرزمینیارزیابی خطر سلامتی انسان نشان داد که غلظت در آبهای زیرزمینی، که به عنوان منبع آب آشامیدنی استفاده می شود، حداقل خطر را ایجاد می کند.

اسلاید 9: 8مواد و روش‌هامشخصات منطقه مورد مطالعهشکل 1- موقعیت دشتتصفیه‎خانه فاضلاب شهر در بالادست حوضچه‎های تغذیه مصنوعی این دشت ظرفیت طراحی آن بیش از 70 هزار نفردر حال حاضر دبی بهره‌برداری و ورودی به تصفیه‌خانه مذکور در حدود 5184 مترمکعب در روز می‌باشد.شکل 2- تصویری از تصفیه خانه شهر

اسلاید 10: 8مواد و روش‌هاتصویری از نمونه‌برداری‌های انجام شده

اسلاید 11: 9مواد و روش‌هاشکل 3- نقشه DEM دشتشکل 4- نقشه کاربری اراضی دشت

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید