پزشکی و سلامت تغذیه

اثرات ورزش بر هضم غذا

asarat-varzesh-bar-hazm-ghaza

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اثرات ورزش بر هضم غذا”

اثرات ورزش بر هضم غذا

اسلاید 1: تاثیر ورزش بر هضم غذا تهیه کننده:زهرا شرافتمندکلاس:نهم

اسلاید 2: تغذیه و ورزشتغذیه مطلوب: تغذیه ای است که مواد غذایی لازم را جهت رشد، نگهداری و ترمیم نسوج بدن تأمین کندورزشکاران روزانه 1000 تا 2000 کیلو کالری انرژی اضافه نیاز دارند.درصد مواد تشکیل دهنده رژیم غذایی ورزشکار بستگی به : 1) قد، وزن، جنس، سن2) هدف تمرین3) نوع فعالیت ورزشی

اسلاید 3: ورزش و تاثیر آن در هضم غذاانجام ورزش و تمرینات مداوم به بهبود هضم غذا کمک می‌کند. با انجام حرکات ورزشی و همچنین به کمک نیروی جاذبه زمین، غذا در طول سیستم گوارش به حرکت در می‌آید. بنابراین پیاده‌روی بعد از خوردن غذا به حرکت آن در بدن کمک می‌کند. مطالعه‌ای که بر روی افراد سالم انجام شد، نشان می‌دهد دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی حرکت روده را تا ۳۰% افزایش داده است. در مطالعه دیگری که بر روی افراد مبتلا به مشکلات گوارشی انجام شد، ورزش روزانه به مدت ۳۰ دقیقه پیاده‌روی علائم بیماری را به طور چشمگیری کم کرده است.

اسلاید 4: 1) بی هوازی ← مدت زمان اجرا کم ولی فشار کار زیادانواع فعالیت ها 2) هوازی ← مدت زمان اجرا زیاد ولی فشار کار کمبی هوازی منبع اصلی انرژی در این فعالیت ها ذخایر انرژی در بدن شامل: الف) ATP و ب) Pc ج) گلیکوژن عضله خصوصیت مهم این فعالیت ها :1- تجمع اسید لاکتیک در خون2- تارهای FT بیشتر فراخوانده شده تخلیه گلیکوژن آنها بیشتر استهوازی ← منبع اصلی گلیکوژنهای عضله و کبدخصوصیت مهم ← 1- تغذیه باید شامل غذای غنی شده از کربوهیدرات باشد 2- به دلیل دفع آب و الکترولیت های زیاد باید این مواد در برنامه غذایی باشد.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید